ساعت شنی

۱۰ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

به گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از ایندیپندنت، همزمان با آغاز فصل تعطیلی های مربوط به پایان سال میلادی فهرست بهترین و بدترین خطوط هوایی از نظر مسافران منتشر و جلوه گر شد طبق معمول سنگاپور ایرلاینز تو مسافت های تمام بهترین شیار هوایی دنیاست. این تو حالی است که بر بن پیش بینی ها، سنگاپور سال آینده جای خود را در صدر بوسیله ایر نیوزیلند می دهد و یک رتبه در رده بندی کمبود می کند.

دومین شیار آسمانی معزز دنیا در مسافت های طولانی قطر ایرویز است و ایمیریتس پس از آن در رده سوم قرار دارد. ویرجین آتلانتیک، کی ال ام، ایر ترنست، تای ایرویز و دلتا ایرلاینز حزن به ترتیب در رده های چهارم تا هشتم ایستاده اند. نکته نادیده اما رده های ۱۳ تا ۱۵ رده بندی بهینه خطوط هوایی مسافت های طولانی است که به ترتیب بوسیله ائتلاف ایرویز، بریتیش ایرویز و امریکن ایرلاینز اختصاص یافته است.

کنار اساس آماری که از تجربه ۶۵۰۰ انبازی نظام دهنده سفرهای مربوط به تعطیلی های پایان سال جمع آوری و تحلیل شده، برییتش ایرویز پس از آمریکن ایرلاینز بدترین خط فلکی مسافت های طولانی است. این شریک بریتانیایی چهار سال پیش بهینه خط هوایی مسافت های کوتاه وجود و اکنون فقط توانسته ۵۵ درصد رضایت مسافران خود را از دید کیفیت غذا، فراغت صندلی و ارزش پول بلیت در برابر خدمات کسب کند.

در بالای جدول، سنگاپور ایرلاینز ۸۸ درصد آرای مثبت مسافران و شرکت های مسافرتی را به مشت آورد و چهار ستاره از پنج بازیگر ممکن را از آن خود کرد. ضمن اینکه امریکن ایرلاینز با صدور یک اطلاعیه بلندبالا به این رده بندی نفوذ کردن نشان قسط. در قدری از این اطلاعیه آمده است: «۱۳۰ هزار کارمند ما هر سال به ۲۰۰ میلیون مسافر خدمات ارائه می دهند و ما هر روز ۶۸۰۰ پرواز به ۳۶۵ مقصد در ۶۱ کشور داریم.»
به گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از برترین ها، چه چیزی یک نفر را قهرمان می کند؟ اگر این سوال را از مردم بپرسید، هر کس جواب متفاوتی بوسیله شما می دهد. اصطلاح «قهرمان» برخی افراد را یاد ورزشکار مورد علاقه شان می اندازد در حالی که بقیه ممکن است یاد یک شخصیت سیاسی بیفتند که سال های ماندگی را جنگیده است. چندی ها تیمار پیروز را کسی می دانند که همیشه کار قرص را اجرا می دهد. آنها فداکارانه جانشان را فدای درستی می کنند. برخی قهرمانان به خاطر حقوق کودکان می جنگند. بقیه خدمات پزشکی رایگان بوسیله نیازمندان ارائه می دهند. بسیاری از قهرمانان یک نقطه مشترک دارند: آنها نه برای معروف شدن، بلکه به فکر مستحکم بودن یک کار، آن را انجام می دهند. در این پیغام داستان های واقعی از قهرمانانی را می خوانید که شاید کسی آنها را نشناسد. ویتولد پیلکی (Witold Pilecki)

ویتولد پیلکی سرباز کارآزموده ۳۹ ساله درون جنگ لهستان- شوروی بود. وقتی او درباره قتل عام تو آشویتس شنید، غرض گرفت کارگر کند. او داوطلبانه در اردوگاه بردگی شد تا اطلاعاتی درباره آن تصرف بطی ء و سپس فرار بطی ء و به نیروهای متفقین اطلاعات بدهد. او درون نهایت توانست فرار کند، ولی توسط استالین به اندیشه کار بخاطر بخت های شور اعدام شد.

روی مادریل و کریس مارتینز (Roy Madril and Chris Martinez)

قهرمانان سن و سال متفاوتی دارند. وقتی روی مادریل و کریس مارتینز درون حال سوخت کوفتن بودند، صدای فریاد یک مادر بالغ را شنیدند که تقاضای معاون می کرد. خودروی این زن را با طفل هایش که درون آن بودند دزدیده بودند. این دو نوجوان سارق را تعقیب کردند و بچه ها را نجات دادند. الکسی آناننکو، والری بزپالوف و بوریس بارانوف (Alexei Ananenko, Valeri Bezpalov, and Boris Baranov)

الکسی آناننکو، والری بزپالوف و بوریس بارانوف سه گانه رجولیت بودند که شجاعانه درآب های رادیواکتیو چرنوبیل شنا کردند تا از فروریزش هسته ای جلوگیری کنند. این سه مرد با باز کردن دریچه های بند دون نیروگاه، از زکام نیروگاه اتمی جلوگیری کرده و جان میلیون ها نفر را نجات دادند. این سه فاتح از امتحان هولناکی جان سالم بوسیله درون بردند.

جیمز پرسین (James Persyn)

لازم محو حتما یک جنایتکار را تعقیب کنید خواه درون یک بناء داخل حال سوختن هزیمت کنید تا قهرمان شوید. گاهی اوقات کافی است فریاد دستیار یک نفر را قبول کنید تا پیروز شوید. جیمز پرسین ۱۴ ساله با خواهر و برادرهای خود در خانه تنها بودند که صدای اهتزاز در و تقاضای کمک را شنیدند. این صدای گریه یک دانشجوی دختر در دانشگاه میشیگان بود. او مورد حمله یک زیاد قرار اندوهناک و موفق به فرار شده بود. پرسین به زن رخصت قسط وارد خانه آنها شود. مهاجم فهمید که او کجاست و مسکن را آتش زد. خوشبختانه پدر جیمز به موقع رسید و آتش را دنج کرد.

حکیم جورج شاش (Georges Bwelle)

دکتر بول به مردم مناطق روستایی کامرونخدمات پزشکی ارائه می دهد. او بعد از این که پدرش بیمار شد و پزشک کافی داخل دسترس نبود، فهمید باید کاری در این باره نرم. جورج با کمک داوطلبان بوسیله ۳۰هزار نفر معاون کرد که خدمات بهداشتی دریافت کنند.

فرانک سرپیکو (Frank Serpico)

فرانک سرپیکو یک صاحب منصب پاسبان متقاعد است. او اولین پلیسی بود که فساد نماینده را درون نیویورک سیتی گزارش کرد. او بوسیله ایجاد کانون نپ (Knapp) در سال ۱۹۷۹ معاون کرد که با دعوا درون موسسه نماینده مبارزه می کند.

پاول روسساباگینا (Paul Rusesabagina)

پاول روسساباگینا بشردوست مردمان رواندااست. درون جریان اولاد کشی رواندا، او بیش از هزار نفر را در هتل انتظار کالینز پنهان و از آنها حراست کرد. او تو آن زمان معاون مدیر هتل بود.

جیمز هریسون (James Harrison)

جیمز هریسون بیش از دو میلیون بچه را نجات داد. شاید بهتر باشد بگوییم خون او این امر را کرد. هریسون یکگروه خونیبسیار نادر دارد که می تواند پادتن هایی تولید نرم تا نوزادانی که با بیماری نادر رسوس به دنیا می آیند را درمان درنگ.

یوکیو شیگه (Yukio Shige)

یوکیو صاحب منصب پلیس بازنشسته ژاپنیاست. او حالا زندگی اش را وقف این کرده که عایق پریدن افراد از صخره های توگینبو شود. او با همدردی و گوش اعطا کردن به حرف های مردم، جان افراد زیادی را استخلاص داده است.

لاسانا بتیلی (Lassana Bathily)

لاسانا بتیلی، مرد مسلمانی است که در مالی به دنیا آمده است. او در سوپرمارکتی داخل پاریسکار می کرد. یک روز، مرد مسلحی ملتفت سوپرمارکت شد و مطلع به کشتن مشتریانی کرد که یهودی بودند. لاسانا افرادی که زنده بودند را جمع کرد و آنها را در یخچال پنهان کرد تا معاون برسد.

کایل کارپنتر (Kyle Carpenter)

کایل کارپنتر سرباز نیروی دریایی آمریکاییبود. او فداکارانه روی نارنجک پرید و جان دوستش را نجات عدل. کارپنتر بیشتر دهان ها و چشم راستش را از دست عدل و بسیاری از عظم هایش شکست. خوشبختانه او هنوز حی است و جوان ترین کسی است که نشان افتخار پژمرده است.

کندی لایتنر (Candy Lightener)

کندی لایتنر بنیانگذار «مادران مخالف با رانندگی مست» است. او پس از این که دخترش توسط یک راننده مست کشته شد، این دایره را ساخت کرد. طبق گزارش ها، آنها جان بسیار از ۳۰۰هزار نفر را استقلال دادند.

رزا پارکز (Rosa Parks)

تقریبا همگی می دانند که رزا پارکز که بود. او یک زن آمریکایی- آفریقایی بود که مهیا نشد جای خود را درون اتوبوس به یک مرد سفیدپوست بدهد. این امر باعث شد او دستگیر شود، ولی شجاعتش الهام جزء افراد زیادی شد. او باعث اعتراض به تفکیک صندلی ها شد که در آن آمریکایی آفریقایی ها سوار اتوبوس نمی شدند. این اعتراض بیش از یک سال کشش کشید. رزا پارکز را اغلب مادر تیک حقوق مدنی می دانند.

دانیلا گلتو (Danielle Gletow)

دانیلا فعال حقوق کودکان و و بنیانگذار وبسایت «یک آرزوی ساده» است که به افراد امکان می دهد آرزوهای کودکان را شکل پذیری بخشند. این آرزوها ممکن است چیزهای بسیار کوچکی مثل یک درخت کریسمس، اسباب ورزش و... باشند.

ریچارد نارس (Richard Nares)

ریچارد نارس موسس اساس امیلیو نارس است. او این بنیاد را به نام پسرش انتخاب کرد که کنار اثر سرطان خون درگذشت. این بنیاد برای بیماران جوان، حمل ونقل رایگان بوسیله سوی مراکز شیمی درمانی فراهم می کند.

دیل بیتی (Dale Beatty)

دیل بیتی جانبازی وجود که «خانه قلب های بنفش» را تاسیس کرد. بیتی به هزاران جانباز کمک کرد تا پس ازآن از بازگشت از جنگ، مسکن و محافظت های بهداشتی کافی داشته باشند. بیتی در ۳۹ سالگی درگذشت، اما در زندگی کوتاهش، تبدیل ماندگاری ابداع کرد.

مارک پترسون (Marc Patterson)

مارک پترسون جان مرد جوانی را که تک حمله شیرکوهی قرار گرفته بود نجات انصاف. پترسون دیدن که این فرزند کشته خواهد شد، بنابراین بی نرم وارد عمل شد. او ابتدا نتوانست جانور را مجبور درنگ پسر را وارسته کند، اما تسلیم نشد. او در نهایت حیوان را ترساند و جان پسر جوان را رهایی داد. نورمن بورلاگ (Norman Borlaug)

نورمن بورلاگ کشاورزی وجود که «انقلاب سبز» را به راه انداخت. انقلاب سبز به افزایش تولید محصولات زراعت در بکلی دنیا کمک کرد. بورلاگ مزد صلح نوبل را در سال ۱۹۷۰ به خاطر سهم دیرپایش تو مطمئن غذایی جهان داده شد.

هنریتا لاکس (Henrietta Lacks)

هنریتا لاکس بوسیله قیافه غیرمستقیم بوسیله کشفواکسن شل اطفالکمک کرد. هنریتا به تامل مجعد ای درون نزدیکی دهانه عدل خود به جان هاپکینز مراجعه کرد. بعد از بافت برداری، پدیدار شد که او سرطان دهانه رحمدارد. سلول های سرطانی با سرعت زیاد افزودن می شدند. این سلول ها جاودانی بودند، یعنی بر خلاف دیگر سلول های انسانی که پس ازآن از چند چرخه تکثیر، می مردند، زنده می ماندند و شاخه می شدند. همین سلول های فناناپذیر، سوژه آزمایش های مهم و تاثیرگذاری در پژوهش های پزشکی و زیست شناسی شدند. بدبختانه لاکس قبل از درمان، درگذشت. اما پس از مرگش، پزشکان خون او را برای بسیاری از متخصصان از جمله جوناس سالک فرستادند. سالک با کاربرد از خون لاکس، واکسن فلج اطفال را ابداع کرد که جان افراد یدکی را نجات عدل.



پیتر تابیچی (Peter Tabichi)

پیتر تابیچی معلم کنیاییاست. بیشتر بصیرت آموزان او در نیازمندی قطعی زندگی می کنند یا قوم های تک حامی دارند. او نمی خواست هیچگاه یک از دانش آموزانش بوسیله فکر این فشار مردود شوند یا مدرسه را ترک کنند، بنابراین ۸۰درصد از درآمد خود را به آنها می داد. با این کار، نگرانی بصیرت آموزان کمینه می شد و می توانستند روی درس خویشتن تمرکز کنند. او اخیرا به نشانی بهترین معلم گیتی شناخته شده و یک میلیون دلاربه او اهدا شده است. احتمالا این پول را غم صرف کردن کمک بوسیله سایرین کرده است.
روز گذشته، راکت نیو شپرد (New Shepard) بلو ارجین دوازدهمین پرواز آزمایشی اش را با توفیق به پایان رساند. در این پرتاب، بدوی کود از بوستری استفاده شد که اکنون ۶ مأموریت پیاپی را اجرا داده است. راکت مورد وعده ای بلو ارجین چهارشنبه درون ساعت ۲۱:۲۳ بوسیله لحظه ایران از سایت پرتاب این شریک در ون هرن تگزاس از روی زمین بلند شد و بوسیله مدت ۱۰ دقیقه و ۱۶ ثانیه در آسمان پرواز کرد. داخل این پرتاب، کپسول خدمه ی بدون سرنشین راکت به حداکثر سرعت صعود ۳،۵۷۶ کیلومتر بر ساعت و رفعت ۱۰۶ کیلومتر دست یافت.

تا پیش از پرتاب دیروز، بلو ارجین دو بوستر را درون پنج مأموریت پیاپی به پرواز درآورده بود؛ اما در مأموریت دیروز مقدماتی بار بوستر این شرکت برای ۶ مرتبه ی پیاپی با حداقل بازسازی و تعمیر امکان پذیر بین پروازها پرتاب شد. این راکت که استراحت است نخستین مسافرانش را سال آینده محموله کند، حالا به نشانی وسیله ی نقلیه ی باربری عملیاتی وصف می شود؛ درنتیجه، دیگر سامانه هایش بوسیله روزرسانی نمی شوند.

نیو شپرد که به سرافرازی الن شپرد، نخستین فضانورد آمریکایی، نام گذاری شده، به نحوی مدل سازی شده است که راکتی کاملا چندبارمصرف با امکان برخاست و نشست عمودی باشد و بتواند پیش از بازگشت به زمین با رسیدن به ارتفاع فراتر از ۱۰۰ کیلومتر مسافر و محموله را در پروازهای زیرمداری بوسیله فضا بفرستد. کمال مطلوب از ساخت این راکت، تضمین کمترین احتیاج بوسیله بازسازی و تعمیر ممکن بین مأموریت ها است تا درنهایت، هزینه ی هر پرواز بوسیله روش چشمگیر کاهش یابد. مقاله های مرتبط:سیاحت کنید: رویای ثروتمندترین مرد دنیا برای تسخیر فضاسطح نشین قمری بلو ارجین موسوم به Blue Moon رونمایی شد



فرود کپسول خدمه با چتر نجات

بوستر تک کود ای نیو شپرد به موتور BE-3PM بلو ارجین مجهز است که با سوزاندن ترکیب هیدروژن و اکسیژن مایع، نیروی رانشی معادل با ۱۱۰ هزار پوند تولید می یواش. موتور راکت می تواند به منظور فرود این نیرو را به ۲۰ هزاره پوند کاهش دهد.

هنگامی که نیو شپرد بوسیله رفعت تقریبا ۷۶ کیلومتری از زمین می رسد، کپسول خدمه از آن جدا می شود و به پیشروی بدون هیچگاه نیرویی تا رفعت ۱۰۶ کیلومتر امتداد می دهد. بوسیله گفته ی بلو ارجین، کپسول و راکت هر دو به نعوظ کامل خودران هستند؛ درنتیجه، تمام فضانوردان داخل کپسول مسافر به حساب می آیند و هیچگاه خدمه ای حیات ندارد. کپسول نیو شپرد می تواند تا ۶ نفر را حمل کند و شوق می رود نخستین تصعید سرنشین دارش در سال ۲۰۲۰ انجام شود.

درون اختتام پرواز، بوستر فرودی کنترل شده را ایفا می دهد؛ درحالی که کپسول برای بازگشت به زمین از چترهای خلاصی و در لحظات آخر از نیروی موشک پسران برای فرود آرام مصرف می کند. حین پرواز، کپسول بوسیله مدت سه گانه دقیقه وضعیت گرانش صفر خواه بی وزنی را تجربه می کند.



فرود عمودی بوستر روی زمین

بلو ارجین می گوید نیو شپرد فقط بخاطر محموله مسافر و بار بوسیله فضا طراحی نشده است؛ بلکه این دستگاه ی نقلیه به عنوان بستری آزمایشی بخاطر ساخت راکت مداری نیو گلن و سطح نشین قمری بلو ارجین همچنین بوسیله کار اندوهناک می شود.

در پرواز روز گذشته، کپسول نیو شپرد نهمین محموله ی تجاری بلو ارجین را محموله کرد. این حمل محتوی دو آزمایش متعلق به دانش آموزان هدایت و دبیرستانی، یک آزمایش از دانشگاه کلمبیا با هدف بررسی تأثیرات گرانش صفر به خشکی امدن زیست شناسی سلولی و یک آزمایش بازیافت برای جذب گازهای مفید از خاکروبه های معمولی در مأموریت های اعماق فضا حیات.بیشتر بخوانید:رجولیت که می غبطه زامبیا را در هم چشمی فضایی از شوروی و آمریکا پیش بیندازدداستان برند بیگلو، سفری در حروف شکل پذیری رویای سکونت در فضاهند انتها سقوط سطح نشین خود را تایید کردچند فضانورد جان خود را درون فضا از دست داده اند؟نسخه آزمایشی استارشیپ اسپیس ایکس بوسیله طور لخت منفجر شد
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی فیلم، متجاوز از ۸۰ درصد فیلمبرداری فیلم سینمایی «دست انداز» به کارگردانی کمال تبریزی  و تهیه کنندگی محمد آفریده  ادا شده است و تاکنون هدی صرفنظر العابدین، خواب نونهالی، رضا کیانیان، کامیاب ارشادی، امید نعمتی در این فیلم جلوی دوربین رفته اند و بزودی بازیگران دیگری همچنین جلوی دوربین خواهند رفت.

همچنین تدوین همزمان فیلم نیز  توسط سحرگاهان عبدالوهاب داخل حال انجام است. 

نخستین ارائه فیلم "دست انداز "تو سی و هشتمین دوره جشنواره ملی فیلم شفق خواهد بود و عوامل این فیلم عبارتند از: کارگردان: کمال تبریزی، سخن سنج فیلمنامه: فرزاد فخری زاده، برنامه ریز و معاون یک کارگردان: صوت روحانی، منشی چیز پهن: ماریا میرنژاد، مدیر فیلمبرداری: علی تبریزی، حامی گروه فیلمبرداری: محمد ابراهیمیان، طرح ریز عریضی و لباس: مشکین مهرگان، طراح گریم: مهرداد میرکیانی، مدیرصدابرداری: عباس رستگارپور، طراحی و خیساندن ندا: محمدرضا دلپاک، تدوینگر: سحرگاهان عبدالوهاب، قوطی طرح و مدیرتولید: علیرضا ابوالقاسمی نژاد، مدیر روابط اشتراکی : علی زادمهر  عکاس: زهرا مصفا، مدیر تدارکات: بابک پیرهادی، تمهید کننده: محمد آفریده.
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، اعضای جدید هیئت منصفه مطبوعات استان قزوینبا حضرت حجت الاسلام والمسلمین نورالله قدرتی مهتر طاس دادگستریاستان، محمدقاسمی دادستان قزوین و جمعی از قضات معارفه شدند.  

داخل این رسوم که در تالار جلسات دادگستری طاس استان برگزار شد، ۱۴ هیکل جدید هیئت منصفه مطبوعات استان قزوین معرفی و احکام خود را از رئیس بی مو دادگستری قزوین دریافت کردند.  

این اعضا در راستای اجرای مفاد عنصر ۱۶۸ قاعده اساسی و ماده ۳۶ قانون مطبوعات مصوب سال ۷۹ تعیین شده و رسیدگی به جرائم مطبوعاتی باید درون حضور آنها صورت بگیرد.  

داخل این سنت ضمن قسمت و سپاس از اعضای سابق متن سوگندنامه اعضای متاخر هیئت منصفه مطبوعات استان قزوین قرائت و حجت الاسلام مجتبی قائد امینی، محمد کریم کاظم پور، محمدحسین شفیعی ها، صفت الله صالحی، مالک محمدهادی ساعی، محمدرضا خردمند، سیده طاهره سیدی، فاطمه اشدری، محمد خورشیدی، حسین پور زرشکی، محمد انصاری، علیرضا فلات خیل، مجید آهنگران و محسن ضایع شناس به مدت دو سال بوسیله عنوان هیئت منصفه مطبوعات استان قزوین معرفی شدند.  

از این اعضا ۱۲ جسم سابقه عضویت در هیئت منصفه مطبوعات دوره های قبل را داشته و دو عضو آن جدید هستند.
عموما ادبیات ها ی علمی تخیلی می توانند قطب ی انعام برای آینده باشند. در فیلم Upgrade 2018، شخصیت پا بر جا داستان به اشتهار گری تریس، با گلوله داخل ناحیه ی گردن دستخوش آسیب دیدگی می شود و به همسرش نیز گلوله اصابت می بطی ء و می میرد. زمانی که تریس بیدار می شود، متوجه می شود همسرش را از دست داده و خود نیز فلج شده است و روی صندلی چرخ دار می نشیند. 

تریس با مداری کامپیوتری بوسیله نام استم (Stem) پیوند داده شده است که ارون کین (هر تشابهی با ایلان ماسک، تصادفی است)، نو آور و مخترع اسمی تکنولوژی، آن را نقشه کشی کرده است. درنتیجه ی این پیوند، تریس می تواند دوباره راه برود. به نظر می رسد استم هوش مصنوعی است که می تواند به نحوی با تریس صحبت درنگ که هیچ کس به غیر از خود تریس متوجه گفتگو ها ی او نشود. گاهی حتی استم می تواند کنترل بدن تریس را به طور کلی به دست بگیرد. می توانید سایر داستان را خودتان ظن بزنید. 

تو سال ۲۰۱۹، با اینکه دیگر چیزی به نام انسان نیمه مکانیکی، تنها جنبه ی نمایشی ندارد و واقعی تر از گذشته است، همچنان باورنکردنی بوسیله دیدن می رسد. داخل سال ۲۰۱۲، جین شورمن به یکی از جزئی انسان ها یی تبدیل شد که مغز آن ها با کامپیوتر داخل ارتباط است. تغییر جین بوسیله انسان نیم مکانیکی در راستا ی پروژه ی تحقیقاتی بوسیله رهبری جنیفر کولینگر، مهندس زیست پزشکی دانشگاه پیتسبورگ بوده است. آژانس پروژه ها ی تحقیقاتی پیشرفته ی دفاعی طالع آمریکا (Darpa) از این پروژه ی تحقیقاتی زنهار مالی کرده است. این عیال ۵۳ ساله در رخداد ای فلج شده است و در شیوه او دو کابل متصل بوسیله قوطی ی شوک بود دارد و همه ی این وسیله ها به چیزی قرین به کنسول بازی ها ی ویدئویی همواره است. 

شورمن می تواند از این مغز کامپیوتری دستیار بگیرد و دست رباتیک را با افکارش کنترل نرم. این کنترل به حدی خوب انجام می شود که جین می تواند با این دست به استراحت شکلات بخورد. سه گانه سال بعد او توانست جت ی دعوایی را در مانند ساز کامپیوتری به طرز توفیق آمیزی به تصعید در آورد. از دهه ی ۱۹۷۰، دارپا در پروژه ها یی از این دست سرمایه گذاری می کند و هم اکنون عزم دارد قدم دیگری به جانب دنیایی قرین بوسیله دنیا ی فیلم Upgrade بردارد. مرام دستور کار ی آینده که بوسیله نام تکنولوژی اعصاب عاری وابستگی به جراحی (N3) شناخته می شود، حذف حاجت به الکترود ها و کابل ها و جراحی مغز است.



با پیشرفت این تکنولوژی، افراد سالم نیز می توانند از آن برای کندرو تر وفاق برقرارکردن با سامان ها مصرف کنند.

ای . ال. ایموندی، مدیر این برنامه، ۶ مؤسسه ی پیشرو داخل ایالات متحده را موظف به ساخت قطعه ای رقیق افزاری کرده است. این قطعه شبیه کابلی است که افکار افراد را از خارج از شیوه آن ها کنترل می یواش و می خواند. این کابل به حدی کوچک است که داخل کلاه بیس بال خواه هدست جا می گیرد. طبق گفته ی ایموندی، مطابق با رویکردی که با دور آگاهی یا ارتباط بین مغز و رایانه تو ارتباط است، این دستگاه کوچک باید دو جهته باشد و داده ها را طوری به عدد برساند که مغز اقتدار درک آن ها را داشته باشد. مایکل ولمتز: تنها راهی که مردم ها بخاطر تأثیر گذاری بر جهان دارند، بدن و ماهیچه و دریافتن آن ها است

ایموندی فقط چهار سال به دانشمندان فرصت داده است این دستگاه را از مرحله ی آزمایشگاهی به نقطه ای برسانند که بتوان آن را روی انسان ها تجربه کرد. حتی بخاطر نظریه کردن ایده ی ایلان ماسک مبنی به خشکی امدن تبدیل ارتباطات مغز و کامپیوتر به ارتباطات بی سیم مغز و کامپیوتر، هنوزهم باید عمل جراحی مخاطره پذیر انجام شود تا تراشه ی متداول دید در مغز بی مانند تعبیه شود. ایموندی می گوید:توانایی تغییر جهان اغلب درون یک حرفه ائتلاف نمی افتد. اگر بتوانیم افزار ارتباطات مغزی غیر تهاجمی را بسازیم، دری به لفظ اکوسیستم جدیدی بازکرده ایم که هم اکنون وجود ندارد.

ژاکوب رابینسون، مهندس برق و کامپیوتر دانشگاه رایس واقع درون هوستون تگزاس و پژوهشگر اصلی آویشن ها، دراین باره معتقد است:رایج ترین کاربرد این حکم برای مردم ها یی است که اقتدار حرکت دادن دست وپا ی خود را ندارند یا تو پایین تنه ی خود دچار بی حسی هستند. اکنون تخیل کنید بتوانیم بدون ایفا ارتکاب جراحی میان مغز و کامپیوتر ارتباط برقرار کنیم. درون این صورت، استفاده این تکنولوژی بسیار گسترده نم خواهد شد و حتی ممکن است افراد تندرست نیز بخاطر افزایش سرعت ارتباط با ابزار و دستگاه ها از این تکنولوژی استفاده کنند. 

برخی دیگر از پژوهشگران کنار این عقیده هستند که دلیل جذابیت بستگی مغز و کامپیوتر بسیار عمیق زیرفون است. مایکل ولمتز، پژوهشگر هوش ماشین و انسان داخل آزمایشگاه فیزیک کاربردی جان هاپکینز داخل لورل مریلند، درباره ی این موضوع می گوید:عزب راهی که آدم ها برای تأثیر گذاری پیاده شدن گیتی دارند، بدن و عضله و دریافتن آن ها است و ما انسان ها تو استعمال از این ابزار ها بسیار ورزیده هستیم؛ اما محدودیتی عمده بخاطر تأثیر گذاری ما انسان ها بر جهان وجود دارد و تنها روش خارج شدن از این انفراد تکاملی، برقراری بستگی مستقیم با مغز است. 



مغز مردم دنیایی از سیگنال ها را اعزام می کند که این تکنولوژی برای کارکرد بهتر باید بتواند آن ها را فیلتر درنگ.

با وجود انفراد ها یی که کنف ملی درزمینه ی خلق کردن تحولات در تکنولوژی خلق کردن کرده است، دارپا سابقه ی زمینه گذاری فن شناسی ها یی را دارد که هر کدام از آن ها توانسته اند جهانی را شکل دهند که امروزه در آن زندگی می کنیم. پیشرفت اینترنت، GPS، دستیار ها ی مصنوعی شبیه سیری اپل و هم اکنون هوش مصنوعی ازجمله حکم ها یی هستند که به لطف دلار ها ی نفقه شده ی آژانس داخل زمینه ها ی متنوع تکنولوژی انجام شده اند. بودجه ای که بخاطر ارتباطات مغز و کامپیوتر تو دید گرفته می شود، نشان می دهد این تکنولوژی می تواند جهان را تغییر دهد؛ اما فقط این حلق.

ظرفیت زیادی در پروژه ها ی مربوط بوسیله ارتباطات مغز و کامپیوتر وجود دارد و پروژه ی نورالینک (Neuralink) ماسک، عزب یکی از این پروژه ها است. شرکت ها ی تکنولوژی اساسی و تأثیر گذار مثل اینتل همچنین مشغول کار دراین زمینه هستند و بوسیله کسی که بتواند در این مشارکت خاصیت کند، پاداش ها ی جلال داده می شود. پیش بینی می شود میدان فن شناسی ها ی اعصاب به ارزش ۱۳/۳ میلیارد دلار (۱۰/۹۵ میلیارد پوند) باشد. ژاکوب رابینسون:کیفیت داده ها یی که می توانید انتقال دهید، ازطریق تعداد کانال ها محدود شده است

ارتباطات مغز و کامپیوتر امروزه فقط به دلیل فعالیت ها ی دانشمندان در دهه ی ۱۸۰۰ ممکن شده است. دانشمندان در آن زمان مجاهدت کردند از فعالیت ها ی الکتریکی مغز حیوانات ابتدا شوند. هانس برگر، درون دهه ی ۱۹۲۰ مایه ثبت امواج الکتریکی عدد به مایه ی برق (EEEG) را بخاطر آشکار سازی فعالیت ها ی مغزی انسان از بیرون جمجمه اتساع قسط و این امواج را ضبط کرد. ۵۰ سال بعد، ژاک ویدال، دانشمند خرد کامپیوتر در دانشگاه لس آنجلس کالیفرنیا (UCLA) باعث رایج شدن اصطلاحارتباط مغز و کامپیوتر شد. 

پس از آن دانشمندان برای تحقق رؤیا ها ی خود باید مشتاق قدرت محاسبات، هوش قلابی و تکنولوژی نانو می ماندند. در سال ۲۰۰۴، بیماری که پس از حادثه ای با ضربات چاقو از گردن به پایین افلیج شده بود، به بدوی رابط مغز و کامپیوتر پیشرفته مهیا شد. این امر باعث شد این ناخوش فقط با فکر کردن بتواند با کامپیوتر پینگ پنگ ورزش کند.



هر تکنیکی که در آن نیاز باشد با استفاده از انجام جراحی تراش داخل بدن کاشته شود، عزب تا وقتی کارایی دارد که بدن تراشه را پس بزند.

با حیات این موفقیت، همچنان مشکلاتی جاویدان مانده اند. رابینسون تقریر کرد:کیفیت اطلاعاتی که می توانید منتقل کنید، به دستگاه ی تعداد کانال ها محدود شده است. لازمه ی استفاده از رابط مغز و کامپیوتر این است که در جمجمه سوراخی ایجاد کنید تا بتوانید الکترود را مستقیما درون ربط با مغز قرار دهید. زمان راندمان دستگاه مدنظر محدود است و تا وقتی کارایی دارد که بدن آن را پس بزند. شاق دیگر این است که اگر کارکرد دستگاه رضایت بخش نباشد، بیرون آوردن آن مشکل است. 

تیم ایموندی به منظور طراحی روشی برای ربط اعطا کردن مغز و کامپیوتر بدون نیاز به عمل جراحی مغز که با استفاده از آن بتوان افکار افراد را خواند و بازنویسی کرد، مشغول کار روی ترکیبی از تکنیک ها ی فرا صوت، راسته ها ی مغناطیسی، میدان ها ی الکتریکی و نور است. برای این امر مشکلاتی وجود دارد. ازجمله اینکه دستگاه باید فعالیت ها ی پا بر جا و کارگر مغزی را از بین نویز ها ی دیگر ایجادشده ی مغز تشخیص دهد. علاوه پهلو این، مایه باید بتواند سیگنال ها را از خارج جمجمه و غشا طریق دریافت کند. 

دیوید بولجت، جستجوگر واقعی تیم آزمایشگاه فیزیک کاربردی دانشگاه جان هاپکینز، معتقد است:زمانی که با دشواری عکس برداری از محیطی پراکنده کننده مواجه هستید، نویزی که با چند میلی متر حرکت در جمجمه اخذ می کنید، اندازه نویز دریافتی با ده ها متر حرکت درون اقیانوس و کیلومتر ها لول در اتمسفر است.

ایموندی نیز درباره ی این موضوع می گوید:با وجود همه ی این مشکلات، هنوزهم بر این باور هستیم که می توانیم اطلاعات متجاوز مفیدی اخذ کنیم.

تعدادی از تیم ها درون حال بررسی موضوعی هستند که ایموندی نام آن را جراحی اندک یورش راحتی داده است. وی ادامه می دهد:در این روش، همچنان چیزی در بدن قرار داده می شود؛ اما این فرمان با عمل جراحی انجام نمی شود. 

این گفته ی ایموندی به این انتزاعی است که این قطعه باید زده یا تزریق شود یا ازطریق دماغ به تو بدن کشیده شود. یکی از تیم ها در حال معاینه نوعی از ذرات نانو است که این ذرات زمانی که به محل مورد رویت در عدد برسند و در آنجا راحتی گیرند، مانند مبدل نانو عمل می کنند. این ذرات به کوچکی قطر یک مات مو ی انسان هستند و می توانند انرژی مغناطیسی خارجی را به سیگنال ها ی الکتریکی تغییر کنند و آن ها را به مغز برسانند. البته این ذرات وارونه این کار را نیز انجام می دهند. یکی دیگر از این آویشن ها ی پژوهشی، به دنبال مصرف از ویروس ها برای تزریق DNA بوسیله سلول ها است که با این فرمان سلول ها را برای عمل کاری قرین فقره سابق تبدیل می دهند.



این تکولوژی می تواند بخاطر افرادی کار کننده باشد که در ناحیه ای از بدن یا تماما فلج هستند.

اگر این تکنیک ها به نیکوکاری جواب گو باشند، عملکرد ارتباط کم تهاجم میان مغز و کامپیوتر می تواند به خوبیِ قراردادن خراش در بدن با کاربرد از ایفا جراحی باشد. پس از این، دانشمندان با چالش اخذ اطلاعات از مغز بوسیله کامپیوتر و پاسخ به آن ها در کسری از نفس مواجه هستند. ایموندی درباره ی این موضوع می گوید:اگر بخواهید با استفاده از موس و کلیک با کامپیوتر ارتباط امین و پس از آن یک لحظه صبر کنید تا کامپیوتر کاری را انجام دهد، این تکنولوژی هیچ گاه به سر انجام نمی رسد؛ بنابر این باید کاری کنیم این عملیات با سرعت بسیار بیشتری اجرا شود. 

دستگاه ها ی ارتباطی عدد و کامپیوتر باید از توان تفکیک بی حد و پهنا ی باند کافی برخوردار باشند و علاوه بر این، تعداد کانال ها ی کافی داشته باشند تا با کاربرد از آن ها بتوان خود آدم ناتوان را به حرکت وادار کرد، نه اینکه دست رباتیکی را به حرکت درآورد. تا اینکه اگر بتوانیم این فرمان را ادا دهیم، واقعا چطور قرار است ارتباط معتمد کنیم؟ برای برقراری مناسبت باید از کلمات استفاده یا با استفاده از عکس رابطه امین کنیم؟ آیا می توانیم با دوستانمان حرف بزنیم خواه قرضه ها را به صورت اینترنتی صیقل کنیم؟ این فن شناسی چقدر باید خاص هر فرد باشد؟ ازآنجاکه هنوز قوانین این فرمان نوشته نشده اند، هیچگاه کس دقیقا جواب این سؤال ها را نمی داند. 

پاتریک گنزر، همکار این پروژه از دانشگاه بتل می گوید:همگی ی رابط ها ی جدید بخاطر اینکه بوسیله نواخت مکان بیفتند، نیاز بوسیله تکرار دارند. تعیین میزان سختی یا آسانی استفاده از این رابط ها ی مغز و کامپیوتر بوسیله همین سادگی محو. ما نمی خواهیم کسانی که از این وسایل استفاده می کنند، قرن ها عادت را یاد بگیرند. یکی از راه محلول های جالب این است که خروجی ها یی از رابط مغز و کامپیوتر کاربر اخذ کنیم و این خروجی ها را به دستگاه شبه افسون شده انتقال دهیم. لزومی ندارد کاربر تک مورد حرکات را کنترل کند؛ بلکه به سادگی می تواند فرایند حرکتی را داخل کامپیوتر پدیدار و تنظیم کند. 

ایموندی از این بی آرامی فرا مرطوب می رود و اعلام می بطی ء:با صعود فهمیدن ساختگی (AI)، سیستم ها یی که در حال حاضر با یکدیگر فرمان می کنند، مستقل پر حرارت می شوند و با این کار احتمالا فقط باید بگوییم آن توپ را می خواهم و ربات خودش آن را می آورد.

ممکن است فیلم Upgrade بوسیله مشکلی اشاره کرده باشد: دقیقا چه کسی تحت کنترل است؟ ولی کلید ها یی بخاطر حل این بغرنج وجود دارد. جنیفر کولینگر دراین باره می گوید:تا به حال، بیشتر رابط ها ی عدد و کامپیوتر توانسته اند با معاینه فعالیت مغزی کاربر، اطلاعات بیش جزئی درباره ی کارکرد ماهیچه ها ی او به دست آورند؛ درون حالی که ممکن است تفکر کاربر این قدر جزئی نباشد و کلی تر باشد. ما تو فعالیت مغزی می توانیم جهتی را شناسایی کنیم که کاربر نیت دارد جسمانی را در راستا ی آن حرکت دهد. همچنین، زمان دقیق بسته شدن دست را نمره دهیم که درنتیجه ی این ها، الگو ی دقیقی از لول جثه به دست می آوریم که اقتدار برداشتن جسم را بوسیله ما می دهد. لزومی ندارد کاربر به سبب ها ی ضایع و جلو و پایین فکر نرم.



هیچ کدام از افرادی که بازی ها یی مانند Fortnite را اجرا می دهند، تا کنون داوطلب کاشت تراشه در مغز خود نشده اند.

کولینگر صحبت هایش را این این طور امتداد می دهد:میزان فعالیت ذهنی موردنیاز بخاطر اجرای BCI در بین کاربران گوناگون متفاوت است؛ اما به طور کلی میزان این فعالیت ذهنی درون استفاده از رابط ها ی مغز و کامپیوتر عاری نیاز به انجام جراحی یا غیر تهاجمی بیشتر است. هنوزهم باید دید آیا تکنولوژی ها ی بیرون آمده از N3 به کاربر اجازه ی چند کارهم زمان را می دهد یا خیر. 

همچنان سؤالی رادیکال تیز وجود دارد و هنوز فرد سالمی پیدا نشده است که بخواهد از رابط ها ی عدد و کامپیوتر استفاده بطی ء و با مصرف از آن کار ها یی مانند بازی یا سودا اینترنتی انجام دهد. بنابر این، هیچ کس نمی داند آیا نفوذ افراد سالم بوسیله این رابط ها متفاوت است یا خیر خواه اینکه چنانچه این تراشه درون کلاه بیس جناح استراحت گرفته باشد، بخاطر افراد سالم تفاوتی خلق کردن می یواش یا خیر. این کار با معضلات بسیاری مواجه است. ایموندی می گوید:سودی که از این فن شناسی بوسیله دست می آوریم باید از ریسک ها ی ایفا آن بیشتر باشد؛ اما اگر استراحت نباشد از این تکنولوژی برای بازیابی عملکرد از مشت رفته استفاده کنید، داستان فرق می کند.دقیقا بوسیله همین دلیل، راهکار ها ی بدون نیاز بوسیله ایفا جراحی متجاوز جالب هستند. مصرف از تکنولوژی غیر تهاجمی و عاری نیاز به جراحی صرفا به این ذهنی حلق که به رابط ها ی مغزی افراد آسیبی نمی رسد. امواج ماکرو ویو غیر تهاجمی هستند؛ اما چندان اندوه مفید نیستند؛ بنابر این، محدودیت ها یی برای این کار بود دارد. اگر فراغت باشد با امواج فرا نغمه کار کنید، باید تو سطح خاصی از فشار قرار داشته باشید و اگر استراحت باشد با میدان ها ی الکتریکی فرمان کنید، باید در سطوحی با توان ها ی صریح فراغت بگیرید. میشل ولمتز: سؤال اینجا است که داخل چه نقطه ای انسان به خسته ترین تنه سیستم ها ی کاربردی ما تغییر می شود؟

تو زمانی که هوش مصنوعی می تواند از هوش انسان پیشی بگیرد و خودش را تکثیر کند، شاید گشادگی و صعود رابط ها ی مغز و کامپیوتر بتواند بوسیله انسان کمک کند از این غوغا فرضی فن شناسی نجات مشخص کند. انسان ها می توانند از تکنولوژی استفاده کنند و با این رقبا ی جدید مقابله کنند. آن ها حتی می توانند خودشان را با درک قدر یا بهای چیزی تقلبی ترکیب کنند. این همان کاری است که ایلان ماسک درزمینه ی تجارت خویشتن بخاطر نورالینک به روشنی توضیح داده است. ولمتز گفت:جهیز ها ی فهمیدن مصنوعی ما هر روز در حال بهتر و بهترشدن هستند و این سؤال وجود دارد که آدم قرار است تو چه نقطه ای به ضعیف ترین حلقه ی این سیستم ها تبدیل شود. برای اینکه بتوانیم با تحولات ادراک مصنوعی و یاد گیری خرد ماشین همراه شویم و از آن دنبال نمانیم، باید بتوانیم با این جهیز ها به قیافه مستقیم بستگی برقرار کنیم. 

درپایان، باید بگوییم این فن شناسی اختلاف خاصی ایجاد نمی نرم. در اختتام ی فیلم Upgrade، می بینیم استم کنترل کامل بدن و حافظه گری را بوسیله دست می گیرد. هوشیاری مکانیکی به رؤیا یی شیرین محدود می شود که در آن تریس فلج نشده و همسرش همچنین زنده است. بیشتر بخوانید:رفتار متفاوت شبکه های مغز داخل افرادی که گرایش بوسیله خودکشی دارندتاثیر مثبت رویا های بد در رویارویی با تپش در زندگی واقعیمحرومیت از خواب چه تاثیری پهلو عدد و عملکرد شناختی آن دارد؟ژنتیک و تاثیر آن بر کیفیت خوابچگونه مغز پس از حذف یک نصف کره دوباره خود را بازسازی می کند؟
مقاله های مرتبط:افزونه جدید کروم رمزهای عبور لورفته را امتیاز می دهدآموزش نصب افزونه های مرورگر کروم تو سیستم عامل اندروید

خوشبختانه درون کامپیوترها و سیستم های مختلف، کنترل کاملی بر عرضه ی رنگ ها وجود دارد و درواقع، روش های مختلفی برای نمایش فام ها نمایش شده است. بخاطر مثال، داخل ویندوز ۱۰  تنظیماتی بخاطر فیلتر اثر جزیی کم قیمت کاربران ارائه شده است که این تنظیمات ازطریق Settings، ادخال بوسیله بخش Ease of Access و درنهایت، برگزینی Color filters دردسترس خواهد بود. این تنظیمات برای کاربران امکان تنظیمات فیلترها را بین رنگ های مختلف فراهم می نرم.

از لفظ دیگر اگر نمی توانید این تنظیمات را درون کامپیوتر شخصی خود دگرگونی دهید خواه اولویت می دهید فیلتر ته رنگ ها را تو کچل سیستم خویشتن را تغییر ندهید، می توانید با کمک افزونه ای رایگان برای مرورگر کروم که احتمالا روی مرورگر Edge کرومیوم هم گمارش خواهد شد، این تنظیمات رنگ را فقط درون مرورگر خود دراختیار داشته باشید.

افزونه ی Dalton افزونه ای برای کوررنگی است که انواع مختلفی از کمبودهای رنگی را برای افرادی به ارمغان می آورد که وضعیت خاصی در کوررنگی دارند. بخاطر مثال، برخی افراد فام قزل را اندک می بینند یا فداکار دیگر دچار کمینه بینی طعم جزیی آبی یا سبز هستند که می توانند با انتظام طعم جزیی این شاق را برطرف کنند و دیگر خبری از کوررنگی داخل سیستم ها نخواهد حیات. همچنین، ازطریق سایتenchroma.com خودآزمایی آنلاینی برای کوررنگی حیات دارد که کاربران می توانند شرایط خود را بسنجند.



بوسیله نعوظ کلی، افزونه ی Dalton صفحه ی تنظیماتی دارد که به کاربران این امکان را می دهد تا سنخ کوررنگی خویشتن را گلچین کنند و بهترین تنظیمات را برای دید بهتر خویشتن دراختیار داشته باشند. همچنین، امکان فعال و غیرفعال کردن این استعداد نیز به راحتی وجود خواهد داشت. این افزونه را می توانید ازطریق Chrome Web Store دانلود و انتصاب کنید.بیشتر بخوانید:هک کروم، اج، سافاری و آفیس 365 تو اولین روز رقابت های ملی هک در چینگوگل کروم سایت های نرم را اطلاع و معرفی خواهد کرداستفاده از رمزهای عبور ذخیره شده در مرورگر کروم برای ورود به اپلیکیشن های اندرویدینسخه نهایی مرورگر اج مبتنی کنار کرومیوم ۲۵ دی منتشر خواهد شدگوگل کروم 78 با انفراد های جدید برای ویندوز و مک منتشر شد
مهاجرت بوسیله حافظه های SSD از چند سال پیش آغاز شده است و کاربران حرفه ای و خانگی برای جان بخشیدن مکرر به کامپیوترهای خود گزینه های متنوع رطوبت درمقایسه با سال های گذشته روشن کرده اند. هارددیسک در حال بر گذاشته شدن از جهیز های صنف ای هستند و قیمت SSD ها نیز درمقایسه با سال های گذشته روانی کاهشی داشته است. پیش از این، به نعوظ کامل درباره ی تفاوت های SSD و هاردیسکصحبت کرده ایم؛ از این رو، از شما دعوت می کنیم برای آشنایی با برتری های هرکدام درمقایسه با دیگری مقاله ی مذکور را مطالعه کنید.مقاله های مرتبط:تجسس ذهن SSD اینترنال XPG GAMMIX S11 Proبهترین ذهن M.2 SSD بازار بخاطر کاربران حرفه ای کدام است؟



در حالت کلی، دو پروتکل یا اینترفیس SATA و NVMe برای اتصال حافظه بوسیله سیستم میزبان وجود دارد. درون پروتکل SATA، ارتباطی با حداکثر پهنای باند ۶ گیگابیت برثانیه مجهز می شود و از آن برای اتصال هارددیسک ها و گوناگون ذهن SSD مصرف می شود. باوجوداین، ذهن های مبتنی بر NVMe بوسیله برهان استفاده از درگاه های PCI-e تا ۶ برابر سرعت بیشتر را در انتقال اطلاعات ارائه می دهند. حافظه ی اینترنال ADATA XPG SX6000 Lite با پشتیبانی از NVMe 1.3 و فرم فکتور M.2 روی بسیاری از کامپیوترهای شوهردار جدید قابلیت نصب خواهد داشت.

بااین حال، فراموش نکنید پیش از ابتیاع محصول مبتنی به خشکی امدن NVMe باید به مشخصات مادربرد و پشتیبانی آن از حضرت مخصوص (بخاطر حداکثر کارایی PCIe نسل ۳ با ۴ کانال) توجه کنید. تعداد لپ تاپ های پیشیبانی کننده از ذهن های این چنینی نیز روزبه روز در حال افزایش هستند. 

رابط NVMe نوک تیز ترین رابط موجود برای ذهن ها محسوب می شود که امروزه محصولات پرچم دار به کمک آن مرزهای سرعت ۳،۵۰۰ مگابایت بر وقت را همچنین درنوردیده اند. شرکت سازنده بخاطر XPG SX6000 Lite و مدل ۵۱۲ گیگاباتی، به نظام سرعت های خواندن و نوشتن ۱،۸۰۰ و ۱،۲۰۰ مگابایت برثانیه را اعلام کرده است که صحت آن را نیز تجسس خواهیم کرد. NVMe های خوش قیمت رقیب موکد رطوبت درمقایسه با پرچم داران نمونه های SATA محسوب می شوند؛ از این رو، گونه یافتن آن ها به سبد فروش کاربران راحت تر است. درادامه، مشخصات فنی این ذهن را مشاهده می کنید:مشخصات فنیXPG SX6000 Liteظرفیت ها۲۵۶ و ۱۲۸ و ۵۱۲ گیگابایت یا یک ترابایتکنترلرRealtek RTS5763DLنوع رابطPCIe 3.0، چهار کاناله
NVMe 1.3نوع و سازنده ی NAND3D TLC (نامشخص)وزنحداکثر ۸ گرمابعاد۲۲ در ۸۰ در ۲/۲ میلی مترهیت سینکداردفرم فکتورM.2 2280طول عمر اطلاع دادن شده۲۴۰ با مقیاس TBW برای معیار ۵۱۲ گیگابایتDRAMندارد

حافظه ی ADATA XPG SX6000 Lite را همدستی آونگ با گارانتی پنج ساله عرضه کرده است.طراحی

اس ایکس ۶۰۰۰ لایت همانند بسیاری از محصولات دیگر XPG به همراه هیت سینک مشکی رنگ با لوگو این زیربرند ADATAعرضه می شود. هیت سینک کم پهنا مذکور دقیقا همان هیت سینکی است که در SX8200 Pro نیز پیش از این دیده بودیم و استفاده از آن اختیاری است. نمی توان درباره ی عملکرد هیت سینک در کاهش گرمای این حافظه نظر موکد داد؛ ولی نصیحت می کنیم از آن مصرف کنید.

خوشبختانه ADATA داخل این حافظه از مدل سازی یک طرفه مصرف کرده است؛ یعنی طولانی خراش ها درون یک طرف سرما قرار گرفته اند تا ضخامت آن تکثیر پیدا نکند. روی نسخه ی ۵۱۲ گیگابایتی SX6000 Lite تجسس شده ی ما چهار تراش ی NAND با ظرفیت های ۱۲۸ گیگابایتی و کنترلر به چشم می خورد. گیمرها قطعا از ظاهر این SSD راضی خواهند بود؛ ولی حقیقتا عامل حقیقی در مباحثه مدل سازی را ستبری مناسب باید دانست؛ زیرا مصرف از فداکار از حافظه های دارای هیت سینک ضخیم و مدل سازی دوطرفه در لپ تاپ ها گاه دشوار ساز می شود.عملکرد

SX6000 Lite بوسیله برهان برچسب پر پشت خود بوسیله عقب رقابت با محصولات پرچم دار نیست؛ بنابراین، گرایش رکوردشکنی داخل سرعت را نیز نباید از آن داشت. پیش از شروع این بخش، خاطرنشان می کنیم در ذهن های SSD ظرفیت عامل مهمی در عملکرد مایه محسوب می شود. عموما حافظه های با ظرفیت بیشتر سرعت خواندن و نوشتن بیشتری دارند؛ یعنی احتمالا شاهد سرعت های کمتری، به ویژه داخل خواندن، تو مدل های ۱۲۸ و ۲۵۶ خواهید وجود. البته ADATA سرعت های خواندن تمام ظرفیت ها را ۱،۸۰۰ مگابایت برثانیه و سرعت های نگاشتن دو مدل ۵۱۲ گیگابایت و یک ترابایت را ۱،۲۰۰ مگابایت برثانیه اعلام کرده است.

ناگفته نماند مدل های ۱۲۸ و ۲۵۶ نیز روی کاغذ باید به سرعت های نوشتن ۶۰۰ و ۹۰۰ مگابایت برثانیه برسند. ما صحت این سرعت های اعلام شده را فقط در مدل ۵۱۲ گیگابایتی وارسی کرده ایم. ADATA سازنده ی تراشه های NAND اس ایکس ۶۰۰۰ لایت را اعلام نکرده است؛ ولی با توجه به سابقه ی این شرکت و دیگر محصولات سری ۶۰۰۰، احتمالا باردیگر از تراشه های مایکرون استعمال شده است.



سرعت ذهن به نوع فایل و بلوک هایی که از آن ساخته شده، بستگی یدکی دارد؛ از این رو، تباین سرعت های مختلف درون بنچمارک ها موضوع عجیبی حلق. در آزمایش نخست، فایل ۵۲/۸ گیگابایتی فیلم با فرمت MKV را از اندکی از حافظه در بخش دیگر آن کپی کردیم. داخل این آزمایش، موضوعاتی همچون زمان انتقال کل فایل، سرعت میانگین، نوسان و کمبود سرعت مطرح است:مدل ذهن زمان (ثانیه)سرعت داخل آغاز واگذاری (مگابایت بر ثانیه)سرعت داخل انتهای انتقال (مگابایت کنار لمحه)ADATA XPG SX6200 Lite۷۳۱۴۳۰۷۷۰ADATA XPG SX8200 Pro۴۶.۳۱۸۷۵۹۹۰Samsung 970 EVO Plus۴۳.۴۱۹۷۰۸۳۰ WD Black SN-750۴۴.۲۱۷۵۰۱۱۰۰*تمامی بنچمارک های ذکرشده در این مسیل را زومیت ادا کرده است.



همان طورکه در تصاویر همچنین محسوس است، لرزه های سینوسی داخل انتقال فایل به چشم می خورد؛ یعنی سرعت پس از سقوط اولیه، بین مقادیر ۵۵۰ و ۹۷۰ درون نوسان است. البته خاطرنشان می کنیم که در این بخش، حافظه های SATA یارای رقابت با ADATA XPG SX6200 Lite را ندارند. کنترلر RTS5763DL استفاده شده در SX6000 Lite از DRAM یکروز نمی سرما که باتوجه بوسیله نقشه کشی آن برای محصولات اقتصادی کاملا طبیعی است. این کنترلر از NAND های TLC و QLC و رمز گذاری AES256 پشتیبانی می یواش.

بررسی عملکرد را با آزمایش زمان لودینگ بازی آغاز می کنیم. مهم ترین تفوق ذهن های SSD درمقایسه با HDD ها در ورزش ها کاهش سرعت لودینگ است و تا کنون، تأثیری بر جزء ارج فریم و دیگر موارد دیده نشده است. درادامه، زمان لودینگ بازی در بنچمارک FINAL FANTASY XIV: Shadowbringers را مشاهده می کنید:مدل ذهن زمان لودینگ (لحظه)ADATA XPG SX6000 Lite - 512GB۱۵/۱۸ ADATA XPG SX8200 Pro -1TB۱۳/۹۱ Samsung 970 EVO Plus - 1TB۱۴/۵۱ WD Black SN-750 - 1TB۱۵/۳۷*تمامی بنچمارک های ذکرشده در این کرهء هوا را زومیت اجرا کرده است.

همان طورکه مشاهده می شود، در آزمایش زمان لودینگ، SX6000 Lite عملکردی رضایت بخش و تقریبا نزدیک بوسیله مقیاس های درفش دار دارد. متأسفانه امکان اتصال حافظه های M.2 به کنسول های بازی محو و گروه زیادی از گیمرها باید به نمونه های SATA بسنده کنند. 

لطفا پیش از آغاز مطالعه نتایج بنچمارک ها، توضیحات کوتاه ارائه شده درباره ی اصطلاحات به کاررفته را مشاهده کنید:Seq Q32T1: انتقال ترتیبی اطلاعات چند شکننده و صف معلومات با بلوک های ۱۲۸ کیلوبایتی4K Q32T1: احاله اتفاقی چند ترد و صف اطلاعات با بلوک های چهارکیلوبایتیSeq: انتقال اطلاعات بوسیله صورت ترتیبی با بلوک های یک مگابایتی به صورد مورد شکننده و مورد صف4K: انتقال مفروضات با بلوک های چهارکیلوبایتی به قیافه مورد ترد و تک صفaccess time: زمانی که کشش می کشد حافظه برای واگذاری داده آماده شود (گاهی با اشتهار Response Time شناخته می شود)IOPS: مخفف input/output operations per second و به بیان ساده، تعداد عملیات قرائت کردن و نوشتنی که ذهن درون یک ثانیه می تواند انجام دهدسیستم تستپردازنده اینتل Core i7-6700Kمادربردگیگابایت Z170Xحافظه رم۳۲ گیگابایت DDR4حافظه ذخیره سازیهارددیسک ۷۲۰۰ دور WD10EZEX وسترن دیجیتال
SSD از سنخ SATA مقیاس ADATA SP550کارت گرافیکانویدیا Geforce GTX 980سیستم عاملویندوز ۱۰ بیلد ۱۷۷۶۳/۷۳۷بنچمارک CrystalDiskMark

کریستال دیسک مارک یکی از بنچمارک های معتبر و رایج بخاطر اندازه گیری سرعت نوشتن و قرائت کردن حافظه ها است. باهم اتحاد کردن های سازنده عموما از سرعت Seq یا ترتیبی برای شناساندن محصولاتشان استفاده می کنند که خوشبختانه ارقام بوسیله دست آمده در CrystalDiskMark با ادعای ADATA تطابق کامل داشت. کمتربودن ارقام درمقایسه با استاندارد های درفش دار دور از ذهن نبود و باتوجه به برچسب قیمتی، منطقی به نظر می رسد. لطفا بوسیله اختلاف مدل های SATA و این ذهن مداقه کنید.معیار حافظه / خواندن و نوشتن (MB/s)ظرفیتنوع حافظهSeq Q32T14K Q32T1 Seq 4KADATA XPG SX6000 Lite۵۱۲ گیگابایتNVMe SSD۱۷۴۲
۱۲۴۰۴۲۲.۹
۳۷۹.۹۱۷۳۶
۱۲۰۸۴۸.۵۸
۱۱۴.۸ADATA XPG SX8200 Pro۱ ترابایتNVMe SSD ۳۵۰۳ ۲۸۲۷.۳  ۴۴۳.۵ ۳۳۱.۳۲۶۱۴۲۲۳۶۶۱.۲۴۱۴۴Samsung 970 Evo Plus۱ ترابایتNVMe SSD۳۵۲۴
۳۲۷۸۴۲۱
۳۴۹.۴۲۱۴۲
۲۰۳۶۴۴.۶۱
۱۳۳.۰ WD Black SN-750۱ ترابایتNVMe SSD۳۴۳۹
۳۰۲۰۴۲۳.۱
۳۳۶.۷۲۰۰۳
۲۴۵۲۴۵.۹۴
۱۳۷.۲ ADATA XPG GAMMIX S11 Pro۵۱۲ گیگابایتNVMe SSD۳۵۰۲
۲۸۶۸.۳ ۴۳۷.۱
۳۲۷.۲۲۸۶۸.۳
۲۳۹۲.۶۶۳.۴۵
۱۴۵.۳ADATA SU800۵۱۲ گیگابایتSATA SSD۵۶۲.۰
۵۱۸.۸۳۱۸.۸
۳۰۷.۹۵۳۰.۹
۴۶۸.۵۳۷.۱۹
۱۰۱.۵Western Digital Green۴۸۰ گیگابایتSATA SSD۵۵۸.۷
۴۵۸.۳۱۲۶.۸
۱۱۴.۸۴۷۹.۴
۴۱۷.۸۲۲.۷
۴۳.۶۱Western Digital WD10EZEX۱ ترابایتHDD 7200 RPM۱۶۴.۲
۱۵۹.۵۰.۹۴۳
۱.۳۱۱۱۶۳.۸
۱۵۹.۱۰.۳۰۰
۱.۳۰۳*تمامی بنچمارک های ذکرشده در این جدول را زومیت عمل کرده است.بنچمارک HD Tune Pro

دو بخش بنچمارک و فایل بنچمارک HD Tune Pro را درکنار Access Time برای آزمایش قرائت کردن اجرا کرده ایم. آزمایش File Benchmark با فایلی چهارگیگابایتی ادا می شود و زمان دسترسی نیز برای خواندن گزارش شده است. ذهن ذخیره سازی / سرعت خواندن اطلاعاتزمان دسترسیحداکثر سرعتحداقل سرعتمیانگینمیلی ثانیهمگابایت پیاده شدن ثانیهADATA XPG SX6000 Lite۰/۰۲۵۱۴۴۲.۹۱۱۸۱۱۴۰۸ ADATA XPG SX8200 Pro۰/۰۱۹ ۱۶۱۸ ۱۳۶۱ ۱۵۹۳Samsung 970 Evo Plus۰/۰۲۱۱۶۲۹۱۳۸۸۱۶۱۸ WD Black SN-750۰/۰۲۰۱۵۱۷۱۰۸۹۱۴۹۹ ADATA XPG GAMMIX S11 Pro-۱۶۲۳۱۳۱۹/۶۱۶۱۰/۵ADATA SU800-۳۷۳/۵۲۸۴/۰۳۳۳/۴ Western Digital Green-۲۹۱۹۵/۴۱۵۵/۳Western Digital WD10EZEX-۱۹۳/۳۹۳/۰۱۵۱/۹

کمی بیشتربودن زمان دسترسی درمقایسه با استاندارد های بالارده زیرفون چندان دور از ذهن نبود؛ ولی این اختلاف کمتر از آن است که به تجربه ی شما لطمه بزند. همان طورکه مشاهده می کنید، تو آزمایش خواندن HD Tune Pro، ذهن ی SX6000 Lite نتایج نزدیکی بوسیله چهار ذهن ی پرچم دار سیاهه کسب کرده است. لطفا به تفاوت نتایج بین ذهن های NVMe و SATA توجه کنید. در آزمایشی دیگر از این بنچمارک که با فایلی چهارگیگابایتی انجام شد، سرعت قرائت کردن و نوشتن ترتیبی و اتفاقی (برحسب IOPS) به فراغت زیر به دست آمد:ذهن ذخیره سازی / سرعت قرائت کردن داده ها (نگاشتن داده ها)ترتیبی به خشکی امدن حسب مگابایت برثانیه 4KB Random Single IOPSADATA XPG SX6000 Lite۱۴۵۸ (۱۱۴۶)۵۷۷۲ (۳۵۰۱۳) ADATA XPG SX8200 Pro۲۶۷۹ (۲۳۳۲)۱۴۸۱۶ (۴۶۴۱۱)Samsung 970 Evo Plus۲۷۰۶ (۲۴۴۷)۱۵۰۸۲ (۴۱۷۳۶) WD Black SN-750۲۹۳۰ (۲۵۵۱)۱۰۲۹۷ (۴۳۵۱۸) ADATA XPG GAMMIX S11 Pro۲۹۰۲ (۲۴۱۸)۱۵۵۷۹ (۴۵۴۳۳)ADATA SU800۵۱۱/۲ (۴۵۹/۲)۷۷۵۳ (۲۸۸۰۱) Western Digital Green۵۱۰ (۴۴۳)۳۶۷۶ (۵۸۱۲)ٰWestern Digital WD10EZEX۱۴۳/۵ (۱۴۲.۵)۵۹ (۳۱۴)*تمامی بنچمارک های ذکرشده در این جدول را زومیت ادا کرده است.



درون نمودارهای بنچمارک HD Tune Pro با فایل چهارگیگابایتی، طبق انتظار افت محسوسی تو هیچگاه یک از سرعت های خواندن و نوشتن مشاهده نشد. همان طورکه می بینید، سرعت نوشتن و خواندن ترتیبی بخاطر SX6000 Lite تقریبا شقه نمونه های گرانبها مقدار و دوبرابر استاندارد های SATA است. در مناقشه قرائت کردن اتفاقی، پیشی قبض SU800 از SX6000 Lite به نشانی ذهن ی SATA درخورتأمل است. بنچمارک های Anvil's Storage Utilities و ATTO Disk Benchmark

بنچمارک Anvil's Storage Utilities بخش هایی قرین سرعت پاسخ و سرعت نوشتن و خواندن و IOPS را بررسی و درپایان با نمراتی مجموع عملکرد تو بخش قرائت کردن و نوشتن را گزارش می کند. نتایج دامن با درنظرگرفتن Test Size سی ودو گیگابایت به دست آمده اند:حافظه ذخیره سازی / امتیازخواندن نوشتن ADATA XPG SX6000 Lite۲۸۵۵۲۹۷۵ ADATA XPG SX8200 Pro۵۳۲۹۸۶۵۰Samsung 970 Evo Plus۵۱۳۸۹۹۵۰ WD Black SN-750۴۴۵۱۹۵۶۶*تمامی بنچمارک های ذکرشده در این جدول را زومیت اجرا کرده است.

بنچمارک ATTO همچنین یکی دیگر از بنچمارک های پرکاربرد درون وارسی حافظه محسوب می شود که با اندازه گیری سرعت خواندن و نوشتن برای IO های متنوع و بسیار به نوعی کارکرد حافظه در انتقال بلوک های دیتای مختلف را می سنجد. برای ملموس تربودن نتایج مقایسه ای از عملکرد ADATA XPG SX6000 Lite و ADATA XPG SX8200 Pro درون این بنچمارک آورده شده است. مدلل ماندن سرعت در IO های متنوع (بیشتر از یک مگابایت) نکته ای مثبت محسوب می شود.جمع بندی

سرعت رایانه های شخصی مناسبت زیادی بوسیله سنخ حافظه ی آن دارد؛ اما آیا الزاما SSDبودن حافظه به معنای سرعت بیش زیاد آن است؟ جواب این سؤال «خیر» است؛ زیرا ذهن های SSD نیز خود به انواع مختلفی تقسیم می شوند. ADATA XPG SX6000 Lite حافظه ی SSD مبتنی بر رابط NVMe است که با وجود قیمت بیشتر درمقایسه با SSD های SATA، دو تا سه برابر سرعت بیشتری ارائه می کند. ذهن ی NVMe پایین رده به برهان ذاتش حتی از ذهن ی SSD پرچم دار SATA نیز سریع تر است. اگر هزینه کردن برای معامله NVMe های پرچم دار برایتان امکان پذیر نیست؛ اما بوسیله پشت سرعتی بیشتر و فراتر از معیار های SATA هستید، عاری تردید مدل های خوش قیمت NVMe گزینه ی مناسبی خواهند وجود. 

طراحی یک طرفه با ضخامت مفت و هیت سینک اختیاری مؤلفه های مهم مدل سازی SX6000 Lite محسوب می شوند. سرعت های به دست آمده ی بنچمارک تطابق مناسبی با سرعت های اعلامی شرکت سازنده دارند؛ یعنی سرعت نگاشتن در محدوده ی ۱،۰۰۰ تا ۱،۲۰۰ مگابایت برثانیه و سرعت خواندن در محدوده ی ۱،۷۰۰ مگابایت برثانیه اندازه گیری شده است.

در آزمایش انتقال فایل ما، رعشه های سینوسی زیادی به چشم می خورد که احتمالا به دلیل ساختار فاقد DRAM و جنس کنترلر بوده است. خوشبختانه این حافظه در حجم های مختلف از ۱۲۸ گیگابایت تا یگ ترابایت عرضه می شود. XPG SX6000 Lite را بیش از آنکه تهدیدی برای NVMe های پرچم دار دانست، باید جایگزینی برای استاندارد های SATA در نظر گرفت که با پرداخت هزینه ای بین ذهن های SATA و نمونه های درفش دار NVMe بخش مهمی از انفراد های قسمت قسمت کردن ی دوم را برای شما به ارمغان می آورد.نکات مثبترسیدن بوسیله سرعت نوشتن ۱،۲۰۰ و قرائت کردن ۱،۸۰۰ مگابایت برثانیهعرضه در ظرفیت های متنوع تا یک ترابایتسرعت ارزان داخل لودینگ بازی هانکات منفینوسان سرعت نوشتن معلومات در آزمایش فایل حجیم

بیشتر بخوانید:بهینه ذهن M.2 SSD بازار برای کاربران حرفه ای کدام است؟هرآنچه باید درباره حافظه Optane اینتل بدانیدایسوس محفظه ROG Strix Arion را برای همراهی حافظه های SSD معرفی کردIntel SSD 665p معرفی شد: ذهن سریع تر و چگال تر QLC NAND
مدیاتک چندی پیش خبر انبازی با اینتل را رسانه ای کرد. آن ها اینک از دوده جدیدی از خانواده ی SoC خویشتن با پشتیبانی از اتصال 5G رونمایی کردند. غول تایوانی صنعت تراشه، خانواده ی جدید را به معروفیت Dimensity معرفی کرد که Dimensity 1000 5G به نشانی اولین تنه آن شناخته می شود. مدیاتک پردازنده های جدید خویشتن را با فناوری هفت نانومتری تولید کرده و ادعا می بطی ء که بازدهی بسیار بیشتری نسبت به تراش های 5G رقبا دارد. تراش های جدید، مودم 5G را به رخ یکپارچه تو خویشتن جای می دهند، درنتیجه فضای کمتری نسبت بوسیله پیکربندی تراشه در به خشکی امدن مودم 5G اشغال می کنند.مقاله های مرتبط:به لطف همکاری مدیاتک و اینتل، لپ تاپ های 5G دل و اچ معلول بوسیله راسته عرضه می شوندرقابت نزدیک مدیاتک با کوالکام تو تولید خراش های فراز رده ی مقرون به صرفه

فضای اطراف هر جسمی چن، مدیر کل مدیاتک در بیانیه ی رونمایی از خراش های جدید نوشت:خانواده ی تراش های Dimensity قطع اعلایی از تنخواه گذاری مدیاتک تو 5G محسوب می شود. این محصولات، نام ما را به نشانی پیش شلنگ ترقی و نوآوری 5G مطرح می کنند. فناوری های 5G ما رقیب اکید هر یک از بازیگران صنعت محسوب می شوند.

ما از نام Dimensity برای محصولات خود مصرف کردیم تا نشان دهیم که راهکارهای 5G ما چگونه موج جدیدی از نوآوری و امتحان های فناورانه را ایجاد می کنند؛ موجی که متشابه به پس ازآن پنجم افسانه ای خواهد وجود.

تراشه های متاخر مدیاتک از دو اپراتور 5G به رخساره بی قراری زمان پشتیبانی می کنند. به بیان دیگر محصولات غول تایوانی را می توان اولین تراشه های 5G با پشتیبانی از دو سیم کارت دانست. پشتیبانی از سرعت دانلود تا ۴/۷ گیگابیت برثانیه و دانلود تا ۲/۵ گیگابیت برثانیه، درون مشخصات تراشه های متاخر مدیاتک دیده می شود. به علاوه قوم ی Dimensity از وای فای ۶ و بلوتوث ۵/۱ نیز پشتیبانی می نرم.

مجرای لنف مشخصات تراش ی Dimensity 1000 5Gپارامترشرحسرعت کلاک و تعداد هسته هاچهار عدد هسته ی Corex A77 با فرکانس ۲/۶ گیگاهرتز چهار عدد هسته ی Cortex A55 با فرکانس ۲/۰ گیگاهرتز‍مودم 5G3GGP Rel با سرعت دانلود ۴/۷ و سرعت آپلود ۲/۵ گیگابیت برثانیه در فرکانس های دون ۶ گیگاهرتز؛ باندهای NR TDD / NRFDD؛ SA / NSAمودم 4GTDD/FDD، 4x4 MIMO؛ 256 QAM؛ WCDMA، TD-SCDMA، CDMA 1X، EV-DO، GSM / Edgeحافظهچهار کانال LPDD4x تا ۱۶ گیگابایتاتصالوای فای ۶ (2x2 801.11 ax)؛ بلوتوث ۵/۱؛ GPS, Glonass, Beidou, Galileo, QZSS, NavIC, Dual Band L1 L5 GNSSنمایشگر QHD تا فرکانس ۹۰ هرتز، پشتیبانی از دیسپلی پورتویدئو4K با چونی ۶۰ فریم به خشکی امدن ثامیه؛ H264/265/VP9/AV1؛ Milti-frame Video HDRتصاویر ثابتISP پنج هسته ای؛ تا ۸۰ مگاپیکسل و ۲۴ شات در ثانیه؛ پشتیبانی از دوربین دوگانه ی ۳۲ و ۱۶ مگاپیکسلAPUنسل سوم پنج هسته ایموارد متفرقهپشتیبانی از دو سیم کارت: 5G 5G و 4G 5G و 5G 4G

خانواده ی Dimensity با مجهز بودن به پردازنده ی سیگنال تصویر (ISP) پنج هسته ای، توانایی پرونده تصاویر تا ۸۰ مگاپیکسل را با سرعت ۲۴ شات بر ثانیه دارد. بوسیله علاوه خراش های جدید از ترکیب دوربین دوگانه ی ۳۲ ۱۶ مگاپیکسلی غصه پشتیبانی می کنند. از نبوغ های دیگر می استعداد به پشتیبانی از ویدئوی 4K با سرغت ۶۰ فریم پهلو لحظه رمز کرد. به علاوه برای اولیه بار تو صنعت تراش ی موبایل، شاهد پشتیبانی از ویدئوی مولتی فریم HDR هستیم.



تراشه ی Dimensity 1000 5G در آزمایش آنتوتو امتیاز ۴۸۰،۰۰۰ و در گیک بنچ نسخه ی ۴/۲، تشخیص ۱۲،۰۹۶ را ستاندن کرد. در مقام مقایسه، دستگاه های حاضر به پردازنده ی اسنپدراگون 855 امتیازهای ۴۹۰،۰۰۰ و حدود ۱۱،۰۰۰ را داخل یواش افزارهای مذکور تصرف می کنند. تراش ی مدیاتک تلاش می نرم با پرچم دارهای رقیب باستانی یعنی کوالکام اسنپدراگون 855 و 855 رقابت بطی ء. با تکثیر شدن وای فای ۶ به عنوان مقیاس متاخر وحدت خانگی اینترنت، مدیاتک ادعای برتری سرعت و بازدهی نسبت بوسیله اسنپدراگون ۸۵۵ دارد. شرکت تایوانی می گوید، اتصال متاخر ۳۸ درصد سریع تر است و ۴۰ درصد کارمایه کمتری مصرف می کند.

قسمت قسمت کردن پرچم دار و قدرتمند خانواده ی Dimensity با بسامد ۲/۶ گیگاهرتز فعالیت می کند، درحالی که رقیب آن ها در محصولات کوالام، فرکانس ۲/۸۴ گیگاهرتز دارد. اگرچه مدیاتک هم می توانست تناوب خراش ی خود را افزایش دهد، اما پیشرفت سابق الذکر به ارج اضافه مصرف انرژی تمام می شد.بیشتر بخوانید:به لطف همکاری مدیاتک و اینتل، لپ تاپ های 5G قلب و اچ اثر به میدان عرضه می شونداپل: به لطف شبکه 5G بیش از ۱۰۰ میلیون دستگاه از آیفون 12 فروخته خواهد شدگلکسی S11 5G با تراشه اکسینوس 990 و ۱۲ گیگابایت رم شناساندن می شودتایر 5G پیرلی با قابلیت گزارش وضعیت جاده به راننده معرفی شدW20 5G، نسخه بهبودیافته گلکسی فولد سامسونگ، معرفی شد