ساعت شنی

مواد لازم: 

سینه مرغ: ۱ عدد

آب پیاز: شقه پیمانه

آب لیمو: ۳ ملاقه غذاخوری

زعفران ثانیه کشیده: ۱ قاشق غذاخوری

برز مرغ: ۲ عدد

آرد سوخاری: ۱/۵ پیمانه

پودر سفر: ۱ قاشق چایخوری

ادویه موثر: ۱ قاشق چایخوری

نمک و فلفل قزل: بوسیله ارزش لازم

چربی مخصوص سرخ کردن: به میزان لازم

رویه تمهید و دستور پخت: 

۱. برای درست کردن شنیسل باید ترجیحا از سینه یا فیله مرغ استفاده کرد. سینه مرغ را می توانید به قطع هایی که خویش دارید تکه کنید ولی بهتر است بوسیله اندازه کف مشت و ضخامت ۱/۵ تا ۲ سانت برش بزنید. پس ازآن گوشت مرغ را به مایه بیفتک کوب یا تیغه متعاقب چاقو که پهن تر است بکوبیم. بخاطر این حکم باید یک نایلون زیر گوشت و یک نایلون تیمار روی گوشت استراحت دهید و این کار باعث می شود گوشت هنگام کوبیدن پاره نشود.

۲. چون گوشت مرغ درنگ و زیبا است لازم نیست زمان زیادی بخاطر کوبیدن استفاده کنید. فقط در قطع چند ضربه. وقتی گوشت کوبیده شد، اندازه آن یک و نیم موافق می شود.

۳. با معاون نایلون طرف دیگر گوشت را تیمار برمی گردانید و بکوبید. سپس از اینکه سینه تکه شده مرغ کوبیده شد به آن آب پیاز اضافه می کنیم تا غصه عطر خوبی بگیرد و اندوه گوشت تردتر شود. اجازه می دهیم ۳۰ دقیقه در آب پیاز، نمک، زعفران و مقداری آب لیمو بخوابد.

۴. تو وهله بعد آرد سوخاری را با مقداری فلفل قرمز، نمک، پودر سیر و ادویه کار کننده طعم دار می کنیم. بعد تخم مرغ ها را در ظرفی مجزا می شکنیم و هم می زنیم تا زرده و سفیده بذر مرغ با بی قراری مخلوط شوند. مقداری هم زعفران به آن اضافه می کنیم تا خوشرنگ مرطوب شود.

۵. مرغ های آماده شده را ابتدا داخل آرد سوخاری مزه دارشده می غلطانیم و بعد داخل تخم مرغ می گذاریم و مکرر در آرد سوخاری می غلطانیم تا همه قسمت های آن بوسیله آرد آغشته شود. تابه مورد رویت را روی گرمی متوسط فراغت می دهیم و به اندازه ۱ سانت روغن در آن می ریزیم تا کاملا مشتعل شود و بعد مرغ های آغشته به آرد را داخل آن استراحت می دهیم.

۶. دما دامن تابه خیلی مهم است. اگر حرارت بیش باشد باعث می شود آردها زود رنگ تیره بگیرند و اگر هم بی نهایت کم باشد موجب می شود روغن بیشتری جذب گوشت شود.

منبع: ایرنا
  • ۹۹/۰۶/۰۳

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی