ساعت شنی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، «جوسپ بورل» با صدور بیانیه ای که بامداد جمعه در تارنمای سرویس رفتار اجنبی اتحادیه اروپا منتشر شد تصریح کرد: همان گونه که بارها اعلام کردم آمریکا به طور یکجانبه بوسیله مشارکت خود داخل برجامدر تاریخ ۸ «می» ۲۰۱۸ خاتمه داد و درون متعاقبا تو هیچگاه یک از فعالیت های مرتبط با این ارامش همدستی نکرد. بنابراین این قلمرو نمی تواند در کسوت طرف برجام از مکانیسم ماشه داخل قطعنامه ۲۲۳۱ استفاده درنگ.

وی افزود: به عنوان هماهنگ کننده برجام تمام تلاش خود را بخاطر اطمینان از حفظ و اجرای کامل این توافق توسط تمام طرف بوسیله کار می گیرم. 

مسئول سیاست اجنبی اتحادیه اروپا تفکر نشان کرد که برجام یکی از پایه های کلیدی معماری جهانی حاضر بودن اشاعه تسلیحات هسته ای به حساب می جوی و باعث ایجاد سکون در منطقه خاورمیانه می شود.

به گزارش ایرنا، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا عصر پنج شنبه (به دم محلی) به مقر نیویورک دایره ملل متحد رفت تا تو بازدید با دیجانی قاصد و نماینده دائم اندونزی در موسسه ملل متحد که زوجیت دوره ای این شورا را غصه برعهده دارد، درخواست دولت ترامپ را برای بازگرداندن بایکوت های شورای امنیت محصول ایران نمایش دهد.

داخل این دیدار که برایان هوک پاسبان مستعفی آمریکا داخل امور ایران وزیر خارجه ترامپ را اتصال کردند، پمپئو نامه ای را با امضای طاسی کرافت پلیس دائم آمریکا تو موسسه ملل متحد ارائه داد که هنگام آن اخبار شده است ایران به تعهدات برجامی خویشتن عمل نکرده و همچنین ممنوعیت تسلیحاتی را ابطال کرده است!

دقایقی بعد سه کشور اروپایی عضو برجام با صدور بیانیه ای اعلام کردند که از اقدام آمریکا بخاطر بوسیله کارگیری مکانیسم ماشه دشت ایران امان نمی کنند. آنها با رمز به ضرورت حفظ فرآیندها و سازوکارهای که بنیان چندجانبه گرایی است تصریح کردند: ما از طولانی اعضای شورای زنهار سازمان ملل متحد می خواهیم تا از هر اقدامی که باعث تعمیق اختلافات داخل شورا می شود و خواه پیامدهای منفی قطعی داخل پی دارد پرهیز کنند. پیام ظریف به مردم ایران درباره تلاش آمریکا برای فعال شدن مکانیسم ماشه مجله باریکه بوسیله رئیس شورای امن | آمریکا هیچ حقی برای تکاپو داخل انگیزه احیای تحریم ها ندارد روانچی: آمریکا با تقلا برای مسترد داشتن تحریم ها خود را خواری می کند نیویورک تایمز: مشخص حلق ترامپ بتواند مکانیسم ماشه را فعال بطی ء ادعای خبرگزاری فرانسه درباره زمان نمایش درخواست اجرای «مکانیسم ماشه» ترامپ به دنبال صلح با ایران است | ترامپ پیروز شود با روحانی دیدار می نرم بازی خطرناک آمریکا با ایران
  • ۹۹/۰۵/۳۱

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی