ساعت شنی

گپ کردن درباره مسائل مالی، برای خیلی از ما سخت و دشوار است. این شرایط طبیعی برای همه افراد وجود دارد و موضوع عجیبی بوسیله حساب نمی آید. توجه به مسائل مالی وقتی به عمر مشترک در بین زوجین مربوط می شود، اهمیت بیشتری پیدا می کند. اگر تا بوسیله حال از گپ کردن با همسرتان درباره مسائل مالی تنبلی می رفته اید، خواه چنانچه از تفسیر کردن دیدگاه های مالی خود به شریک زندگی تان حیا می کشیده اید، زمان حال دیگر زمان آن فرا رسیده است که برای شروع یک مناقشه صادقانه و اکید درباره تفکرات و وضعیت مالی و اقتصادی آماده شوید.

حتما بخوانید:مدیریت هزینه های روزانه با ۴ گامی که گریبان تان را انباشته پول نگه می داردمدیریت مالی خانواده؛ چگونه پول هایمان را با احصائیه و تاریخ خرج کنیم؟چرا مردان و زنان تصمیمات اقتصادی متفاوتی می گیرند؟

با نزدیک شدن بوسیله روزهای تابستان، تماشاگر تعداد زیادی از جوانانی هستیم که تصمیم می گیرند زندگی مشترک خود را مطلع کنند. آغاز زندگی مشترک، معمولا همراه با خاطرات و لحظات خوش و بوسیله دور از نگرانی های مختلف است. ولی نباید فراموش کنیم، که برای باقی ماندن این لحظات دلگشا در دنباله راه، نیاز به یادگیری تسلط های عمر زناشویی داریم.



یکی از مهارت های مهمی که تو نخست زندگی مشترک باید بوسیله آن توجه کنیم، مهارت گفتگو کردن درباره مسائل مالی و اقتصادی است. شاید اغلب ما تو ابتدای عمر مشترک، این تصور را داشته باشیم، که با شریک زندگی مان نباید درباره مسائل مالی صحبتی کنیم و اگر درباره پول بحث کنیم، جلوه بدشکلی دارد. ولی جالب است بدانید که زندگی زوج های اضافی در دنیا، به خاطر همین موضوع به ظاهر ساده متلاشی شده است.

یکی از مهم ترین موضوعاتی که در زندگی مشترک بین دو فرید بود دارد، توجه و تصمیم گیری درباره مسائل مالی است. به توصیه زیتون درمانان و روانشناسان، هر دو فردی، پیش از ازدواج و نپذیرفتن مسئولیت عمر مشترک، باید درباره پول و مسائل اقتصادی با یکدیگر صحبت کنند و با سازش هم، قوانین مالی مشخصی برای زندگی شان تدوین کنند. چرا باید درباره پول با همسرمان گپ کنیم؟



مشکلات مربوط به مسائل مالی تو بین زوجین، معمولا آثار برنگ خون عمیقی روی روابط آن ها می گذارد. به همین دلیل، نپرداختن بوسیله آن و واضح نکردن گنجایش های مختلف آن در وابستگی بین دو فرد، می تواند آسیب کندرو باشد.

برای آنکه درون آینده با مناقشه های ادامه دار و بی پایانی درباره پول و نحوه خرج کردن آن مواجه نشوید، بهتر است هر چه کندرو نم با همسرتان درباره این موضوعات به نتیجه ای مشخص برسید.

گری کوییک، رییس مرکز برنامه ریزی های مالی و مدیریت دارای فرانسیس کلارک درباره این موضوع می گوید: «گپ درباره مسائل مالی و پول با همسر، نه تنها موضوع نابه هنجاری نیست، بلکه بسیار عاقلانه، آینده نگرانه و منطقی است. باور کنید، برای بحث درباره موضوع پول هیچ نگرانی و ترسی وجود ندارد.» چگونه عادت بحث درباره پول را با همسرمان باز کنیم؟



گری کوییک امتداد می دهد: «بخاطر شروع صحبت درباره مسائل مالی، بهتر است با صحبت کردن درباره آرزوها و برنامه های خود شروع کنید. از همسرتان درباره بلندپروازی ها و آرزوهایی که دارد بپرسید و با یکدیگر واقعیت های عمر تان را تجسس کنید.

درباره پرداخت صورت حساب ها، دسترسی های مالی خانوادگی، هزینه های ماهانه و سایر موارد مهم اینچنینی گپ کنید. اگر وامی گرفته اید، حتما وضعیت تان را درباره چگونگی بازپرداخت آن بوسیله طور صریح و عاری رودربایستی مطالعه کنید تا به توافق برسید.»

داخل واقع، ارشد ترین مشکل چوب بست ها بخاطر گفتگو کردن درباره پول، آن است که فکر می کنند، این صحبت ها می تواند طرف مقابل شان را ناراحت و عصبانی کند. براساس تحقیقات رخ پژمرده توسط بانک بریتانیایی لویدز، ۳۶ درصد از آدم هنگام مصاحبت کردن درباره مباحث مالی احساس نگرانی می کنند.

براساس یافته های این تحقیق، ۲۹ درصد از افراد، خجالت می کشند که درباره پول و امور مالی با دیگران صحبت کنند و ۱۸ درصد از آدم ها نیز، برای تقریر وضعیت مالی شخصی خود احساس شرم دارند. با توجه به آمار این تحقیق، این عاطفه حیا و حیا برای گفتگو درباره پول و مسائل مالی در افراد زیر ۴۵ سال بیش شدیدتر است. بهترین و مناسب ترین زمان بخاطر مصاحبت درباره پول با همسرمان چه دم است؟



قطعا شروع گفتگو درباره مسائل مالی در ابتدای ازدواج، می تواند بسیار دشوار باشد. کلیر پورتر، یکی از وکلا و مشاورین تیم حقوقی دنیلز SAS درباره این موضوع می گوید: «ابتدای عروسی و رفتن در زیر یک سقف، بهترین زمان برای شروع گفتگوهای شدید درباره پول با همسرتان است.»

پورتر توضیح می دهد: «درباره غرض گیری های رادیکال خود مانند خرید شریکی خانه، ستاندن قرضه نکاح یا مسکن، گرفتن اعتبارات مالی و پذیرفتن مسئولیت بدهی های مربوط به زندگی مشترک خود، داخل همان روزهای مبدا صحبت کنید. پیش از آنکه اولین سررسید صیقلی قسط وامی که گرفته اید، فرا برسد و متوجه شوید که حساب مشترک تان خالی شده است، باید برنامه ریزی مالی خود را مشخص کنید.»

فراموش نکنید، که افراد مختلف خانواده در اطراف شما، نظرات متنوع و متفاوتی درباره مسائل مالی دارند. هر چند که رایزنی کردن با آن ها داخل این مورد، می تواند کار کننده باشد، ولی شرایط امروز آن ها با شرایط شما متفاوت است. بنابراین بهتر است، اشکال مباحثه درباره پول با همسرتان را، شخصا برعهده بگیرید و به هیچ نشانی رخصت دخالت سایر افراد قوم ها را در مورد مسائل مالی زندگی دونفره تان ندهید. در تک چه مواردی باید با همسرتان بوسیله مصالحه برسید؟



که های جوان باید درباره پذیرفتن مسئولیت های اقتصادی با یکدیگر به تفاهم برسند. صحبت درباره اینکه چه کسی مسئولیت پرداخت اقساط بدهی را دارد، چه کسی باید برای تعمیرات خانگی پول پس انداز کند، مخارج ماهانه خانه برعهده کیست، چه کسی باید دربست بهای ماهانه را پرداخت یواش و هزینه های مربوط بوسیله خودرو را چه کسی باید صیقلی کند، بسیار بزرگی دارد.

اگر از مبدا بخواهید خرج ها را به صورت مدیریت شده و جداگانه برعهده نگیرید، بهتر است یک احصائیه مشترک باز کنید و ماهانه مبلغ مشخصی را به آن حساب واریز کنید. البته باید بخاطر این حساب یک برنامه روبرو و قوانینی واضح تدوین کنید تا داخل طول زندگی به خاطر کمبود موجودی غافلگیر نشوید. چگونه از بروز ناراحتی، هنگام مباحثه درباره مسائل مالی جلوگیری کنیم؟



معمولا در مباحثه هایی که زوجین پیاده شدن سر مسائل مالی دارند، احساسات نقش پررنگی ایفا می کنند. در دستور کار ریزی های مالی چوب بست ها، اغلب یکی از طرفین، مسئولیت بالاتری را برای پرداخت قرضه ها برعهده می گیرد و همین موضوع باعث این احساس می شود، که او تصمیم گیرنده است.

به گفته پیتر سدینگتون، یکی از مشاوران مالی بانک بریتانیایی لویدز؛ طی گفتگو درباره مسائل مالی، باید بی طرفی و آرامش خود را حفظ کنیم و همان قدری که به خودمان حق می دهیم، بخاطر راست و حقوق طرف برابر هم قدر قائل باشیم.

زوجین نباید درون بحث های مالی خود از عبارت های انتقادی و بی حرمتی آمیز استفاده کنند و فرد مقابل را بیرون از تیم مالی خودشان ببینند. آم ها باید با توافق یکدیگر، به نتیجه ای علنی و کاربردی دست پیدا کنند.

صحبت صادقانه درباره مسائل مالی در بین زوجین، می تواند گام مثبتی درون انگیزه ایجاد رابطه ای بهتر و صمیمانه نمدار باشد. ولی برای آنکه حاصل بحث ها به ناکامی منجر نشود، بهتر است سیاست صحیحی را پیش بگیرید. بحث های مالی با همسرمان را با چه سیاستی پیش ببریم؟



برای شروع صحبت درباره مسائل مالی با همسرتان، هر دوی شما، مطلع باید فهرستی از بدهی ها و درآمدهای خود تمهید کنید. سپس هر یک از شما، درباره آرزوهای آینده خود و چیزهایی که دوست دارید داخل عمر بوسیله مشت آورید، صحبت کنید. به این ترتیب در موقعیتی برابر و صمیمانه قرار می گیرید.

پس از این کار، درباره وضعیت مالی فعلی و واقعیت زندگی تان دست افزار بزنید. از نگرانی های تان درباره پول و شرایط عمر بگویید و حرف های باهم اتحاد کردن زندگی تان را نیز در این باره خوب گوش دهید.

سپس پیشنهاد دهید، که برای ایجاد یک موضع عالی و قدرتمند مالی در آینده ای خیر چندان دور، با یکدیگر برنامه ریزی کنید. داخل همگی پروگرام هایی که می چینید، انعطاف پذیری را حفظ کردن کنید و یک پروگرام جایگزین داشته باشید. بوسیله این ترتیب داخل صورت بروز بغرنج خواه شرایطی ناگهانی مثل بروز یک بیماری، دعوت شدن به یک رسوم بنیانی و سایر موارد مشابهی که برای تان هزینه های جدیدی ایجاد می کند، می توانید جلوی مباحثه های احتمالی را بگیرید. در برنامه ریزی های مالی خود، قوانین را فراموش نکنید



برای آنکه درون زندگی مشترک خویشتن از دیدن مالی به مشکل نخورید، بهتر است، از نخست با راهکارهای عرفی همه چیز را پیش ببرید. از همیشه گفته اند: «فقره از محکم مفید عیب نمی کند» این یعنی، اگر در ابتدا قرار است اموال مشترکی بین شما و همسرتان حیات داشته باشد، حتما ثبت های قانونی را انجام دهید و به گفتگوی زبانی اکتفا نکنید.

وضعیت زندگی ناهمواری های زیادی دارد و انسان همچنین در وضعیت مختلف، با واکنش های و حالت های روحی مختلفی مواجه می شود. بنابراین بهتر است حتی با شریک عمر خود نیز، همگی مسائل مربوط بوسیله امور مالی و اقتصادی را به رخساره قانونی ثبت کنید.

خیلی از زوجین، تصور می کنند که رسیدگی قانونی بوسیله قراردادهای مالی، تنها بخاطر افراد متجاوز میلیونر وقار دارد. اما جالب است بدانید، که با رسیدگی و ثبت عرفی تصمیمات و قراردادهای مالی خود و همسرتان، داخل آینده از بروز بسیاری مشکلات غیرقابل پیش بینی جلوگیری خواهید کرد.



معمولا همان احترام که گفتگو کردن درباره مرگ بخاطر مردم ها شاق است، گپ کردن درباره امور مالی نیز شرایطی پر اب و طاقت فرسا برای افراد خلق کردن می کند. اما زوج ها باید ابد این موضوع را تو پس زمینه ذهن خود داشته باشند، که صبر است سالیان درازی داخل بر یکدیگر زندگی کنند و از منافع مشترک یکروز ببرند. بنابراین از ابتدا، بهتر است درباره اموال ها، اموال، درآمدها و حتی حقوق بازنشستگی شان با یکدیگر مصاحبت کنند.

هر چند که بحث و گفتگو درباره پول درون بین زوجین، یک تابو در طولانی گیتی بوسیله حساب می آید و بخاطر بسیاری از افراد، ناراحت کننده است، اما صحبت نکردن درباره آن می تواند مخرب تر و ناراحت کننده نمدار باشد. پس اگر می خواهید، تو آینده تماشاگر زندگی مالی توفیق آمیزتری بین خود و همسرتان باشید، بهتر است درباره همه جزئیاتی که باید بخاطر شان پول خرج کنید، با یکدیگر به مصالحه برسید. از مخارج بزرگ و مهم زندگی شروع کنید و صحبت های خود را تا عدول کردن بوسیله تعطیلات، مخارج آینده فرزندان، شمار کردن هزینه شام بیرون از خانه و نحوه نفقه کردن حقوق بازنشستگی خود ادامه دهید. در ادامه بخوانید: ۶ مغایرت رایج که ها داخل مسائل مالی و طرز حل آنها

کتاب الکترونیکی

مقدار نسخه انگلیسی در سایت آمازون ۱۱ دلار قالب فایل PDF تعداد صفحه ۲۴۷ سال انتشار ۱۳۹۸ ناشر TarcherPerigee تعداد فایل ۱ فایل PDFکتاب الکترونیکی فرع



چنانچه می خواهید برهان بسیاری از رفتارهای باهم اتحاد کردن عاطفی، یا تا اینکه خودتان را در تماس مسبوق شوید، حتما این کتاب را بخوانید.

25،000 تومان 19،500 تومان مشاهده کتاب الکترونیکی
  • ۹۸/۰۳/۳۰

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی