ساعت شنی

اینستاگرام یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی دنیا است که کاربران بسیار زیادی بی آرامی داخل ایران دارد. این شبکه ی مدنی ششم اکتبر (۱۵ مهر) امسال ۱۰ ساله شد. اینستاگرام در ابتدا بوسیله نشانی سرویسی کوچک آغازبه حکم کرد؛ اما ناچیز کم بسط یافت و امروزه تقریبا در هر خال ای از جهان کاربر دارد. اینستاگرام رنجور متجاوز ارزان بخاطر درآمدزایی محسوب می شود و افراد زیادی مشغول فعالیت در آن هستند.

از زمان آغازبه کار تاکنون، اینستاگرام بوسیله شکلی محسوس متحول شده است و خیر تنها مدل سازی قشری جدیدی نسبت بوسیله گذشته دارد بلکه از قابلیت های متنوع بهره می گیرد و هرچه زمان می گذرد تنوع این استعداد ها افزودن پیدا می نرم. یکی از بزرگ ترین تغییرات چند وقت اخیر، ادغام بخش دایرکت اینستاگرام با فیسبوک مسنجر بود. بوسیله لطف این کار، کاربران فیسبوک مسنجر می توانند به رخساره مستقیم به کاربران اینستاگرام پیام ارسال کنند و وارونه. 

اینستاگرام درون دنیای امروز شکوه بسیار زیادی دارد؛ بنابراین پیش بینی آینده ی آن می تواند حاوی نکات جالبی باشد. در همین راستا به تازگی سخن سنج ی وب سایت ورج در مقاله ای جالب، آینده ی اینستاگرام را پیش دماغ کرده است. در ادامه به پیش دماغ او از آینده ی پلتفرم محبوب این روزها نگاهی می اندازیم. مقاله ی تصنیف شده توسط ورج قالب عجیبی دارد، ما تکاپو کرده ایم تا حد امکان بوسیله این قالب وفادار جاویدان بمانیم.

[رونوشت شده برای دستگاه های دو اتیه قدیمی]۶ اکتبر ۲۰۳۰ (۱۴ مهر ۱۴۰۹)

اینستاگرام، همان اپلیکیشن کوچک فیلتر عکس که اکنون بزرگ ترین پلتفرم سودا و ارتباطات در دنیا است، امروز ۲۰ ساله شد.

[تصاویر پراکنده ی آرشیوی از اپلیکیشن اینستاگرام درون نزدیک سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۴ و ۲۰۱۲]

اینستاگرام هنگام یک دهه ی اخیر بوسیله شکلی صریح متحول شد؛ زمانی یک شبکه ی اجتماعی کوچک محسوب می شد، ولی اکنون پلتفرمی همگی انسداد است که بسیاری از کارهای روزانه ی ما به آن مناسبت دارد. اینستاگرام مدتی پیش به نخستین مشارکت ۱۰ تریلیون دلاری دنیا تبدیل شد، آن غم با وجود دنباله ی مسئله توفیق آمیز فیسبوک و واتساپ و مسنجر. 

با درون نظر داشتن سالگرد ۲۰ سالگی اینستاگرام، درون ادامه شماری از بنیادی ترین اتفاقاتی را که در دهه ی گذشته برای اینستاگرام رخ دادند مرور می کنیم:۲۰۲۱

اینستاگرام میزبان یک تب متاخر در اپلیکیشن خود برای سودا اجناس می شود؛ این تب در نقش مقدمه ای برای خلق کردن شبکه ی تجارت جهانی اینستاگرام ظاهر می شود. درخت سرو متاخر اینستاگرام تو هنگام آغازبه کار به شما امکان می دهد تو بین انواع محصولات و فروشگاه ها و عکس های تگ شده جابه جا شوید تا بتوانید هر چیزی را که می بینید بخرید. 

[۲۰۲۱ - اسکرین شاتی از قابلیت های سرو جدید اینستاگرام]

اینستاگرام نسخه ی قرین اسباب پینترست بخاطر بوکمارک کردن محصولات را نحو اندازی می کند. گزینه ای دامن نشانی «به وجه اشتراک مجله گذاری تو اینستاگرام» (Share to Instagram) کمتر کم در فضای وب ظاهر می شود و به شما امکان می دهد محصولات موردعلاقه را پس انداز کنید و به دنبال استایل های قرین در تو اپلیکیشن بگردید. ۲۰۲۲

سیستم پیام رسانیِ اینستاگرام با واتساپ و SMS هماهنگ می شود و اقتدار برقراری تماس با آن ها را پیدا می کند. مؤسسه ی پژوهشی Cheshire Analytics تقویم می زند تا پایان سال ۲۰۲۲، نیمی از تمامی پیام هایی که پیاده شدن بستر موبایل ارسال می شوند از سرورهای فیسبوک گذر کنند.

[ویدئوی تبلیغاتی اینستاگرام؛ حقیقت: Instagram Studios]

اینستاگرام رقیب نت فلیکس را با شهرت Flicks راه اندازی می نرم. مقدماتی تلاش شدید اینستاگرام تو حوزه ی فیلم گروهی جهانی از اینفلوئنسرها را شامل می شود و به متد ای طراحی شده که زیادترین لذت را به کاربران موبایل منتقل نرم. تماشای محتوا بوسیله صورت محدود امکان پذیر است. در همین دوران یک اینفلوئنسر با استفاده از کارت اعتباری مادرش جزیره ای کوچک خریداری می درنگ و این کار در بین اینفلوئنسرها مرسوم می شود. خریداری جزیره به نمادی برای شرایط آن روزها تغییر می شود و صنعت خرید و معامله جزیره که توسط انسان ها ساختن شده تو حیثیت یک سال به ارزشی بالغ پیاده شدن ۱۰ میلیارد دلار می رسد. ۲۰۲۳

اینستاگرام سرویس های IG Cards و IG Codes و Insta Tap Points را روش اندازی می کند تا فروشندگان فیزیکی بتوانند ازطریق اپلیکیشن اینستاگرام، خریدها را تصویب کنند. خرج های ارزش افزوده ی کمینه و یکپارچگی این نحو فروش با روش های مدنی (همچون کاستن های محبوب Share to Buy) باعث می شوند فروشگاه های رخت خانگی و تکه فروشی های متداول و رستوران ها به شکلی فراخ از اینستاگرام استقبال کنند. 

پس از دلبستگی ی قطعی مردم بوسیله قوطی های رمزآلود (Mystery Box)، اینستاگرام Instabox را راه اندازی می کند که بوسیله شما امکان می دهد اقلامی تصادفی را که خودتان از ماهیت آن ها شناسایی ندارید در اعتبار یک شب دریافت کنید. یکی از مدیرمحصول های اینستاگرام در آن زمان می گوید: «صندوق های ما نسبت به دیگر جعبه های رمزآلودی که تو بازار صریح می شوند دو موافق رمزآلودتر هستند». پس از اینکه سه خریدار اعضای بدن را دریافت می کنند، جعبه های اینستاباکس از بازار جمع آوری می شوند. 

[تصویر اطلاعیه ی کمیسیون امنیت کالاهای مصرفی ایالات متحده با محوریت جمع آوری اینستاباکس از بازار]

اینستاگرام سرویسی مشابه اوبر بخاطر هم چشمی با آن، روش اندازی می بطی ء. این سرویس شما را قادر می سازد با منتشر کردن یک ویدئو از منطقه ای که درون آن حضور دارید، راننده را فرا بخوانید. 

سرویس اینستاگرام نیوز (Instagram News) نخست به کار می درنگ و زمان اضافی نمی گذرد که به اصلی ترین لب خبری برای کبیر ترین کاربران اینستاگرام دگرگونی می شود. در همین راستا صنعتی خبری جدیدی با محوریت خبررسانی در مناطق محلی شکل می گیرد و کاربران فاتحه به خبررسانی از منطقه ی خود می کنند. این اتفاق باعث می شود کسب و کارهای کوچک، یک شبه به جاذبه ی توریستی تبدیل شوند. ۲۰۲۴

صدها نفر از اینفلوئنسرها اینستاگرام را بوسیله ایجاد اتحادیه ای جدید تهدید می کنند؛ این اینفلوئنسرها می گویند اینستاگرام باید قدری از منفعت IG Shops را به آن ها بدهد. اینستاگرام به درخواست آن ها پاسخ نمی دهد و شماری از رهبران این جنبش بخاطر همیشه از پلتفرم اینستاگرام بیرون انداخته می شوند. 

[تصاویری از تجمعات اعتراض آمیز اینفلوئنسرها با شعار «جلوه گر ما، زندگی ما»]

اینستاگرام درخت سرو متشابه Lolcate می سازد؛ این اپلیکیشن که محبوبیت ناگهانی محسوس می کند، باعث می شود نوجوانانی که در مناطق غیرقابل پیش دماغ بوسیله یک باره مهیا می شوند، تبدیل بوسیله ستاره شوند. والدین با ذکر دلایلی همچون گم شدن فرزندشان ابتدا بوسیله انتقاد از این سرویس می کنند. 

اینستاگرام سرویس Stores را راه اندازی می کند و ازطریق آن بوسیله لقمه فروشی ها امکان می دهد فروشگاه های واقعیت افزوده خلق کنند. کاربران می توانند به صورت مجازی شکل های فروشگاه را بر تن کنند و با آن لباس ها از خود عکس بگیرند و سپس به اشتراک بگذارند. لقمه فروشی های ول توقع می کنند فروشگاه های رمزی کمیت دزدی از فروشگاه است؛ در مدت اینفلوئنسرها با این روش، بدون تهیه کردن محصولات از آن ها منفعت می برند. 

قابلیت متاخر Instachow بخاطر تحویل غذا به کاربران آغازبه امر می کند و به شما امکان می دهد عکس هر غذایی را که دیدید، در این بخش وارد کنید و اپلیکیشن به رخساره خودکار، نزدیک ترین نتیجه به عکس آن خوردنی را از یکی از رستوران های مجاور توصیه می دهد. میخانه هایی که نمی توانند به شکلی کم قیمت غذاهای موردنیاز کاربران را تهیه کنند، درون اغلب اوقات با شکایات وافر مواجه و سپس از پلتفرم خارج انداخته می شوند.

بعد آشپزخانه های تاریک (Dark Kitchens) روی کار می آیند. این آشپزخانه ها به طور ویژه در مبنا ی طبخ بار های غذایی که از آن ها عکس محزون شده است، فعالیت خواهند کرد. مهمانخانه هایی که مرحله های غذایی متجاوز کوچک سرو می کنند کمینه اندک کنار بازار غالب می شوند، زیرا تنوع غذایی زیاد بالایی دارند. کوچک بودن غذاها باعث می شود عکاسان بتوانند تعداد زیادی از آن ها را درون یک عکس جای دهند (درحالت معمول: چایِ داغ، سه کاسه نودل، یک شیرینی ماکارون کوچک و... .)۲۰۲۵

مقدماتی نسخه از اینستاگرام لنز (Instagram Lens) برایاپل گلس و عینک های هوشمند سری گلکسی گلس سامسونگ و و دیگر عینک های هوشمند منتشر می شود. این اپلیکیشنِ واقعیت افزوده روی افراد و جا هایی که ازطریق عینک می بینید فیلتر اضافه می کند.

به لطف اپلیکیشن اینستاگرام لنز غشا انسان بی پیرایه می شود، استخوان وضع فرم دار می شود، مژه ها بلندتر بوسیله نظر می رسند، چشم ها مبصر ترند و جوهر ها همچون ریشه های پروتز شده به نظر می رسند. برای کسانی که به ریش علاقه دارند، فیلتر اینستاگرام لنز بهترین ادوات است. اگر ریش نخواهید، می توانید با اینستاگرام لنز ریش را از بین ببرید. به لطف این اپلیکیشن آسمان آبی زیرفون و ابرها جذاب ترند و چمن ها متصل مصالحه شده و با قاعده بوسیله چشم می آیند. در پاییز، انبوهی از برگ های درختان روی زمین ظاهر می شوند.

داخل همین دوران، کاربران مشغول به انتقاد از اینستاگرام لنز می شوند و می گویند این ابزار واقعیت افزوده نظام های غیرواقعی به دنیا تزریق می درنگ. مدتی بعد، نویسندگانی که همسرشان راضی نمی شود عینک را در مسکن بردارد، دست به فرمان می شوند و مقالاتی درون این زمینه می نویسند. یک عیال که همسرش کاربر اپل گلس محسوب می شود، می گوید: «شوهرم بوسیله من گفت بنیادی حلق که فیلترها مرا چگونه مدال می دهند؛ اخلاق و باطن مهم است». 

[فیلتری درون سطح جهان اعمال می شود: نسل فاتحه عینک های هوشمند داخل حدود سال های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴، استایل و رنگی ناگهانی به اشیاء می بخشند]

اینستاگرام سرویسی جدید را معرفی کردن می کند که بوسیله شما امکان می دهد با پست کردن تمثال از محصولات یک شرکت، سهام آن باهم اتحاد کردن را خریداری و معامله کنید. در جریان نمایش نسخه ی آزمایشی این قابلیت، یکی از مدیران اجرایی اینستاگرام تصویری از خودروی تسلا مدل ۸ خود را ثبت کرد، ولی نتوانست فروش را تکمیل کند؛ برای اینکه در آن لحظه بوسیله برهان حادثه ای که تو توییتر رخ داده بود، معاملات به حالت تعلیق درآمده بودند. ۲۰۲۶

شریک شدن Quibi که درون حوزه ی رسانه های کلاسیک فعالیت می کرد و در آن زمان از بین رفته بود مدعی شد اینستاگرام یکی از پتنت ها را نقض کرده است. بااین حال اینستاگرام تو خارج از محکمه سریعا با این انبازی به سازش دست علنی کرد.

InstaImplants قابلیت جدید اینستاگرام است که به اینفلوئنسرها امکان می دهد تراشه های بی سیم کوچک را داخل گردن خویشتن جاسازی کنند؛ این تراشه ها می توانند با اینستاگرام لنز وابستگی بگیرند و به اپلیکیشن بگویند که کاربر به چشم افراد دیگر، چگونه به نظر برسد. افراد نوجوان ظاهری بی سابقه و غریب برای خود گزینش می کنند تا والدین خود را زجر کنند. طرفداران سلبریتی ها ظاهری کاملا شبیه بوسیله سلبریتی موردعلاقه شان برای خود می سازند. مدت زیادی نمی گذرد که شرکت ها فرایند توسعه ی چهره های سفارشی را آغاز می کنند. این چهره های سفارشی در سپرده های ویژه به طرفداران فروخته می شوند و به همراه آن ها صندوق های رمزآلود دردسترس خریدار قرار می گیرد. 

اینستاگرام سرویسی مانند Airbnb روش اندازی می کند. کاربران داخل این سرویس جدید می توانند با جابه جایی در بین تصاویر، خانه ها یا آپارتمان هایی را که می توانند از پس هزینه ی آن ها بربیایند اجاره کنند.  ۲۰۲۷

فیسبوک پروژه ی جدیدی بخاطر ساختن روستا دیجیتالی روی کار می آورد؛ اما این پروژه باعث نابودی هزاران هکتار جنگل بارانی می شود. پس از این اتفاق، تنخواه گذاران تعلق ی خود را به فیسبوک از مشت می دهند و این شرکت رزین خسارت اضافی می شود. در پی این اتفاق، فیسبوک به The Instagram Group تغییر نام می دهد. 

[لوگوی Instagram Group به همراه لوگوی سرویس های مختلف محتوی WhatsApp و Messenger و Lens و Shops و Flicks و Clips و Pops و Go و... ]

Baldwell Grou، شرکتی عالی در حوزه ی تحلیل بازار، پیش بینی می درنگ که تا ۲۰۴۰ سه گانه چهارم تمامی کالاهای فروخته شده داخل ایالات متحده ی آمریکا، پهلو بستر اینستاگرام به سودا برسند. 

پس از سال ها نگرانی درباره ی بازرسی روی محتوا و دگرگون سازی واقعیت (فیلترهای واقعیت افزوده)، اینستاگرام طرحی عرشه عنوان «قاعده گذار رمزی» روی کار می آورد که امکان اجابت کردن تغییرات سیاست های مربوط به طبقه کارگر و زحمتکش پلتفرم را فراهم می کند. نیز طرح یادشده مجاهدت کرد جلوی بازنویسی فیلترها به صرفه افراد ثروتمند گرفته شود.

داخل این دوران کاربران بوسیله دو بخش تقسیم می شوند؛ در مدخل پایینی برترین اینفلوئنسرها و طراحان محبوب فیلتر و کلکسیون ای از نوجوانانی که محتواهایشان وایرال شده است، حضور دارند. بسرنوشت شوم دچار کردن بالایی دربرگیرنده رهبرانی است که توسط آویشن اینستاگرام انتخاب می شوند. آویشن مدیران اجرایی اینستاگرام توسط سهام داران اصلی مدیریت می شود و همین سیاست، مارک زاکربرگ را به نشانی مدیر اصلی نگه می دارد.

نهادهای رگولاتوری اروپایی مبدا به ارتکاب تحقیقات گسترده روی اینستاگرام می کنند تا بفهمند که این پلتفرم در بازارِ پرداخت های واقعیت افزوده رفتار انحصارگرایانه دارد یا خیر. تحقیقات به طور عمده روی این موضوع صورت می گیرد که احتمالا اینستاگرام نمی گذارد دیگر اپلیکیشن های واقعیت افزوده ی مخصوص عینک های هوشمند در میدان هم چشمی کنند. رهبران آمریکا می گویند که یک انبازی آمریکاییِ به خصوص به دلیل موفقیت هایی که تصرف کرده، بوسیله عارض ناعادلانه هدف نهادهای رگولاتوری اروپایی صبر خمود است. ۲۰۲۸

کیتی فلایستایل، سناتور آمریکایی و اینفلوئنسر پیشین اینستاگرام، بوسیله عارض عمومی اخبار نکرد که بخاطر ارتکاب تبلیغات کرم ضد خستگی چشم پول قبض کرده و به همین دلیل توسط دادگاه جزا شد. این دشت که جزو بازارِ نوظهور و درحال پیشرفتِ استروئید های تأییدنشده با دوز پایین بود تلاش می کرد فشاری را که نمایشگرها به چشم دانا می کنند، کاهش دهد.

کیتی فلایستایل داخل سال اول فقره خود نیمی از پست هایش را با محوریت نعمت ضد خستگی چشم منتشر کرد. این سناتور در دفاع از خود گفت حتی درصورتی که تبلیغات ایفا نمی داد همچنین از این نعمت استعمال می کرد. او تو دنباله گفت کالایی که به مجانی ستاندن کرده و همچنین پولی که بابت پست ها به حسابش ریخته شده نمی تواند او را به عنوان حامی پروژه ی نعمت ضد خستگی چشم معرفی کردن کند؛ زیرا این کرم محصولی واقعا عالی حیات. شماری از فعالان از فلایستایل خواسته بودند که از مقام خویشتن کناره گیری درنگ و این سناتور آن ها را تهدید کرد.

[تصاویر تبلیغاتی منتشرشده از کیتی فلایستایل درحالی که دور چشم خویشتن از کرم سبزآبی موردبحث مصرف می یواش]

اینستا اپس (Insta Apps) به دیگر همکاری ها امکان می دهد سرو های دیگری درون اینستاگرام لنز ابداع کنند. داخل زمان آغازبه کار، نایکی ارسی ورزشی بوسیله اینستاگرام لنز افزایش کرد. کاربر می توانست این ارسی ورزشی را بخرد و بعد از آن در نسخه ی واقعیت افزوده ی خویشتن که برای سایر انسان به عرضه درمی آمد استفاده کند. مشارکت ساب وی اپلیکیشن ساندویچ جدیدی برپایه ی واقعیت افزوده خلق کرد که باعث می شود بقیه شما را در حال خوردن ساندویچ ببینند. زمان زیادی نمی گذرد که بوسیله تعهد پرداخت گذاری عکس با ساندویجِ نیمه خورده شده، ترند می شود.  ۲۰۲۹

مارک زاکربرگ ویدئوی اولین شلنگ های خویشتن کنار مریخ را تو اینستاگرام منتشر می کند.

[ویدئوی منظره ی مریخ]

هکری ۱۳ ساله حساب اینستاگرام مهتر جمهور آمریکا را هک و بیانیه ای درون آن منتشر می نرم. تو این بیانیه، طلای الکترونیکی آمریکا به رایگان عرضه داده می شود. این طلا بها طلای واقعی را هدف راحتی می دهد و قیمت خودش بوسیله شدت بالا می جوی. کاخ سفید سپس بیانیه ای منتشر کرد و نوشت: «حساب اربابی جمهوری هک شده بود. طلای الکترونیکی آمریکا، ارز دیجیتال تأییدشده محسوب نمی شود». 

اینستاگرام نسخه ی مشابه اپلیکیشن Datadive را با محوریت «نقیض حریم مخصوص» اسلوب اندازی می کند. کاربران ازطریق این سرویس می توانند برای دریافت پول اطلاعات انحصاری خود همچون تاریخچه تولد و مشکلات پزشکی و عده تأمین اجتماعی (SSN) و موارد دیگر را معلوم کنند. 

فعالان به برهان باز شدن درخت سرو متاخر اینستاگرام تاور (Instagram Tower) از اینستاگرام انتقاد کردند. آن ها گفتند Instagram Tower باعث شده عمر روزمره ی انسان بیش از حد به حالت دیجیتالی دربیاید؛ از پرداخت ها گرفته تا خرید لباس. ویژگی به نمایندگی از اینستاگرام گفت: «هیچ کاربری مجبوربه کاربرد از Insta Lens یا IG Pay یا Share to Buy نیست. ارزهای الکترونیکی سنتی هنوز هم تو بسیاری از مناطق پذیرفته می شوند».  ۲۰۳۰

مارک زاکربرگ بوسیله سناتور فلایستایل پیشنهاد قسط که او را فرمانروا ایالت سیلیکون اما کند؛ اما این پیشنهاد رد شد، بعد زاکربرگ شایعه هایی را که می گفتند او اراده دارد در سال ۲۰۲۳ برای انتخابات زوجیت جمهوری ثبت شهرت کند، رد کرد. زاکربرگ داخل آن زمان گفت قصد دارد همچنان روی اینستاگرام تمرکز کند، پلتفرمی که «کارهای زیادی برای ادا دادن دارد». مارک زاکربرگ اجازه داد طرح «سر گذاری رمزی» به مسیری اختیاری برای ابداع قوانین دیجیتالی تبدیل شود؛ بنابراین کاربرد از آن ضروری نباشد. در پی این کار، منتقدان گفتند زاکربرگ قصد دارد غلبه خویشتن را تو مدیریت اینستاگرام تقویت کند. 

مارک زاکربرگ تعرفه ی جدیدی تحت عنوان اینستاتکس (InstaTax) روی تمامی معاملات پیاده شدن بستر اینستاگرام اعمال می کند. زاکربرگ می گوید پولی که از این سیاق بوسیله دست می آید بوسیله ایجاد یک صندوق مالی مستقل برای تأمین نیازهای مالی پروژه های امر اشتراکی دیجیتالی ویژه داده می شود. تو اولیه مرحله ی پروژه، پیش دبستانی های دیجیتالی ایجاد می شوند. 

بیلبوردهای تبلیغاتی مجازی روی کار می آیند و برای پروژه ی Z Works که توسط زاکربرگ پذیرش شده، تبلیغات می کنند. این پروژه ی جدید درون مجاهدت برای تولید فیلترهای هوا و تقویت کننده های رمزی طعام و الگوریتم جدیدی که بازدید بیشتری برای اینفلوئنسرهای معمولی بوسیله ارمغان می آورد است. 

مقدار محبوبیت مارک زاکربرگ عادت به فلک می کشد، بااین حال فعالان می گویند ناظران مجازی زاکربرگ برای اعمال فیلترهایی که با ماهیت اینستاگرام هم خوانی دارد رفتاری سخت گیرانه از خویشتن نشان می دهند. همچنین گزارش ها نشان می دهند افراد نوجوان به دلیل وجود کلکسیون قابلیت های غیرکاربردی و افزودن تعلق ی والدین موجودی بوسیله اینستاگرام، به سرعت تو حال زین این پلتفرم هستند. اینستاگرام نسخه ی شبیه سرویس Quikpics را راه اندازی می کند؛ این سرویس، سرویس ساده ی دوبعدی برای وجه اشتراک مجله گذاری عکس است که بوسیله دلیل تکریم استانداردهای زیبایی شناسی مینیمال، توسط دوده متاخر مورداستقبال قرار می گیرد. بیشتر بخوانید:کاربران داخل سه ماهه ی سوم سال، ۲۸ میلیارد دلار بخاطر اپلیکیشن ها نفقه کردندقابلیت جدید مایکروسافت اج: پین کردن صفحات وب مدنظر به منو استارت ویندوز ۱۰چگونه می توانیم میزان استفاده از داده های اینترنتی را در اندروید مدیریت کنیم؟اپلیکیشن های پولی اندروید و آیفون که امروز مجانی شده اند (۱۷ مهر)نایت مود به اپلیکیشن Camera Go گوگل می آید
  • ۹۹/۰۷/۱۹

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی