ساعت شنی

این وضعیت علامت از نبود زیرساخت های لازم برای احضار و ورود گردشگران دارد که البته یکی از مسائل عمده قبل از شناساندن مناطق گردشگری تو این مملکت است. تو استان مرکزی حدود ۲ هزار جاذبه فرهنگی و تاریخی و بیش از ۸۵۰ جاذبه گردشگری حیات دارد که به ثبت ملی روان اند، اما هنوز به درستی شناساندن نشده و نتوانسته در جذب گردشگران داخلی و خارجی آن نعوظ که شایسته است و می تواند به اقتصاد ملک کمک نرم مورد استفاده فراغت گیرد.

صنعت گردشگری یکی ازمهم ترین مدخل هایی است که می تواند در اساس رشد و ترقی اقتصادی کشور متجاوز مهم و تأثیرگذار باشد. بر این اساس، بسیاری از کشورها از این طرز توانسته اند مشکلاتی مانند بیکاری و کمبود درآمد ارزی خود را برطرف کنند. اما این صنعتی عمده و درآمدزا نتوانسته در مرکزی به درستی معرفی کردن شود. به عنوان نمونه خانه دادن محلات در استان دارای آبگرم است و علاوه به خشکی امدن واقع شدن در مرکز کشور ویژگی درمانی متجاوز مطلوبی همچنین دارد، ولی به دلیل ناشناس ماندن و نبود تبلیغات مناسب و زیرساخت های لازم مردم برای آبگرم تا اردبیل می روند، اما بوسیله این استان سیر تکاملی نمی کنند. ناشناخته ماندن جاذبه های گردشگری 

یک کارشناس حوزه گردشگری می گوید: استان مرکزی دارای جاذبه های گردشگری، فرهنگی و تاریخی بیش اضافی است که به دلیل نبود معارفه رسانی بی عیب بسیاری از این آثار ناشناخته مانده و بیشتر آدم کشور از آن بی اطلاع هستند. «علیرضا حسنی» بیان می کند: البته اگر این مناطق بکر از این نهاد زیبا معرفی هم شوند و گردشگر با معارفه از آنها بخواهد به این مناطق سفرکند، به برهان مجهز نبودن زیرساخت های گردشگری، قطعاً باکمبود امکانات مواجه خواهد شد. یعنی تو بحث گردشگری ۲ مشکل بنیانی وجود دارد که یکی جهالت از معرفی و معرفی اماکن گردشگری است و دیگری فراهم نبودن زیرساخت ها گردشگری.

وی امتداد می دهد: بی شک نمی نبوغ بدون در رویت اخذ ظرفیت های گردشگری و زیرساخت ها، گردشگران را از این مناطق مطلع و احضار کرد، چراکه با مشکل اقامت و مسائل دیگر روبه رو خواهند شد که در این صورت امکان تخریب مناطق طبیعی همچنین بود دارد. این کارشناس حوزه گردشگری اقرار می کند: صنعت گردشگری با کمترین هزینه یک صنعتی متجاوز مهم و درآمدزاست که می تواند جایگزین درآمد نفتی شود، اما مسئولان کشور این رادیکال را اکید نمی گیرند. هرکدام از مناطق استان بخاطر گردشگری یک حجم اقتصادی و درآمدزاست. شهرستان محلات با آثار تاریخی و آبگرمی که جذابیتی اختصاص دارد، تفرش، شازند، ساوه و... نیز دلربایی های خاص خودشان را دارند که می قابلیت گفت همه چیز برای به عزاداری درآوردن چرخ گردشگری مهیاست و فقط نگاه و همت مسئولان را کمتر دارد.

حسنی می افزاید: البته درون فدایی مناطق روستایی پایداری روستاییان درون برابر ورود گردشگر برهان بی رونقی در این بخش محسوب می شود که در بسرنوشت شوم دچار کردن ای از اوقات حق با روستاییان است. البته باید مسئولان همچنین قبل از ورود گردشگران روستاییان را با ادب گردشگری آشنا و برای برخورد با گردشگران آماده کنند. وی می گوید: اگر کمی به این حجم ها توجه شود قطعاً استان مرکزی می تواند به یک مقصد بسیار خوب بخاطر حضرت گردشگران تبدیل و موجب تحولی شگرف در اقتصاد استان شود. البته درون این شالوده علاوه پیاده شدن تحدید اعتبارات باید مدیریت ارزان و پروگرام ریزی های کارآمد و علمی نیز توسط مسئولان وجود داشته باشد.

این کارشناس مرزوبوم گردشگری بیان می کند: این در حالی است که صنعت گردشگری هنوز نتوانسته داخل مرکزی و ناحیه به درستی معرفی کردن شود. در حالی که این استان در بیشتر شهرهای خود به شفیع ظرفیت های فرهنگی، تاریخی، صنعتی، طبیعی و مذهبی که دارد داخل قیافه معرفی و معارفه صحیح می تواند بسیاری از مشکلات موجود به خاص داخل مرزوبوم اقتصاد و اشتغال را برطرف بطی ء. رفع مشکلات اقتصادی 

یک کارشناس دیگر در حوزه گردشگری می گوید: تنوع ظرفیت های گردشگری صنعتی، طبیعی، تاریخی، فرهنگی و مذهبی در مرکزی گویای آن بوده که گردشگری در این استان از نظر ظرفیت  اتمام است و فقط باید آن را به مردم معرفی کرد و شناساند. «سعید ابراهیمی» بیان می بطی ء: با توجه به این که مرکزی یک استان تاریخی و فرهنگی است، به این مسأله چندان توجهی نشده و بیشتر از این که این استان بوسیله نشانی یک استان فرهنگی معرفی کردن شود به نشانی یک استان صنعت درون کشور معروفیت یافته است. وی امتداد می دهد: علاوه بر آثار شناخته شده و ثبت ملی شده، این استان بیش از ۴ هزاره پی بکر باستانی، تاریخی و دیدنی دارد که هنوز بوسیله ثبت نرسیده است.

این ممیز حوزه گردشگری می افزاید: برهان اینکه این تعداد از آثار هنوز به ثبت ملی نرسیده آن است که این آثار بوسیله منظور ثبت، نیاز به مرمت، دفاع از هویت تاریخی آثار و جمع آوری اسناد دارد که همه این موارد نیازمند مدیریت و تخصیص جاه است. البته درون این زمینه تاکنون اقداماتی انجام شده که کافی نیست. ابراهیمی اعتراف می کند: با توجه به حجم مجلل داشته های فرهنگی، تاریخی و گردشگری در استان مرکزی از این ظرفیت تاکنون به درستی در شالوده توسعه صنعت گردشگری که می تواند شالوده ساز رفع بسیاری از مشکلات از جمله اقتصادی و بیکاری داخل این استان باشد بوسیله درستی استفاده نشده است. وی می گوید: قبل از هر اقدامی باید زیرساخت های صنعت گردشگری در استان با استفاده از سرمایه گذاران تقویت و داخل بر این مهم، شناسایی این ظرفیت ها با تکاپو و برنامه ریزی تعاقب شود. شکوه تغییر نگرش مردم بوسیله گردشگری

رئیس انجمن های گردشگری استان مرکزی با اشاره به اهمیت ترقی فکری مردم و جامعه نسبت به گردشگری و گردشگر قبل از هر رفتار دیگر می گوید: باید در زمینه جذب و محل مردم استان نسبت به گردشگری تغییراتی ایجاد شود و این ظرفیت ها به درستی شناسایی، معرفی و تک استفاده صبر گیرد تا مبالغی که مردم استان تو مناطق دیگر و بیرون از قلمرو برای گردشگری خرج می کنند تو داخل نفقه شود و اقتصاد استان رونق بگیرد.

«رضا خدابخشی» اظهار می کند: استان مرکزی از رویت موقعیت گردشگری از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است که ترقی زیرساخت ها درون این حوزه می تواند زمینه ساز روزی مندی از این حجم ها باشد، اما قبل از توسعه زیرساخت های فیزیکی باید زیرساخت های فکری مردم اجتماع نیز دچار تغییر شود.
وی با اشاره بوسیله اینکه آثار تاریخی و فرهنگی متعدد و متنوعی در استان وجود دارد که باید داخل سایه ایده پردازی های نو، خلاقیت درون مدیریت و کاربری های جذاب معرفی شود می افزاید: مرکزی حجم های فراوانی بخاطر توسعه گردشگری و جذب گردشگر دارد که در عارض خلق کردن حلقه همراهی بین مایه های مربوطه و استقامت فکری جامعه می توانیم به توسعه پایدار و توفیق های بسیاری درون مملکت گردشگری دست یابیم.
  • ۹۸/۰۳/۲۱

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی