ساعت شنی

با یک ماشین مجازی همانند VirtualBox، می توانید عاری نیاز به خرید سخت افزار جدید، چندین سیستم عامل را در کامپیوتر شخصی نصب کنید. شاید شما اطلاعاتی درباره سامان های رمزی شنیده باشید، ولی احتمالا از آن ها استعمال نکرده اید. البته ممکن است درباره اجرا تنظیمات بی عیب ماشین مجازی، استرس داشته باشید خواه ندانید که چگونه باید یک کپی از جهیز عامل موردنظر خود را معلوم کنید. VirualBox را می توان نیکوترین سامان مجازی برای کاربران خانگی دانست. ما در این مقاله انگیزه مصرف از ماشین مجازی، روش نصب سیستم عامل و راهنمایی های لازم برای انجام کار را آموزش خواهیم عدل.VirtualBox چیست؟

این ماشین رمزی یک حصه از نرم افزار منتشرشده توسط Oracle است. VirtualBox این دستور را به شما می دهد یک جهیز عامل را به صورت مجازی روی رایانه شخصی نصب و اجرا کنید؛ عملکرد سیستم عامل مجازی مشابه عملکرد روی رقیق افزار واقعی است. قطعا در امتداد کار، مسبوق هزاران موارد استفاده از ماشین های مجازی خواهید شد.

تو صورتی که می خواهید لینوکس را تجربه کنید، می توانید آن را در ماشین رمزی نصب کنید. توجه داشته باشید هنگام ادا این کار، هیچ مشکل خواه خطای نرم افزاری برای کامپیوتر شما به حیات نخواهد آمد. شاید شما به یک کپی مجازی از سیستم عامل قدیمی بخاطر برخی دلایل احتمالی نیاز داشته باشید. دلیل شما هر چه که باشد، VirtualBox را می نبوغ ساده ترین و ایمن ترین طرز برای نصب یک کامپیوتر جدید روی یک دستگاه دانست؛ دقت کنید که این ماشین مجازی برای کاربران شوهردار است.فرمان خود را با VirtualBox آغاز کنید

برای مبدا کار وارد صفحه دانلود VirtualBox شوید. شما می توانید از نرم ابزار در ویندوز، لینوکس و macOS مصرف کنید. ما در این آموزش از ویندوز مصرف می کنیم، اما تقریبا روش عمل کار تو طولانی سیستم عامل ها، یکسان است. بوسیله قسمت پایین پکیج های پلتفرم VirtualBox X.X نگاه کرده و نسخه مربوط به سیستم عامل خود را دانلود کنید.



فایل مربوط به نصب را انجام کنید؛ هیچ کار دیگری وجود ندارد که بخواهید درون طول فرآیند، تغییر دهید. توجه داشته باشید که فایل نصبی، همراهی اینترنت شما را به طور موقت غیرفعال خواهد کرد، بنابراین ماشین مجازی VirtualBox را هنگام دانلود فایل های مهم، نصب نکنید.

در صورتی که ویندوز داخل یک پیغام از شما درخواست دسترسی بخاطر نصب یک درایور را کرد، باید اذن را صادر کنید. هنگامی که کار تمام شد، صفحه اصلی VirtualBox را مشاهده خواهید کرد.



از آن جایی که هنوز هیچگاه ماشین مجازی را نصب نکرده اید، باید یکی از آن را ایجاد کنید. در این مقاله دو روش معمول بخاطر نصب را آموزش خواهیم عدالت که محتوی گمارش ویندوز 10 و انتصاب اوبونتو می شود. قبل از شروع کار، نصیحت می کنیم یک مرحله تنظیمات را معاینه کنید.

ماشین مجازی VirtualBox به طور پیش فرض، داده ها دستگاه مجازی را در پوشه کاربر (User Folder) پس انداز می کند. داخل صورتی که فقط یک درایو در رایانه شخصی دارید، اطلاع خوبی است، اما اگر یک هارد دیسک ثانویه هم دارید، ممکن است بخواهید سامان مجازی را در آن ذخیره کنید تا بدین ترتیب، صرفه جویی در فضای پس انداز سازی هارد اصلی دستگاه به ادا آورید.

ظرف چند دقیقه می توانید یک هارد دیسک مجازی با فضای پس انداز سازی ۲۰ گیگابایت خواه بیشتر از آن، ایجاد کنید. در یک ذهن ی SSD که معمولا فضای پس انداز سازی کمتری دارند، قطعا ۲۰ گیگابایت فضای بیش زیادی برای استفاده است.

برای انجام این کار، بیدار File و سپس تنظیمات (Settings) در سامان مجازی VirtulaBox شوید. در برگه General، یک پوشه پیش فرض ماشین را خواهید دید. در صورتی که پوشه پیش فرض برای شما مفت نبود، کافی ست روی گزینه Other در مجری کشویی کلیک کنید تا مکان موردنظرتان را تغییر دهید.

نصب ویندوز ۱۰ درون سامان مجازی

در این بخش گونه نصب ویندوز ۱۰ در ماشین مجازی را به شما آموزش خواهیم رحم. تو صورتی که می خواهید ویندوز 7 یا ویندوز 8.1 را به جای ویندوز 10 نصب کنید، فرآیند شبیه بوده و نیازی به تغییرات نخواهد بود. با کمی حکم اضافی، تا اینکه امکان نصب ویندوز XP تو ماشین مجازی هم وجود دارد.خلق سامان مجازی

کار را با کلیک کردن روی گزینه آبی اثر جزیی New در ورق پا بر جا VirtualBox آغاز کنید. در این قسمت باید یک نام برای سامان رمزی خود تعیین کنید؛ سعی کنید یک شهرت منحصر بوسیله فرید گلچین کنید تا بتوانید آن را در میان سایر موارد، صریح کنید.

ماشین رمزی VirtulaBox پس از مخبر کردن یک نام، به طور خودکار قسمت های Type و Version را تغییر می دهد تا با آن چیزی که وارد کرده اید، معادله داشته باشد. در صورتی که مفروضات بی عیب نیستند، حتما Type را روی Microsoft Windows و Version را روی Windows 10 64Bit انتظام کنید. هنگامی که این فقره را ادا دادید و تایید کردید، کافی ست روی گزینه Next کلیک کنید.









نکته: نصب نسخه 64 یا 32 بیت ویندوز، کاملا به رایانه انحصاری شما رابطه دارد. تو صورتی که کامپیوتر شخصی شما قدیمی نباشد، ویندوز آن 64 بیت بوده و بنابراین باید نسخه 64 بیت را در سامان رمزی نصب کنید. نسخه صحیح کند ابزار VirtualBox بوسیله طور خودکار برای شما نصب می شود.آیا تنظیمات 64 بیت بود ندارد؟

در صورتی که از کامپیوتر 64 بیت استفاده می کنید و هیچ گزینه 64 بیتی را در لیست خویشتن مشاهده نمی کنید، باید این بغرنج را قبل از ادامه کار رفع کنید. فاتحه جدیت کنید Hyper-V را که سیستم عامل مایکروسافت بخاطر ماشین های مجازی است، غیرفعال کنید.

عبارت انفراد های ویندوز (Windows Features) را تو منوی استارت تایپ کرده و تنظیمات مربوط به فعال یا غیرفعال کردن ویژگی های ویندوز را باز کنید. درون مطلب های نتیجه گیری بوسیله سمت پایین رفته و تامین شوید که کادر Hyper-V، کوشا نباشد. درون صورتی که علامت فعال وجود داشتن کادر را مشاهده کردید، آن را غیرفعال کرده و در دنباله کامپیوتر را مجددا رویه اندازی کنید.







آیا بعد از این کار هم گزینه های 64 بیت را داخل سامان رمزی VirtulaBox مشاهده نمی کنید؟ داخل امتداد باید BIOS خویشتن را مجددا راه اندازی کنید.

شما باید به دنبال تنظیمات Virtualization باشید. نام های رایج شامل Intel VT-x ، Intel Virtualization Technology و Virtualization Extensions می شود؛ امکان دارد این موارد را تو منوی پردازنده (Processor) خواه منوی امنیت (Security) پیدا کنید. در صورتی که نمی توانید آن را مشهود کنید، باید یک تحقیق در گوگل برای نام رایانه خود و همچنین مجازی سازی را امتحان کنید.

هنگامی که رمزی سازی و تنظیمات را در BIOS کوشا و ذخیره کردید، روش اندازی مجدد را فراموش نکنید و جدیت کنید مجددا یک ماشین مجازی 64 بیت ایجاد کنید. غصه حالا باید مشکل رفع شده باشد و تو غیر این صورت، احتمالا پردازنده شما از رمزی سازی 64 بیت پشتیبانی نمی کند و باید سراغ 32 بیت بروید.انحصار رم

با تمهید نسخه پشتیبان از ماشین مجازی، لازم است مقداری RAM را به سیستم عامل مجازی ویژه دهید. سامان رمزی VirtulaBox به قیافه پیش فرض مقداری ذهن RAM را پیشنهاد می کند، اما کم است. تو صورتی که ذهن RAM جهیز عامل مجازی کم باشد، عملکرد درمانده آن شما را آزار خواهد عدل. البته تخصیص حافظه RAM زیاد بی قراری می تواند ناپایداری رایانه شما را به دنبال داشته باشد.

نرخ دقیق برای تحدید دادن به جهیز عامل مجازی، کاملا به استاندارد حافظه RAM شما مناسبت دارد. ما پیشنهاد می کنیم نیمی از ذهن RAM جهیز را به سیستم عامل سامان مجازی ویژه دهید. ویندوز 10 عملکرد مرحمت را با 4 گیگابایت رم از خود علامت می دهد.

شما می توانید برای انحصار رم از اسلایدر مصرف کنید یا مغز موردنظرتان را با واحد مگابایت، وارد کنید. از آن جایی که بایت توسط کامپیوتر به صورت کاملا متفاوت شمارش می شود، باید مقدار گیگابایت رم خود را درون 1024 خدشه کنید. در صورتی که می خواهید 4 گیگابایت رم بوسیله ماشین مجازی منحصر دهید، باید مغز 4096 را وارد کنید.







افزودن یک هارد دیسک مجازی

در ادامه باید یک هارد دیسک اضافه کنید تا ماشین مجازی بتواند داده ها را ذخیره کند. در این صفحه باید گزینه Create a Virtual Hard Disk Now را برگزینی کنید. در مرحله بعد، ماشین رمزی VirtualBox از شما می خواهد نوع هارد دیسک را تعیین کنید که VDI به عارض پیش فرض گلچین شده و کافی ست، گزینه Next را انتخاب کنید.

سامان رمزی VirtualBox می تواند دو سنخ هارد دیسک مجازی پویا و ثابت را ایجاد کند. تو عین زمانی هارد دیسک پویا از فضای ذخیره سازی هارد دیسک اصلی استفاده خواهد کرد که ظرفیت آن، اتمام شود. تو صورتی که یک دیسک مجازی با ظرفیت 100 گیگابایت خلق کنید و عزب 30 گیگابایت از آن حاوی اطلاعات باشد، قطعا فقط 30 گیگابایت از حافظه حقیقی کامپیوتر شما اشغال می شود، اما اگر فضای ماشین مجازی را آزاد کنید، دیسک مجازی کوچک نخواهد شد.



گزینه دیگر یک دیسک مدلل بوده و از همان اول با حداکثر کمیت خود ایجاد می شود؛ بنابراین ابتدای کار باید فضای بیشتری را خاص دهید. یکی از محدودیت های دیسک ثابت نسبت به حقگو را می قابلیت افزودن سرعت دانست. در نهایت غرض با شما است، اما داخل این مقاله ما دیسک داینامیک (پویا) را انتخاب کرده ایم.

برای اختتام مرحله ساختن دیسک، یک مکان پس انداز سازی و سایز آن را علنی کنید. شما می توانید نام آن را به رخ پیش تصور استراحت دهید که با سامان مجازی بی قراری معادله دارد. محل پیش تخیل پس انداز سازی در همان Default Machine Folder بوده که قبلا انتظام کرده اید. بر ماخذ اعلام مایکروسافت، نصب نسخه 64 بیت ویندوز 10 نیازمند 20 گیگابایت فضای ذخیره سازی است. به نظر می رسد 40 گیگابایت فضای ذخیره سازی مناسبی بخاطر برنامه ها و فایل ها است. در صورتی که دارای فضای بیشتری هستید، می توانید آن را افزایش دهید.



پس از پایان کار، کافی ست روی گزینه ایجاد (Create) کلیک کنید و بدین ترتیب، ماشین مجازی شما آماده نصب ویندوز است.دانلود انتصاب کننده ویندوز 10 (Windows 10 Installer)

هم اکنون شما یک ماشین مجازی ایجاد کرده اید، اما نیازمند یک سیستم عامل برای نصب هستید. برای ارتکاب این کار، باید مسبوق صفحه دانلود ویندوز 10 مایکروسافت شوید. در ادامه روی گزینه Download Tool Now بوسیله ترانه شهود اسباب ایجاد رسانه ویندوز 10، کلیک کنید.

پس از دانلود ابزار، باید آن را سیاق اندازی کنید. تو دنباله دو گزینه خواهید داشت که شامل ارتقاء رایانه شخصی یا ایجاد Installation Media می شود. گزینه Create Installation Media را برگزینی کنید، سپس گزینه های موجود تو صفحه بعد را دو بار بررسی کنید. مطمئن شوید نسخه ویندوز 10 که در حال گمارش هستید، 64 بیت (x64) است. در صورتی که تمام موارد بی عیب هستند، گزینه Use the recommended options for this PC را ثبوت کنید.









ایجاد یک درایو USB مخصوص بوت یا ساخت یک فایل ISO، آخرین انتخاب های شما هستند. گزینه مربوط به فایل ISO را گزینش کرده و مکانی برای ذخیره سازی آن مشهود کنید. در ادامه این ادوات دانلود ویندوز را آغاز خواهد کرد.بارگذاری فایل نصب ISO

ISO را می توان یک فایل ایمیج از دیسک نشانی کرد. تو صورتی که بخواهید ویندوز را روی یک کامپیوتر حقیقی نصب کنید، لازم است فایل ISO را داخل یک DVD صبر داده یا یک USB فابل بوت شدن درست کنید تا بتوانید از ضابطه آن، ویندوز را گمارش کنید، اما هم حالا می توانیم از آن مرحله بگذریم و فایل ISO را مستقیما تو سامان مجازی ارتکاب کنیم.

برای انجام این کار، ماشین مجازی خویشتن را داخل سیاهه اصلی VirtualBox ممتاز کنید و روی تنظیمات کلیک کنید. شما باید وارد برگه ذهن (Storage) در سمت چپ شوید و یک آیکون CD را تو باکس Storage Tree خواهید دید. در ادامه باید روی آیکون ذکرشده کلیک کنید تا بتوانید در سمت راست باید روی آیکون CD همراه با یک پیکان کلیک کنید. گزینه Choose Virtual Optical Disk File را گزینش کنید و داخل ادامه مکان پس انداز فایل Windows.iso را بررسی کنید.



وارد برگه سیستم (System) شوید و درون ادامه باید گزینه Optical موجود در باکس Boot Order را انتخاب کنید تا بتوانید از فلش بخاطر حرکت درون بالای هارد دیسک، استفاده کنید. بنابر برخی دلایل، فلاپی به رخ پیش تصور فعال شده است و با این که ویندزو 10 از آن ها پشتیبانی می کند، اما داخل صورت امید می توانید تیک آن را بردارید.



هم زمان حال گزینه اثبات (OK) را گزینش کنید. شما آماده ورود به مرحله نصب ویندوز هستید.نصب ویندوز 10

داخل منوی اصلی VirtualBox، باید ویندوز سامان مجازی را انتخاب کنید و تو دنباله به عزیمت بوت کردن باید روی گزینه Start کلیک کنید. صفحه نصب ویندوز 10 پس از چند لمحه نمایش داده خواهد شد. اطمینان حاصل کنید تنظیمات منطقه ای شما صحیح باشد و پس ازآن روی گزینه Next کلیک کنید. تو دنباله روی گزینه Instal Now کلیک کنید.



در امتداد نصب ویندوز از شما درخواست می شود کد محصول را کوشا کنید. با این حال، شما نیازی بوسیله کد پرداخت محصول برای مصرف از ویندوز 10 نخواهید داشت. داخل صورتی که کد محصول را دارید، آن را متوجه کنید و تو غیر این صورت، گزینه I don’t have a product key را انتخاب کنید. استفاده کردن از یک نسخه ویندوز 10 که با کد محصول، فعال سازی نشده باشد، ویژگی هایی دارد، اما برای استفاده داخل ماشین مجازی کم ارزش است.



در وعده بعد، نسخه ویندوز 10 موردنظرتان را بخاطر نصب، تفویض کنید. چنانچه دارای کلید محصول برای Windows 10 Home یا Pro هستید، نسخه موردنظرتان را انتخاب کنید. داخل صورتی که قصد ندارید ویندوز را فعال سازی کنید، کافی ست مراحل را امتداد دهید و ویندوز 10 پرو را انتخاب کنید تا بتوانید به ویژگی های اضافی آن دسترسی پیدا کنید. شرایط مجوز را بپذیرید و فرمان نصب را ادامه دهید.



شما در وهله بعد با دو گزینه ارتقاء خواه نصب سفارشی مواجه خواهید شد. از آن جایی که ویندوز را روی دیسک مجازی گمارش خواهید کرد، بنابراین قابلیت ارتقاء ندارد و باید گزینه سفارشی (Custom) را گزینش کنید.



شما درایو مجازی ابداع شده را با معروفیت Drive 0 مشاهده خواهید کرد؛ روی آن بخاطر انتخاب، کلیک کنید. هنگامی که گزینه Next را انتخاب کردید، انتصاب ویندوز 10 آغاز می شود. این جنین نیازمند زمان بوده و ممکن است کمی طول بکشد.

پیکربندی تنظیمات ویندوز 10

هنگامی که کار نصب انجام شود، صحبت کردن Cortana را خواهید شنید که هدایت های لازم برای پیکربندی ویندوز را عرضه می کند. تو ادامه روی تشبیه کردن میکروفون موجود در گوشه سمت چپ قسمت پایین نمایشگر کلیک کرده تا در صورت تمایل، صدای آن را حد کنید. موقعیت مکانی و صفحه مفتاح خود را ثبوت کنید، سپس گزینه Yes را درون سایر تنظیمات، انتخاب کنید. تو صورتی که با زبان دوم تایپ نکردید، کافی ست روی Skip کلیک کنید.



درون دنباله نصب مجازی ویندوز، کلیه بروزرسانی ها مورد تجسس فراغت خواهند گرفت. منتظر نصب تمام موارد باشید، سپس Cortana از شما سوال خواهد پرسید که آیا رایانه شخصی شما بوده یا متعلق بوسیله یک سازمان است؛ شما باید استفاده شخصی را انتخاب کنید.



ویندوز از شما می خواهد با حساب کاربری مایکروسافت متوجه شوید، بنابراین تو دنباله باید ایمیل خود را وارد خواه یک احصائیه کاربری جدید خلق کنید. با این که مزایای اضافی برای استفاده از حساب کاربری مایکروسافت وجود دارد، ولی ممکن است شما نخواهید از آن برای ماشین مجازی مصرف کنید. در این حالت، کافی ست در گوشه جانب چپ قسمت پایین، حساب آفلاین (Offline account) را انتخاب کنید.



یک نام برای حساب کاربری خود انتخاب و وارد کنید، سپس یک اشاره عبور خلق کردن کنید. بازیابی اشاره عبور گمشده دردسر متجاوز بزرگی است، بنابراین مطمئن شوید که پسورد خود را در جایی ذخیره سازی کرده باشید. توجه داشته باشید که امکان تعیین یک پیشگام در یادآوری رمز عبور هم وجود دارد، سپس روی گزینه Next کلیک کنید.

غصه اینک زمان آن رسیده که استعمال از Cortana را لغو یا ادامه دهید. تو صورتی که ابتکاری وارد ویندوز 10 شده اید، می توانید از آن برای یادگیری کلیه قابلیت ها مصرف کنید.



تو ادامه با تنظیمات حریم خصوصی مواجه خواهید شد و می توانید تفویض کنید که تا چه اندازه از داده ها را می توانید پول اعانه گذاری کنید. تو صورت احتیاج می توانید تیک را بردارید و سپس روی گزینه Accept کلیک کنید.نصب موارد اضافی

در حال مهیا می توانید از ویندوز تو VirtualBox استفاده کنید، ولی باید یک مولفه عمده دیگر را هم نصب کنید؛ گروهی از درایورها و سایر برنامه های کاربردی که به VirtualBox دستور می دهند با وسیله میزبان، ارتباط بهتری برقرار کنند. پس از نصب، می توانید سایز پنجره ماشین مجازی را بوسیله صورت پویا تحول دهید. همچنین کشیدن، رها کردن و سایر موارد حزن فعال خواهند شد.

کامل موارد توسط ماشین رمزی VirtulaBox از طریق یک CD مجازی، نصب خواهد شد. از آن جایی که هنوز فایل ISO بخاطر انتصاب ویندوز فعال است، باید آن را حذف کنید. شما می توانید از پنجره ماشین مجازی، روی آیکون CD کلیک راست کنید و گزینه Remove disk from virtual drive را انتخاب کنید.



در امتداد باید با مراجعه به وسیله ها، گزینه Install Guest Additions CD را در نوار منوی VirtualBox انتخاب کنید. برای راه اندازی، File Explorer را از نوار شهریه پایین ورق باز کنید، پس ازآن روی This PC درون سمت چپ، کلیک کنید. شما باید روی آیکون درایو CD برای نصب Guest Additions، دو جنین کلیک کنید. هنگامی که یادداشت های مربوط به التماس دریافت مجوزها را می بینید، گزینه Yes را انتخاب کنید.



پس از چند لحظه، باید یک نماد جدید به مشیت تنظیم را در نوار مستمری موجود درون سرنوشت پایین، مشاهده کنید؛ شما باید روی آن کلیک کنید و تو ادامه تیمار با کلیک روی گزینه Next، کار را ادامه دهید. داخل صورتی که یک مطلب مبنی پیاده شدن گمارش کند افزار مشاهده کردید، روی گزینه نصب کردن (Install) کلیک کنید.



در ادامه یک مطلب مبنی پیاده شدن رویه اندازی مجدد دستگاه خواهید دیدن تا بتواند مراحل انتصاب را تکمیل کند. امر خود را ادامه دهید تا بتوانید از فردی های متاخر بهره مند شوید؛ بدون آن ها یک نمایشگر با وضوح پایین را مشاهده خواهید کرد.

هنگامی که مجددا ملتفت جهیز عامل شوید، تمام موارد تنظیم شده اند. برای استعمال از سایز تمام صفحه، می توانید دریچه ماشین رمزی VirtualBox را اتساع دهید. فراموش نکنید که باید روی آیکون CD، کلیک عبث کنید و داخل دنباله Guest Additions CD را حذف کنید.اصول ابتدایی ویندوز 10

داخل صورتی که برای نخستین جنین از ویندوز 10 استفاده خواهید کرد، بهتر است چند نکته را مدنظر قرار دهید.روی گزینه Start موجود در جانب چپ تقدیر پایین کلیک کنید و سپس ملتفت تنظیمات شوید. در این بخش می توانید توان های مختلف ویندوز 10 را مشاهده و پیکربندی کنید.بخاطر انتصاب بروزرسانی ها باید از بخش Update
  • ۹۹/۰۱/۱۴

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی