ساعت شنی

۱۱ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

گپ کردن درباره مسائل مالی، برای خیلی از ما سخت و دشوار است. این شرایط طبیعی برای همه افراد وجود دارد و موضوع عجیبی بوسیله حساب نمی آید. توجه به مسائل مالی وقتی به عمر مشترک در بین زوجین مربوط می شود، اهمیت بیشتری پیدا می کند. اگر تا بوسیله حال از گپ کردن با همسرتان درباره مسائل مالی تنبلی می رفته اید، خواه چنانچه از تفسیر کردن دیدگاه های مالی خود به شریک زندگی تان حیا می کشیده اید، زمان حال دیگر زمان آن فرا رسیده است که برای شروع یک مناقشه صادقانه و اکید درباره تفکرات و وضعیت مالی و اقتصادی آماده شوید.

حتما بخوانید:مدیریت هزینه های روزانه با ۴ گامی که گریبان تان را انباشته پول نگه می داردمدیریت مالی خانواده؛ چگونه پول هایمان را با احصائیه و تاریخ خرج کنیم؟چرا مردان و زنان تصمیمات اقتصادی متفاوتی می گیرند؟

با نزدیک شدن بوسیله روزهای تابستان، تماشاگر تعداد زیادی از جوانانی هستیم که تصمیم می گیرند زندگی مشترک خود را مطلع کنند. آغاز زندگی مشترک، معمولا همراه با خاطرات و لحظات خوش و بوسیله دور از نگرانی های مختلف است. ولی نباید فراموش کنیم، که برای باقی ماندن این لحظات دلگشا در دنباله راه، نیاز به یادگیری تسلط های عمر زناشویی داریم.



یکی از مهارت های مهمی که تو نخست زندگی مشترک باید بوسیله آن توجه کنیم، مهارت گفتگو کردن درباره مسائل مالی و اقتصادی است. شاید اغلب ما تو ابتدای عمر مشترک، این تصور را داشته باشیم، که با شریک زندگی مان نباید درباره مسائل مالی صحبتی کنیم و اگر درباره پول بحث کنیم، جلوه بدشکلی دارد. ولی جالب است بدانید که زندگی زوج های اضافی در دنیا، به خاطر همین موضوع به ظاهر ساده متلاشی شده است.

یکی از مهم ترین موضوعاتی که در زندگی مشترک بین دو فرید بود دارد، توجه و تصمیم گیری درباره مسائل مالی است. به توصیه زیتون درمانان و روانشناسان، هر دو فردی، پیش از ازدواج و نپذیرفتن مسئولیت عمر مشترک، باید درباره پول و مسائل اقتصادی با یکدیگر صحبت کنند و با سازش هم، قوانین مالی مشخصی برای زندگی شان تدوین کنند. چرا باید درباره پول با همسرمان گپ کنیم؟



مشکلات مربوط به مسائل مالی تو بین زوجین، معمولا آثار برنگ خون عمیقی روی روابط آن ها می گذارد. به همین دلیل، نپرداختن بوسیله آن و واضح نکردن گنجایش های مختلف آن در وابستگی بین دو فرد، می تواند آسیب کندرو باشد.

برای آنکه درون آینده با مناقشه های ادامه دار و بی پایانی درباره پول و نحوه خرج کردن آن مواجه نشوید، بهتر است هر چه کندرو نم با همسرتان درباره این موضوعات به نتیجه ای مشخص برسید.

گری کوییک، رییس مرکز برنامه ریزی های مالی و مدیریت دارای فرانسیس کلارک درباره این موضوع می گوید: «گپ درباره مسائل مالی و پول با همسر، نه تنها موضوع نابه هنجاری نیست، بلکه بسیار عاقلانه، آینده نگرانه و منطقی است. باور کنید، برای بحث درباره موضوع پول هیچ نگرانی و ترسی وجود ندارد.» چگونه عادت بحث درباره پول را با همسرمان باز کنیم؟



گری کوییک امتداد می دهد: «بخاطر شروع صحبت درباره مسائل مالی، بهتر است با صحبت کردن درباره آرزوها و برنامه های خود شروع کنید. از همسرتان درباره بلندپروازی ها و آرزوهایی که دارد بپرسید و با یکدیگر واقعیت های عمر تان را تجسس کنید.

درباره پرداخت صورت حساب ها، دسترسی های مالی خانوادگی، هزینه های ماهانه و سایر موارد مهم اینچنینی گپ کنید. اگر وامی گرفته اید، حتما وضعیت تان را درباره چگونگی بازپرداخت آن بوسیله طور صریح و عاری رودربایستی مطالعه کنید تا به توافق برسید.»

داخل واقع، ارشد ترین مشکل چوب بست ها بخاطر گفتگو کردن درباره پول، آن است که فکر می کنند، این صحبت ها می تواند طرف مقابل شان را ناراحت و عصبانی کند. براساس تحقیقات رخ پژمرده توسط بانک بریتانیایی لویدز، ۳۶ درصد از آدم هنگام مصاحبت کردن درباره مباحث مالی احساس نگرانی می کنند.

براساس یافته های این تحقیق، ۲۹ درصد از افراد، خجالت می کشند که درباره پول و امور مالی با دیگران صحبت کنند و ۱۸ درصد از آدم ها نیز، برای تقریر وضعیت مالی شخصی خود احساس شرم دارند. با توجه به آمار این تحقیق، این عاطفه حیا و حیا برای گفتگو درباره پول و مسائل مالی در افراد زیر ۴۵ سال بیش شدیدتر است. بهترین و مناسب ترین زمان بخاطر مصاحبت درباره پول با همسرمان چه دم است؟



قطعا شروع گفتگو درباره مسائل مالی در ابتدای ازدواج، می تواند بسیار دشوار باشد. کلیر پورتر، یکی از وکلا و مشاورین تیم حقوقی دنیلز SAS درباره این موضوع می گوید: «ابتدای عروسی و رفتن در زیر یک سقف، بهترین زمان برای شروع گفتگوهای شدید درباره پول با همسرتان است.»

پورتر توضیح می دهد: «درباره غرض گیری های رادیکال خود مانند خرید شریکی خانه، ستاندن قرضه نکاح یا مسکن، گرفتن اعتبارات مالی و پذیرفتن مسئولیت بدهی های مربوط به زندگی مشترک خود، داخل همان روزهای مبدا صحبت کنید. پیش از آنکه اولین سررسید صیقلی قسط وامی که گرفته اید، فرا برسد و متوجه شوید که حساب مشترک تان خالی شده است، باید برنامه ریزی مالی خود را مشخص کنید.»

فراموش نکنید، که افراد مختلف خانواده در اطراف شما، نظرات متنوع و متفاوتی درباره مسائل مالی دارند. هر چند که رایزنی کردن با آن ها داخل این مورد، می تواند کار کننده باشد، ولی شرایط امروز آن ها با شرایط شما متفاوت است. بنابراین بهتر است، اشکال مباحثه درباره پول با همسرتان را، شخصا برعهده بگیرید و به هیچ نشانی رخصت دخالت سایر افراد قوم ها را در مورد مسائل مالی زندگی دونفره تان ندهید. در تک چه مواردی باید با همسرتان بوسیله مصالحه برسید؟



که های جوان باید درباره پذیرفتن مسئولیت های اقتصادی با یکدیگر به تفاهم برسند. صحبت درباره اینکه چه کسی مسئولیت پرداخت اقساط بدهی را دارد، چه کسی باید برای تعمیرات خانگی پول پس انداز کند، مخارج ماهانه خانه برعهده کیست، چه کسی باید دربست بهای ماهانه را پرداخت یواش و هزینه های مربوط بوسیله خودرو را چه کسی باید صیقلی کند، بسیار بزرگی دارد.

اگر از مبدا بخواهید خرج ها را به صورت مدیریت شده و جداگانه برعهده نگیرید، بهتر است یک احصائیه مشترک باز کنید و ماهانه مبلغ مشخصی را به آن حساب واریز کنید. البته باید بخاطر این حساب یک برنامه روبرو و قوانینی واضح تدوین کنید تا داخل طول زندگی به خاطر کمبود موجودی غافلگیر نشوید. چگونه از بروز ناراحتی، هنگام مباحثه درباره مسائل مالی جلوگیری کنیم؟



معمولا در مباحثه هایی که زوجین پیاده شدن سر مسائل مالی دارند، احساسات نقش پررنگی ایفا می کنند. در دستور کار ریزی های مالی چوب بست ها، اغلب یکی از طرفین، مسئولیت بالاتری را برای پرداخت قرضه ها برعهده می گیرد و همین موضوع باعث این احساس می شود، که او تصمیم گیرنده است.

به گفته پیتر سدینگتون، یکی از مشاوران مالی بانک بریتانیایی لویدز؛ طی گفتگو درباره مسائل مالی، باید بی طرفی و آرامش خود را حفظ کنیم و همان قدری که به خودمان حق می دهیم، بخاطر راست و حقوق طرف برابر هم قدر قائل باشیم.

زوجین نباید درون بحث های مالی خود از عبارت های انتقادی و بی حرمتی آمیز استفاده کنند و فرد مقابل را بیرون از تیم مالی خودشان ببینند. آم ها باید با توافق یکدیگر، به نتیجه ای علنی و کاربردی دست پیدا کنند.

صحبت صادقانه درباره مسائل مالی در بین زوجین، می تواند گام مثبتی درون انگیزه ایجاد رابطه ای بهتر و صمیمانه نمدار باشد. ولی برای آنکه حاصل بحث ها به ناکامی منجر نشود، بهتر است سیاست صحیحی را پیش بگیرید. بحث های مالی با همسرمان را با چه سیاستی پیش ببریم؟



برای شروع صحبت درباره مسائل مالی با همسرتان، هر دوی شما، مطلع باید فهرستی از بدهی ها و درآمدهای خود تمهید کنید. سپس هر یک از شما، درباره آرزوهای آینده خود و چیزهایی که دوست دارید داخل عمر بوسیله مشت آورید، صحبت کنید. به این ترتیب در موقعیتی برابر و صمیمانه قرار می گیرید.

پس از این کار، درباره وضعیت مالی فعلی و واقعیت زندگی تان دست افزار بزنید. از نگرانی های تان درباره پول و شرایط عمر بگویید و حرف های باهم اتحاد کردن زندگی تان را نیز در این باره خوب گوش دهید.

سپس پیشنهاد دهید، که برای ایجاد یک موضع عالی و قدرتمند مالی در آینده ای خیر چندان دور، با یکدیگر برنامه ریزی کنید. داخل همگی پروگرام هایی که می چینید، انعطاف پذیری را حفظ کردن کنید و یک پروگرام جایگزین داشته باشید. بوسیله این ترتیب داخل صورت بروز بغرنج خواه شرایطی ناگهانی مثل بروز یک بیماری، دعوت شدن به یک رسوم بنیانی و سایر موارد مشابهی که برای تان هزینه های جدیدی ایجاد می کند، می توانید جلوی مباحثه های احتمالی را بگیرید. در برنامه ریزی های مالی خود، قوانین را فراموش نکنید



برای آنکه درون زندگی مشترک خویشتن از دیدن مالی به مشکل نخورید، بهتر است، از نخست با راهکارهای عرفی همه چیز را پیش ببرید. از همیشه گفته اند: «فقره از محکم مفید عیب نمی کند» این یعنی، اگر در ابتدا قرار است اموال مشترکی بین شما و همسرتان حیات داشته باشد، حتما ثبت های قانونی را انجام دهید و به گفتگوی زبانی اکتفا نکنید.

وضعیت زندگی ناهمواری های زیادی دارد و انسان همچنین در وضعیت مختلف، با واکنش های و حالت های روحی مختلفی مواجه می شود. بنابراین بهتر است حتی با شریک عمر خود نیز، همگی مسائل مربوط بوسیله امور مالی و اقتصادی را به رخساره قانونی ثبت کنید.

خیلی از زوجین، تصور می کنند که رسیدگی قانونی بوسیله قراردادهای مالی، تنها بخاطر افراد متجاوز میلیونر وقار دارد. اما جالب است بدانید، که با رسیدگی و ثبت عرفی تصمیمات و قراردادهای مالی خود و همسرتان، داخل آینده از بروز بسیاری مشکلات غیرقابل پیش بینی جلوگیری خواهید کرد.



معمولا همان احترام که گفتگو کردن درباره مرگ بخاطر مردم ها شاق است، گپ کردن درباره امور مالی نیز شرایطی پر اب و طاقت فرسا برای افراد خلق کردن می کند. اما زوج ها باید ابد این موضوع را تو پس زمینه ذهن خود داشته باشند، که صبر است سالیان درازی داخل بر یکدیگر زندگی کنند و از منافع مشترک یکروز ببرند. بنابراین از ابتدا، بهتر است درباره اموال ها، اموال، درآمدها و حتی حقوق بازنشستگی شان با یکدیگر مصاحبت کنند.

هر چند که بحث و گفتگو درباره پول درون بین زوجین، یک تابو در طولانی گیتی بوسیله حساب می آید و بخاطر بسیاری از افراد، ناراحت کننده است، اما صحبت نکردن درباره آن می تواند مخرب تر و ناراحت کننده نمدار باشد. پس اگر می خواهید، تو آینده تماشاگر زندگی مالی توفیق آمیزتری بین خود و همسرتان باشید، بهتر است درباره همه جزئیاتی که باید بخاطر شان پول خرج کنید، با یکدیگر به مصالحه برسید. از مخارج بزرگ و مهم زندگی شروع کنید و صحبت های خود را تا عدول کردن بوسیله تعطیلات، مخارج آینده فرزندان، شمار کردن هزینه شام بیرون از خانه و نحوه نفقه کردن حقوق بازنشستگی خود ادامه دهید. در ادامه بخوانید: ۶ مغایرت رایج که ها داخل مسائل مالی و طرز حل آنها

کتاب الکترونیکی

مقدار نسخه انگلیسی در سایت آمازون ۱۱ دلار قالب فایل PDF تعداد صفحه ۲۴۷ سال انتشار ۱۳۹۸ ناشر TarcherPerigee تعداد فایل ۱ فایل PDFکتاب الکترونیکی فرع



چنانچه می خواهید برهان بسیاری از رفتارهای باهم اتحاد کردن عاطفی، یا تا اینکه خودتان را در تماس مسبوق شوید، حتما این کتاب را بخوانید.

25،000 تومان 19،500 تومان مشاهده کتاب الکترونیکی
دوردَش ( DoorDash)، یکی از استارتاپ های فعال تو زمینه ی تحویل غذا است که تو سال ۲۰۱۳ توسط چهار دانشجوی دانشگاه استنفورد یعنی اندی فنگ، اوان مور، استنلی کوزه و تونی ژو شالوده گذاری شده است. این استارتاپ به رستوران هایی که فرستاده تحویل غذا ندارند، خدمات نمایش می دهد و سفارش آن ها را به دست مشتری می رساند.

دوردش توسط یکی از بزرگ ترین مراکز رشد یعنی وای کامبیناتور پشتیانی می شود و یکی از محدود شرکت های فناوری است که از خدمات لجستیک بخاطر تحویل غذای کاباره ها کاربرد می کند. دوردش خدمات خود را بوسیله بیش از ۶۰۰ دهکده در آمریکا و کانادا ارائه می دهد، قیمت آن به بیش از چهار میلیارد دلار رسیده است و یکی از استارتاپ های یونیکورن (استارتاپ با ارزش زیاد از یک میلیارد دلار) صنعتی تحویل طعام به شمار می رود.

داستان رویه اندازی استارتاپ از جایی آغاز شد که چهار بنیان گذار استارتاپ غرض گرفتند دشوار کسب وکارهای کوچک و محلی را بوسیله کمک فناوری محلول کنند. آن ها چند روزگار زمان گذاشتند تا دشوار یکی از کسب وکارهای محلی را محلول کنند ولی مشکلات طوری نبودند که چهار دانشجو بتوانند با استفاده از یک اپلیکیشن یا وب سایت آن ها را حل کنند. بنابراین زمانی که با ناامیدی تو حال صرفنظر فروشگاه بودند، مدیر فروشگاه آن ها را صدا زد و در تک سفارش های تحویل غذا صحبت کرد. او گفت سفارش های تحویلی یکی از بزرگ ترین مشکلات او است و کسی نیست که در اجرا این کار به او معاون نرم.



جماز همین جا وجود که جرقه ی ایده ی نخستین ی استارتاپ زده شد و چهار دانشجو  چند هفته ی پس ازآن را به پرس وجو از سایر کسب وکارها اختصاص دادند و وارد شدند تحویل غذا یکی از بزرگ ترین مشکلات آن ها است. همچنین در آن زمان هیچ رستورانی در اطراف محوطه ی دانشگاه خدمات تحویل غذا نداشت و این چهار دانشجو غرض گرفتند خودشان دست به امر شوند. آن ها روزها یادگیری می خواندند و شب ها وصیت های طعام را داخل محدوده ی دانشگاه تحویل می دادند.

آن ها با تحویل دادن سفارش ها نکته های جالبی یاد گرفتند و تا مدت ها هر نیروی جدیدی که استخدام می کردند، باید ابتدا یک هفته سفارش ها را تحویل می داد و بعد آغاز  به امر می کرد.  

در ادامه، مصاحبه ی مجله ی Foundr را با اندی فنگ، یکی از ماخذ گذاران استارتاپ دوردش می خوانیم. او داخل این مصاحبه تو مورد داستان رویه اندازی استارتاپ و روزهای سختی که داشته اند، صحبت می کند و همچنین نکات کلیدی را به سایر کارآفرینان توصیه می کند.



نیتان: کار خویشتن را چگونه آغاز کردید؟

اندی: ما استارتاپ دوردش را زمانی که دانشجو بودیم، اسلوب اندازی کردیم. برای پیدا کردن ایده ی ارزان با صدها کسب وکار کوچک و محلی در سانفرانسیسکو مصاحبه کردیم تا بفهمیم بزرگ ترین دشوار این افراد چیست. ما داخل آن زمان دانشجو بودیم و بوسیله همین دلیل مردم کثرت خوب به صحبت های ما گوش می دادند. اغلب افرادی که سراغ کسب وکارهای محلی می روند، بازاریاب یا فنی ابتیاع هستند و صاحبان کسب وکار برخورد مناسبی با این افراد ندارند؛ اما ما به آن ها می گفتیم که می خواهیم بیشتر درون مورد شما و مشکلات کسب وکار بدانیم و به همین دلیل هنگفت خوب با ما تلاقی می کردند.

گفتگو کردن با این افراد چشم اندازهای خیلی دهش به ما داد. غلام تو رشته ی مهندسی یادگیری کردم و محصول بدوی ی ما یا همان MVP ما، یک وب سایت ساده ی HTML بود؛ تا ببینم بغرنج حقیقی مردم چیست.

نیتان: مفهوم اولیه ی دوردش چگونه شکل گرفت؟

اندی: همان نعوظ که گفتم، ما با کسب وکارهای کوچک درون مورد مشکلات گپ کردیم و ایده ی اصلی استارتاپ ما ربط ی مستقیمی با این موضوع داشت. تمام اعضای تیم بنیان گذاری منظور داشتند قدم مثبتی در توسعه ی اقتصاد محلی اجرا کنند. به همین دلیل سراغ تعدادی از خرده فروشی ها، مهمانخانه ها و سرویس دهنده ها رفتیم و متوجه شدیم اغلب این افراد با تحویل دادن کالا بغرنج دارند. این موضوع ما را شگفت خورده کرده حیات زیرا فکر می کردیم تحویل غذا مشکل چندان بزرگی بخاطر تصرف وکارهای کوچک حلق.

به همین دلیل تصمیم گرفتیم یک وب سایت ساده ی HTML درست کنیم. وب سایت ما دربرگیرنده یک شماره ی گوگلویس بود که به تلفن های شخصی ما همواره شده بود و نیز بعضی منوی رستوران که به صورت فایل معلول دی اف روی سایت بود. درواقع هدف ما این وجود که ببینیم آیا می توانیم توجه و فرع ی مردم را جلب کنیم یا نه.

نیتان: جالب است. از یکی از دوستانم شنیده بودم که می خواست اپلیکیشن شما را از روی گوشی خود پاک یواش برای اینکه فرمان کردن با آن به قطع ای ساده و جذاب وجود که هر ماه هزاران دلار بخاطر آن خرج می کرد. پس شما امر خویشتن را در سال ۲۰۱۳ آغاز کردید؛ سپس از آن چه اتفاقی افتاد؟

اندی: بله ما عضو پیشدستی کردن دهنده ی وای کامبیناتور شدیم و بعد از ارائه ی استارتاپ خود توانستیم تنخواه ی خوبی در بار ی بذری جذب کنیم. تیم ما بسیار زورمند و از دانشگاه استنفورد بود، سابقه ی کار کننده اعضای آویشن بسیار خوب حیات و بوسیله همین دلیل توانست سرمایه ی خوبی جذب کند.

ما سرمایه ی عطا جذب کرده بودیم، محصول نخستین را تولید کرده بودیم و به این فکر کردن می کردیم که باید چگونه کسب وکار را رشد دهیم. دقیقا از همین جا بود که چالش های ارشد من مبدا شد و باید به این تامل می کردم که آویشن و کسب وکار را گسترش دهم و برای موفقیت در بازار واقعی آماده کنم. تا قبل از جذب تنخواه همگی چیز بسی عادی بود و تنها به این خاطر می کردیم که انسان با چه مشکلات بنیادی ای سروکار دارند. ولی پس ازآن از تاسیس علیه اولین به این فکر می کردیم که چگونه محصولی که باریک ایم را گسترش دهیم.



نیتان: برای ارزیابی کسب وکار خود از چه معیارهایی استعمال می کردید؟

اندی: سؤال بسیار نیکی پرسیدید. معیارهای ما هر روز در حال تغییر بود. بوسیله عنوان مثال ابتدا با خودم تفکر می کردم آیا می توانیم روزی ۱۰ سفارش را تحویل دهیم؟ سپس از مدتی از خودم می پرسیدم آیا می توانیم ۲۰ اندرز را مدیریت کنیم؟ اعداد و ارقام با سرعت زیادی بخاطر ما تغییر می کرد برای اینکه وقتی به یک کمال مطلوب غیرممکن می رسیدیم، با خودمان می گفتیم زحمت یدکی نداشت و به همین برهان سطح مطالبه را بالا می بردیم.

اعضای آویشن اساس گذاری استارتاپ وفاق ی نزدیکی با یکدیگر نداشتند اما همگی ی ما به تواناهای یکدیگر باور داشتیم و می دانستیم که می توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم. گاهی اوقات هفته ها و ماه ها هیچ پیشرفتی در امر نداشتیم اما به یکدیگر انگیزه می دادیم و جلو می رفتیم.

نیتان: لطفا قدری بیشتر در مورد تیم اساس گذاری توضیح دهید. چه چیزی باعث شد استارتاپ با سرعت زیادی رشد کند؟ نقش استخدام افراد کم قیمت در روزهای نخستین ی استارتاپ چه بود؟

اندی: خاطر می کنم مهم ترین موضوع داخل هر خانواده ی کاری، ابداع اعتماد و عزت است و ما از همان روز نخست این موضوع را بزرگداشت می کردیم. هریک از اعضای تیم درون زمینه ای تخصص داشت و این موضوع کمک زیادی بوسیله رشد ما کرد. به عنوان مثال تونی ژو (مدیرعامل) در اجرا کارهای عملیاتی بسیار قوی است و درون همکاری های بزرگی متشابه eBay سابقه ی فقره دارد.

می دانستیم تمام اعضا در فقره خود متخصص هستند و به نوع دوستی از عهده ی وظایف خود برمی آیند. به همین دلیل فکر کردن می کنم اعتماد و احترام نقش شکوه در موفقیت تیم داشت.



نیتان: حکم شما یک مارکت پاسبان (پلتفرمی که فروشندگان کالاهای مختلف می توانند محصولات را بوسیله صورت آنلاین بفروشند) دو طرفه است. یعنی مردم باید ابتدا به کاباره پند دهند و بعد محصول خریداری شده، باید توسط عده ای دیگر تحویل داده شود. این موضوع را چگونه مدیریت می کنید؟

اندی: بله؛ درواقع کسب وکار ما یک مارکت پلیس سه طرفه است و ما باید بی آرامی رانندگان پیک، هم مشتری ها و غم سفارش رستوران ها را مدیریت کنیم.

روزهای اول، همگی چیز را کنترل می کردیم و سفارش ها را بوسیله پیک تحویل می دادیم. بعد از رشد شرکت، باید تصمیم می گرفتیم که تمرکز کار را روی کدام بخش معطوف کنیم. یکی از اساسی ترین تصمیم گیری های ما هنگام ساخت بدوی میوه موبایل وجود. نمی دانستیم این اپلیکیشن را باید برای رانندگان قاصد یا برای استعمال کنندگان نقشه کشی کنیم. بخاطر اعزام پیک از اپلیکیشن هایی مانند Find My Friends، اس ام اس و ایمیل استفاده می کردیم و خریدار ها همچنین همچنان از نسخه ی اولیه ی سایت استفاده می کردند؛ به همین دلیل تصمیم گیری در این شرایط بحرانی برایمان شیرهدار بود و فکر می کنم نقش مهمی در موفقیت ما ارتکاب کرد.

پس ازآن از اندکی خیال به این خراج رسیدیم که مبدا باید اپلیکیشن مربوط به رانندگان پیک را توسعه دهیم در مقابل دوردش یک استارتاپ مرتبط با حمل ونقل است. شعار ما این وجود که محصولات خریداری شده را در کم ترین زمان امکان پذیر به خریدار تحویل دهیم و درواقع این موضوع بوسیله ما کمک کرد تا روی هدف واقعی همکاری متمرکز بمانیم. دلایلی که برای این تصمیم گیری داشتیم، در تصمیم گیری های آینده ی شرکت نیز بوسیله ما معاون کرد.



نیتان: درکنار یک محصول عالی، از چه عوامل دیگری بخاطر نمو استارتاپ استفاده می کردید؟ آیا از هک رشد یا عوامل دیگری برای ترقی ی استارتاپ استفاده کردید؟

اندی: مطمئنا عوامل زیادی تو رشد و توسعه ی کسب وکار دخالت دارند. تبلیغات، سئو و بازاریابی دندان به دهان از یکسره موضوعات مهمی هستند که نباید عجیب گرفته شوند. اما فکر می کنم مهم ترین کار، تمرکز روی مشتری های پا بر جا تصرف وکار و دعوت رضایت آن ها است.

مشتری های ابتدایی ی کسب وکار همان کسانی هستند که بازاریابی دهان به دهان را انجام داده اند و با معرفی ما به دوستان خواه آشنایان خود، نقش مهمی تو توسعه ی استارتاپ داشته اند؛ بنابراین فکر می کنم بهینه کار برای بازاریابی، جلب خرسند این افراد است.

نیتان: لطفا کمی بیشتر داخل مورد مدل کسب وکار برای ما توضیح دهید. درآمد انبازی از چه راهی تأمین می شود و آیا به سودهی رسیده است؟

اندی: درآمد ما ازطریق مشتری ها، رستوران ها و همچنین سود تمام عیار منهای هزینه های پیک تأمین می شود و بله؛ مشارکت بوسیله سوددهی گویا است.

نیتان: آیا تصمیمی برای ورود بوسیله راسته کشورهای دیگر مشابه استرالیا محزون اید؟ برای رقابت با سایر استارتاپ های مشابه چه پروگرام ای دارید؟

اندی: ما در حال حاضر در آمریکا و کانادا فعالیت می کنیم و این علامت می دهد به پندار بسط تصرف وکار خویشتن داخل خارج از آمریکا هستیم. اما پیش از ورود به بازار بین المللی، عوامل مختلفی از عموم مشکلات آن جامعه، مشتری های هدف، معارفه رستوران های مورد علاقه ی آدم و... وجود دارد که باید دقیقا تجسس شود.

ما رفتار رقبای خود در راسته را بادقت معاینه می کنیم. می دانیم که آن ها کامل تصمیم های خویشتن را با دلایل و استدلال های زورمند گرفته اند. بنابراین فکر کردن می کنم برای رقابت باید مقیاس پختگی میدان و تمام جوانب فرمان را معاینه کرد.



نیتان: آیا می توانید مثالی از نحوه ی ارزیابی بخاطر ورود به راسته جدید بزنید؟

اندی: فکر می کنم تو مورد نحوه ی رقابت داخل آمریکا بهتر بتوانم توضیح دهم. یکی از دلایل توفیق ما در این این سال ها این بود که توانستیم بستگی ی احسان با رستوران ها منیع کنیم. ما نیز با میخانه های وقار متشابه Taco Bell، KFC، Yum و... شراکت داریم. رقبای ما نمی توانند از مزایای همکاری با شریک های مبصر نصیب مند شوند و نمی توانند ربط ای مشابه ما با آن ها برقرار کنند.

نیتان: پس روابط، نقش مهمی در نمو استارتاپ دوردش دارد؟

اندی: همین نعوظ است. نیز دلیل دیگر موفقیت دوردش، این است که دستورالعمل توفیق را یاد گرفته ایم. ما دقیقا می دانیم چه خدماتی برای شراکت با کاباره ها باید عرضه دهیم. می دانیم چه تعداد پیک برای تحویل اندرز ها لازم است و همچنین به خوبی می دانیم چه مشتری هایی را باید شعار قرار دهیم.

درحال حاضر شریک شدن های اضافی در زمینه ی تحویل محصول براساس تقاضای مشتری فعالیت می کنند اما تفکر می کنم هنوز هم فرصت های زیادی برای استارتاپ ها تو این بنیاد وجود دارد.



نیتان: اپلیکیشن شما برای افرادی که بوسیله غذاهای اختصاص آلرژی دارند یا دائم در سیر هستند، مناسب است. درواقع ویژگی خاصی دارید که استفاده از اپلیکیشن شما را جذاب می کند. همچنین با کاباره های یدکی در ارتباط هستید. لطفا کمی بیشتر داخل این مورد تشریح دهید.

اندی: بله، تامل می کنم یکی از نیکوترین انفراد های ما برای مشتری ها این است که با کاباره های یدکی همدستی می کنیم و تنوع بالایی داریم. ما همچنین به سرعت و چونی خدمات خود اهمیت می دهیم. ما، هم باید رضایت مشتری و هم خرسند رستوران ها را طلبیدن کنیم؛ به همین برهان با چالش های زیادی روبه رو هستیم و در این سه سال تقریبا یاد گرفته ایم که چگونه باید ارتکاب کنیم.

بازاریابی دهان بوسیله دهان در ارتباط ما با رستوران ها همچنین تأثیرگذار بود، مخصوصا زمانی که توانستیم با رستوران بزرگی قرین Taco Bell شراکت کنیم. داخل روزهای اول، بسیاری از شرکت ها حتی مجهز بوسیله مناظره با ما نبودند اما زمانی که قراردادهای خوب بستیم و اسمی شدیم، سنخ دیدگاه آن ها نسبت به ما دگرگونی کرد. البته توفیق ما اتفاقی یا یک روزه نبود، ما چندین سال برای ساختن روابط و معروف شدن زحمت کشیدیم.

نیتان: درحال حاضر شریک های زیادی در زمینه ی دعوی بخاطر خدمات فعالیت می کنند، برای جلب رضایت پیک ها و اغوا آن ها به شرکت با شما چه مربوط به طبقه کارگر و زحمتکش انجام می دهید؟

اندی: فکر می کنم رادیکال ترین کار این است که ببینم این افراد دنبال چه چیزی هستند. ما با پیک های تحویل سفارش صحبت کرده ایم و اغلب آن ها ساعات طرز کار انعطاف پذیر و پرداخت به موقع حقوق را به سایر امکانات تقدم می دادند. بنابراین سعی می کنیم تا جای ممکن این امکانات را برای آن ها فراهم کنیم و آن ها را راضی نگهداریم.

البته شرایط آن ها درون شهرهای مختلف، متفاوت است و ما نیز با گذشت زمان آن ها را بهتر می شناسیم و تلاش می کنیم امکانات بهتری بخاطر آن ها حاضر کنیم.

نیتان: بسیاری از استارتاپ ها هنگام مبصر کردن ابعاد تصرف وکار انقراض می خورند. شما با این سرعت بالای رشد، چگونه ابعاد مربوط به طبقه کارگر و زحمتکش خود را گسترش می دهید؟

اندی: ما در سال های مقدمه طولانی تمرکز خود را روی تاسیس یک میوه ممتاز و یک شرکت فناوری گذاشته بودیم. اکنون یک شریک فناوری هستیم اما پندار می کنم نباید تنها روی عملکرد تمرکز کنیم. کندرو ترین راه رشد این است که مشکلات و موانع را داخل سریع ترین زمان ممکن حل کنیم. گاهی اوقات مردم از ما می پرسند آیا شرکتی مبتنی بر ابتیاع هستیم؟ آیا مبتنی کنار فناوری یا عملیات هستیم؟ من خاطر می کنم ما باید در تمامی این موارد خوب باشیم. موضوعی که بوسیله رشد ما کمک کرد، این وجود که متصل تلاش کردیم تمام کارها را بوسیله بهترین شکل ارتکاب دهیم.



نیتان: شما داخل کاری که انجام می دهید، بسیار موفق هستید. سه پیشنهادی که به سایر کارآفرینان می دهید چیست؟

اندی: اولین نصیحت من بوسیله کارآفرینان این است که در مورد متین یا اشتباه بودن ایده ی خود فکر نکنند. ما درون روزهای مقدمه زحمت های زیادی کشیدیم و تا اینکه نصیحت ها را خودمان تحویل می دادیم. هرقدر بی قراری که ایده ی نواخت داشته باشید، نباید از هیچ تلاشی دریغ کنید. بنابراین اولین موعظه من به کارآفرینان این است که خودشان را برای روزهای سخت و کار زیاد آماده کنند.

دومین نصیحت غلام این است که ارتباط ی خود را با سایر بنیان گذاران شریک شدن و همچنین کارمندان تقویت کنید. این رابطه باید براساس اعتماد و احترام شکل بگیرد. کارمندان اولیه ی شرکت، کسانی هستند که فرهنگ کارمند شما را به سایر کارمندان نقل مکان می کنند؛ بنابراین بهتر است از همان روزهای اول به فکر این موضوع باشید.

سومین وصیت من شاید کمی کلیشه ای به دید برسد، ولی واقعیت دارد. هر استارتاپی روزهای سختی پیش رو دارد. شک و عدم اطمینان، شما را نفس ای عزب نخواهد گذاشت. اما بهترین فقره این است که از حروف حکم کیف ببرید. همکاری با افراد خوب، تحمل این روزها را اسایش تر و دلپذیرتر می کند.

نیتان: مصاحبه ی بسیار احسان وجود و مطمئنم کارآفرینان از نکته های که گفتید، استقبال خواهند کرد.

اندی: خیلی متشکر از وقتی که گذاشتید.بیشتر بخوانید:معرفی برترین استارتاپ های خدمات آموزشیراه هایی بخاطر افزایش شانس پذیرش علیه جدید تو بازارمعرفی چندی از استارتاپ های چیره مرزوبوم بلاک چینچرا فراگیری بی وقفه برای کارآفرینان و تیم آن ها ضروری است؟چرا آب پز زغالی خوشمزه تر از کباب های دیگر است؟
نواحی جنوبی ایران از چشمگیرترین مناطق ناحیه هستند که دنیایی از زیبایی را درون خویشتن مهارت کرده اند. مزار جنوب، نیرویی جادویی دارد و شگفتی های اقلیم آن، فهمیدن از سر هر گردشگری می برد. بوشهر از مناطقی است که زیبایی های طبیعت و هنر دست مردمانش، این اقلیم را بوسیله سرزمینی دیدنی و خواستنی تبدیل کرده است. جاهای دیدنی بوشهر از جنس دریا و خور است و آب وهوای گرم جنوب، پهلو هر جاذبه ی طبیعی، تاریخی و معماری این منطقه معلول گذار بوده است. کوله بارتان را به قصد عروج به سرزمین زرین جنوب بندید و با ما همراه شوید تا با جاهای دیدنی بوشهر آشنا شویم. حتما بخوانید:جزیره هرمز؛ سفر بوسیله ملک رویایی جنوبجاهای دیدنی اهواز؛ عروج بوسیله سرزمین پل های ایرانراهنمای سفر به قشم؛ گردشی ۴ روزه گرفتن در مزار اسرارآمیز خلیج فارس موقعیت جغرافیایی بندرگاه بوشهر

بندر طلایی بوشهر، یکی از دیدنی ترین سرزمین هایی جنوبی ایران است که در ساحل خلیج فارس مکان دلگشا کرده است. این شهر تو شهرستان و استان بوشهر واقع شده و از سه جهت جغرافیایی در آغوش خلیج آسمان نیلگون فارس است. د رواقع این بارانداز در جنوب غربی ایران، از شمال، غرب و جنوب با خلیج فارس و از شرق با تنگستان استان بوشهر همسایه است. استان بوشهر که منطقه ای همجوار خلیج فارس محسوب می شود، دارای ۱۰ شهرستان به نام های دیلم، گناوه، دشتستان، تنگستان، بوشهر، دشتی، جم، دیر، کنگان و عسلویه است.

آب وهوای گرم استان بوشهر راهنمای انعام برای زمان عروج است. از اوایل آبان تا اواخر فروردین، این بندر با آب وهوایی معتدل و دلپذیر، تبدیل به یکی از خواستنی ترین مناطق ساحلی خلیج فارس می شود. این منطقه از جنوب ایران، برگزینی بسیاری از گردشگران برای سفر تو فصول سرد سال است. درون دنباله شما را با بسیاری از جاهای دیدنی بوشهر آشنا خواهیم کرد. معماری دلنشین عمارت گلشن بوشهر عمارت گلشن از جاهای دیدنی بوشهر – عکس از رزا کوثری

سبک وسیاق ساخت ساختمان های سنتی ایرانی، از دیرباز دلچسب و با صفا بوده است. حال وهوای بافت دلچسب و معماری هوشمندانه، دلیل مرحمت است تا آن ها را به جاذبه ای رادیکال تو هر ولایت تحول یواش. عمارت بزرگ گلشن بوشهر نیز همچون سایر بناهای تاریخی ایرانی، معماری چشمگیر و زیبایی دارد. شیوه زدن به این عمارت بزرگ بوشهری، روح را جلا می دهد و مردم را بی اختیار ی ذوق گذشتگان در تاسیس خانه می درنگ. عمارت بزرگ گلشن یکی از جاهای دیدنی بوشهر است که قدمت آن بوسیله زمان قاجار برمی گردد. این خانه داخل محله ی قدیمی و دلنشین بهبهانی ها، در نزدیکی یبوست واقع شده است. خیابان کوچک ی بهبهانی مملو از بناء هایی از دل تاریخ آمده است که سبک وسیاق بافتن باستانی آن ها، حال وهوای گرم و صمصیمی بوشهر را تداعی می بطی ء و عمارت چند دستگاهی گلشن یکی از این بناء هاست.

این عمارت چند دستگاهی نزدیک به ۱۷۰ سال قدمت دارد و مالک اول آن تاجری معروف بوسیله معروفیت گلشن بوده است. معماری این عمارت بزرگ بیش هوشمندانه بوده و با قرار گرفتن تو مجاورت دریا، توفان و باد خنک، هوای عمارت را تهویه می کنند. گلشن به سبک عماری «بیت میلانی» مخلوق شده و صحن بزرگ آن، یکی از زیباترین سرنوشت های این ساختمان است که دورتادور آن را اتاق هایی با درهای چوبی پر کرده اند. این خانه ی عتیق بوشهری دارای سه گانه مرتبه است و امکانات یک بناء ی ایرانی همچون آشپزخانه، آب انبار، حجره پذیرایی، اتاق خدمه، حمام و ارایش را تو خود گنجانده است.

حجره های زیبایی این عمارت که بیش ترشان پنج دری هستند، نسیم خنک ساحلی را وارد مسکن می کنند و همین فرآیند ساده، همچون یک سیستم خنک کننده تو این بنا عمل می بطی ء. عمارت گلشن به عنوان یکی از آثار ملی بوسیله ثبت فصیح و هم حالا داخل وارستگی سازمان میراث فرهنگی استراحت محزون است. تو بین جاهای دیدنی بوشهر ماجراجویی داخل این خانه ی باصفا را از دست ندهید.

آدرس: خصیصه شهر بوشهر، خیابان کوچک بهبهانی ها، خیابان ساحلی، تعاقب دایره بندرگاه وقار عمارت ناحیه بوشهر عمارت ملک از جاهای دیدنی بوشهر – عکس از صادق سلطانی

عمارت ملک یکی دیگر از جاهای دیدنی بوشهر است که یک صد از عمر ساخت آن می گذرد. این بنا جامانده از دوران قاجار است و روزگاری از املاک یکی از تاجران معروف بوشهری بوسیله نام «محمد مهدی سرزمین التجاره» بوده است. این بناء حاصل میل این تاجر برای ساخت بنایی به استیل عمارتی قرون وسطایی تو فرانسه است. ملک التجاره در سفرش به فرانسه، شیفته ی معماری این کاخ شده بود و غرض به پیدایش بنای مانند آن درون سرزمین خود گرفت. به همین دلیل معماران فرانسوی برای ساخت آن دست به امر شده اند و این عمارت بزرگ را با چهار هزاره زیربنا در بوشهر بنا کردند.

این عمارت در دوره هایی از تاریخ کاربردهای بسیاری داشته است؛ زمانی تو انحصار انگلیسی ها درآمده و کاربردی نظامی معین کرد. نیز در زمان رضاشاه نیز مدتی برای فراغت افراد لشکری کاربرد می شد. این بنا به عنوان یکی از آثار ملی به ثبت رسیده، ولی متأسفانه امروزه دچار فرسودگی شده و محتاج مرمت است.

آدرس: بندرگاه بوشهر، برزن ی بهمنی، خیابان ماهینی، محله ملک گنبد نمکی جاشک، ملکه ی سپیدپوش جنوب گنبد جاشک از جاهای دیدنی بوشهر – عکس از عباس حیدری

ناحیه های جنوبی ایران، پدیده های نمکی دیدنی بسیاری را در دل خود گنجانده اند و یکی از دلرباترین آن ها گنبد نمکی جاشک است که داخل خاک بوشهر جا خوش کرده است. گنبد نمکی جاشک مبصر ترین گنبد نمکی خاورمیانه است که در حدفاصل روستا دیر به خورموج پدید آمده است و عمری نزدیک بوسیله ۶۰۰ میلیون سال دارد. این ملکه ی سپیدپوش جنوب، یکی از بنیادی ترین جاهای دیدنی بوشهر محسوب می شود که گردشگران شیفته ی عظمت و ترتیب منحصربه فرد آن می شوند.

سپیدپوشی نمکین در پستی وبلندی جاشک، همچون کوهستان های برفی دوست داشتنی و دیدنی است و این سفیدی دلپذیر در بر سکوت منطقه که تاثیر بلورهای نمک است، فضایی اسرارآمیز و در عین حال آرامش بخش پدید آورده است. داخل اثر زنگ زدگی های بادی و آبی داخل این سرزمین نمک پوش، تنوع زیبایی داخل نقش ونگارهای سنگ و ستون های آن پدید آمده که هر کدام را منحصربه بی همتا کرده است. این تنوع منشأ داخل تفاوت میزان خوردگی پذیری سنگ ها دارد و ستون های حاصل از این فرسایش، شمایلی ویژه و متفاوت پیدا کرده اند.

تخت بیگانه از ستون های چشمگیر و همیشه استوار جاشک هستند که بنا به ویژگی های خود نام محزون اند. نکته ی حائز اهمیت تو بلورهای نمکین سیلندر های این منطقه، تنوع طعم جزیی در لایه های سنگ نمک است. فام هایی که علاوه بر سفید، رد هایی از قرمز، زرد، نارنجی، قهوه ای و سیاه را غصه محتوی می شوند. عکس از عباس حیدری

دیدنی های گنبد جاشک تنها به ستون ها و کوه های نمکی ختم نمی شود؛ در این سرزمین سپیدپوش خودتان را آماده ی ماجراجویی تو قلب طبیعت ناب و خاص جنوب بکنید. تزیین غارهای نمکی با قندیل هایی خوشه ای درون این منطقه درک قدر یا بهای چیزی از سرتان می برد. آبشارهای نمکی با بلورهای ویژه خود به این ناحیه ترتیب بخشیده اند. تو غارها و میان دره ها، چشمه هایی نمکی وجود دارد که ریشه ی وجود جاشک هستند و عمر نظام این منطقه به وجود آن ها وابسته است. نیز دره گل کلم در این منطقه را باید هنرمندانه ترین پدیده در جاهای دیدنی بوشهر دانست که توده های نمک همچون گل کلم شکل اندوهناک اند و قسمتی از جاشک را تزیین کرده اند. نمک چال ها و نمک فشان از دیگر نظم های جاشک هستند که آن را مثل سایر پدیده ها بوسیله عروس سپیدپوش جنوب تحول کرده اند.

آدرس: ۱۴۴ کیلومتری قریه بوشهر، مابین شهرهای دیر و خورموج تزیین ساحل ریشهر در سرزمین عیلامیان ساحل ریشهر از جاهای دیدنی بوشهر

بوشهر یکی از مناطق بنیادی ساحلی در ایران است که سهم بزرگی از آن، با خلیج فارس هم مرز شده است. بنابر خاصیت این نوع موقعیت جغرافیایی، استان بوشهر انباشته از ساحل های جذاب و دیدنی است. بنابراین ساحل دایره وار یک دیگر از جاذبه های گردشگری بوشهر محسوب می شود و بوسیله همین منظور بوشهر را باید ملک ساحل های دیدنی ایران دانست.

یکی از زیباترین سواحل منطقه، ساحل ریشهر در ۷ کیلومتری بندر بوشهر است. این منطقه ی زیبای ساحلی، در تاریخچه باستان، یکی از عناصر مهم برای نزدیکی تمدن شرق و غرب بوده است. منطقه ی ریشهر زمانی جولانگاه فرمانروایی عیلامیان بوده است و آثار علنی شده درون آن، حکایت از قدمت غنی تاریخی دارد که می شود آن ها را به هزاره سومین تا هزاره مطلع پیش از میلاد نسبت عدالت. همین آثار کشف شده، مهر تأییدی است که امپراطوری عیلام، در ریشهر امین بوده و این منطقه زمانی در تاریخچه باستان ایران، یکی از مهم ترین قسمت های کشور محسوب می شده و به معروفیت «لیان» معروف بوده است.

در زمان ساسانیان نیز این شهر همچنان یکی از مناطق مهم ایران محسوب می شده که توسط اردشیر بابکان وهله دیگر ماهیت شهری به خود گرفته است. به همین دلیل اشتهار آن به ریشهر، مخفف «ریواردشیر» تغییر شده است. ریواردشیر در زمان خویشتن مهد اتیکت و بینش نزاکت بوده و دانشمندان ایرانی بسیاری را در مقبره خویشتن پرورش داده است. علاوه به خشکی امدن جذابیت تاریخی ریشهر، ویژگی های طبیعی زیبای آن نیز انگیزه شده تا این منطقه به یکی از خواستنی ترین جاهای دیدنی بوشهر دگرگونی شود. ساحل زیبای شنی، امواج آبی خلیج و طلوع و غروب طلایی خورشید، این ساحل را رویایی و آرامش جزء کرده تا مسافران کیف ساحل گردی و تفریحات بحری را تو آن تجربه کنند. همچنین درون پیاده شدن این ساحل، پارکی زیبا واقع شده تا دریافتن خوب شما از عروج و ساحل گردی تان را کامل کند.

آدرس: ۷ کیلومتری بارانداز بوشهر، انتهای خیابان ریشهر، پارک ساحلی ریشهر موزه یبوست و دریانوردی خلیج فارس تو بوشهر کشتی پرسپولیس درون موزه یبوست و دریانوردی بوشهر

اگر تبعه ملاقات از ملکی ها و لذت از دانستنی های آن هستید، درون بین جاهای دیدنی بوشهر موزه دریا و دریانوردی خلیج فارس گزینش جذابی برای تان خواهد حیات. در منطقه ی سبزآباد بندرگاه بوشهر، بناء کنسولگری و عمارتی کلاه فرنگی حیات دارد که امروزه از آن به عنوان یکی از ملکی های دیدنی بوشهر یاد می شود. این بنا در ابتدا در اختیار شانس انگلیس و پس از آن تو منحصر نیروی دریایی ایران بود، ولی در نهایت، به ارسی دریا و دریانوردی خلیج فارس تغییر ماهیت داد تا گویای ناگفته های صنعت دریانوردی در کشش تاریخ باشد. ارسی یبوست و دریانوردی از جاهای دیدنی بوشهر – عکس از مستقر مطلق

این ملکی درون دو بخش محوطه و در ساختمان، دیدنی های خود را به عرضه گذاشته است. محوطه ی این ارسی انواع شناورهای نظلمی، قایق های جنگی، زیردریایی ها و… برای بازدید وجود دارد. اما مهم ترین گنجینه داخل بین این سازه های دریای، عاری تردید کشتی پرسپلیس است که ورود آن به ایران به زمان حکومت ناصرالدین خسرو بازمی گردد. این کشتی اولین ناو جنگی ایران است و در حدود یک قرن پیش از آلمان راهی بندر بوشهر شده و بقایای آن امروزه در ملکی دریا و دریانوردی خلیج فارس حراست می شود.

درون داخل خانه موزه می توانید تجهیزات نظامی و جنگی، ملزومات پزشکی در دریا، ابزارهای مخابراتی برای هدایت کشتی و… را مشاهده کنید.

آدرس: بندر بوشهر، جاده سبزآباد دبیرستان سعادت، هسته ی پرورش روشنفکران بوشهری مدرسه خوشی از جاهای دیدنی بوشهر

مدرسه سعادت در بوشهر به مام مدارس جنوب ایران مشهور است و یادگاری از تاریخ قاجار در ایران است. این مدرسه بنابر خاستگاه های نوین آموزشی، به دستور «احمدخان دریابیگی»، فرمانده ثانیه بوشهر تأسیس شد و سرگذشت پرماجرایی داشته است. مدرسه خوشی یکی از زیباترین بناهای تاریخی بوشهر است و به دلیل ایمنی های مالی مظفرالدین پادشاه بوسیله نام لهو مظفری بی قراری از آن یاد می شود.

نیازمندی فرهنگی مردم آن زمان سبب شد که بسیاری از قوم ها تمایلی بوسیله حضور فرزندان خود تو این مدرسه نداشته باشند و حتی آن را بناء فرز و دعوا بدانند. به همین برهان بینایی پراکنی های عده ای ناآگاه در تک این دبستان به سرعت بسط پیدا کرد و پذیرفته شدن سعادت تو بین آدم بوشهر مدت ها زمان سرما. اما در نهایت با مجاهدت بسیار، این مرکز آموزشی رفته رفته جای خود را در بین مردم باز کرد و مهد پرورش روشنفرکران بسیاری داخل زمان خود شد. جالب است بدانید که ارزش این دبیرستان تو بوشهر بوسیله حدی است که سال روز تأسیس آن با نشانی روز بوشهر یاد می شود. مدرسه لهو به نشانی یکی از آثار ملی ایران بوسیله ثبت رسیده است.

آدرس: بندر بوشهر، خیابان امام، روبه روی میدان معلم موزه آدم شناسی بوشهر درون عمارت بزرگ امیریه موزه انسان شناسی از جاهای دیدنی بوشهر

یکی دیگر از ارسی های دیدنی بوشهر، ملکی انسان شناسی آن است که در عمارت بزرگ امیریه جا خوش کرده است. عمارت چند دستگاهی امیریه از بناهای باشکوه بوسیله جامانده از دوران قاجار در بندر بوشهر است که در خیابان ساحلی شهر، نزدیک بوسیله غرق کردن واقع شده است. این بنای تاریخی به دستور احمدخان دریابیگی فرمانده لمحه بنادر برپا شده و تو نخست به نشانی دارلحکومه ی بوشهر از آن مصرف می کردند. مصالح به فقره رفته تو دیوار و سیلندر این بنای دو طبقه، شامل سنگ های مرجانی بوده و گچ بوده و نوع درها و پنجره های آن از چوب ساج است.

نکته برازنده توجه درون معماری این بنا، استفاده از پوششی از جنس الیاف شجر نارگیل است که به «سد کمال» شناخته می شود. این لایه ی گیاهی پیش از فاتحه گچ بری اطراف استوانه ها را می پوشانده تا ایستادگی بنا را تو برابر تری سیل گرفتن و موریانه تکثیر دهد. این عمارت بزرگ دارای اتاق های سرتاسری، ایوان، صحن مرکزی، سیلندر های منقش شده، درها و دریچه های چوبی پر نقش ونگار و… است و نخستین المانی که در این بنای قاجاری به چشم می آید، ایوان بزرگ و ستون های بسیار زیبای آن است.

عمارت امیریه یکی از زیباترین چشم اندازها را به دریا دارد و تو بین جاهای دیدنی بوشهر یکی از خودی داشتنی ترین انتخاب ها خواهد وجود. این عمارت به عنوان یکی از آثار ملی ایران ثبت شده و هم حالا درون قالب موزه مردم شناسی بوشهر، میزبان بازدیدگنندگان است.

آدرس: بندر بوشهر، خیابان ساحلی، پارک خلیج فارس، برزن کوتی معماری هخامنشی قبر دختر قبر دوشیزه از جاهای دیدنی بوشهر – عکس از علی غریبی

در شهرستان دشتستان یکی دیگر از جاهای دیدنی بوشهر که حال وهوایی تاریخی و باستانی دارد، جا خوش کرده است. آرامگاه گور بکر یکی از بناهای سنگی در استان بوشهر است که به سبک هخامنشی بنا شده و در آن از حجر های بزرگ مستطیلی لباس استفاده شده است. این آرامگاه در محصول «میان کوهی پشت پَر» و نزدیک به سرحد استان فارس راحتی محزون و شبیه به آرامگاه کورش بزرگ است که عزب درون اندازه ای کوچک زیرفون آن ساخته شده است.

این اتاقک قدیمی به عنوان اثر ملی ایران به ثبت رسیده و در تک آن روایت های متفاوتی نقل می شود. وقتی بخاطر اولین بار توسط یک باستان شناس بلژیکی بوسیله اشتهار «لویی واندنبرگ» کشف شد، مشاهدات وی حاکی از آن بود که این آرامگاه متعلق به «چیش پیش» خواه «کوروش یکم» است. ولی زمانی که «علی رضا شاپور شهبازی» در این منطقه کاوش های خویشتن را آغاز کرد، به نتایج جدیدی دست یافت؛ وی متقی وجود که برخلاف نظری ی باستان شناس بلژیکی، گور دختر آرامگاه «کوروش کوچک» است.

این حدس و احتمالات روندی طولانی نشدنی داشته و تا امروز این آرامگاه به افراد بسیاری از سلسله هخامنشی همچون ماندانا مادر کوروش، آتوسا دختر کوروش و… نسبت داده شده است. اما همین معما به دلربایی گور بکر افزوده و این بنای باستانی زیاد از پیش دیدنی مرطوب شده است. درون سفرتان به استان بوشهر ماجراجویی دوروبر آرامگاه این ناشناس هخامنشی را از مشت ندهید.

آدرس: ۱۸۰ کیلومتری بندر بوشهر، ۳۸ کیلومتری تنگ ارم، شهرستان دشتستان، میوه میان کوهی پشت پَر تاریخی مصور در قلعه نصوری بوشهر قلعه نصوری – از جاهای دیدنی بوشهر

اگر اهل ماجراجویی در بناهای تاریخی هستید، داخل بین جاهای دیدنی بوشهر یک گزینش بسیار دیدنی منتظرتان است. کاخ نصوری تو بندر سیراف یا همان بندر طاهری ها در شهرستان کنگان واقع شده و در پس سنگ و گچ خود، دنیایی از دانستنی های تاریخی را پنهان کرده است. قلعه تاریخی شیخ نصوری با بندر بوشهر حدود ۲۴۰ کیلومتر بور دارد و عمر ساخت آن نزدیک به ۱۸۰ سال می رسد. این قلعه تو عمه ای مرتفع و نزدیک ساحل واقع شده و نمایی دیدنی از غرق کردن را بوسیله خود اختصاص داده است.

اوایل پرگیر ی قاجار، «شیخ جبار نصوری» غرض بوسیله تاسیس این بنای عظیم می گیرد و معماری آن را بوسیله «علی اصغر شیرازی» می سپارد. مصالح به فرمان رفته درون قلعه نصوری، سنگ های بزرگ، تراب و گچ است که این بنا را جلوه بخشیده اند. یکی از عناصر چشمگیر کاخ فقیه خواه همان کاخ نصوری، بادگیر بزرگ آن است که در فصول گرم سال، با بادهای خلیجی، هوای قلعه را دلپذیر نگه می داشته است. المان های معماری ایرانی همچون درهای چوبی، هشتی، حیاط بیرونی و اندرونی، ایوان، ستون های گچ بری شده و… داخل مدل سازی این قلعه جلوه گر است.

آدرس: ۲۴۰ کیلومتری بارانداز بوشهر، شهرستان کنگان، بندر سیراف، خیابان کوچک نصوری پارک ملی نایبند درون عسلویه عکس از وحید دلارام

عسلویه یکی از مناطق زیبای استان بوشهر است که نامش در تخیل متجاوز خیس افراد تنها با صنعت نفت و گاز چین خورده است، اما این منطقه، بهشتی دیدنی را در بیرونی خود گنجانده است که با نام پارک ملی نایبند شناخته می شود. این منطقه ی، در سواحل رویایی خلیج فارس واقع شده و دلفریب ترین ساحل های استان بوشهر را داخل خلیج خود گنجانده است. فاصله ی نایبنتد از بندر بوشهر درون حدود ۳۲۰ کیلومتر است و بخاطر فرود امدن به آن، از بارانداز بوشهر، تقریبا باید ۴ زمانه برانید. اما این سرزمین که شامل جنگل های حرا، خلیج و دماغه است، ارج راندن داخل این دست خط طولانی را دارد. چنانچه از عسلویه راهی نایبند شوید، حروف کوتاهی در حد ۲۰ کیلومتر را پیش رو خواهید داشت. عکس از حمید منفرد

سیاق های مختلف جانوری منطقه ی حفاظت شده همچون آهوی هندی، پلنگ، بره و… ، سواحل رویایی و دلگشا اثر جزیی ولعاب خلیج نایبند و بیشه های حرا، این منطقه را به بهشتی دیدنی در عسلویه برای گردشگران تبدیل کرده است. ساحل این خلیج در بوشهر منحصربه فرد است و می توانید زیباترین قاب های دریایی را در این خلیج ببینید. این خلیج مابین روستای بیدخون و هاله واقع شده است. این خلیج بوسیله دلیل ساحل های شن ای و صخره ای بکر خود، یکی از جاذبه های گردشگری عسلویه و استان بوشهر محسوب می شود. تو بین جاهای دیدنی بوشهر این منطقه ی خلیجی و پارک ملی آن را بی آرامی از دست ندهید.

آدرس: ۳۲۰ کیلومتری بندر بوشهر، ۲۰ کیلومتری بندر عسلویه، خلیج و پارک ملی نایبند

مهم نیست که کجای ایران زندگی می کنیم و چقدر از جغرافیای فراخ ی جنوب ایران دور هستیم. برای دستور کار ریزی یک سیر ماجراجویانه به جنوب و کشف رازورمز ملک های خلیج فارس، از همین امروز مشت به فرمان شوید. پیش از رفتن به هر خال از این گور با ارزش، مفروضات نوع دوستی از منطقه بوسیله دست آورید. بعد در فصول یخ سال راهی این نشانه خویش داشتنی شوید. جاهای دیدنی بوشهر سهم اهمیت در مناطق گردشگری جنوب ایران دارند. با یک پروگرام ریزی مناسب، عروج خویشتن را آغاز کنید و دانستنی های مفیدتان را با دیگر گردشگران منتظر سیر به بوشهر درمیان بگذارید. در ادامه بخوانید: جاهای دیدنی لرستان؛ نظم های اعجاب انگیز باختر ایران
این وضعیت علامت از نبود زیرساخت های لازم برای احضار و ورود گردشگران دارد که البته یکی از مسائل عمده قبل از شناساندن مناطق گردشگری تو این مملکت است. تو استان مرکزی حدود ۲ هزار جاذبه فرهنگی و تاریخی و بیش از ۸۵۰ جاذبه گردشگری حیات دارد که به ثبت ملی روان اند، اما هنوز به درستی شناساندن نشده و نتوانسته در جذب گردشگران داخلی و خارجی آن نعوظ که شایسته است و می تواند به اقتصاد ملک کمک نرم مورد استفاده فراغت گیرد.

صنعت گردشگری یکی ازمهم ترین مدخل هایی است که می تواند در اساس رشد و ترقی اقتصادی کشور متجاوز مهم و تأثیرگذار باشد. بر این اساس، بسیاری از کشورها از این طرز توانسته اند مشکلاتی مانند بیکاری و کمبود درآمد ارزی خود را برطرف کنند. اما این صنعتی عمده و درآمدزا نتوانسته در مرکزی به درستی معرفی کردن شود. به عنوان نمونه خانه دادن محلات در استان دارای آبگرم است و علاوه به خشکی امدن واقع شدن در مرکز کشور ویژگی درمانی متجاوز مطلوبی همچنین دارد، ولی به دلیل ناشناس ماندن و نبود تبلیغات مناسب و زیرساخت های لازم مردم برای آبگرم تا اردبیل می روند، اما بوسیله این استان سیر تکاملی نمی کنند. ناشناخته ماندن جاذبه های گردشگری 

یک کارشناس حوزه گردشگری می گوید: استان مرکزی دارای جاذبه های گردشگری، فرهنگی و تاریخی بیش اضافی است که به دلیل نبود معارفه رسانی بی عیب بسیاری از این آثار ناشناخته مانده و بیشتر آدم کشور از آن بی اطلاع هستند. «علیرضا حسنی» بیان می کند: البته اگر این مناطق بکر از این نهاد زیبا معرفی هم شوند و گردشگر با معارفه از آنها بخواهد به این مناطق سفرکند، به برهان مجهز نبودن زیرساخت های گردشگری، قطعاً باکمبود امکانات مواجه خواهد شد. یعنی تو بحث گردشگری ۲ مشکل بنیانی وجود دارد که یکی جهالت از معرفی و معرفی اماکن گردشگری است و دیگری فراهم نبودن زیرساخت ها گردشگری.

وی امتداد می دهد: بی شک نمی نبوغ بدون در رویت اخذ ظرفیت های گردشگری و زیرساخت ها، گردشگران را از این مناطق مطلع و احضار کرد، چراکه با مشکل اقامت و مسائل دیگر روبه رو خواهند شد که در این صورت امکان تخریب مناطق طبیعی همچنین بود دارد. این کارشناس حوزه گردشگری اقرار می کند: صنعت گردشگری با کمترین هزینه یک صنعتی متجاوز مهم و درآمدزاست که می تواند جایگزین درآمد نفتی شود، اما مسئولان کشور این رادیکال را اکید نمی گیرند. هرکدام از مناطق استان بخاطر گردشگری یک حجم اقتصادی و درآمدزاست. شهرستان محلات با آثار تاریخی و آبگرمی که جذابیتی اختصاص دارد، تفرش، شازند، ساوه و... نیز دلربایی های خاص خودشان را دارند که می قابلیت گفت همه چیز برای به عزاداری درآوردن چرخ گردشگری مهیاست و فقط نگاه و همت مسئولان را کمتر دارد.

حسنی می افزاید: البته درون فدایی مناطق روستایی پایداری روستاییان درون برابر ورود گردشگر برهان بی رونقی در این بخش محسوب می شود که در بسرنوشت شوم دچار کردن ای از اوقات حق با روستاییان است. البته باید مسئولان همچنین قبل از ورود گردشگران روستاییان را با ادب گردشگری آشنا و برای برخورد با گردشگران آماده کنند. وی می گوید: اگر کمی به این حجم ها توجه شود قطعاً استان مرکزی می تواند به یک مقصد بسیار خوب بخاطر حضرت گردشگران تبدیل و موجب تحولی شگرف در اقتصاد استان شود. البته درون این شالوده علاوه پیاده شدن تحدید اعتبارات باید مدیریت ارزان و پروگرام ریزی های کارآمد و علمی نیز توسط مسئولان وجود داشته باشد.

این کارشناس مرزوبوم گردشگری بیان می کند: این در حالی است که صنعت گردشگری هنوز نتوانسته داخل مرکزی و ناحیه به درستی معرفی کردن شود. در حالی که این استان در بیشتر شهرهای خود به شفیع ظرفیت های فرهنگی، تاریخی، صنعتی، طبیعی و مذهبی که دارد داخل قیافه معرفی و معارفه صحیح می تواند بسیاری از مشکلات موجود به خاص داخل مرزوبوم اقتصاد و اشتغال را برطرف بطی ء. رفع مشکلات اقتصادی 

یک کارشناس دیگر در حوزه گردشگری می گوید: تنوع ظرفیت های گردشگری صنعتی، طبیعی، تاریخی، فرهنگی و مذهبی در مرکزی گویای آن بوده که گردشگری در این استان از نظر ظرفیت  اتمام است و فقط باید آن را به مردم معرفی کرد و شناساند. «سعید ابراهیمی» بیان می بطی ء: با توجه به این که مرکزی یک استان تاریخی و فرهنگی است، به این مسأله چندان توجهی نشده و بیشتر از این که این استان بوسیله نشانی یک استان فرهنگی معرفی کردن شود به نشانی یک استان صنعت درون کشور معروفیت یافته است. وی امتداد می دهد: علاوه بر آثار شناخته شده و ثبت ملی شده، این استان بیش از ۴ هزاره پی بکر باستانی، تاریخی و دیدنی دارد که هنوز بوسیله ثبت نرسیده است.

این ممیز حوزه گردشگری می افزاید: برهان اینکه این تعداد از آثار هنوز به ثبت ملی نرسیده آن است که این آثار بوسیله منظور ثبت، نیاز به مرمت، دفاع از هویت تاریخی آثار و جمع آوری اسناد دارد که همه این موارد نیازمند مدیریت و تخصیص جاه است. البته درون این زمینه تاکنون اقداماتی انجام شده که کافی نیست. ابراهیمی اعتراف می کند: با توجه به حجم مجلل داشته های فرهنگی، تاریخی و گردشگری در استان مرکزی از این ظرفیت تاکنون به درستی در شالوده توسعه صنعت گردشگری که می تواند شالوده ساز رفع بسیاری از مشکلات از جمله اقتصادی و بیکاری داخل این استان باشد بوسیله درستی استفاده نشده است. وی می گوید: قبل از هر اقدامی باید زیرساخت های صنعت گردشگری در استان با استفاده از سرمایه گذاران تقویت و داخل بر این مهم، شناسایی این ظرفیت ها با تکاپو و برنامه ریزی تعاقب شود. شکوه تغییر نگرش مردم بوسیله گردشگری

رئیس انجمن های گردشگری استان مرکزی با اشاره به اهمیت ترقی فکری مردم و جامعه نسبت به گردشگری و گردشگر قبل از هر رفتار دیگر می گوید: باید در زمینه جذب و محل مردم استان نسبت به گردشگری تغییراتی ایجاد شود و این ظرفیت ها به درستی شناسایی، معرفی و تک استفاده صبر گیرد تا مبالغی که مردم استان تو مناطق دیگر و بیرون از قلمرو برای گردشگری خرج می کنند تو داخل نفقه شود و اقتصاد استان رونق بگیرد.

«رضا خدابخشی» اظهار می کند: استان مرکزی از رویت موقعیت گردشگری از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است که ترقی زیرساخت ها درون این حوزه می تواند زمینه ساز روزی مندی از این حجم ها باشد، اما قبل از توسعه زیرساخت های فیزیکی باید زیرساخت های فکری مردم اجتماع نیز دچار تغییر شود.
وی با اشاره بوسیله اینکه آثار تاریخی و فرهنگی متعدد و متنوعی در استان وجود دارد که باید داخل سایه ایده پردازی های نو، خلاقیت درون مدیریت و کاربری های جذاب معرفی شود می افزاید: مرکزی حجم های فراوانی بخاطر توسعه گردشگری و جذب گردشگر دارد که در عارض خلق کردن حلقه همراهی بین مایه های مربوطه و استقامت فکری جامعه می توانیم به توسعه پایدار و توفیق های بسیاری درون مملکت گردشگری دست یابیم.
سیستیک فیبروزیس یا بلای ناگهانی cf، بیماری وراثتی کُشنده ای است که باعث آسیب به شش ها، مایه گوارش و سایر اندام های بدن می شود. ولی دقیقا سیستیک فیبروزیس خواه مصیبت cf چیست؟ برای جواب این سوال با ادامهٔ این مطلب همراه شوید.

سیستیک فیبروزیس بر سلول های تولیدکنندهٔ مخاط، عرق، آنزیم و مایعات گوارشی تأثیر می گذارد. این ترشحات به نعوظ طبیعی شیرهدار و لیز هستند. ولی در مبتلایان بوسیله سیستیک فیبروزیس یک ژن معیوب باعث می شود این ترشحات سفت، غلیظ و چسبنده بشوند. بعد این ترشحات بوسیله جای فایده روان کنندگی، باعث گرفتگی تو مجراها و کانال های بدن به خصوص تو ریه و پانکراس می شوند. بااینکه سیستیک فیبروزیس نیاز به نگهداری روزمره دارد، ولی معمولا مبتلایان می توانند به فعالیت های یومیه شان، مانند عدول کردن به مدرسه یا نگرش کارشان برسند و اغلب کیفیت زندگی بهتری نسبت به کسانی داشته باشند که داخل دهه ها قبل سیستیک فیبروزیس داشته اند.

پیشرفت هایی در آزمایش غربالگری و علاج موجب شده امروزه مبتلایان بوسیله طور میانگین تا اواسط یا اواخر دههٔ سوم زندگی گیرایی حی بمانند و برخی حتی به ۴۰ تا ۵۰ سالگی برسند. علائم سیستیک فیبروزیس

غربالگری نوزادان برای تجسس سیستیک فیبروزیس تو همهٔ ایالت های امریکا انجام می شود. درنتیجه، این بلای ناگهانی تو ماه فاتحه زندگی نوزاد و پیش از ترفیع علائم تشخیص داده می شود. بخاطر کسانی که غربالگری داخل این دوران را عمل نمی دهند، دانستن نشانه ها و علائم این بیماری بسیار مهم است.

علائم و آماج های سیستیک فیبروزیس بسته به شدت بلای ناگهانی متفاوت است. حتی ممکن است در یک بی همتا هم، علائم به ممارست زمان بدتر یا بهتر بشوند. برخی افراد تا زمان بزرگسالی علائمی ندارند.

معیار نمک موجود در عرق مبتلایان بیشتر از نرخ طبیعی است. معمولا والدین طی بوسیدن کودکان طعم نمک را احساس می کنند. سایر علائم سیستیک فیبروزیس به خشکی امدن دستگاه تنفسی و دستگاه گوارشی تأثیر می گذارند. بااین حال احتمال بروز علائم غیرمعمول در بزرگسالانی که سیستیک فیبروزیس سندیت در سنین والاتر تشخیص داده می شود، بیشتر است. ازجمله علائمی که داخل آنها بروز می کند، می توان به هیجان پانکراس، ناباروری و بروز مکرر ذات الریه یا سینه پهلو اشاره کرد. علائم و نشانه های تنفسی



مخاط سفت و چسبندهٔ ناشی از سیستیک فیبروزیس می تواند باعث گرفتگی مجراهایی در ریه و خارج از آن بشود که وظیفهٔ جابجایی هوا را بر عهده دارند. این امر می تواند باعث ابراز علائم و نشانه های دامن بشود: سرفه های مکرر که باعث ایجاد مخاط غلیظ یا خلط می شود؛ خس خس سینه؛ تنگی نفس؛ تحمل نکردن ورزش؛ عفونت های ریوی مکرر؛ گرفتگی بینی یا گذرگاه های آن. علائم و آماج های گوارشی

مخاط غلیظ می تواند موجب انسداد مجراهایی بشود که مسئولیت حمل آنزیم های گوارشی از پانکراس بوسیله رودهٔ مصنوع را بر عهده داری دارند. بدون این آنزیم های گوارشی، روده تان قادر نخواهد بود همهٔ مواد مقوی موجود در غذای مصرفی تان را جذب بکند. درنتیجه معمولا علائم زیر ابراز می کند: سرگین چرب و بسیار بدبو؛ اختلال در رشد و افزایش وزن؛ گرفتگی روده مخصوصا در نوزادان؛ یبوست شدید.

ضیق شدید در هنگام عبور سرگین می تواند باعث بشود اندکی از راست روده (که در انتهای رودهٔ بزرگ قرار دارد) از داخل مخرج خارج بشود که به این فروتنی راست روده گفته می شود. بروز این پدیده تو کودکان می تواند از علائم بروز سیستیک فیبروزیس باشد. والدین باید دربارهٔ این مشکل با پزشکی آگاه به سیستیک فیبروزیس مشورت بکنند. شکسته نفسی ضایع ‍روده در کودکان معمولا احتیاج بوسیله ادا جراحی دارد. تواضع راست روده داخل کودکان کمینه از گذشته ابراز می کند. احتمالا این امر به فکر کردن پیشرفت آزمایش ها و تشخیص و درمان زودتر سیستیک فیبروزیس است. چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

اگر شما یا پسر تان یا فردی در خانواده تان علائم سیستیک فیبروزیس را دارید، موقت به پزشک رجوع کرده و از او بخواهید که آزمایش های تشخیصی را برای تان ادا بدهد.

درصورتی که کودک تان مشکل تنفسی دارد، به پزشک مراجعه بکنید. علت سیستیک فیبروزیس



در سیستیک فیبروزیس نقص (تشنج) در یک ژن باعث تغییر پروتئینی می شود که وظیفهٔ انتظام حرکت نمک را در داخل سلول ها و خارج از آن بر عهده داری دارد. نتیجهٔ این امر منیع و چسبناک شدن مخاط تو وسیله تنفسی، گوارشی و تولیدمثلی و افزایش نمک در عرق است.

نقص های متفاوتی می تواند داخل این ژن اتفاق بیفتد. سنخ جهش این ژن با شدت سیستیک فیبروزیس مرتبط است.

کودکان درصورتی که یک نمونه از این ژن را از هر دوی والدین شهود کنند، ناخوش می شوند. به ارث بردن این ژن تنها از یکی از والدین باعث ابتلای خردسال به سیستیک فیبروزیس نمی شود. اما خردسال ژن معیوب را خواهد داشت و حدس انتقال آن به فرزندان اش وجود دارد. عوامل موثر درون بروز سیستیک فیبروزیس سابقهٔ خانوادگی. ازجایی که سیستیک فیبروزیس یک اختلال وراثتی است، می تواند از طریق والدین به پسر منتقل بشود. نژاد. بااینکه احتمال ابراز سیستیک فیبروزیس تو هر نژادی بود دارد. اما این بلای ناگهانی در نوادگان سفیدپوست شمال اروپا بیشتر دیده می شود. مالیات سیستیک فیبروزیس عوارض دستگاه تنفسی آسیب به وضع های هوایی (برونشکتازی). سیستیک فیبروزیس یکی از علل حقیقی ابراز برونشکتازی است. برونشکتازی وضعیتی است که باعث آسیب به راه های فلکی می شود. این امر باعث مشقت ورود و خروج محیط از جگر و پاک کردن مخاط از مسیرهای عبور محیط خواه نایژه ها می شود. عفونت مزمن. وجود مخاط چسبناک و محکم در جگر و سینوس ها فضایی ایده آل را بخاطر تغذیهٔ باکتری ها و قارچ ها فراهم می آورد. بوسیله همین دلیل ظن بروز عفونت سینوس، برونشیت و سینه پهلو درون مبتلایان به سیستیک فیبروزیس بیشتر است. وجود زایده هایی درون بینی (پولیپ بینی). ازجایی که پوشش تویی دماغ ملتهب و متورم می شود، احتمال درنگ شدن آن و ایجاد زایده های گوشتی (پولیپ) در دماغ وجود دارد. معاشرت خونی. بوسیله نرم کردن زمان سیستیک فیبروزیس می تواند باعث نازک شدن دیوارهٔ نحو های هوایی بشود. درنتیجه حدس بروز خلط خونی داخل نوجوانان و بزرگسالان بود دارد. در اثر بروز این پدیده با سرفه، خلط خونی از دهان فرد خارج می شود. هواجَنبی. در این وضعیت هوا درون فضایی که ریه و دیوارهٔ قفسهٔ سینه را از حزن استثنا می کند، جمع می شود. این پدیده بیشتر در مبتلایانی شایع نمدار است که سن بالاتری دارند. هواجنبی می تواند باعث درد در قفسهٔ سینه و تنگی نفس بشود. نارسایی تنفسی. به نرم کردن زمان سیستیک فیبروزیس می تواند آسیب شدیدی به بافتن ریه خبردار کرده و آن را از کار بیاندازد. معمولا بوسیله تدریج عملکرد کبد کوفته تر شده و می تواند به تهدیدی برای زندگی فرد تبدیل بشود. بلای ناگهانی مزمن انسدادی شش. امکان پذیر است علائم مشکلات تنفسی مبتلایان بوسیله سیستیک فیبروزیس قرین سرفه کردن و تنگی نفس به مدت چند روز تا چند هفته بدتر بشود. این وضعیت بیماری مزمن انسدادی ریه نامیده می شود و احتیاج به معالجه در بیمارستان دارد. عوارض مایه گوارشی

کمبود مواد مغذی. مخاط برقرار و غلیط می تواند باعث انسداد مجراهایی بشود که باعث احاله آنزیم های گوارشی از پانکراس به روده می شوند. بدون این آنزیم ها بدن تان نمی تواند پروتئین، روغن خواه ویتامین های محلول در روغن را جذب بکند. دیابت. پانکراس وظیفهٔ تولید هورمون انسولین را بر عهده دارد. بدن برای استفاده از قندها بوسیله انسولین احتیاج دارد. سیستیک فیبروزیس خطر بروز دیابت را تکثیر می دهد. تقریبا ۳۰٪ مبتلایان به سیستیک فیبروزیس تو زمان ۳۰ سالگی دشوار دیابت دارند. گیر مجرای صفراوی. سیستیک فیبروزیس می تواند باعث گیر و باد مجرای صفراوی بشود. مجرای صفراوی وظیفهٔ واگذاری زردفام از کبد و کیسهٔ صفرا بوسیله رودهٔ مخلوق بر عهده داری دارد. این امر می تواند منجر به بروز مشکلات کبدی و گاهی ایجاد سنگ کیسهٔ صفرا بشود. انسداد روده. انسداد روده می تواند داخل مبتلایان به سیستیک فیبروزیس داخل هر سنی اتفاق بیفتد. کودکان و بزرگسالان مشغول بوسیله سیستیک فیبروزیس بسیار از نوزادان در کار بزرگ ابتلا به ناجور روی روده راحتی دارند. در اثر مختل روی روده بخشی از روده داخل قسمت دیگری از آن می لغزد و درون غم فرو می جریان (مانند آکاردئون). سندروم انسداد دیستال روده. داخل این مصیبت همه خواه بخشی از جایی که رودهٔ مخلوق به رودهٔ ارشد می رسد، دچار انسداد می شود. عوارض دستگاه تولیدمثلی

تقریبا کامل مردان مشغول بوسیله سیستیک فیبروزیس به اندیشه انسداد یا نابودی لوله ای که بیضه ها را به غدهٔ پروستات همواره می کند، نابارور هستند. گاهی فدایی درمان های باروری خواه ادا های جراحی می تواند باعث بشود مردان مبتلا پدر بیولوژیک فرزندانی بشوند.

بااینکه میزان باروری زنان مشغول بوسیله سیستیک فیبروزیس کمتر از سایر زنان است، ولی احتمال بارداری موفق بخاطر آنها وجود دارد. بااین حال بارداری می تواند علت بدترشدن علائم و نشانه های سیستیک فیبروزیس بشود. بنابراین قبل از بارداری راجع به خطرات احتمالی آن با پزشک مشورت بکنید. سایر عوارض پوکی استخوان. مبتلایان به سیستیک فیبروزیس متجاوز از دیگران درون معرض ابتلا به مشکلات ناشی از کاهش تراکم عظم مانند پوکی استخوان قرار دارند. کم آبی خواه عدم تعادل الکترولیت ها تو بدن. ازجایی که مبتلایان به سیستیک فیبروزیس، شیره پرنمک تری دارند، بنابراین گمان عدم تعادل مواد معدنی در خون موجودی وجود دارد. ازجمله نشانه ها و علائم این مشکل می توان به تکثیر جست قلب، شکست و فشار خون پایین اشاره کرد. پیشگیری از سیستیک فیبروزیس

چنانچه خویشاوندان نزدیک شما یا همسرتان بوسیله سیستیک فیبروزیس مشغول هستند، بهتر است هر دوی تان قبل از بارداری آزمایش ژنتیک بدهید. این آزمایش در آزمایشگاه و به کمک نمونهٔ خون تان انجام می شود. این آزمایش میزان احتمال ابتلای فرزندتان به سیستیک فیبروزیس را نشان می دهد.

اگر اکنون باردار هستید و آزمایش ژنتیک نشان داده کود تان در خطر ابتلا به سیستیک فیبروزیس قرار دارد، پزشک می تواند آزمایش های بیشتری را کنار روی وعده ایفا بدهد.

آزمایش ژنتیک برای هر فردی مناسب تراشیدن. بهتر است پیش از آزمایش با مشاور ژنتیک دربارهٔ تاثیرات روانی نتایج این آزمایش مشورت بکنید. امتیاز بیماری سیستیک فیبروزیس

بخاطر تشخیص سیستیک فیبروزیس مقدور است پزشک چندین آزمایش ارتکاب بدهد. غربالگری خردسال



داخل طولانی ولایت های آمریکا آزمایش غربالگری بخاطر نمره سیستیک فیبروزیس بر روی نوزادان انجام می شود. تشخیص سریع بوسیله معنای اول بلافاصلهٔ روانی درمان است.

داخل آزمایش غربالگری نمونهٔ خون برای تجسس ارج بیش ازحد طبیعی ماده ای شیمیایی به معروفیت ایمونوری اکتیو تریپسینوژن (IRT) که توسط پانکراس آزاد می شود، موردآزمایش قرار می گیرد. مقدور است سطح این ماده به اندیشه متولد پیش ازموعد خواه وضع حمل پراسترس نیز پشته باشد. به همین برهان ممکن است بخاطر امتیاز سیستیک فیبروزیس آزمایش های بیشتری نیز انجام بشود.

در این موارد علاوه بر آزمایش سطح IRT، آزمایش ژنتیک همچنین برای امتیاز سیستیک فیبروزیس انجام می شود. پزشک این آزمایش را برای بررسی عیب در ژن مسئول ابراز سیستیک فیبروزیس انجام می دهد.

یک آزمون دیگر بخاطر ارزیابی بروز سیستیک فیبروزیس در نوزاد، آزمون عرق است. برای انجام این آزمون خردسال باید حداقل دو هفته از تولدش گذشته باشد. تو آزمایش عرق پزشک یک مادهٔ شیمیایی تحریک شیره یا شهد زدن به کردن را به خشکی امدن روی نقطه ای از پوست می ریزد. سپس بخشی از شیره یا شهد زدن به را برمی دارد تا از دیدن بود نمک بیش از معادل طبیعی مورد آزمایش استراحت بدهد. ممکن است این آزمایش در مراکز تخصصی سیستیک فیبروزیس اجرا بشود. آزمایش در کودکان بزرگ نم و بزرگسالان

اگر آزمایش های امتیاز سیستیک فیبروزیس در سنین نوزادی انجام نشود، درصورت مشکوک بودن به این بلای ناگهانی می نبوغ آزمایش هایی را داخل سنین کودکی و بزرگسالی انجام انصاف. اگر مشکلاتی مانند اضطراب پانکراس، پولیپ بینی، عفونت مزمن سینوس یا ریه، برونشکتازی یا ناباروی مردان به کرات بخاطر تان اتفاق بیافتد، معمولا پزشک آزمایش ژنتیک یا عرق را برای تشخیص سیستیک فیبروزیس انجام خواهد داد. علاج سیستیک فیبروزیس

هیچ درمان موکد ای برای سیستیک فیبروزیس وجود ندارد. ولی به دستیار روش هایی می توان به بهبود علائم و کاهش عوارض کمک کرد. بررسی کنجکاو و رفتار ارزان و سریع در این موارد توصیه می شود. کنترل سیستیک فیبروزیس زیاد تیره است. بنابراین بهتر است در مراکزی درمان خود را ادامه بدهید که پزشک ها در زمینهٔ علاج سیستیک فیبروزیس آموزش های لازم را دیده باشند. مقدور است برای درمان تان تیمی از چندین پزشک آموزش دیده داخل زمینهٔ سیستیک فیبروزیس تشکیل بشود تا آنها بتوانند ارزیابی دقیقی از وضعیت تان داشته باشند و به درمان تان بپردازند.

اهداف علاج عبارت اند از: پیشگیری و کنترل عفونت های کبد ها؛ کاهش و شُل کردن مخاط کبد ها؛ درمان و پیشگیری از گیر روده؛ تامین مواد مغذی موردنیاز بی تا. داروها



گزینه های درمان دارویی عبارت اند از: آنتی بیوتیک بخاطر تداوی و پیشگیری از عفونت های ریه؛ داروهای ضدالتهاب بخاطر کاهش تورم مسیرهای هوایی درون ریه؛ داروهای باطراوت کنندهٔ مخاط به عزیمت خروج آن با سرفه و بهبود عملکرد ریه؛ داروهای استنشاقی بوسیله معروفیت برونکودیلاتورها که با خلق آرامش تو عضلات پرگیر نایژه ها باعث بازنگه داشتن وضع های هوایی می شوند؛ آنزیم های خوراکی پانکراس برای معاون به جذب مواد مقوی توسط مایه گوارش.

بخاطر مبتلایان بوسیله سیستیک فیبروزیس که دارای تشنج ژنی ویژه (ژن انتظام کنندهٔ راهنمایی تراغشایی سیستیک فیبروزیس) هستند، ممکن است پزشکان داروی جدیدی بوسیله نام «ایواکافتور» را تجویز بکنند. این دوا می تواند به بهبود عملکرد ریه و افزاش حد کمک کرده و معیار نمک موجود در شیره را کاهش بدهد. این دارو توسط موسسه غذا و داروی ایالات متحده بخاطر کودکان ۶ سال و بوسیله پشته به تایید رسیده است. مقدار مصرفی دارو به سن و وزن تان مناسبت دارد.

معمولا پزشک ها قبل و بعد از تجویز ایواکافتور به نعوظ منظم جگر و چشم را بررسی می کنند. این حکم برای کنترل مالیات احتمالی ایواکافتور است که محتوی اختلال داخل عملکرد کبد و آب مروارید می شود.

برای افرادی که این تیک ژنی را داشته و ۱۲ سال یا بیشتر سن دارند، پزشک ها داروی دیگری بوسیله شهرت «اورکامبی» را دیپلم می کنند. اورکامبی ترکیبی از دو داروی ایواکافتور و لوماکافتور است. ترکیب این دو دارو می تواند بوسیله بهبود عملکرد شش و کاهش احتمال بدترشدن علائم معاون بکند. بااین حال ممکن است برخی پس از مدت کوتاهی از مصرف این دارو عوارضی مانند درد در قفسهٔ سینه و تنگی نفس را تجربه بکنند. همچنین فداکار پس از استعمال این دوا دچار تکثیر فشار خون می شوند. پزشک برای تجسس هرگونه عوارض جانبی مریض را معاینه می نرم. فیزیوتراپی سینه

شُل کردن مخاط غلیظ موجود در ریه ها باعث خالی کردن مرده برنده آنها از شیوه سرفه می شود. فیزیوتراپی سینه بوسیله افلیج کردن مخاط کمک می کند. این کار معمولا یک تا چهار بار درون روز ادا می شود. تکنیک متداول برای این کار ایجاد حالتی مثل بوسیله فنجان در دست ها و ضربه زدن به پشت و جلوی قفسهٔ سینه است. همچنین برخی تکنیک های تنفس همچنین می توانند به نرم کردن مخاط شش کمک بکنند. پزشک درباره متد های مختلف بوسیله شما توضیح می دهد. وِست درمانی



فدایی ابزارهای مکانیکی نیز می توانند بوسیله بطی ء شدن مخاط موجود در ریه ها دستیار بکنند. این ادوات شامل نوعی جلیقه با حالت رعشه (وست) خواه یک لوله و ماسکی می شود که فرد در تو آن نفس می کشد. توانبخشی ریوی

شاید پزشک یک برنامهٔ درازمدت را برای بهبود عملکرد ریه و افزایش سطح سلامت بیمار درون نظر بگیرد. توانبخشی ریوی برنامه ای است که معمولا مریض در آن نیاز به بستری شدن در بیمارستان ندارد. این دستور کار شامل اقدامات زیر است: تمرینات فیزیکی برای بهبود بیماری ؛ تکنیک های تنفس که به شل شدن مخاط و بهبود نفس کشیدن دستیار می کنند؛ مشاورهٔ تغذیه؛ مشاورهٔ روانی؛ اضافه اطلاعات تان راجع بوسیله سیستیک فیبروزیس. عمل های جراحی و سایر اقدامات برداشتن پولیپ بینی. معمولا پزشک بخاطر برداشتن پولیپ بینی و کمک به تنفس، ایفا جراحی انجام می دهد. اکسیژن درمانی. درصورت کاهش سطح اکسیژن خون، معمولا پزشک وصیت می کند تا برای جلوگیری از افزایش ضیق خون درون ریه ها (پرفشاری ریوی) اکسیژن خالص نفس کشیدن کنید. آندوسکوپی و شستشوی مجراها. امکان پذیر است بوسیله کمک یک آندوسکوپ مخاط از مسیرهای هوایی مسدود خارج بشود. لولهٔ تغذیه. سیستیک فیبروزیس باعث اختلال داخل گوارش می شود. بنابراین بدن نمی تواند مواد مقوی موردنیازش را به خوبی جذب بکند. امکان پذیر است پزشک بخواهد به طور بلافاصله از شیوه لوله های تغذیه و در نفس رویا مواد مقوی موردنیازتان را بوسیله شما برساند. این لوله می تواند از قاعده بینی وارد شده و به سمت معده تان هدایت بشود یا امکان پذیر است از طریق ارتکاب جراحی داخل داخل شکم تان قرار بگیرد. جراحی روده. اگر انسداد روده ترفیع بکند، ممکن است مجبور به انجام عمل جراحی و برج حمل روده بشوید. نیز پدیده ای به نام درهم روی روده نیز داخل مبتلایان به سیستیک فیبروزیس شایع است که احتیاج بوسیله عمل جراحی دارد. پیوند جگر. درصورت ابراز مشکلات شدید تنفسی، مشکلات کشندهٔ ریه خواه مقاومت عفونت های جگر به آنتی بیوتیک ها مقدور است به پیوند کبد نیاز داشته باشید. باتوجه بوسیله فعالیت باکتری ها، احتمال گشادشدن دست خط هوایی در برخی نقاط جگر وجود دارد (برونشکتازی). در این موارد نیز باید با پیوند ریه، ریه های تان را عوض بکنید.

پس از پیوند ریه، سیستیک فیبروزیس مجددا کبد را مادون تاثیر قرار نمی دهد. اما سایر عوارض آن مانند عفونت سینوس، دیابت، مشکلات پانکراس و پوکی استخوان همچنان پابرجا خواهند ماند. درمان های خانگی و تغییرات ریختگی زندگی

شما می توانید به گونه های مختلف مصیبت تان را کنترل کرده و عوارض آن را به حداقل برسانید. قدیم پیش از شروع درمان های خانگی با پزشک مشورت بکنید. حواس تان بوسیله دریافت مواد مقوی و مایعات باشد سیستیک فیبروزیس می تواند باعث سوء تغذیه بشود. بمنظور آنزیم های موردنیاز برای گوارش بوسیله رودهٔ ساخته نمی رسند. این حکم از جذب مفید مواد غذایی جلوگیری می یواش. مبتلایان به سیستیک فیبروزیس نسبت به افراد سالم، به کالری بسیار بیشتری احتیاج دارند.

داشتن یک رژیم غذایی تندرست بخاطر حفظ کردن عملکرد مناسب ریه ضروری است. نیز باید ارج زیادی مایعات مصرف بکنید. مصرف مایعات به رقیق کردن مخاط موجود در ریه کمک می کند. بوسیله این منظور باید با یک متخصص تغذیه مشورت بکنید تا بتوانید برنامهٔ غذایی مناسب تان را دریافت بکنید.

بیشتر مبتلایان به سیستیک فیبروزیس باید همراه با میان جنین ها و وعده های غذایی شان، کپسول آنزیم های پانکراس را مصرف بکنند. علاوه بر این امکان پذیر است پزشک برای بیمار، موارد عرشه را همچنین تجویز بکند: داروهای ضداسید؛ مکمل های تغذیه ای سرشار از کالری؛ ویتامین های محلول درچربی مخصوص؛ فیبر یدکی برای جلوگیری از انسداد روده؛ شهود نمک اضافه، مخضوضا در هوای گرم و قبل از ورزش کردن؛ شهود آب کافی در زمان گرمای محیط. بدن تان را ابد مصون نگه دارید

معمولا مبتلایان به سیستیک فیبروزیس علاوه بر واکسن های رایج دوران کودکی، احتیاج دارند که بوسیله طور سالیانه واکسن آنفولانزا و فدایی واکسن های دیگر را قبض بکنند.

سیستیک فیبروزیس پهلو دستگاه ایمنی تاثیر نمی گذارد. اما داخل کودکان مبتلا به سیستیک فیبروزیس پس از بیمارشدن کودک، احتمال بروز عوارض مصیبت افزایش می یابد. ورزش و تمرین کردن



ورزش منظم می تواند به شل شدن مخاط موجود داخل مسیرهای فلکی و تقویت دل دستیار بکند. داخل بسیاری از مبتلایان به سیستیک فیبروزیس شرکت کردن داخل مسابقات ورزشی، می تواند به تکثیر اعتماد به ثانیه آنها کمک بکند. هر فعالیتی که بتواند شما را به لول کردن وادار کند، قرین طرز رفتن و دوچرخه اتومبیل کاری است. ترک سیگار

داخل ساختمانی خواه سامان سیگار نکشید. به دیگران اجازه ندهید در دوروبر شما و کودک تان سیگار بکشند. دود دست دوم بخاطر همه مضر است. ولی بخاطر مبتلایان به سیستیک فیبروزیس خسارت مضاعفی دارد. شست و شوی دست را اغوا بکنید

به تمام اعضای خانواده تان بیاموزید که مشت های شان را قبل از غذاخوردن، پس ازآن از دستشویی رفتن، وقتی که از طریق فرمان یا مدرسه می آیند خواه پس از اینکه در گرداگرد فرد بیماری بوده اند، بشویند. شستن دست بهترین متد بخاطر محافظت از شما تو موافق عفونت هاست بخت پزشک و روند علاج را جدی بگیرید

اگر به سیستیک فیبروزیس مبتلا هستید، باید بوسیله طور منظم تحت کنترل پزشک خواه متخصصین باشید. حتما به موقع به پزشک مراجعه بکنید. داروها و تداوی های تان را طبق اذن پزشک متعاقب بکنید. درصورت تجربهٔ هرگونه نشانه خواه علائم متشابه دریا شدید، مخاط بیشترازحد طبیعی، وجود خون تو مخاط خواه کاهش انرژی با پزشک رابطه بگیرید. نحوه امنیت از مبتلایان

اگر شما یا عزیزان تان بوسیله سیستیک فیبروزیس مشغول هستید، احتمالاً عواطف شدیدتری مانند هیبت و هیجان را بیشتر تجربه می کنید. این مشکلات مخصوصاً درون نوجوانان شایع تر است. صحبت کردن راحت درباره ٔ احساسات شما می تواند بخاطر تان مربوط به طبقه کارگر و زحمتکش باشد. نیز گپ کردن با سایر مبتلایان نیز می تواند در بهبود حال روحی تان موثر باشد.

والدین فرزندان مبتلا بوسیله سیستیک فیبروزیس می توانند بوسیله قسمت قسمت کردن های حمایتی والدین این فرزندان بپیوندند. کودکان بزرگ خیس مبتلا به سیستیک فیبروزیس نیز می توانند به قسمت قسمت کردن های حمایتی بپیوندند و با سایر مبتلایان مصاحبت بکنند.

اگر شما خواه فرزندتان دستخوش افسردگی یا ناراحتی شده اید، صحبت با روانشناس می تواند برای تان کارگر باشد. شاید روانشناس برای بهبود اسلوب تان، داروها یا تداوی هایی را برای تان تجویز بکند.

زمان بیشتری را با خانواده و دوستان تان بگذرانید. امن آنها می تواند بوسیله شما تو مدیریت استرس و کاهش ترس کمک بکند. درصورت احتیاج می توانید از خانواده یا دوستان بخواهید که به شما دستیار بکنند.

زمانی را به تصرف اطلاعات دربارهٔ بغرنج خودتان یا فرزندتان اختصاص بدهید. چنانچه کودک تان مبتلا به سیستیک فیبروزیس است، او را به بیشتر دانستن دربارهٔ بلای ناگهانی اش تشویق بکنید. با بزرگ ترشدن کودکتان ممکن است شرایط کنترل مصیبت او تبدیل بکند. دربارهٔ این موضوع می توانید از پزشک طفل تان سوال بپرسید. آمادگی برای قضا و قدر پزشک



چنانچه شما یا کودک تان علائم رایج سیستیک فیبروزیس را دارید، بوسیله پزشک مراجعه بکنید. پس از ارزیابی نخستین ممکن است پزشک شما را بوسیله فردی متخصص داخل زمینهٔ سیستیک فیبروزیس ارجاع بدهد.

داده ها دامن می تواند شما را برای نویت پزشک بهتر آماده بکند. چه کارهایی باید اجرا بدهید؟

بهتر است پاسخ سوالات زیر را از قبل آماده کنید: شما یا طفل تان چه علائمی را تجربه می کنید؟ علائم تان از چه زمانی شروع شده و چه چیزهایی باعث بهتر یا بدترشدن آنها می شوند؟ آیا محدودیت داخل قوم تان سابقهٔ سیستیک فیبروزیس دارد؟ آیا نمو و تکثیر قطع کودک طبیعی و قائم بوده است؟ از پزشک باید چه انتظاری داشته باشیم؟

پزشک پس از اخذ اطلاعات دربارهٔ علائم تان و سابقهٔ پزشکی خانواده تان ممکن است آزمایش هایی را برای نمره وضعیت تان تجویز بکند.

 

مقاله صوتی

مدت ۲ ساعت و ۲۰ دقیقه قالب فایل MP3 گوینده مژگان اصغری ظرفیت ۴۹ مگابایت تعداد فایل ۱۰ فایل صوتیمجموعه صوتی علائم، پیشگیری و علاج بیماری ها



سلامتی ارزشمندترین دارایی انسان است

9،000 تومان مشاهده مقاله صوتی
طراحی لوگوی یک کسب وکار، محصول همکاری بازاریاب برند و متخصص برند است. بهینه و شناخته شده ترین لوگوها معمولا درون سه فردی یعنی سادگی، ماندگاری و مجرد وجود داشتن مشترک هستند؛ لوگوهایی که حتی به سمبل ثمر تولیدی آن تبدیل می شوند. به نشانی شهید همگی ی مردم گیتی لوگوی کوکاکولا را تشبیه کردن نوشابه می دانند.

همچنین گاهی اوقات لوگوهایی که مدل سازی می شوند هیچ ارتباطی با محصول شریک شدن ندارند. بوسیله عنوان مثال لوگوی اپل یک سیب گاززده است که هیچ ارتباطی با محصول تولید این باهم اتحاد کردن یعنی کالاهای الکترونیک ندارد. یا بوسیله نشانی مثال لوگوی استارباکس یک جمعیت دریایی است ولی تمام محصولات شریک شدن به نوعی با قهوه سروکار دارند. سه مفهوم سادگی، ماندگاری و ذهنی بودن چه معنایی در طراحی لوگو دارند و لوگوهای نامی چگونه این سه اصل را به حکم پژمرده اند؟

سادگی

اگر دقت کرده باشید اغلب لوگوهای معروف از رویت گرافیکی ساده هستند اما این به این معنا نیست که طراحی آن ها هم ساده است. تحول کردن یک ایده به یک سمبل، معمولا سخت ترین بسرنوشت شوم دچار کردن فرایند مدل سازی لوگو است. بسیاری از لوگوهای صلاحیت دار هیچگاه افزودنی گرافیکی ندارند و تنها معروفیت برند با فونتی خاص تو یک پس اساس ی رنگی نوشته شده است. بوسیله عنوان مثال لوگوی برندهایی مانند کوکاکولا، فداِکس، لگو، سونی و آی بی ام که در ادامه بیشتر تشریح می دهیم، همگی یک نوشته ی ساده با فونتی خاص هستند که داخل طول چندین سال بعد از طراحی، در ذهن مخاطب ماندگار شده اند.ماندگاری

به یاد آوردن لوگوی یک برند رابطه ی مستقیمی با سادگی آن دارد. تمامی لوگوی های موفقی که درون دنباله بررسی می کنیم، یک مفهوم تصویری دارند که آن ها را به سمبلی ماندگار درون ذهن ما دگرگونی کرده است. بااین حال لوگوی بسیاری از انبازی های بزرگ و موفق در حافظه مخاطب صلاحیت دار نمی شوند چون نمی توانند با ایده ی واقعی برند ربط برقرار کنند؛ شاید به این دلیل که بیش از حد پیچیده یا بیش از معادل ساده هستند. لوگوی یک برند زمانی سزا می شود که خیر بسیار پیچیده و خیر بسیار ساده باشد.تحلیل

یک اشتباه مرسوم در طراحی لوگو این است که تلاش می شود یک سمبل، برند را به معنای واقعی کلمه، توصیف کند؛ ولی گاهی اوقات اندکی حواس پرتی و برانگیختن دریافتن کنجکاوی مخاطب پند می شود. به عنوان شهید لوگوی اپل یک سیب گاز زده است که با نام آن تیمار خوانی دارد ولی ارشد ترین نکته ی انحرافی این است که اپل یا همان سیب، هیچ ارتباطی با محصولات تولیدی این شرکت ندارد. مصرف از این طور نمادهایی شاید ارتباطی با فعالیت اصلی برند نداشته باشند ولی درون ذهن مخاطب ماندگار می شود.

زمان، دقیق ترین و ابکی گیرترین معیار سنجش توفیق یک لوگو است. لوگوی برندهای معروف از طوفان های اقتصادی با توفیق گذر می کنند و هویت برند را داخل طول چند دهه بوسیله نیکی ارائه می دهند. تمامی لوگوهایی که در ادامه مطالعه می کنیم سه فردی سادگی، ماندگاری و ذهنی بودن را میلیونر هستند.۱۰- لگو (Lego): فونت حبابی



سال نقشه کشی: سال ۱۹۵۴ (نوشته ی حبابی شکل)، سال ۱۹۷۳ (نسخه ی فعلی)، سال ۱۹۹۸ (به روزسانی کوچک)

برنامه ریز: چندین کارمندان باهم اتحاد کردن لگو

سال های مصرف از لوگو: از سال ۱۹۵۴ تا امروز (۶۶ سال)

لگو، یکی از محبوب ترین افزار ورزش های دوران کودکی هر بچگی است. برند لگو با طراحی محصولات خویشتن تلاش می نرم دریافتن خلاقیت، آزادی و مشغولیت را در بچه ها تقویت کند و رنگ های برملا استفاده شده تو طراحی لوگو نیز، همین پیام ها را به مخاطب منتقل می کنند.



اولین نسخه ی فونت حبابی

لوگوی این شرکت در سال های مطلع بعد از روش اندازی آن تغییرات زیادی داشت و نخستین بار تو سال ۱۹۵۴ مورد مصرف راحتی گرفت. لوگوی فعلی از سال ۱۹۷۳ تغییر اضافی نداشته و تنها در سال ۱۹۹۸ اندکی به روزرسانی شده است.

لوگو در میدان رقابتی اسباب بازی ها، همچنان پرعضله حرکت می درنگ.۹- یو پی اس (UPS): پاپیون



سال نقشه کشی: سال ۱۹۶۱

طراح: پاول راند

سال های استفاده: از سال ۱۹۶۱ تا ۲۰۰۳ (۴۳ سال)

یوپی اس یک همدستی حمل ونقل آمریکایی است و پاول راند، یکی از بزرگ ترین طراحان گرافیست صد ۲۰ که نامش در پروژه های مدل سازی لوگوی معروفی مانند آی بی ام، ای بی سی و واشنگتن هاوس بوسیله چشم می خورد، لوگوی این باهم اتحاد کردن را در سال ۱۹۶۱ بازطراحی کرد. وی برای طراحی لوگوی جدید از طراحی قدیمی وحی گرفت و یک پاپیون به بالای لوگو اضافه کرد. این لوگو داخل سال ۲۰۰۳ بازهم تغییر کرد و پاپیون بالای آن حذف شد.



نسخه ی طراحی راند درکنار نقشه کشی جدید (طراحی سال ۲۰۰۳)۸- فراری (Ferrari): اسبی که روی دو پا بلند شده است



سال طراحی: ۱۹۴۷ (همراه با عبارت Ferrari)

 طراح: ناشناخته/ تشبیه کردن سنتی cavallino rampante یا همان اسبی که روی دو پا بلند شده است

سال های استفاده از لوگو: از سال ۱۹۴۷ تا امروز (۷۳ سال)مقاله ی مرتبط:بیوگرافی انزو فراری، مؤسس برند فراری

تاریخچه ی اسب نامی لوگوی فراری به هواپیمای جنگی یکی از خلبان های نامی ایتالیایی برمی گردد. فرانچسکو باراکا یکی از خلبان های ایتالیایی معروفی است که درون سال ۱۹۱۸ کشته شد و روی هواپیمای او تمثال اسبی بود که روی دو پای خود اهتزاز شده حیات. انزو فراری (بنیاد گذار برند فراری) تصمیم گرفت ملاقاتی با والدین این خلبان معروف داشته باشد و در جریان همان دیدار، مادر خلبان از او می خواهد تمثال اسب مشهور را برای افزایش اقبال روی خودروی خود نصب کند.

انزو فراری داخل دهه ی ۲۰ و ۳۰ میلادی تو آلفا رومئو فعالیت می کرد و چند سال پس ازآن یعنی داخل سال ۱۹۴۷ تصویر اسب سرکش برای اولین مرحله روی خودروهای فراری نمودار شد. لوگوی فراری خیر به خاطر رمان جالب آن، بلکه بوسیله تفکر سادگی و خاطره انگیز بودنش در ذهن انسان سزا شد و دیدن یک اسب سرکش حسی از قدرت و سرعت را تو ذهن تداعی می کند؛ دقیقا همان مفهومی که یک خودروی اسپرت باید داشته باشد.۷- فداِکس (FedEx): مدال فِلِش



سال نقشه کشی: ۱۹۹۴

طرح ریز: لیندون لیدر

سال های استفاده از لوگو: از سال ۱۹۹۴ تا امروز (۲۶ سال)

چنانچه نمی دانستید در مدل سازی لوگوی فداکس از یک فلش مصرف شده است، احتمالا تو نگاه نخست متوجه این موضوع نخواهید شد. لیندون، لوگوی فداکس را در سال ۱۹۹۴ طراحی کرد و تو نگاه مبدا به دیدن می رسد تنها نام برند با یک فونت و رنگ خاص تصنیف شده باشد؛ یعنی کاری که پاول رنر در سال ۱۹۲۷ برای طراحی لوگوی این برند انجام داد.

اما اگر دقیق برنده نگاه کنید، هوشیار می شوید داخل طراحی جدید بین فضای تهی میان e و x یک فلش کوچک سفیدرنگ وجود دارد. همان نعوظ که در موسیقی، خموشی به اندازه ی نت ها عظمت دارد، رنگ جزیی سفید همچنین در طراحی گرافیک بوسیله عنوان یک عنصر مثبت کاربردی است.۶- مک دونالدز (McDonald’s): کمان های طلایی



سال طراحی: ۱۹۵۲ تا ۱۹۶۸

طراح: استنلی کلارک مستون و سایرین

سال های مصرف از لوگو: ۱۹۶۸ تا امروزمقاله ی مرتبط:داستان برند: مک دونالد، موفق ترین میخانه زنجیره ای جهان

لوگوی کمان های زرین مک دونالد درون سال ۱۹۵۲ توسط بنیان گذاران مک دونالد یعنی ریچارد و موریس مک دونالد، طراحی مفهومی پیدا کرد و داخل طول دو دهه ی بعد چندین بار تحول کرد. نسخه ی فعلی لوگو بیش از ۵۰ سال است که استعمال می شود.

درون لوگوی مک دونالد همچنین مشابه سایر لوگوهای معروف، از رنگ های شناخته شده ی برند یعنی سرخ و زرد استفاده شده است. لوگوی فعلی برند، بخشی جداشده از لوگوی این برند در سال های گذشته است که از همان رنگ های مشهور تو آن کاربرد شده و تغییرات کوچک دیگری روی آن اعمال شده است.۵- کوکاکولا (Coca-Cola): دست شیار



سال نقشه کشی: ۱۸۸۶

طراح: فرانک ماسون رابینسون

سال های مصرف از لوگو:  ۱۸۸۶ تا امروز (۱۳۴ سال)مقاله ی مرتبط:رمان برند: کوکاکولا، فرمول جادویی موفقیت

لوگوی کوکاکولا یکی از قدیمی ترین لوگوهایی است که هنوز بوسیله همان شکل کاربرد می شود. این لوگو همچنین قرین لوگوی مک دونالدز و لوگوی بسیاری از برندهای دیگر، توسط یک طراح متخصص، مدل سازی نشده است. درواقع رابینسون، حسابدار جان استیث پمبرتون، مبتکر نوشابه های کوکاکولا بود.



بیلبورد معروف کوکاکولا در سیدنی استرالیا

لوگوی کوکاکولا بر پایه ی نوعی دست خط نامدار به نام اسپنسرین (Spencerian) که درون آن زمان در آمریکا معروف بود، مدل سازی شده است. کوکاکولا تو تمام این سال ها از همان لوگوی باستانی خود مصرف کرده و این باعث شده است تا به عنوان نماد نوشابه در سراسر جهان شناخته شود.

ناگفته نماند سایر عناصر شبیه بطری های شیشه ای معروف شربت نیز در ماندگاری برند آن درون ذهن آدم نقش پررنگی داشته است.۴- استارباکس (Starbucks): انباشتگی دریایی



سال مدل سازی: ۱۹۸۷

برنامه ریز: انواع

سال های استفاده از لوگو: ۱۹۸۷ تا امروز (۳۳ سال)مقاله ی مرتبط:شعر برند: استارباکس، بزرگ ترین کافی شاپ زنجیره ای جهان

لوگوی پری بحری استارباکس بوسیله سال ۱۹۷۱ برمی گردد ولی در کشش سال های بعد قدری سهل سازی شد تا اینکه درنهایت درون سال ۲۰۱۱ لوگوی فعلی آن طراحی شد.



تغییرات لوگوی استارباکس

استارباکس یکی دیگر از برندهایی است که لوگوی آن یعنی پری بحری تقریبا هیچ ارتباطی با مفهوم حقیقی برند و حوزه ی فعالیت آن یعنی قهوه ندارد. درواقع همین موضوع استارباکس را در بازار شدیدا رقابتی قهوه، به نامی متمایز دگرگونی کرد؛ ساده شدن لوگو درون طول این چند سال، ماندگاری آن را افزایش داده است.۳- وولمارک (Woolmark): چرخش



سال مدل سازی: ۱۹۶۴

طراح: فرانکو گرینیانی

سال های مصرف از لوگو: از سال ۱۹۶۴ تا امروز (۵۵ سال)

لوگوها برای تولیدات و استانداردهای صنعتی مخلوق می شوند اما این موضوع قدیم نادیده گرفته می شود. دبیرخانه ی بین المللی پشم در سال ۱۹۶۴ با برگزاری یک مسابقه ی طراحی، وصیت ساخت لوگویی نمادین برای محصولی از جنس صددرصد پشم را داد.

فرانکو گرینیانی یکی از هنرمندان مشهور ایتالیایی به عنوان یکی از داوران این مانور حضور داشت. او که از چونی مدل سازی شرکت کنندگان ناراضی بود، تصمیم گرفت با شهرت مستعار فرانچسکو سارولیا داخل مشق شرکت بطی ء. او بخاطر برگزینی طرح بازپسین بوسیله طرحی جاهل از طرح خودش رأی رحم تا کسی بوسیله این موضوع شک نکند. درنهایت طرح او به عنوان نماد برگزیده انتخاب شد و لوگوی وولمارک بوسیله یکی از معروف ترین لوگوهای قرن ۲۰ تحول شد.۲- اپل (Apple): گازی از یک سیب



سال نقشه کشی: ۱۹۷۷

طراح: راب جانوف

سال های استفاده از لوگو: از سال ۱۹۷۷ تا امروز (۴۳ سال)

لوگوی اپل از تغییرات عمده ی شرکت و همچنین شکست تجاری آن در سال های ۱۹۹۰ و تا اینکه موفقیت جهانی آن در سال های اخیر، جان سالم به در برد.



لوگوی اصلی، تصویری از آیزاک نیوتون که توسط استیو جابز و رونالد وین طراحی شد و تنها یک سال دوام داشت

داستان لوگوی اپل تا حدودی شبیه به شعر لوگوی استارباکس و یادآور کشف ضابطه جاذبه توسط آیزاک نیوتون و داستان سیبی است که به سر او تلاقی کرد. اما فرایند ساده سازی لوگوی اپل برخلاف استارباکس، طولانی نبود. جانوف در سال ۱۹۷۷ لوگوی رنگی رنگی اپل را طراحی کرد. بعد از آن لباس اصلی لوگو تبدیل چندانی نکرد اما تا سال ۱۹۹۹ استایل آن کمی دست خوش تغییر شد.۱- نایکی (Nike): اسووش



سال نقشه کشی: ۱۹۷۱

طراح: کارولین دیویدسون

سال های کاربرد از لوگو: از سال ۱۹۷۱ تا امروز (۴۹ سال)مقاله ی مرتبط:رمان برند: نایک، از مربی گری تا تولید کفش های ورزشی

نایکی اسووش (Swoosh) یکی از نامدار ترین لوگوهای جهان است که با گذر زمان تبدیل کرده است. لوگوی نایکی در سال ۱۹۷۱ توسط مدل سازی به نام کارولین دیویدسون، دانشجوی دانشگاه پورتلند بازطراحی شد و مرام از طراحی اش این حیات که درک حرکت را درون بیننده القا یواش.



طرح پا بر جا دیویدسون

دیویدسون بابت طراحی این لوگو، ۳۵ دلار از نایک دریافت کرد و نیز مدتی بعد سهام این انبازی را نیز گرفتن کرد. نایکی درحال حاضر رتبه ی ۸۹ را میان ۵۰۰ همکاری گران کردن جهان دارد و ارج بازار آن به ۱۰۰ میلیارد دلار می رسد.بیشتر بخوانید:جایگزینی تکمه بازگشت به عقب با Swipe در اندروید Qهرآنچه باید در مورد هویت برند بدانیدهرآنچه باید در تک آگاهی از برند بدانیدبرندسازی دربرابر بازاریابی؛ راهکارهای نوآورانه داخل بازار دیجیتال امروزهرآنچه باید درباره ی شعر سرایی داخل کسب وکار بدانید
دانشمندان یافته ها ی جدیدی مبنی پهلو رفتار ماده در شرایط نامتعادل جوّ خورشید منتشر کرده اند که نکاتی درباره ی موضوع متجاوز شگفت انگیز پلاسما، حالت چهارم ماده را برای ما روشن می کند: پلاسما می تواند مفتاح پیشرفت ژنراتور ها ی مصون و پاک کارمایه هسته ای روی زمین باشد.  دانشمندان از رادیوتلسکوپ های مبصر و دوربین ها ی فرا بنفش تعبیه شده در یکی از فضا پیما های ناسا بخاطر هوش بهتر حالت چهارم ماده بوسیله نام پلاسما استفاده کردند. پلاسما شکوه زیاد اضافی دارد؛ اما بوسیله خوبی شناخته نشده است. دانشمندان یافته ها ی خود را در نامه ی بین المللی Nature Communicationsمنتشر کردند.

بیشتر ماده ای که در عمر روزمره با آن سر و حکم داریم، از جامد خواه مایع یا گاز تشکیل شده است؛ اما بیشتر ماده ی تشکیل دهنده ی جهان ما پلاسما (مایعی بوسیله شدت نا پایدار و دارای مرحله الکتریکی) است که خورشید منظومه ی ما همچنین از آن مخلوق شده است.



با اینکه پلاسما متعدد ترین ماده درون دنیا محسوب می شود، همچنان برای ما به منت شناخته شده نیست و اطلاعات بسیار کمی از آن داریم. برهان واقعی این جریان این است که پلاسما داخل شرایط معمول و غریزی زمین بسیار کمیاب است؛ درنتیجه، مطالعه و مطالعه آن برای ما بسیار مشکل است. آزمایشگاه ها ی خاصی وجود دارند که می توان در آن ها شرایط نا متعادل تشکیل پلاسما را به حیات آورد؛ ولی خور یکی از آزمایشگاه های بزرگ غریزی بخاطر مطالعه و بررسی پلاسما است. اتمسفر خور وضعیت متجاوز نا متعادلی دارد؛ به نحوی که نمی توان قرین آن را در آزمایشگاه ها ی زمین ایجاد کرد.

دکتر ایان کارلی، پژوهشگر پسا دکتری داخل مؤسسه ی مطالعات پیشرفته ی دوبلین (DIAS) است که راهنمایی شریک بین المللی اخیر را برعهده داشته است. وی دراین باره می گوید: اتمسفر خورشید بستری بسیار پرتلاطم و مملو از سلوک و واکنش ها است. داخل این شرایط، دما ی پلاسما بوسیله بیش از یک میلیون درجه ی سلسیوس می رسد و سرعت ذرات به سرعت نور نزدیک می شود. ذرات پر سرعت الو رادیویی از خویشتن گسیل می کنند؛ بنابراین، می توانیم با استفاده از رادیو تلسکوپ ها، این تابش را قبض کنیم.

کارلی در امتداد افزود: ما با دانشمندان رصد ساختمانی ی پاریس شریک شدن معاشرت کرده ایم و با استعمال از رادیو تلسکوپ بزرگ نانسی در مرکز فرانسه، خورشید را مشاهده کرده ایم. ما مشاهده های رادیویی خود را با مشاهد ه های دوربین ها ی فرا بنفش دینامیکی خورشیدی فضا یی ناسا معادله و علامت دادیم پلاسما ی خورشید معمولا امواجی رادیویی منتشر می کند که همچون نور فانوس دریایی به نظر می رسند. ما دهه ها از این موضوع خبردار بودیم؛ اما اکنون اولین وعده به قیافه غصه زمان از ابزار و تلسکوپ ها ی فضا یی و زمینی برای بوسیله تصویر کشیدن پالس ها ی رادیویی پلاسما ی خور استفاده کردیم. بدین ترتیب، می توانیم ببینیم چگونه پلاسما ی اتمسفر خور ناپایدار می شود.

با بررسی و مطالعه پلاسما ی خورشید، می توان بوسیله مقایسه ای از اقدام پلاسما روی زمین و در سطح خورشید رسید. تلاش ها برای پیدایش رآکتور ها ی بی قراری جوشی بنده شده ی مغناطیسی روی زمین ادامه دارد. این دینام ها ی کارمایه هسته ای بیش مصون نم و پاک تر و بوسیله نفع تر از رآکتور ها ی شکافتی هستند که امروزه برای تولید انرژی از آن ها استفاده می شود.

پیتر گالاگر، پروفسور DIAS و همکار این پروژه معتقد است: حزن جوشی هسته ای سنخ دیگری از نحو ها ی تولید انرژی است که در آن، اتم ها ی پلاسما به یکدیگر جوش می خورند و ادغام می شوند؛ در حالی که داخل گونه ها ی شکافت هسته ای، برای تولید انرژی، اتم ها را از یکدیگر استثنا می کنند. تیمار جوشی بسیار ایمن مرطوب و استوار مرطوب است و بوسیله سوخت به شدت رادیو اکتیو نیازی ندارد. بیشتر پسماند جاویدان مانده از هم جوشی هلیوم خنثی است.

تنها مشکل این است که پلاسما ها ی هم جوشی هسته ای متجاوز نا مستحکم هستند و بوسیله محض اینکه پلاسما تولید انرژی را آغاز می کند، فرایندی طبیعی آن را ایستا می کند. با اینکه این رفتار بیشتر شبیه خلق ایمنی طبیعی و خود به یار است، این فرایند علامت می دهد پلاسما نمی تواند بوسیله صبر در حالت تولید انرژی ابدی بماند. با فهم اینکه پلاسما چگونه تو خورشید به نا پایداری می رسد، می توانیم به سیاق کنترل آن روی زمین مشت پیدا کنیم.



با وفاق ی نزدیک پژوهشگران DIAS در ترینیتی و همکاران فرانسوی آن ها، موفقیت در این استیناف امکان پذیر شده است. دکتر نیکول ویلمر، همکار اصلی این پروژه درون پاریس، دراین اساس می گوید: رصد خانه ی پاریس سابقه ی تمام تو مشاهد ه های رادیویی خور دارد و این فقره از دهه ی ۱۹۵۰ درون آنجا آغاز شده است. با مشارکت دیگر دسته های نجوم رادیویی در بکلی اروپا می توانیم به کشف ها ی بسیار مهمی مانند این تک اخیر دست رک کنیم و بوسیله توفیق ها ی خود در نجوم رادیویی فرانسه تداوم ببخشیم. همچنین با این اتفاق، همکاری میان فرانسه و ایرلند درست تر و معتمد تر می شود و امیدوارم در آینده نیز ادامه معین بطی ء.

دکتر کارلی پیش نم در رصد مسکن ی پاریس امر می کرد و بودجه ی این شریک را شورا ی پژوهشی ایرلند و کمیسیون اروپا تأمین کرده است. او امروزه همکاری متجاوز نزدیکی با همکاران فرانسوی خویشتن دارد و امیدوار است به زودی بتواند همین پدیده را با استعمال از ابزار و افزار فرانسوی و امکانات تازه ساز ایرلندی به رخ غم زمان بررسی کند.

طبیب کارلی گفت: همدستی با دانشمندان فرانسوی همچنان در حال ترفیع است و مشغول امر با رادیو تلسکوپ جدید مصنوع شده در ایرلند نیز هستیم. از این تجهیزات متاخر می توان آرایه ی تناوب پایین را صیت برد که با آن فیزیک جدید پلاسما ی خور را با جزئیات بیشتری درمقایسه با قبل می توان بررسی کرد. این معاینه ها به ما نشان می دهند رفتار پلاسما درون سطح خور یا زمین و به طورکلی درون بکلی دنیا چگونه است.

شایان تذکر است بودجه ی این پژوهش را شورا ی پژوهشی ایرلند تأمین کرده است. بیشتر بخوانید:ساس، قدیمی ترین سبع حی کره زمین استتشکیل ماه باعث آمدن آب بوسیله زمین شدجابجایی قطب شمال مغناطیسی زمین و نفوذ آن کنار نور شمالگانچالش های حفر چاه های علو ژرف و کاوش در اعماق زمیناز فرض تا واقعیت؛ چگونه می توان زمین را به مداری دورتر منتقل کرد؟
فلوکونازول دارویی ضدقارچ است و برای تداوی عفونت های قارچی فتوا می شود. این عفونت ها می توانند بسرنوشت شوم دچار کردن های مختلف بدن مثل دهان، گلو، مری، ریه، مثانه، واژن و خون را کوچکتر تأثیر صبر بدهند. همچنین کسانی که به دلایل متنوع مانند عطارد یا اتصال مغز استخوان یا بیماری هایی متشابه ایدز دستخوش شکست وسیله ایمنی هستند همچنین ممکن است بخاطر پیشگیری از عفونت های قارچی از فلوکونازول کاربرد کنند. ممکن است فلوکونازول برای موارد دیگری نیز تجویز شود. با ادامهٔ این مطلب همراه بشوید تا با جماز فلوکونازول بیشتر اشنا شوید. حتما بخوانید:مترونیدازول؛ هرآنچه باید درمورد عوارض مترونیدازول بدانیدقرص امپرازول چیست؛ موارد مصرف و عوارض امپرازولآنتی هیستامین؛ انواع، موارد استفاده و مالیات آن نکات اساسی قبل از مصرف فلوکونازول

قبل از مصرف فلوکونازول به پزشک دربارهٔ داروهای مصرفی فعلی خواه داروهایی که باید مصرف پایگاه را اول یا متوقف کنید، بگویید. ممکن است فداکار داروها با فلوکونازول تداخل داشته باشند و نتوانید آنها را به نعوظ همزمان مصرف کنید. اگر به کاربرد فلوکونازول حساسیت خواه آلرژی دارید، باید از استفاده آن بپرهیزید. تداخل دارویی فلوکونازول

بسیاری از داروها می توانند با فلوکونازول تداخل داشته باشند که می تواند شامل داروهای بانسخه یا بدون نسخه ای متشابه ویتامین ها و داروهای گیاهی نیز باشد. ممکن است طولانی تداخل های دارویی در دفترچهٔ راهنمای دارو نیامده باشد. بنابراین قبل از مصرف این دارو پزشک را تو قضیه سایر داروهای مصرفی و داروهایی که مصرف پایگاه را اول خواه متوقف کرده اید، بگذارید.

نیز مصرف برخی داروها همراه با فلوکونازول می تواند تأثیرات منفی یا ناخواسته ای داشته باشد. درصورت مصرف داروهای والا مقدور است پزشک برنامهٔ درمانی تان را تبدیل بدهد: داروهای آنتی بیوتیک، ضدقارچ یا ضدویروس؛ داروهای ضدانعقاد خون؛ داروهای سرطان؛ داروهای کنترل کلسترول؛ داروهای خوراکیدیابت؛ داروهای فشار خون و قلب؛ داروهایمالاریا و سل؛ داروهایی برای جلوگیری از پس کوفتن اندام پیوندی؛ داروهای درمان ملالت و بیماری های روانی؛ داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی؛ داروهای صرع؛ داروهای غیراستروئیدی. مشکلات پزشکی که باید بوسیله آنها توجه کنید

درصورت داشتن سابقهٔ مشکلات و بلای ناگهانی های زیر، پزشک را در مسئله بگذارید: مصیبت های کبد؛ ایدز؛ سرطان؛ بیماری های قلب خواه آریتمی قلب؛ سندروم کیوتی (تو شما یا هر یک از اعضای خانواده تان)؛ بیماری های کلیوی؛ اگر به سایر داروهای ضدقارچ (متشابه کتوکونازول، ایتراکونازول، میکونازول، پوساکونازول، وریکونازول یا …) درک دارید.

شکل منی فلوکونازول محتوی قند ساکارز است. درصورت داشتن مشکل در هضم قند یا شیر، قبل از استعمال این شکل از فلوکونازول، پزشک را در جریان دشوار تان بگذارید.

فلوکونازول می تواند به وهله آسیب بزند. درون زمان مصرف فلوکونازول، از داروهای مؤثر ضدبارداری کاربرد کنید. نیز چنانچه درون زمان مصرف فلوکونازول باردار شدید، به پزشک مراجعه کنید و او را در جریان بگذارید.

ممکن است شیر دادن به نوزاد، درون زمانی که فلوکونازول مصرف می کنید، مشکلاتی ساختن کند. از پزشک دربارهٔ خطرات احتمالی بپرسید. روش مصرف فلوکونازول



دقیقا براساس هدایت های موجود روی برچسب راهنمایی دارو آن را استفاده کنید. مقدار مصرفی به نوع عفونتی مناسبت دارد که می خواهید آن را درمان کنید. عفونت های واژنی اغلب با یک منیع درمان می شوند. درحالی که بخاطر درمان سایر عفونت ها معمولا بایداز مقدار دوبرابر استعمال کنید.

فلوکونازول را می توانید با طعام خواه بدون خوردنی بخورید. پیش از کاربرد محلول خوراکی (مایع) فلوکونازول آن را تکان دهید. برای اندازه گیری مقدار مصرفی می توانید از یک سرنگ خواه افزار وزن گیری پزشکی استفاده کنید. بخاطر گلچین نرخ مصرفی از قاشق های معمولی استفاده نکنید.

حتی داخل صورت بهبود تند علائم، دارو را تا زمانی که پزشک دیپلم کرده، بوسیله طور طولانی استعمال کنید. اسکان استفاده می تواند سربزرگی مقاومت عفونت را نسبت به این دارو اضافه دهد. فلوکونازول نمی تواند عفونت های ویروسی مانند آنفولانزا یا سرماخوردگی را درمان کند. درصورت بهبود نیافتن علائم تان یا بدترشدن آنها، با پزشک تماس بگیرید.

معتمد ها را در دمای اتاق و دور از رطوبت نگهداری کنید. فلوکونازول مایع را درون یخچال نگهداری کنید، اما نگذارید منجمد شود. اگر پس از ۲ هفته، چیزی از دارو همیشگی ماند، آن را دور بریزید. فراموشی یک نوبت مصرف فلوکونازول

درصورتی که مدت زیادی نگذشته، می توانید فلوکونازول را مصرف کنید، اما اگر مدت زیادی گذشته، از مصرف آن خودداری کنید. درصورت فراموشی یک نوبت، در نوبت بعدی، از مصرف دوبرابری، دارو خودداری کنید. اُوردوز یا بسیار مصرفی فلوکونازول

برای فوریت های پزشکی اقدام کنید. ازجمله علائم بیش مصرفی می توان بوسیله کنفوزیون (نوعی حالت گیجی و کاهش دانایی) و رفتار و تفکرات غیرعادی رمز کرد. داخل زمان استفاده فلوکونازول از چه کارهایی باید خودداری کرد؟

دستورات پزشک را دربارهٔ کاربرد نکردن برخی غذاها، نوشیدنی ها یا فعالیت ها را قطعی بگیرید.

قبل از آگاهی از تأثیر فلوکونازول روی خودتان، از رانندگی یا هرگونه فعالیتی که نیاز به هوشیاری دارد، خودداری کنید، زیرا فلوکونازول می تواند در فعالیت هایتان اختلال خلق کردن بطی ء. مالیات فلوکونازول



درصورت بروز علائم واکنش های آلرژیک (کهیر، مشقت در تنفس، دمل خرخره و صورت) یا واکنش های شدید پوستی (تب، گلودرد، سوزش چشم، درد در پوست، جوش های قرمز یا بنفش همراه با تاول یا پوسته پوسته شدن غشا) موقت برای فوریت های پزشکی اقدام کنید.

درصورت مشاهدهٔ علائم زیر، بلافاصله با پزشک وابستگی بگیرید: ضربان قلب سریع خواه سنگین، لرزش در قفسهٔ سینه، تنگی نفس، سرگیجهٔ تصادفی (مانند حالتی که بی نظیر درحال بیهوش شدن است)؛ تب، لرز، بدن درد و علائم آنفولانزا؛ کبودی و خونریزی، انقراض غیرعادی؛ تشنج؛ جوش یا ضایعات پوستی؛ مشکلات کبدی، ازدست دادن اشتها، معده درد (درد در قسمت بالای سمت راست)، تیرگی ادرار، تبدیل طعم جزیی مدفوع به فام مقبره رُس، یرقان (زردی پوست خواه چشم ها).

عوارض جانبی مد عبارت اند از: معده درد، اسهال، قلق معده؛ سردرد؛ سرگیجه؛ تغییراتی در مزه کردن طعم ها.

اینها همهٔ عوارض جانبی احتمالی فلوکونازول نیستند. می توانید دربارهٔ مالیات جانبی از پزشک تان نیز سؤال کنید. نکته

فلوکونازول یا سایر داروها را در دسترس کودکان قرار ندهید. هرگز داروی خودتان را به دیگران ندهید. داروی تجویزشده را فقط برای دشوار فعلی تان مصرف کنید. در ادامه بخوانید: مالیات آنتی بیوتیک چیست؟
ارسی ها شبیه کپسول زمان هستند. به موزه ها که قدم می گذاری، انگار سوار بر ماشین زمانی شده ای که درون را همراه خودت بوسیله پیرامون هایی برمی گرداند که آرزوی دیدنش را داری. موزه ها علاوه کنار این که گوشه ای از دریافتن کنجکاوی ما را نسبت به ناشناخته ها ارضا می کنند، نماینده کوچکی از فرهنگ، آداب و مراسم و ویژگی های مدنی برهه ای از زمان هستند که از راه عرضه های بصری شناخت ما از جریان ای اختصاص را تمام می کنند.

حتما بخوانید:نامدار ترین ملکی های جهان؛ ۱۰ موزه گرامی جهان با آثار تاریخی حیرت انگیزموزه های تهران؛ سیر تکاملی فرهنگی تو قلب پایتختکافه های تهران؛ ۱۰ جمیع تسکین تو نقاط متنوع پایتخت

با نگاهی نااستوار به نقشه های گردشگری درمی یابیم که حتی جغرافیاهای کوچکی هم مثل شهرها، محله ها و… بخاطر نشان دادن اندکی از هویت خود، موزه هایی راه اندازی کرده اند. در این میان، ارسی هایی هستند که نه تنها گذشته فرهنگی و اجتماعی ملت خواه آدم سرزمینی را نشان می دهند، بلکه یادآور طفولیت و تجربه های آن دوران هستند و ضمن سیر تکاملی بوسیله گذشته، بازدیدکنندگان خودشان را به دوران بچگی شان نیز می برند و امتحان دلگشا ای از دیدار موزه برای آن ها بوسیله ارمغان می آورند. از این موزه ها با چنین کارکردی می شود بوسیله ارسی اسباب بازی و عروسک هایی اشاره کرد که این روزها، روزبه روز بیشتر می شوند تا بوسیله عنوان دفترچه خاطرات، یادگاری های یک نسل خواه سرزمینی را برای درامان ماندن از فراموشی، در خویشتن نگه دارند. ما درون این نوشتار، به نعوظ مختصر به شناساندن سه گانه موزه اسباب بازی و عروسک در ایران پرداخته ایم. موزه ابزار بازی و عروسک سرانداز شب بازی؛ کاشان عکس: تسنیم

قطعاً تماشای عروسک ها و ابزار ورزش تو دلِ خانه ای با پَستوهای تودرتو و پرده های رنگارنگی که نشانی از تاریخ و دوروبر قاجار دارد، لذتی چندبرابر بوسیله ارمغان می آورد.

موزه ادوات بازی و عروسک سرانداز شب بازی کاشان چنین موزه ای است که با همت امیر سهرابی، کارشناس و پژوهشگر تئاتر، درون بیرونی خانه ای تاریخی، یعنی ساختمان جعفر علامه فیضی، عالم و شاعر اواخر اطراف قاجار، تأسیس شده است. این کفش بخش های مختلفی برای تماشا دارد؛ مقدر شدن هایی همچون قدیمی ترین عروسک های سرانداز شب بازی مربوط بوسیله دوره قاجار؛ اسباب بازی های شهرهای متنوع ایران؛ اسباب بازی های چوبی، سنگی، سفالی و پارچه ای نزدیک به ١٠٠ سال پیش تاکنون؛ نمونه هایی از عروسک های کشورهای دیگر؛ اولین اسباب بازی های فلزی و پلاستیکیِ کارخانه ای و… .

نشانی: کاشان، خانه های تاریخی، روبه روی خانه طباطبایی، محله علامه، عده ۴٣. موزه عروسک های ملل؛ تهران



چنانچه بخواهیم برای عروسک ها مسکن ای متصور شویم، قطعاً ملکی عروسک های ملل یکی از این خانه هاست. کفش اسباب بازی های ملل، همان طور که از نامش پدیدار است، از مهرِ سال ۱۳۹۳ همزمان با روز جهانی صلح حکم خودش را آغاز کرد و خانه عروسک هایی شد که احتمالا همگی ما با تماشایشان به دوران شیرین کودکی و معصومیت آن شایسته کردن سفر می کنیم.

در این ارسی هر مشتاقِ دلبستگی مندی می تواند ۵۴۰ عروسک فرهنگی از ۵۳ ناحیه جهان از نزدیک ببیند و از چشم های آن ها افسانه های شیرینی را بخواند. قطعاً تماشای عروسک های روسی ماترویشکا، اسباب بازی های ارمنی، اتریشی، چند نخی، افغان، تاجیکی، عثمانی، کورن دال و غصه در چنین نمایشگاهی امتحان بی نظیری از دیدن تزیین و اشیای نوستالژیکی است که شبیه آن را درون مکان های دیگر کمتر می نبوغ تجربه کرد.

آدرس: تهران، مترو دروازه دولت، ابتدای خیابان سعدی شمالی، محله فیات، پلاک ۲ ارسی عروسک و ادب ایران؛ تهران



همراهی اسطوره و عروسک؛ این چیزی است که هر بازدیدکننده ای را به هوس می آورد و لمحه های او را چنان به عهد کودکی چروک می زند که بخاطر دم ای دغدغه ها و دل مشغولی هایی را که بیرون از این موزه در انتظارش است، بوسیله کلی فراموش می کند.

ارسی اسباب بازی و نزاکت ملل که درون دل خود میزبان هزار عروسک ایرانی از اقوام های مختلف است، بوسیله عنوان ملکی ای خصوصی با مجوز رسمی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران و با همت و تلاش علی گلشن و مسعود ناصری در مرداد سال ۱۳۹۶ تأسیس شد. شعار از تأسیس این موزه آشنایی کودکان و بزرگسالان با عروسک ها به نشانی نمایندگانی از فرهنگ و آداب ورسوم اقوام و سرزمین های مختلف ایران است.

در اصل، این موزه پایگاهی بوسیله منظور و با شعار سرایت قصه ها، اسطوره ها و روایت های انسان ناحیه مان است که هرکدام سندیت می توانند روایتگر اندکی از تاریخ باشند. موزه عروسک و اتیکت ایران علاوه بر نمایش عروسک ها، دفترچه ای از خاطرات و روایت های شفاهی بومی ایران است که هر کدام داخل دل خود، هزاران قصه و در دستان خود، عروسک ها و اسباب بازی هایی دارند که هر کدام از آن ها، از پدربزرگ ها و مادربزرگ هایمان به یادگار الباقی اند.

آدرس جدید: تهران، مترو دروازه دولت، ابتدای خیابان سعدی شمالی، برزن فیات، پلاک ۲ در ادامه بخوانید: پارک های جنگلی تهران؛ نهاد گردی در دل پایتخت