ساعت شنی

بوسیله گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از مهر، تجسس پشته و فرودهای قیمت اوراق تسهیلات خانه تو ۵ ماهه نخست سال جاری در مقایسه با دو میدان اثرگذار بر تحولات نفیس این اوراق دربرگیرنده میدان سرمایه و راسته مسکن، علامت می دهد که نرخ اوراق تسهیلات بناء تابعی از هر دو بازار مذکور بوده است.

به خصوص که همزمان با فراز گیری بورس در نیمه های خرداد و ابتدای تیرماه امسال، قیمت هر برگه تسهیلات مسکن از کانال ۴۰ هزاره تومانی تا کانال ۹۰ هزار تومانی رشد کرد؛ اما در مرداد ماه امسال که شاخص کل بورس با کاهش شدیدی مواجه شد، به دلیل آنکه بازار ساختمانی داخل پشته بازدهی ماه به ماه قرار داشت، نرخ برگه های تسهیلات مسکن بوسیله برهان اضافه تقاضای خرید مسکن، همچنان در کانال قیمتی بالای ۷۰ هزاره تومان تثبیت شد. اوراق تسهیلات ساختمان صادره درون اسفند ۹۸ (تسه ۹۸۱۲)

به نشانی مثال سابقه قیمت اوراق تسهیلات ساختمانی صادره در اسفند سال گذشته با نماد تسه ۹۸۱۲ که از ۱۰ فروردین امسال به بازار عرضه شدند مدال می دهد این برگه ها در نیم مقدمه فروردین بین ۴۹ هزار و ۹۰۰ تا ۵۳ هزار تومان عرضه می شدند همچنین تا سرانجام اردیبهشت نیز نرخ این برگه ها تا کمتر از ۶۰ هزاره تومان حیات اما ناگهان در ۱۲ اردیبهشت بوسیله حدود ۸۷ هزار تومان رسید ولی درون هفته سرانجام اردیبهشت به تحت ۶۰ هزار تومان برگشت اما در ۱ مرداد به ۹۴ هزاره تومان افزایش یافت که گرانبها ترین قیمت این تشبیه کردن داخل ۵ ماهه ابتدا امسال است.

این داخل حالی است که متمایز بازار در این روز در حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد قرار داشت و متوسط مقدار هر مترمربع واحد مسکونی داخل تهران در آماج ماه امسال که همان روز اطلاع دادن شد، ۲۱ میلیون تومان بوده است. اما قیمت این نماد معاملاتی درون حال حاضر (شنبه ۱۵ شهریور) ۷۲ هزار و ۲۰۰ تومان است داخل حالی که شاخص بورس در بازه یک میلیون و ۶۴ هزار واحدی سرمد مانده ولی مقدار بناء بوسیله متری ۲۳ میلیون و ۱۰۰ هزاره تومان رشد یافته است.

بازدهی این اوراق تو صورتی که دارنده تسه ۹۸۱۲ آن را در ۱۰ فروردین خریداری کرده باشد، برای فروش تو معاملات امروز ۳۳.۸ درصد است اما درون معاملات یکم مرداد ۸۸.۳ درصد بود. اوراق تسهیلات مسکن صادره درون فروردین امسال (تسه ۹۹۰۱)

اوراق تسهیلات ساختمانی صادره تو فروردین امسال همچنین با نماد تسه ۹۹۰۱ از ۲ اردیبهشت در بازار فرابورس شروع بوسیله ارائه شد با ۴۷ هزاره تومان کشف قیمت شد ولی در آخرین روز اردیبهشت به ۶۸ هزار و ۳۰۰ و سپس تو ۱۲ خرداد بوسیله ۸۷ هزار تومان رسید اما مجدداً مسئله نزولی در پیش گرفت و بوسیله کانال ۷۰ هزار تومانی بازگشت حتی در اول تیر به ۵۹ هزار تومان سقوط کرد ولی بلافاصله هنگام یک هفته در کانال ۷۰ هزار تومانی تثبیت شد.

۳۱ نشانه ماه، اوراق ۹۹۰۱ بوسیله قیمت ۹۳ هزاره تومان فروخته شد که بالاترین قیمت ثبت شده برای این برگه ها طی ۴ ماهه گذشته از گستردن آن است.

در مرداد ماه امسال اوراق با تشبیه کردن ۹۹۰۱ در کانال ۷۰ تا اوایل ۸۰ هزاره تومان سرگردان بود اما داخل معاملات امروز، کار خود را با ۷۲ هزار تومان به پایان رساند.

بازدهی نماد ۹۹۰۱ تو صورتی که دارنده این برگه ها آن را در ۲ اردیبهشت خریداری کرده باشد، داخل معاملات امروز ۳۴.۷ درصد و تو معاملات ۳۱ تیر ماه ۴۹.۴ درصد بوده است. اوراق تسهیلات مسکن صادره تو اردیبهشت امسال (تسه ۹۹۰۲)

اوراق تسهیلات مسکن صادره درون اردیبهشت ماه نیز که با نماد تسه ۹۹۰۲ داخل ۷ خرداد واقف بازار شد، با کشف قیمت ۷۸ هزار و ۴۱۰ تومان شروع بوسیله ابتیاع و فروش شد اما تو تیرماه و خردادماه درون کانال ۶۰ تا ۸۰ هزار تومان لرزه ارج داشت هرچند که در معاملات ۳۱ تیرماه با معامله این برگه ها بوسیله قیمت ۹۳ هزار و ۸۰۰ تومان که بالاترین ارج این برگه ها در ۳ ماه از زمان انتشار آن است، توانست رکوردزنی کند؛ قیمت پایانی این برگه ها در معاملات امروز ۷۱ هزار و ۶۰۰ تومان است که نشان می دهد سرمایه گذاری در این اوراق، بازدهی سلبی داشت.

سایر اوراق تسهیلات ساختمان منتشر شده از خرداد به این سو همگی یا زیان ده هستند یا حول و حوش مقدار خریداری شده درون معاملات روزهای اخیر خرید و فروش داشته اند.

این در حالی است که بسیاری از روزهایی که شاخص کل بورس هنگام ماه های تیر و مرداد امسال با کمبود اکید مواجه بود، ارزش اوراق تسهیلات ساختمانی یا رشد داشته یا با کاهش چندانی مواجه نبوده است.

به نظر می رسد بازدهی بالای بخش مسکن در ۵ ماهه مقدمه امسال جهت افزایش تقاضای ابتیاع مسکن و بوسیله تبع آن، افزایش تقاضای معامله اوراق تسهیلات مسکن با هدف شهود وام خرید خانه بوده است.

قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در ۵ ماهه نخستین امسال از ۱۵ میلیون و ۵۴۵ هزار تومان در فروردین ماه بوسیله ۲۳ میلیون و ۱۰۰ هزاره تومان درون مرداد ماه رسید که نمو ۳۲.۷ درصدی داشته است. وضعیت امروز میدان اوراق تسهیلات بناء چگونه بود؟

تو معاملات امروز اوراق تسهیلات مسکن تقریباً همه نمادهای معاملاتی درون بازه ۷۰ تا ۷۳ هزاره تومان ابتیاع و فروش شدند.

گران ترین ارج بیع برای اوراق تسهیلات ساختمان صادره در فروردین (تسه ۹۹۰۱) با قیمت ۷۴ هزار و ۳۰۰ تومان در یکی از معاملات روز ساری این تشبیه کردن علاقه داشت و ارزان ترین برگه همچنین ۶۳ هزار تومان فروخته شد که بوسیله یکی از معاملات اوراق تسهیلات مسکن صادره در شهریور ۹۷ با نماد ۹۷۰۶ اختصاص داشته است. با قرضه مسکن چند متر از یک خانه را می توان خرید؟

با توجه به اینکه متوسط مقدار هر متر مربع واحد مسکونی داخل تهران، در مرداد ماه امسال ۲۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بود، درون صورتی که خواهان خرید مسکن بتواند سقف تسهیلات ابتیاع بناء (۲۴۰ میلیون تومان) را گرفتن کند، می تواند با این مبلغ، حداکثر ۱۰ متر از یک واحد ۵۰ متری را که یک میلیارد و ۱۵۵ میلیون تومان ارزش دارد، خریداری کند که کمیت یک پنجم (۲۰ درصد) قیمت یک واحد مسکونی ۵۰ متری است.

از سوی دیگر، برای دریافت بدهی مسکن ۲۴۰ میلیون تومانی، متقاضی باید ۴۸۰ برگه خریداری کند که با در نظر قبض مقدار هر برگه، ۷۰ هزار تومان، خواستگار دریافت تسهیلات مسکن می بایست ۳۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان را که معادل ۱۴ درصد طاس وام می شود، به عنوان هزینه خرید اوراق تسهیلات ساختمان نفقه درنگ.
  • ۹۹/۰۶/۱۵

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی