ساعت شنی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، در پی عالمگیر ویروس کرونا در قلمرو و کاهش مسافر و سفرهای بین استانی که تا حدود ۸۰ درصد درون ایام نوروز و تعطیلات قبل از آن ارزیابی شده وجود رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی بین شهری از این جریان متضرر شدند و مانند دیگر مشاغل کسب و کار آن ها نیز با بغرنج مواجه شد.

نهایتا عبدالهاشم حسن نیا، مهتر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از پسند و منحصر اعتبار حدود ۷۰۰ میلیارد تومانی برای ۱۱۳ هزاره و ۵۱ نفر راننده مسافری بین شهری در ستاد ملی مقابله با کرونا اطلاع داد که مقرر شد این رانندگان تسهیلات شش میلیون تومانی را با دستمزد ۱۲ درصد و بازپرداخت ۲۴ ماهه از تیرماه دریافت کنند.

ولی بوسیله نظر می رسد روند ثبت نام و صیقلی این تسهیلات بوسیله کندی رخ می گیرد. چرا که داریوش باقرجوان مدیرکل حمل و نقل مسافری راه اندازی راهداری و حمل و نقل جاده ای درون این باره به ایسنا گفت: تسهیلات کرونایی و روند صیقل آن به کندی قیافه می گیرد و با وجود اینکه تعداد زیادی از رانندگان ثبت نام کردند سایت و سامانه کارا جواب نمی دهد و با مشکلاتی مواجه است.

وی افزود: از میان حدود ۱۱۳ هزار نفر راننده مسافری بین شهری که در ناوگان حمل و نقل اشتراکی مشغول به کار هستند عزب حدود ۴۰۰۰ نفر چیره شدند تا امروز تسهیلات ریه میلیون تومانی کرونایی را شهود کنند که حدود سه درصد از کل رانندگان می شود و از آنجا که تا پنجم مردادماه زود ثبت شهرت برای آن ها درون سامانه کارا تعیین شده بود التماس کردیم تا این مهلت تمدید شود و همه رانندگان بتوانند درون این سامانه ثبت نام خود را ایفا دهند.

باقرجوان همچنین درباره برخی مشکلات بوجود آمده داخل صیقلی تسهیلات بانکی مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا به رانندگان اظهار کرد: برخی از بانک ها با وجود مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا رقیق گیری می کنند و تضامینی غیر از آنچه به تصویب فصیح را از رانندگان طلب می کنند، بنابراین رانندگان بین شهری در دریافت این تسهیلات با مشکلاتی مواجه شدند و بعضا با تأخیر این قرضه بوسیله آن ها صیقل می شود. از همه مسئولان بانکی و متولیان اصلی آن یعنی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می خواهیم که این موانع را از سر گونه بردارند تا رانندگان در اخذ این تسهیلات که صبر بود در تیرماه بوسیله حساب آن ها واریز شود، دچار بغرنج نشوند. قرار حیات ۱۱۳ هزاره شوفر تسهیلات کرونا بگیرند اما فقط ۲ تا ۳ هزار راننده قبض کرده اند
  • ۹۹/۰۵/۰۹

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی