ساعت شنی

سال گذشته ی میلادی، دو هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس در بور ی چند ماه کاستی کردند و متأسفانه ۳۴۶ نفر جان خویشتن را از مشت دادند. در پی آن اتفاق ها، تحقیقات وسیع درباره ی هواپیمای مذکور آغاز شد و هنوز هم دنباله دارد. بوسیله تازگی گزارش جدید وابسته به دنده ی آمریکا مدعی شده که بوئینگ نقص های موجود تو نقشه کشی هواپیمای ۷۳۷ مکس (Boeing 737 Max) را از خلبانان و نهادهای ناظر پنهان کرده است که ادعای جلال به شمار می آید. درواقع، بوئینگ می خواسته هواپیمای ۷۳۷ مکس در موعد مقرر به پرواز دربیاید و فراهم نبود نقص های مدل سازی را به خلبانان و نهادها بگوید تا آغاز بوسیله کار رسمی جت به تعویق نیفتد. 

گزارش جدیدی که کمیته ی حمل و نقل مجلس نمایندگان ایالات متحده ی آمریکا منتشر کرده است، با ارائه ی فداکار شواهد اعلام می یواش شریک هواپیماساز بوئینگ تصمیم پژمرده راهِ میان به خشکی امدن را انتخاب کند و نهادهای بازرس را زیرفشار قرار دهد تا از بازرسی دقیق روی تمامی جوانب طراحی هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس چشم پوشی کنند. کنگره ی آمریکا می گوید بوئینگ از این طریق قصد داشته است سعی کند در میدان هم چشمی با رقیب بزرگش، یعنی ایرباس، باقی بماند. ظاهرا بوئینگ به نهادهای ناظر نیز گفته است که برای اعمال نظارت درست، بسیار از حد ناراحت هستند. 

گزارش متاخر کمیته ی حمل و نقل مجلس نمایندگان می گوید دو جنین افت بوئینگ ۷۳۷ مکس درون سال گذشته مولود ی کلکسیون ای از فرضیات فنی غلط مهندسان بوئینگ و مشعشع نبودن گروه مدیریتی بوئینگ درباره ی نقشه کشی این جت بوده است. دنده می گوید واضح است دایره ی هوانوردی فدرال آن نعوظ که باید و شاید بر بوئینگ ۷۳۷ مکس نظارت نکرده و این حکم نیز به کاستی مرگ بار جت منتهی شده است.

کنگره ی آمریکا بوسیله مجموعه ای از محاسبات متخصص اشتباه و قضاوت های نادرست گروه مدیریت رمز می کند که همگی تقصیر بوئینگ هستند. کنگره باردیگر روی عیب های موجود در سیستم نظارتی راه اندازی ی هوانوردی فدرال تأکید می کند و از نقش درخورتوجه این اتفاق روی سقوط ۷۳۷ مکس سخن به میان می آورد.

از سال گذشته ی میلادی، تحقیقات وسیع و متعددی روی فعالیت های بوئینگ عمل شده است و چند نهاد بازرسی را اول کرده اند. بوئینگ ۷۳۷ مکس درون مدت پنج ماه دو مرحله کمبود کرد و نگرانی های زیاد زیادی به بار آورد. بوسیله متعاقب این موضوع، مجوز پرواز این هواپیما بوسیله سرعت لغو شد تا دراین ماخذ بررسی هایی نکته سنج انجام شود.

در اکتبر ۲۰۱۸، نخستین وعده یکی از پروازهای خطوط آسمانی «لایِن ایر» (Lion Air) دقایق کوتاهی پس از بلندشدن از فرودگاهی درون نزدیکی جاکارتا داخل اندونزی سقوط کرد که درنتیجه ی آن، تمامی ۱۵۷ مسافر جت بوسیله همراه خدمه به شوق مرگ کشانده شدند. چند ماه سپس و در مارس ۲۰۱۹، یکی از هواپیماهای خطوط آسمانی «اتیوپین ایرلاینز» (Ethiopian Airlines) داخل مباشرت منطقه ای به اشتهار آدیس آبابا در ناحیه اتیوپی هبوط کرد و درنتیجه ی آن، ۱۸۹ نفر فوت شدند.  مقاله های مرتبط:بوئینگ با حیات ممنوعیت پرواز، تولید هواپیمای 737 مکس را ادامه می دهدبوئینگ نقص نرم افزاری جدیدی در هواپیمای 737 مکس کشف کرد

دلایلی که باعث سقوط هواپیما شدند، کمینه نیستند. مجموعه ی اشتباه ها و عیب های متخصص درنهایت دست به دست هم دادند و صدها نفر را به شوق مرگ کشاندند.

معاینه نهادهای ناظر نشان می دهد یکی از حسگرهای ویژه ی جت دستخوش نقص فنی بوده و باعث شده ۷۳۷ مکس بوسیله یک باره دماغه ی خود را به جانب پایین متمایل کند تا فرایند سقوط آغاز شود. خلبانان هر دو هواپیمایی که کمبود کردند، جدیت کرده بودند دماغه ی ۷۳۷ مکس را باردیگر به جانب بالا راهنمایی کنند؛ اما سیستم راهنمایی خودکار هواپیما کنار آن ها غلبه کرد. 

از عزل اول سال گذشته ی میلادی، اعضای کنگره اعلام کردند که داخل پی تجسس جوانب پرونده ی بوئینگ هستند. گزارشی که روز چهارشنبه ی این هفته منتشر شد، مولود ی ۱۷ ماه تحقیقات باریک بین و وسیع است. این تحقیقات پنج نشست ی استماع عمومی و ۲۴ مصاحبه و ۶۰۰،۰۰۰ ورق سند را شامل می شود. اداره ی هوانوردی فدرال در بیانیه ای گفت خویشتن را به باهم اتحاد کردن با کمیته ی حمل و نقل مجلس نمایندگان به عزم اعمال تغییرات لازم متعهد می داند.بیشتر بخوانید:معارفه اسلوب هایی از ماهی که احتمالا قادر بوسیله راه روبیدن روی هوازی هستندساخت مولکول جدیدی برای ذخیره کارمایه خورشیدی داخل پیوندهای شیمیاییویروس های غول پیکر، تکامل اسرارآمیز بخش مهمی از سلول های ما را توضیح می دهندآیا تاردیگریدها سرسخت ترین موجودات روی زمین هستند؟آیا درختان می توانند به پیداکردن جسد در حال پوسیدن دستیار کنند؟
  • ۹۹/۰۶/۲۸

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی