ساعت شنی

۱۰ مطلب در فروردين ۱۳۹۹ ثبت شده است

به گزارش هشمهری آنلاین به نقل از ایلنا، میراحد حسینی، مدیرکل تعاون، حکم و شادکامی اجتماعی آذربایجان خاوری اشعار داشت: با توجه به عالمگیر بیماری کرونا، صاحبان مشاغلی که فرمان خود را از مشت داده اند مطابق آن بیمه شدگان مشمول، تا سرانجام اردیبهشت ماه سال ساری می توانند در سامانه الکترونیکی ثبت درخواست بیمه بیکاری به نشانی bimebikari. mcls. gov. ir بدون حاجت به رجوع حضوری به ادارات تعاون، کار و رفاه مدنی و کاریابی های غیر دولتی نسبت به نمایش درخواست خویشتن اقدام کنند.  

مدیرکل کار، دستگیری و شادکامی مدنی آذربایجان خاوری افزود: بیمه بیکاری سرگشاده کسانی است که ۳ درصد از حقوق آنها بخاطر بیمه بیکاری کسر می شود.  

وی توضیح کرد: واحدهای اجرایی ادارات طاس تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تامین اجتماعی استان با حذف مراحل درگاه غیاب و نظارت احراز شغل تا پایان اردیبهشت ماه بوسیله مدت سه گانه ماه نسبت به صیقل مقرری بیمه بیکاری مشمولین اقدام خواهد کرد.  

حسینی فهرست فعالیت ها و زیربخش های اقتصادی و صنوف تولیدی و خدماتی آسیب پذیر از کرونا را به شرح زیر اعلام کرد: مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده اعم از رستوران ها، بوفه ها، طباخی ها، تالارهای پذیرایی، قهوه ساختمانی ها، اغذیه فروشی ها و موارد مشابه بوسیله نمره وزارت صنعت، معدن و تجارت، مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل ها، هتل آپارتمان ها، مجتمع های جهانگردی و گردشگری، مهمان پذیرها، مهمانسراها، مسافرخانه ها، زائرسراها، مراکز بوم گردی، مراکز اقامتی و پذیرایی و تفریحی و خدماتی بین راهی و موارد قرین به تشخیص وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، محموله و نقل عمومی مسافر درون شهری و برون شهری اعم از هوایی، جاده ای، ریلی و دریایی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، تولید و توزیع پوشاک، تولید و توزیع کیف و کفش، مراکز توزیع آجیل، خشکبار، قنادی، بستنی و آبمیوه، مراکز و مجتمع های ورزشی و تفریحی، مراکز و مجتمع های فرهنگی و آموزشی و مراکز تولید، توزیع و فروش صنایع دستی محتوی بیمه بیکاری می شوند.  

حسینی درون امتداد گفت: فعالیت ها و زیربخش های اقتصادی و صنوف تولیدی و خدماتی آسیب پذیر از کرونا می توانند از بیمه بیکاری کاربرد کنند.  

وی بیان کرد: هفته گذشته طی مجمع ای مقرر شد تمام واحدهای تولیدی با تجلیل نکات ایمنی و پروتکل های بهداشتی به اشتغال خود ادامه داده و مشکلی وجود ندارد.  

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اعتراف داشت: بنابراین کارگران واحدهای های تولیدی ارشد صنعتی باید در کارگاه های خویشتن به اشتغال بپردازند، مربوط به نصیب و قسمت آنها را تعطیل اخبار نکرده است و بیمه بیکاری دربرگیرنده آنها نمی شود.  

وی گفت: شانس به ازای هر کارگر بخاطر کارخانه های تولیدی، ۶ میلیون تومان تسهیلات در دید گرفته است ولی فعلا دستور العمل صیقل تسهیلات ابلاغ نشده است، اگر کارخانه ای تعدیل نیرو نکند و کارگران خویشتن را حفظ کردن یواش می تواند از این تسهیلات استفاده کند و کارخانه هایی که موقتا خودشان به تولید نمی پردازند باید حقوق کارگران خود را پرداخت کنند.
شکی زدودن عالمگیر مصیبت کووید ۱۹اثرات منفی فراوانی را بخاطر فعالیت های بشر و سیستم های اقتصادی به همراه داشته است. از سویی می دانیم که بشر و فعالیت های اقتصادی او در این سال ها سوا ویرانی و تخریب، دستاوردی برای محیط زیست نداشته است. حال پرسش این است که باتوجه به کاهش فعالیت های بشری بر جای پا دنیاگیری حال حاضر، آیا می قابلیت تصادف این وضعیت را دستکم از دیدگاه زیست محیطی مثبت تلقی کرد؟

امروزه اسکان حرکت دورانی ی تولید و حمل ونقل در استان هوبئی چین باعث کاهش فاش سطح آلودگی هوا در سرتاسر چروک شده است. گفته می شود معیار انتشار آلاینده ها در این سرزمین بوسیله مقیاس ۲۵ درصد کاهش یافته است؛ بوسیله راه ای که می توان اثرات کاهش تراکم دی زنگ نیتروژن و دی اکسید را تا اینکه از فضا همچنین مشاهده کرد. حصه اهمیت از سیستم انرژی این قلمرو وابسته بوسیله زغال حجر است. زغال سنگ نه تنها برای گرمایش ساختمانی ها بلکه برای فرایندهای حرارتی صنایع و نیز تولید برق در نیروگاه های چروک همچنین به حکم می رود و حال که درون چند ماه اخیر مقیاس کم تری از این سوخت فسیلی سوزانده می شود؛ مدل آلاینده های جوی همچنین با افت قابل توجهی مواجه شده است.

مقاله های مرتبط:کاهش چشمگیر آلودگی هوا؛ پیامد اقلیمی دنیاگیری ویروس کروناکاهش انتشار گازهای گلخانه ای درون جای پا همگی گیری ویروس کرونا

کارشناسان همه گیری شناسی ناراحت آن هستند که با پایان محدودیت های تردد و ابطال هنجار قرنطینه سازی احتمالا باید مکرر شاهد بازگشت ویروس باشیم. در این میان، برخی اقلیم شناسان نیز دغدغه ی آغاز دوباره ی فعالیت های صنعتی و تشدید سطح آلودگی جهانی را داخل سر دارند. برخی می گویند خیزش مجلل موج بعدی آلودگی به آسانی می تواند آثار مثبت این ایست ی موقت را درون خود ببلعد. این همان اتفاقی است که پیش تر در سال ۲۰۰۹ در گره رخ داد؛ یعنی زمانی که دولت این کشور درون واکنش به بحران مالی سال ۲۰۰۸، مشوق های اقتصادی وقار را باهدف حمایت از پروژه های عظیم زیرساختی تو رخصت کار استراحت داد و درادامه، موجی بزرگی از پراکندن آلاینده های جوی را رقم زد.

کاهش سطح آلودگی های فعلی عزب منحصربه گره تراشیدن. ایالات متحده ی آمریکا نیز کمابیش شرایط مشابهی را امتحان می کند. درست است که نمونه تردد انسان آمریکا نیز با کاهش مواجه شده است؛ با این حال، اینک بخشی از این انرژی صرف گرمایش یا سرمایش منازلی می شود که افراد درون آنجا مشغول فعالیت های دورکاری خواه ابتیاع آنلاین هستند. بوسیله شبیه شرایط سال ۲۰۰۹، این وعده نیز تلاش برای اسلوب اندازی مجدد سیستم اقتصادی کشورها ترجیح بالاتری نسبت به دغدغه های کارشناسان زیست محیطی خواهد داشت.در جهان پساکرونا، تلاش برای روش اندازی دوباره چرخ اقتصادی کشورها اولویت بالاتری نسبت بوسیله دغدغه های زیست محیطی خواهد داشت

همین اکنون نیز نشانه ها حاکی از آن است که ماجرا همه گیری اخیر باعث شده کانون غضب افکار عمومی از اقدامات انکارکنندگان تغییرات اقلیمی منحرف شود. این دسته در ۱۸ مارس سال جاری میلادی تصمیماتی برای حمایت از فروش نفت و گاز داخل خلیج مکزیک اتخاذ کرده اند. این روزها نصیب و قسمت ترامپ باقدرت سیاست های نقض برنامه های زیست محیطی را پیش می برد؛ آن هم درون شرایطی که عزب مهلتی ۳۰ روزه برای اظهارنظر عمومی درمورد این تصمیمات متاخر تعیین شده است. بدیهی است که در شرایط بوسیله وجودآمده شاگرد از شیوع کرونا، تقریبا هیچ کس این اعلام را نمی شنود و زمانی افکار اشتراکی دانا اتفاقات اخیر می شود که دیگر کار از کار گذشته است. بدتر از همه اینکه حتی موسسه حفاظت از محیط زیست نیز فدایی از سیاست های نظارتی را در اجرای استانداردهای پیشین موقتا به حالت تعلیق درآورده است. این سهل انگاری ها، خویشتن فرصتی برای صاحبان صنایع فراهم آورده که بدون هیچ گونه فشار قانونی، آزادانه بوسیله انتشار آلاینده های بیش تر ادامه دهند.

تعطیلی تصرف وکارها

سفرهای فلکی مسئول انتشار ۲/۵ درصد از انتشار کربن تو بی مو گیتی هستند. فسخ گسترده ی پروازهای هوایی و کنفرانس های بین المللی ازجمله عوامل زیاد تأثیرگذار در سیلان کاهش پاشیدن کربن در پاره هواپیمایی بوده است. اگر به چند سال پیش رجوع کنید، بوسیله خاطر خواهید آورد که ۱۹۲ کشور جهان در اجلاس جهانی سازمان ملل درون سال ۲۰۱۶ توافق کردند که سیلان افزایشی انتشار کربن ناشی از خطوط هواپیمایی را تا سال ۲۰۲۰ متوقف کنند. بنابر توافق یادشده، چناچه روانی افزایش پراکندن از سطح خود در سال ۲۰۲۰ اجحاف کند، مشارکت های هواپیمایی موظف خواهند وجود تو ازای مابه تضاد ناشی از خسارت واردشده در پروژه های سبز سرمایه گذاری کنند.

تو حال حاضر، شیوع مصیبت کووید ۱۹ دستور کار های عروج بسیاری از ساکنین سیاره را مختل کرده است. اگر مردم از تجربه ی فعلی خود یادگیری های لازم را بگیرند، مقدور است در لزوم ایفا چنین سفرهایی تو دوران پساکرونا نیز تجدیدنظر کنند و سطح انتشار ناشی از حصه هواپیمایی همچنان پایین بماند. البته درون متن توافق حقیقی اشاراتی در ارتباط با «وضعیت غیرعادی» مدل پراکندن تو سال ۲۰۲۰ بوسیله چشم می خورد و از این رو، پیدا نیست که الزامات یادشده دقیقا بوسیله چه نحوی اجرا خواهند شد.

با تعطیلی یا کاهش ظرفیت فعالیت تصرف وکارها، تقاضا برای کارمایه نیز با سقوط شدیدی مواجه خواهد شد. این می تواند خبر مرحمت باشد؛ چراکه می تواند منجربه کاهش مطالبه برای سوخت های فسیلی شود. اما روی دیگر سکه همچنین آن است که مطالبه بخاطر منابع کارمایه تجدیدپذیر نیز با نزول مواجه خواهد شد. با ازسرگیری دوباره ی کسب وکارها در آینده، فدایی احتمالا همچنان به تعهدهای پیشین خویشتن در تماس با استفاده از منابع تجدیدپذیر پایبند بمانند؛ درحالی که مقدور است بقیه این طور رویکردی را دیگر داخل پیش نگیرند. صنعت انرژی خورشیدی همچنین از جمله صنایعی است که با نزول مواجه خواهد شد؛ چراکه حزن زمان حال با دو معضل کاهش تقاضای جهانی و نیز اختلال تو زنجیره ی تأمین خطوط تولید واقع تو چین مواجه است.

اوضاع وقتی تیره تیز می شود که می بینیم این افت اکید تقاضا برای بنزین امین در میانه ی یک جنگ نفتی درون جریان است. اگر مقدار نفت همچنان پایین بماند و محدودیت های فعلی لغو شوند، دور از ذهن حلق که مردم بوسیله ابتیاع خودروهای ناچیز بازده تر روی آورند؛ موضوعی که خود باعث اضافه مجدد سطح آلاینده ها خواهد شد.

مسائل فرا اقتصادی

شیوع بیماری کووید ۱۹ علاوه بر تأثیر مستقیم بر هوا زیست، محتوی ی فدایی از اثرات غیرمستقیم همچنین می شود. بسیاری از پروژه هایتحقیقاتی درحوزه ی محیط زیستی بوسیله فکر کردن قوانین قرنطینه سازی به حالت تعلیق درآمده اند. بسیاری از آزمایش های چندین ساله معیار گیری از هوا، خاک و حفاری درون مناطق قطبی متوقف شده خواه دستکم دچار اختلال شده اند. بدیهی است که تا زمان پایان شرایط فعلی، بسیاری از داده های زیست محیطی از دسترس ما بیرون خواهند حیات. پژوهشگران سراسیمه هستند که تا اینکه با بازگشت به شرایط عادی همچنین بودجه ی بسیاری از این متد پژوهش ها قطع شود.

داخل پایان، هنوز با این سئوال مواجه ایم که آیا باید آثار عالمگیر کوید ۱۹ را بخاطر محیط زیست، مثبت تقویم کرد خواه منفی؟ گزارش کوتاه مدت قبلی اداره ی معلومات کارمایه ایالات متحده ی آمریکا (EIA) در ۱۸ مارس منتشر شد که نمی توان از آن غبطه استخراج معلومات مفیدی درارتباط با وضعیت فعلی داشت. گزارش تازه نیز داخل ۴ آوریل منتشر شد که اولین برآوردهای این اداره را درارتباط با اثرات دنیاگیری کووید ۱۹ روی انتشار کربن و ارج نفت دربرگیرنده می شود. برخی از مهم ترین پیش بینی های سازمان بدین شرح است:میانگین قیمت نفت تازه کار برنت تو سال ۲۰۲۰ با کاهشی ۴۸ درصدی نسبت به سال قبل به ۳۳ دلار درازای هر بشکه خواهد رسید.مصرف جهانی نفت و فراورده های میعانی داخل سال ساری با کاهشی ۵ درصدی نسبت بوسیله سال گذشته بوسیله ۹۵/۵ میلیون بشکه درون هر روز خواهد رسید که حاکی از روشن شدن ابعاد بدیع ای از تلاطم ناشی از ویروس کرونا درصنایع فسیلی جهان است.درنتیجه ی تعطیلی بسیاری از کسب و کارها، پیش دماغ می شود ارزش خرده فروشی برق همچنین در ایالات متحده با کاهشی ۴/۷ درصدی در سال ۲۰۲۰ مواجه شود.میزان تولید الکتریسیته داخل ایالات متحده طی سال ۲۰۲۰ با افتی ۳ درصدی مواجه خواهد شد. با این حال، تولید کارمایه های تجدیدپذیر در این قلمرو رشدی ۱۱ درصدی را تجربه خواهد کرد. بیش ترین افت تولید انرژی در نیروگاه های مبتنی پهلو سوخت زغال عقل رخساره خواهد داد؛ تا آنجاکه پیش بینی می شود امسال تولید زغال سنگ در آمریکا تا ۲۰ درصد کاهش یابد. این تو حالی است که استحراج سرگین طبیعی می تواند تا یک درصد نمو را تجربه کند.درنهایت، سرایت کربن درون مقدر شدن انرژی با افتی ۷/۵ درصدی در سال ۲۰۲۰ مواجه خواهد شد؛ درحالی که این افت طی سال ۲۰۱۹ تنها ۲/۷ درصد بود.

با این همه، از آنجاکه ما هنوز درون میانه ی عالمگیر این همه گیری استراحت داریم، پیش دماغ دقیق ابعاد زیست محیطی بحران حال مجهز به قرین سایر ابعاد اقتصادی و دیپلماتیک آن امکان پذیر نیست. بدیهی است که شلنگ ی بسیاری از این اثرات تاحد زیادی به نوع نفوذ سیاستمداران دنیا در قبال این میهمان ناخوانده مناسبت خواهد داشت.

بحرانی که اینک با آن دست وپنجه نرم می کنیم، به شکلی بی رحمانه ما را واردار به پندار داخل برخی از رفتارهای زیان بارمان در قبال جهان اطرافمان کرده است. شاید این وقفه به منزله ی فرصتی طلایی باشد تا جوامع مجدد به ارزیابی سازوکار سیستم باشکوهی بپردازند که سال ها تنها با سواری محرکه ی اقتصاد بوسیله پیش رانده شده است. بیشتر بخوانید:گیتی پساکرونا از نگاه یووال نوح هراریآمازون آزمایشگاه اختصاصی برای تشخیص ویروس کرونا در میان کارمندان راه اندازی می کندهمه گیری ویروس کرونا در ایران از نگاه آمار و ارقام [به روزرسانی: ۲۳ فروردین ۹۹]گوگل دسترسی رایگان بوسیله ویژگی های پیشرفته سرویس تله کنفرانس خود را تمدید کردطرح ترافیک فعلا در تهران ادا نمی شود
عمر ماشینی امروزی مشکلات یدکی برای حفظ تمرکزدر زمان حکم خواه حتی تفریح و صحبت با دوستان و آشنایان برایمان ایجاد می کند. انواع بهانه ها از شبکه های مدنی تا جست وجو درباره ی موضوع دلخواه در اینترنت و درخواست های گاه و بی گاه مدیران برای ایفا وظایف، از مدیریت تمرکز جلوگیری می کند. در وضعیت کنونی که بسیاری از انسان به صورت دورکاری وظایف خود را ارتکاب می دهند، مدیریت تمرکز مسئله ی بزرگ تری محسوب می شود؛ چون دسترسی بوسیله عوامل حواس پرتی بیشتر شده است.

تکثیر تمرکز و مداقه قدری از مدیریت زمان محسوب می شود. در زومیت، با دستیار کلکسیون مقالاتی قصد داریم با بیان راهکارهای کاربردی، مدیریت تمرکز را آموزش دهیم. مدیریت تمرکز شامل دو بخش اصلی حفظ و افزودن تمرکز می شود که در مطالب آتی، هریک از آن ها را در حوزه های مختلف بررسی می کنیم. مدیریت تمرکز؛ زیرمجموعه ای از احاطه مدیریت زمان

مدیریت تمرکز یکی از جنبه های زیرساختی مدیریت زمان به احصائیه می رود. همان طورکه قطعا داخل رخدادهای روزمره ی شخصی و مربوط به طبقه کارگر و زحمتکش خود تجربه کرده اید، مدیریت زمان به تنهایی کافی حلق و به بیان دیگر، برای رسیدن بوسیله مدیریت کامل زمان باید تمرکز را هم افزایش دهیم. تو دوران کنونی که حواس پرتی های زیادی در اطرافمان داریم، حتی تمرکز را داخل مکالمه ها غم از مشت می دهیم؛ درنتیجه، اگر نتوان تمرکز و دقت را به میزان کافی داخل طول روز حفظ کردن کرد، از وظایف تعیین شده در مدیریت زمان هم ظهر می مانیم.

پیش از شرح مسائل و راهکارهای مدیریت تمرکز و دقت، اول باید تعریف تمرکز را بشناسیم. تمرکز به معنای استفاده از تمامی منابع با هدف مشت یافتن بوسیله هدفی با بیشترین بها است. بوسیله عبارت دیگر، با تمرکز می قابلیت استعمال از زمان و توجه و هر دارایی مادی و قشری را با هدفی ارتکاب دهیم که کارایی و اهمیت بیشتری دارد.



به ترانه اجرای هرچه بهتر مدیریت تمرکز، باید آن را در حد مدیریت زمان جلال دهیم. برای دریافتن بهتر، مدیریت زمان را می توان به خودرویی صنف ای تشبیه کرد که مدیریت تمرکز به معنای رانندگی مناسب خودرو خواهد بود. درواقع با مدیریت تمرکز، غرض گیری های خطیر در مدیریت زمان را می آموزید.مقاله های مرتبط:چهار روش برای دور شدن از حواس پرتی های دنیای فناوریراه هایی بخاطر استواری سرسختی معنی

بهبود تمرکز دو جنبه دارد که می توان آن ها را مشابه بازی دانست. بوسیله نشانی مثال، در بازی پیاده روی دو گنجایش ی دفاعی و حمله ای داریم که همان ها را برای تمرکز هم شرح می دهیم. داخل بخش دفاعی، سعی می کنیم تمرکز را حفظ کنیم. بوسیله اعتراف دیگر، فاتحه از رخدادهایی جلوگیری می کنیم که از بین عدول کردن تمرکز را بوسیله همراه دارند. در دفاع پیشرفته تر، حواس پرتی های روزمره را کاهش می دهیم.

درون جنبه ی حمله ای بخاطر حفظ تمرکز، تلاش می کنیم ظرفیت های تمرکز خود را گشایش دهیم. در این جنبه، اقتدار های حفظ تمرکز را تکثیر می دهیم؛ یعنی تلاش می کنیم تمرکز زمان بیشتری ماندگار شود و روی روند ی مهم تازگی متمرکز شویم.

بخاطر بهبود وضعیت تمرکز یا همان افزودن تمرکز و مداقه باید پنج حوزه را مدیریت و سازمان دهی کنیم که درون مطالب بعدی، هریک از آن ها را به تفصیل شرح می دهیم. مدیریت تمرکز در هریک از حوزه ها، پیش نیاز مملکت ی دیگر خواهد بود و درنهایت، تمامی گنجایش ها پوشش داده می شوند. حوزه های اصلی برای افزایش تمرکز شامل موارد دامن می شود:فضای دیجیتالفضای فیزیکیذهنزمانروابط شخصی

هریک از جنبه های یادشده بوسیله تمرین ها و اقدا م های منحصربه فردی حاجت دارند که در مطالب آتی شرح می دهیم.بیشتر بخوانید:عبرت های مدیریتی که از واکنش ایتالیا بوسیله ویروس کرونا می آموزیماستفاده از دکمه فوکوس پشتی تو دوربین های حرفه ای تکنیکی قدیمی شده است؟بیوگرافی فردریک تیلور، مبنا گذار مدیریت علمیچهار روش برای دور شدن از حواس پرتی های دنیای فناوریمعرفی کتاب فرمول برنامه ریزی اثر دیمون زاهاریادس
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آناتولی، کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت داخل کنفرانس خبری ویدیویی تو پاسخ بوسیله روزنامه نگار آناتولی اظهار داشت: وضعیت شهر تهران سرخ است. کوچکترین عدم مراعات و ساده شهود موضوع بوسیله استراحت می تواند نبض مجدد را ایجاد بطی ء.

وی افزود: تو تهران کاهش تعداد مرگ و میر و علیل داشتیم، اما با بازگشت مردم به ولایت و آغاز به حکم مشاغل باید هواخواه هفته آینده و تکثیر آمار باشیم.

جهانپور با اقرار اینکه اکثر شهرهای ایران با طغیان مصیبت مشخص هستند، از عملکرد چین در این مبنا نیز انتقاد کرد و گفت: 

«گره با ارائه آمار و مدارکش نسبت به بیماری کووید-۱۹ شوخی تلخی با دنیا کرد. همه کشورهای محبوس این بیماری به استناد مدارک چین تصور کردند بیماری شبیه و آسان مرطوب از بیماری آنفلوآنزا است. چنین نیست و نمی شود گفت دوروبر این بیماری دو ماه است».

وی با بیان اینکه قضیه کاهشی امروز در ایران به دلیل فاصله گذاری اجتماعی است، تصریح کرد:
فدایی پس از تعطیلات رسمی از خانهباارج شدند و در برخی شهرها مشاغل و اصناف به پیشواز آغاز حکم رفتند. این امکان پذیر است ما را از حالت مطلوب بیرون نرم و ۷ تا ۱۰ روز آینده بوسیله آمار ما افزودن می شود.
با یک ماشین مجازی همانند VirtualBox، می توانید عاری نیاز به خرید سخت افزار جدید، چندین سیستم عامل را در کامپیوتر شخصی نصب کنید. شاید شما اطلاعاتی درباره سامان های رمزی شنیده باشید، ولی احتمالا از آن ها استعمال نکرده اید. البته ممکن است درباره اجرا تنظیمات بی عیب ماشین مجازی، استرس داشته باشید خواه ندانید که چگونه باید یک کپی از جهیز عامل موردنظر خود را معلوم کنید. VirualBox را می توان نیکوترین سامان مجازی برای کاربران خانگی دانست. ما در این مقاله انگیزه مصرف از ماشین مجازی، روش نصب سیستم عامل و راهنمایی های لازم برای انجام کار را آموزش خواهیم عدل.VirtualBox چیست؟

این ماشین رمزی یک حصه از نرم افزار منتشرشده توسط Oracle است. VirtualBox این دستور را به شما می دهد یک جهیز عامل را به صورت مجازی روی رایانه شخصی نصب و اجرا کنید؛ عملکرد سیستم عامل مجازی مشابه عملکرد روی رقیق افزار واقعی است. قطعا در امتداد کار، مسبوق هزاران موارد استفاده از ماشین های مجازی خواهید شد.

تو صورتی که می خواهید لینوکس را تجربه کنید، می توانید آن را در ماشین رمزی نصب کنید. توجه داشته باشید هنگام ادا این کار، هیچ مشکل خواه خطای نرم افزاری برای کامپیوتر شما به حیات نخواهد آمد. شاید شما به یک کپی مجازی از سیستم عامل قدیمی بخاطر برخی دلایل احتمالی نیاز داشته باشید. دلیل شما هر چه که باشد، VirtualBox را می نبوغ ساده ترین و ایمن ترین طرز برای نصب یک کامپیوتر جدید روی یک دستگاه دانست؛ دقت کنید که این ماشین مجازی برای کاربران شوهردار است.فرمان خود را با VirtualBox آغاز کنید

برای مبدا کار وارد صفحه دانلود VirtualBox شوید. شما می توانید از نرم ابزار در ویندوز، لینوکس و macOS مصرف کنید. ما در این آموزش از ویندوز مصرف می کنیم، اما تقریبا روش عمل کار تو طولانی سیستم عامل ها، یکسان است. بوسیله قسمت پایین پکیج های پلتفرم VirtualBox X.X نگاه کرده و نسخه مربوط به سیستم عامل خود را دانلود کنید.



فایل مربوط به نصب را انجام کنید؛ هیچ کار دیگری وجود ندارد که بخواهید درون طول فرآیند، تغییر دهید. توجه داشته باشید که فایل نصبی، همراهی اینترنت شما را به طور موقت غیرفعال خواهد کرد، بنابراین ماشین مجازی VirtualBox را هنگام دانلود فایل های مهم، نصب نکنید.

در صورتی که ویندوز داخل یک پیغام از شما درخواست دسترسی بخاطر نصب یک درایور را کرد، باید اذن را صادر کنید. هنگامی که کار تمام شد، صفحه اصلی VirtualBox را مشاهده خواهید کرد.



از آن جایی که هنوز هیچگاه ماشین مجازی را نصب نکرده اید، باید یکی از آن را ایجاد کنید. در این مقاله دو روش معمول بخاطر نصب را آموزش خواهیم عدالت که محتوی گمارش ویندوز 10 و انتصاب اوبونتو می شود. قبل از شروع کار، نصیحت می کنیم یک مرحله تنظیمات را معاینه کنید.

ماشین مجازی VirtualBox به طور پیش فرض، داده ها دستگاه مجازی را در پوشه کاربر (User Folder) پس انداز می کند. داخل صورتی که فقط یک درایو در رایانه شخصی دارید، اطلاع خوبی است، اما اگر یک هارد دیسک ثانویه هم دارید، ممکن است بخواهید سامان مجازی را در آن ذخیره کنید تا بدین ترتیب، صرفه جویی در فضای پس انداز سازی هارد اصلی دستگاه به ادا آورید.

ظرف چند دقیقه می توانید یک هارد دیسک مجازی با فضای پس انداز سازی ۲۰ گیگابایت خواه بیشتر از آن، ایجاد کنید. در یک ذهن ی SSD که معمولا فضای پس انداز سازی کمتری دارند، قطعا ۲۰ گیگابایت فضای بیش زیادی برای استفاده است.

برای انجام این کار، بیدار File و سپس تنظیمات (Settings) در سامان مجازی VirtulaBox شوید. در برگه General، یک پوشه پیش فرض ماشین را خواهید دید. در صورتی که پوشه پیش فرض برای شما مفت نبود، کافی ست روی گزینه Other در مجری کشویی کلیک کنید تا مکان موردنظرتان را تغییر دهید.

نصب ویندوز ۱۰ درون سامان مجازی

در این بخش گونه نصب ویندوز ۱۰ در ماشین مجازی را به شما آموزش خواهیم رحم. تو صورتی که می خواهید ویندوز 7 یا ویندوز 8.1 را به جای ویندوز 10 نصب کنید، فرآیند شبیه بوده و نیازی به تغییرات نخواهد بود. با کمی حکم اضافی، تا اینکه امکان نصب ویندوز XP تو ماشین مجازی هم وجود دارد.خلق سامان مجازی

کار را با کلیک کردن روی گزینه آبی اثر جزیی New در ورق پا بر جا VirtualBox آغاز کنید. در این قسمت باید یک نام برای سامان رمزی خود تعیین کنید؛ سعی کنید یک شهرت منحصر بوسیله فرید گلچین کنید تا بتوانید آن را در میان سایر موارد، صریح کنید.

ماشین رمزی VirtulaBox پس از مخبر کردن یک نام، به طور خودکار قسمت های Type و Version را تغییر می دهد تا با آن چیزی که وارد کرده اید، معادله داشته باشد. در صورتی که مفروضات بی عیب نیستند، حتما Type را روی Microsoft Windows و Version را روی Windows 10 64Bit انتظام کنید. هنگامی که این فقره را ادا دادید و تایید کردید، کافی ست روی گزینه Next کلیک کنید.









نکته: نصب نسخه 64 یا 32 بیت ویندوز، کاملا به رایانه انحصاری شما رابطه دارد. تو صورتی که کامپیوتر شخصی شما قدیمی نباشد، ویندوز آن 64 بیت بوده و بنابراین باید نسخه 64 بیت را در سامان رمزی نصب کنید. نسخه صحیح کند ابزار VirtualBox بوسیله طور خودکار برای شما نصب می شود.آیا تنظیمات 64 بیت بود ندارد؟

در صورتی که از کامپیوتر 64 بیت استفاده می کنید و هیچ گزینه 64 بیتی را در لیست خویشتن مشاهده نمی کنید، باید این بغرنج را قبل از ادامه کار رفع کنید. فاتحه جدیت کنید Hyper-V را که سیستم عامل مایکروسافت بخاطر ماشین های مجازی است، غیرفعال کنید.

عبارت انفراد های ویندوز (Windows Features) را تو منوی استارت تایپ کرده و تنظیمات مربوط به فعال یا غیرفعال کردن ویژگی های ویندوز را باز کنید. درون مطلب های نتیجه گیری بوسیله سمت پایین رفته و تامین شوید که کادر Hyper-V، کوشا نباشد. درون صورتی که علامت فعال وجود داشتن کادر را مشاهده کردید، آن را غیرفعال کرده و در دنباله کامپیوتر را مجددا رویه اندازی کنید.







آیا بعد از این کار هم گزینه های 64 بیت را داخل سامان رمزی VirtulaBox مشاهده نمی کنید؟ داخل امتداد باید BIOS خویشتن را مجددا راه اندازی کنید.

شما باید به دنبال تنظیمات Virtualization باشید. نام های رایج شامل Intel VT-x ، Intel Virtualization Technology و Virtualization Extensions می شود؛ امکان دارد این موارد را تو منوی پردازنده (Processor) خواه منوی امنیت (Security) پیدا کنید. در صورتی که نمی توانید آن را مشهود کنید، باید یک تحقیق در گوگل برای نام رایانه خود و همچنین مجازی سازی را امتحان کنید.

هنگامی که رمزی سازی و تنظیمات را در BIOS کوشا و ذخیره کردید، روش اندازی مجدد را فراموش نکنید و جدیت کنید مجددا یک ماشین مجازی 64 بیت ایجاد کنید. غصه حالا باید مشکل رفع شده باشد و تو غیر این صورت، احتمالا پردازنده شما از رمزی سازی 64 بیت پشتیبانی نمی کند و باید سراغ 32 بیت بروید.انحصار رم

با تمهید نسخه پشتیبان از ماشین مجازی، لازم است مقداری RAM را به سیستم عامل مجازی ویژه دهید. سامان رمزی VirtulaBox به قیافه پیش فرض مقداری ذهن RAM را پیشنهاد می کند، اما کم است. تو صورتی که ذهن RAM جهیز عامل مجازی کم باشد، عملکرد درمانده آن شما را آزار خواهد عدل. البته تخصیص حافظه RAM زیاد بی قراری می تواند ناپایداری رایانه شما را به دنبال داشته باشد.

نرخ دقیق برای تحدید دادن به جهیز عامل مجازی، کاملا به استاندارد حافظه RAM شما مناسبت دارد. ما پیشنهاد می کنیم نیمی از ذهن RAM جهیز را به سیستم عامل سامان مجازی ویژه دهید. ویندوز 10 عملکرد مرحمت را با 4 گیگابایت رم از خود علامت می دهد.

شما می توانید برای انحصار رم از اسلایدر مصرف کنید یا مغز موردنظرتان را با واحد مگابایت، وارد کنید. از آن جایی که بایت توسط کامپیوتر به صورت کاملا متفاوت شمارش می شود، باید مقدار گیگابایت رم خود را درون 1024 خدشه کنید. در صورتی که می خواهید 4 گیگابایت رم بوسیله ماشین مجازی منحصر دهید، باید مغز 4096 را وارد کنید.







افزودن یک هارد دیسک مجازی

در ادامه باید یک هارد دیسک اضافه کنید تا ماشین مجازی بتواند داده ها را ذخیره کند. در این صفحه باید گزینه Create a Virtual Hard Disk Now را برگزینی کنید. در مرحله بعد، ماشین رمزی VirtualBox از شما می خواهد نوع هارد دیسک را تعیین کنید که VDI به عارض پیش فرض گلچین شده و کافی ست، گزینه Next را انتخاب کنید.

سامان رمزی VirtualBox می تواند دو سنخ هارد دیسک مجازی پویا و ثابت را ایجاد کند. تو عین زمانی هارد دیسک پویا از فضای ذخیره سازی هارد دیسک اصلی استفاده خواهد کرد که ظرفیت آن، اتمام شود. تو صورتی که یک دیسک مجازی با ظرفیت 100 گیگابایت خلق کنید و عزب 30 گیگابایت از آن حاوی اطلاعات باشد، قطعا فقط 30 گیگابایت از حافظه حقیقی کامپیوتر شما اشغال می شود، اما اگر فضای ماشین مجازی را آزاد کنید، دیسک مجازی کوچک نخواهد شد.



گزینه دیگر یک دیسک مدلل بوده و از همان اول با حداکثر کمیت خود ایجاد می شود؛ بنابراین ابتدای کار باید فضای بیشتری را خاص دهید. یکی از محدودیت های دیسک ثابت نسبت به حقگو را می قابلیت افزودن سرعت دانست. در نهایت غرض با شما است، اما داخل این مقاله ما دیسک داینامیک (پویا) را انتخاب کرده ایم.

برای اختتام مرحله ساختن دیسک، یک مکان پس انداز سازی و سایز آن را علنی کنید. شما می توانید نام آن را به رخ پیش تصور استراحت دهید که با سامان مجازی بی قراری معادله دارد. محل پیش تخیل پس انداز سازی در همان Default Machine Folder بوده که قبلا انتظام کرده اید. بر ماخذ اعلام مایکروسافت، نصب نسخه 64 بیت ویندوز 10 نیازمند 20 گیگابایت فضای ذخیره سازی است. به نظر می رسد 40 گیگابایت فضای ذخیره سازی مناسبی بخاطر برنامه ها و فایل ها است. در صورتی که دارای فضای بیشتری هستید، می توانید آن را افزایش دهید.



پس از پایان کار، کافی ست روی گزینه ایجاد (Create) کلیک کنید و بدین ترتیب، ماشین مجازی شما آماده نصب ویندوز است.دانلود انتصاب کننده ویندوز 10 (Windows 10 Installer)

هم اکنون شما یک ماشین مجازی ایجاد کرده اید، اما نیازمند یک سیستم عامل برای نصب هستید. برای ارتکاب این کار، باید مسبوق صفحه دانلود ویندوز 10 مایکروسافت شوید. در ادامه روی گزینه Download Tool Now بوسیله ترانه شهود اسباب ایجاد رسانه ویندوز 10، کلیک کنید.

پس از دانلود ابزار، باید آن را سیاق اندازی کنید. تو دنباله دو گزینه خواهید داشت که شامل ارتقاء رایانه شخصی یا ایجاد Installation Media می شود. گزینه Create Installation Media را برگزینی کنید، سپس گزینه های موجود تو صفحه بعد را دو بار بررسی کنید. مطمئن شوید نسخه ویندوز 10 که در حال گمارش هستید، 64 بیت (x64) است. در صورتی که تمام موارد بی عیب هستند، گزینه Use the recommended options for this PC را ثبوت کنید.









ایجاد یک درایو USB مخصوص بوت یا ساخت یک فایل ISO، آخرین انتخاب های شما هستند. گزینه مربوط به فایل ISO را گزینش کرده و مکانی برای ذخیره سازی آن مشهود کنید. در ادامه این ادوات دانلود ویندوز را آغاز خواهد کرد.بارگذاری فایل نصب ISO

ISO را می توان یک فایل ایمیج از دیسک نشانی کرد. تو صورتی که بخواهید ویندوز را روی یک کامپیوتر حقیقی نصب کنید، لازم است فایل ISO را داخل یک DVD صبر داده یا یک USB فابل بوت شدن درست کنید تا بتوانید از ضابطه آن، ویندوز را گمارش کنید، اما هم حالا می توانیم از آن مرحله بگذریم و فایل ISO را مستقیما تو سامان مجازی ارتکاب کنیم.

برای انجام این کار، ماشین مجازی خویشتن را داخل سیاهه اصلی VirtualBox ممتاز کنید و روی تنظیمات کلیک کنید. شما باید وارد برگه ذهن (Storage) در سمت چپ شوید و یک آیکون CD را تو باکس Storage Tree خواهید دید. در ادامه باید روی آیکون ذکرشده کلیک کنید تا بتوانید در سمت راست باید روی آیکون CD همراه با یک پیکان کلیک کنید. گزینه Choose Virtual Optical Disk File را گزینش کنید و داخل ادامه مکان پس انداز فایل Windows.iso را بررسی کنید.



وارد برگه سیستم (System) شوید و درون ادامه باید گزینه Optical موجود در باکس Boot Order را انتخاب کنید تا بتوانید از فلش بخاطر حرکت درون بالای هارد دیسک، استفاده کنید. بنابر برخی دلایل، فلاپی به رخ پیش تصور فعال شده است و با این که ویندزو 10 از آن ها پشتیبانی می کند، اما داخل صورت امید می توانید تیک آن را بردارید.



هم زمان حال گزینه اثبات (OK) را گزینش کنید. شما آماده ورود به مرحله نصب ویندوز هستید.نصب ویندوز 10

داخل منوی اصلی VirtualBox، باید ویندوز سامان مجازی را انتخاب کنید و تو دنباله به عزیمت بوت کردن باید روی گزینه Start کلیک کنید. صفحه نصب ویندوز 10 پس از چند لمحه نمایش داده خواهد شد. اطمینان حاصل کنید تنظیمات منطقه ای شما صحیح باشد و پس ازآن روی گزینه Next کلیک کنید. تو دنباله روی گزینه Instal Now کلیک کنید.



در امتداد نصب ویندوز از شما درخواست می شود کد محصول را کوشا کنید. با این حال، شما نیازی بوسیله کد پرداخت محصول برای مصرف از ویندوز 10 نخواهید داشت. داخل صورتی که کد محصول را دارید، آن را متوجه کنید و تو غیر این صورت، گزینه I don’t have a product key را انتخاب کنید. استفاده کردن از یک نسخه ویندوز 10 که با کد محصول، فعال سازی نشده باشد، ویژگی هایی دارد، اما برای استفاده داخل ماشین مجازی کم ارزش است.



در وعده بعد، نسخه ویندوز 10 موردنظرتان را بخاطر نصب، تفویض کنید. چنانچه دارای کلید محصول برای Windows 10 Home یا Pro هستید، نسخه موردنظرتان را انتخاب کنید. داخل صورتی که قصد ندارید ویندوز را فعال سازی کنید، کافی ست مراحل را امتداد دهید و ویندوز 10 پرو را انتخاب کنید تا بتوانید به ویژگی های اضافی آن دسترسی پیدا کنید. شرایط مجوز را بپذیرید و فرمان نصب را ادامه دهید.



شما در وهله بعد با دو گزینه ارتقاء خواه نصب سفارشی مواجه خواهید شد. از آن جایی که ویندوز را روی دیسک مجازی گمارش خواهید کرد، بنابراین قابلیت ارتقاء ندارد و باید گزینه سفارشی (Custom) را گزینش کنید.



شما درایو مجازی ابداع شده را با معروفیت Drive 0 مشاهده خواهید کرد؛ روی آن بخاطر انتخاب، کلیک کنید. هنگامی که گزینه Next را انتخاب کردید، انتصاب ویندوز 10 آغاز می شود. این جنین نیازمند زمان بوده و ممکن است کمی طول بکشد.

پیکربندی تنظیمات ویندوز 10

هنگامی که کار نصب انجام شود، صحبت کردن Cortana را خواهید شنید که هدایت های لازم برای پیکربندی ویندوز را عرضه می کند. تو ادامه روی تشبیه کردن میکروفون موجود در گوشه سمت چپ قسمت پایین نمایشگر کلیک کرده تا در صورت تمایل، صدای آن را حد کنید. موقعیت مکانی و صفحه مفتاح خود را ثبوت کنید، سپس گزینه Yes را درون سایر تنظیمات، انتخاب کنید. تو صورتی که با زبان دوم تایپ نکردید، کافی ست روی Skip کلیک کنید.



درون دنباله نصب مجازی ویندوز، کلیه بروزرسانی ها مورد تجسس فراغت خواهند گرفت. منتظر نصب تمام موارد باشید، سپس Cortana از شما سوال خواهد پرسید که آیا رایانه شخصی شما بوده یا متعلق بوسیله یک سازمان است؛ شما باید استفاده شخصی را انتخاب کنید.



ویندوز از شما می خواهد با حساب کاربری مایکروسافت متوجه شوید، بنابراین تو دنباله باید ایمیل خود را وارد خواه یک احصائیه کاربری جدید خلق کنید. با این که مزایای اضافی برای استفاده از حساب کاربری مایکروسافت وجود دارد، ولی ممکن است شما نخواهید از آن برای ماشین مجازی مصرف کنید. در این حالت، کافی ست در گوشه جانب چپ قسمت پایین، حساب آفلاین (Offline account) را انتخاب کنید.



یک نام برای حساب کاربری خود انتخاب و وارد کنید، سپس یک اشاره عبور خلق کردن کنید. بازیابی اشاره عبور گمشده دردسر متجاوز بزرگی است، بنابراین مطمئن شوید که پسورد خود را در جایی ذخیره سازی کرده باشید. توجه داشته باشید که امکان تعیین یک پیشگام در یادآوری رمز عبور هم وجود دارد، سپس روی گزینه Next کلیک کنید.

غصه اینک زمان آن رسیده که استعمال از Cortana را لغو یا ادامه دهید. تو صورتی که ابتکاری وارد ویندوز 10 شده اید، می توانید از آن برای یادگیری کلیه قابلیت ها مصرف کنید.



تو ادامه با تنظیمات حریم خصوصی مواجه خواهید شد و می توانید تفویض کنید که تا چه اندازه از داده ها را می توانید پول اعانه گذاری کنید. تو صورت احتیاج می توانید تیک را بردارید و سپس روی گزینه Accept کلیک کنید.نصب موارد اضافی

در حال مهیا می توانید از ویندوز تو VirtualBox استفاده کنید، ولی باید یک مولفه عمده دیگر را هم نصب کنید؛ گروهی از درایورها و سایر برنامه های کاربردی که به VirtualBox دستور می دهند با وسیله میزبان، ارتباط بهتری برقرار کنند. پس از نصب، می توانید سایز پنجره ماشین مجازی را بوسیله صورت پویا تحول دهید. همچنین کشیدن، رها کردن و سایر موارد حزن فعال خواهند شد.

کامل موارد توسط ماشین رمزی VirtulaBox از طریق یک CD مجازی، نصب خواهد شد. از آن جایی که هنوز فایل ISO بخاطر انتصاب ویندوز فعال است، باید آن را حذف کنید. شما می توانید از پنجره ماشین مجازی، روی آیکون CD کلیک راست کنید و گزینه Remove disk from virtual drive را انتخاب کنید.



در امتداد باید با مراجعه به وسیله ها، گزینه Install Guest Additions CD را در نوار منوی VirtualBox انتخاب کنید. برای راه اندازی، File Explorer را از نوار شهریه پایین ورق باز کنید، پس ازآن روی This PC درون سمت چپ، کلیک کنید. شما باید روی آیکون درایو CD برای نصب Guest Additions، دو جنین کلیک کنید. هنگامی که یادداشت های مربوط به التماس دریافت مجوزها را می بینید، گزینه Yes را انتخاب کنید.



پس از چند لحظه، باید یک نماد جدید به مشیت تنظیم را در نوار مستمری موجود درون سرنوشت پایین، مشاهده کنید؛ شما باید روی آن کلیک کنید و تو ادامه تیمار با کلیک روی گزینه Next، کار را ادامه دهید. داخل صورتی که یک مطلب مبنی پیاده شدن گمارش کند افزار مشاهده کردید، روی گزینه نصب کردن (Install) کلیک کنید.



در ادامه یک مطلب مبنی پیاده شدن رویه اندازی مجدد دستگاه خواهید دیدن تا بتواند مراحل انتصاب را تکمیل کند. امر خود را ادامه دهید تا بتوانید از فردی های متاخر بهره مند شوید؛ بدون آن ها یک نمایشگر با وضوح پایین را مشاهده خواهید کرد.

هنگامی که مجددا ملتفت جهیز عامل شوید، تمام موارد تنظیم شده اند. برای استعمال از سایز تمام صفحه، می توانید دریچه ماشین رمزی VirtualBox را اتساع دهید. فراموش نکنید که باید روی آیکون CD، کلیک عبث کنید و داخل دنباله Guest Additions CD را حذف کنید.اصول ابتدایی ویندوز 10

داخل صورتی که برای نخستین جنین از ویندوز 10 استفاده خواهید کرد، بهتر است چند نکته را مدنظر قرار دهید.روی گزینه Start موجود در جانب چپ تقدیر پایین کلیک کنید و سپس ملتفت تنظیمات شوید. در این بخش می توانید توان های مختلف ویندوز 10 را مشاهده و پیکربندی کنید.بخاطر انتصاب بروزرسانی ها باید از بخش Update
به گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از ایسنا، متن پاسخ دفتر مقام معظم رهبری و مرقومه پیشقدم انقلاب به شرح زیر است:

جناب آقای طبیب نمکی
وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
سلام علیکم

گزارش جنابعالی بوسیله عده ۱۰۰/۶۲ مورخ ۱۳۹۹/۱/۹ در خصوص فعالیت های صورت محزون برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا و از جمله طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا بوسیله استحضار مقام معظم رهبری مدظله العالی رسید، مرقوم فرمودند:

«از تلاش های وزیر محترم و همکاران و مجموعه مبصر درمانی ملک بار دیگر سپاس شود. تدابیر رخ گرفته خوب و ان شاءالله مؤثر است. طرح غربالگری کار بزرگی است. نصیب گیری از کمک نیروهای بسیج و داوطلبان مردمی کمک بزرگی به استقلال سرزمین از این عارضه همگی انسداد خواهد کرد ان شاءالله. عمده آن است که شتاب تلاشهای همه جانبه کاسته نشود.»

ضمن ابلاغ مراتب تشکر معظم له، از خداوند متعال برای جنابعالی و همکارانتان و مجموعه بزرگ درمانی قلمرو صحت و مصونیت و پیروزی مسألت داریم.

محمّدی گلپایگانی
باتوجه به اینکه کووید ۱۹ افراد را مجبور بوسیله ماندن داخل ساختمانی کرده است، تحلیلگران کاهش تولید و ابتیاع محصولات را برای صنعت خودرو پیش بینی می کنند. در سراسر ایالات متحده و جهان، ترساندن شیوع ویروس کرونا در بین کارمندان کارخانه ها، شرکت ها را وادار کرده است که تولید را متوقف کنند. 

طی هفته ی گذشته، فورد، فیات کرایسلر، جنرال موتورز، مرسدس بنز، سوبارو، تویوتا، فولکس واگن و سایر شرکت ها اعلام کردند که تولید خود را در ایالات متحده و برای فداکار نیز داخل آمریکای شمالی به حالت تعلیق در می آورند.فیات کرایسلر، جنرال موتورز، مرسدس بنز، سوبارو، فولکس واگن و تویوتا کارخانه های خود را به حال تعلیق تو آورده اند.

داستان درون اروپا به همین منوال است. خودروسازی در سراسر قاره سبز برای کاهش اثرات ناشی از شیوع ویروس کرونا متوقف شده است. کارخانجات موجود داخل آمریکای جنوبی همچنین اقدامات مشابهی را عمل داده اند. طبق تفریق IHS Markit، تمام تعلیق ها منجر بوسیله کاهش جهانی تولید خودرو به بیش از ۱/۴ میلیون دستگاه خواهد شد. این مؤسسه تحقیقاتی تخمین می زند که در آمریکای شمالی تعطیلی ها باعث کاهش تولید به ۴۷۸،۰۰۰ دستگاه و در ایالات متحده به ۳۳۶،۰۰۰ مایه خودرو می شود.

تحلیلگران همچنین پیش بینی های خود را برای معامله خودروهای جدید تو ایالات متحده هنگام سال ۲۰۲۰ بازبینی کرده اند. در آغاز سال، بسیاری از افراد تخیل می کردند که فروش امسال بین ۱۶/۵ تا ۱۷ میلیون دستگاه باشد. تیمار اکنون مؤسسه RBC Capital تقویم می زند که فروش خودرو در ایالات متحده خلال سال ۲۰۲۰ در حدود ۱۳/۵ میلیون وسیله باشد، که ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش می یابد. مؤسسه J.D. Power نیز پیش بینی کرده است که میزان ابتیاع امسال بین ۱۴ تا ۱۶ میلیون دستگاه باشد.



طبق تحلیل Cox Automobile، درون هفته منتهی به ۱۴ مارس خرید خودرو نسبت به هفته ی قبل ۲۴ درصد کاهش یافته و نسبت بوسیله سال گذشته ۲۹ درصد کاهش داشته است. فروش خودروهای مشت دوم همچنین نسبت به هفته ی قبل ۲۹ درصد کاهش داشت.

شرکت ALG سه گانه تفریق برای سال ۲۰۲۰ ارائه کرد. تخمین میانی آن بخاطر سودا ۱۳/۲ میلیون دستگاه خودروی جدید طی سال جاری وجود. اگر تأثیر اقتصادی COVID-۱۹ کاهش یابد، ALG پیش بینی می کند که تولید خودرو بوسیله ۱۵/۳ میلیون وسیله برسد. فروش ۱۱/۲ میلیون مایه خودرو برای امسال، کمترین استاندارد از سه گانه تخمین ارائه شده است.

اریک لیمن، تحلیلگر ارشد مؤسسه انتزاع صنعتی ALG گفت:با بسته شدن موقت نمایندگی ها درون سراسر کشور، ادامه ی روند نزولی درون بازار بورس و عدم اطمینان درباره ی استراتژی کوتاه مدت و میان مدت برای نبرد با ویروس کرونا، ALG خواهش دارد کاهش بیشتری درون پیش بینی سالانه ابتیاع خودرو وجود داشته باشد. اگرچه وقایع روزانه دگرگونی می کند، بوسیله نظر می رسد محتمل ترین نتیجه برای بیع خودروهای جدید، در پیمانه وسط و ۱۳ میلیون دستگاه برای سال ۲۰۲۰ باشد.

مقاله های مرتبط:به دلیل عالمگیر کرونا جریمه پارک خودرو در شیکاگو متوقف شدبا شیوع کرونا نمایشگاه خودروی نیویورک به تعویق افتاد

طبق گزارش رویترز به نقل از افراد مطلع، سه خودروساز دیترویت قصد دارند تعطیلی کارخانه خود را تا ماه آوریل تسلسل کنند. فورد، فیات کرایسلر و جنرال موتورز درون فاتحه برنامه ریزی کرده بودند که دوشنبه آینده یعنی ۱۱ فروردین (۳۰ مارس)، کارخانه های خود را بازگشایی کنند؛ ولی باقی ماندن تهدید ویروس کرونا خودروسازان آمریکایی را مجبور به تجدیدنظر درون برنامه های خود کرد.

 فورد تنها یکی از این سه شرکتی است که اعلام کرد که تعطیلی تمدید خواهد شد و طبق گفته ی رویترز، فورد قصد ندارد تولید خودرو را تا ۱۸ فروردین (۶ آوریل) از سر بگیرد. جنرال موتورز و فیات کرایسلر هنوز اعلام نکردند که چه زمانی تولید را دوباره از ضابطه خواهند گرفت. این شرکت ها مقدمه به دلیل تنگ کردن اتحادیه کارگران خودروسازی آمریکا (UAW) اطلاع دادن کردند که داخل ۲۸ اسفند (۱۸ مارس) تولید کارخانه های خویشتن را متوقف می کنند.

دو نفر از کارمندان فیات کرایسلر که عضو UAW نیز بودند، درون پی ابتلا به COVID-۱۹ درگذشتند. 

دو کارگر کارخانه ی فیات کرایسلر بوسیله برهان ابتلا به کرونا جان باختند.

 گرتچن وایتر، فرماندار میشیگان درون ۴ فروردین (۲۳ مارس) رخصت ماندن داخل بناء را برای ساکنان میشیگان اعلام کرد که فعالیت کسب وکارهای غیرضروری را ممنوع می کند. این اذن حداقل تا ۲۵ فروردین (۱۳ آوریل) دنباله می یابد و مشخص نیست که این ممنوعیت محتوی کارخانه های خودروسازی خواهد بود یا خیر.بیشتر بخوانید:گوگل امکانات اختصاص هنگ اوت میت را بوسیله طور موقت رایگان می کنددنیاگیری کووید ۱۹ چگونه بر صنعتی تلفن همراه تأثیر خواهد گذاشت؟برگزارکننده نمایشگاه MWC 2020 از استرداد نفقه ی دریافتی از شریک شدن ها معارفه دادهمه گیری ویروس کرونا تو ایران از نگاه آمار و ارقام [بوسیله روزرسانی: ۸ فروردین ۹۹]شمار مبتلایان به کرونا تو آمریکا از تمامی کشورهای دنیا پیشی گرفت
به گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از ایسنا، این دانشجوی دوشیزه دانشگاه علامه طی روزهای اخیر پیاده شدن اثر ابتلا بوسیله کرونا درگذشته است.

این دانشجوی بومی گرمسار، درون ترم ششم لفافه روانشناسی دانشگاه علامه مبتلا تحصیل بود.

به خشکی امدن ماخذ اعلام وزارت بهداشت، تاکنون تعداد ۲۱۶۳۸ بیمار مبتلا به این بلای ناگهانی در سرزمین گزارش شده است که ۷۹۱۳ نفر از بیماران گشایش یافته ۱۶۸۵ نفر همچنین جان باخته اند.