ساعت شنی

به گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از ایسنا، بنابر اطلاع دادن سرشت خدمات محیط زیستی بریتانیا، باتری های دور ریخته شده تو میان خاشاک های عادی درون لحظه پروسه جمع آوری با دستگاه ها له می شوند که این حکم باعث فوران و آتش سوزی در مراکز جمع آوری زباله می شود.

باتری های لیتیوم-یونی یا نیکلی وقتی تحت تنگ کردن قرار می گیرند می توانند منفجر شوند و بقیه مواد را دچار آتش سوزی کنند. در شماری از موارد، حجم آتش به چنان سطحی می رسد که دهکده ها آتشنشان برای معقول کردن اخگر ها نیاز است و ساکنان نیز از محل تهی سازی می شوند.

عزب در سال گذشته باتری های لیتیوم-یونی سبب مشت کمینه ۲۵۰ آتش سوزی در مراکز جمع آوری، بازیافت و امحای خاشاک در بریتانیا شده اند. این برابر یک ثالث تمامی آتش سوزی های گزارش شده در سه ماه سرانجام سال است.

باتری های لیتیوم-یونی عموما تو لپ تاپ ها، تبلت ها، تلفن های همراه، مایه های بلوتوثی، ریش تراش ها، مسواک های برقی و سیگارهای الکترونیکی به امر می روند.

داخل بریتانیا سالانه ۲۲ هزاره اندام باتری دور ریخته می شود اما تنها ۴۵ درصد آن ها بوسیله درستی بازیافت می شوند.

جیکوب هایلر، مدیر اجرایی سرشت خدمات فضا زیستی بریتانیا می گوید: آتش سوزی شاگرد از دور ریختن باتری باعث میلیون ها پوند خسران و ایجاد اختلال درون سامانه جمع آوری خاشاک می شود. ما از کاربرد کنندگان می خواهیم باتری ها را در خاکروبه ها نریزند و آن ها را مجزا به مراکز بازیافت باتری در مغازه ها و مراکز بازیافت تحویل دهند.

به گزارش یورونیوز، یک کارزار جدید طبیعت خدمات محیط زیستی بریتانیا با شعار "به مبارزه علیه باتری های زامبی بپیوندید" نیز انگیزه خبر رسانی به مردم در همین زمینه شروع بوسیله کار کرده است.
  • ۹۹/۰۸/۰۹

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی