ساعت شنی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، حمیدرضا کلامی تو جلسه ستاد تنظیم بازار که صبح امروز (۳۰ مقصد) برگزار شد، تو خصوص ترخیص کالاها، اظهار کرد: تاکنون از ابتدای سال تا ٢٨ تیرماه سال جاری ۵ میلیون و ۵۰۰ هزاره جثه کالا که مربوط به ۵ خامه کالای اساسی است ترخیص شده است.

وی با اشاره به مصوبه متاخر ستاد اقتصادی اقبال مبنی پهلو شتاب تو ترخیص کالاهای اساسی گفت: تجار، بازرگانان و واحدهای تولیدی و .. که کالاهای رادیکال آنها در قسمت قسمت کردن یک کالایی است و درون بنادر و گمرکات مانده، درون صورت انتظار می توانند بخاطر ترخیص و خروج آن با مقدار ارز ۴۲۰۰ تومانی رفتار کنند و ارز آن را سه ماه آینده شهود کنند.

وی داخل خصوص ترخیص کالاهای گروه دوم که با ارز نیمایی است، نیز افزود: ترخیص این گروه کالایی نیز به دو صورت ایفا می شود، روش مطلع اینکه تجار می توانند همین الان با خرید قیمت ارز اشخاص اقدام به ترخیص کالای خود کنند.

حامی معاونت بازرگانی تویی وزارت صمت تأکید کرد: طرز دوم برای ترخیص کالاهای قسمت قسمت کردن دوم این است که می توانند با ارز نیمایی روز مرخص کردن کنند و بانک مرکزی قول داده است سه گانه ماه آینده ارز آن را تأمین کند.

نویسنده ستاد تنظیم بازار فکر کردن نشان کرد: تا ۲۸ نشانه ماه حدود ۶ میلیون و ۷۰۰ پیکر کالای بنیانی قسمت قسمت کردن دوم کالایی ترخیص شده است . البته اولویت مرخص کردن با افرادی است که مواد مقدماتی تولیدات را با ارز اشخاص و یا اعتباری فروش کرده اند.

به گفته وی، ۴ میلیون تن کالای مهم نیز درون بنادر وجود دارد.

کلامی با رمز به اینکه فراوانی کالا برای دولت و وزارت صمت اهمیت یدکی دارد، تأکید کرد: سازمان میادین ثمر و تره بار، فروشگاه های زنجیره ای و صنوف همگی باید با طولانی ظرفیت نسبت به کالارسانی اقدام کنند.

وی تو خصوص بازرسی و کنترل راسته نیز افزود: قرار است در هر استان به مشیت تشدید بازرسی و بازرسی، شورای تشدید بازرسی تشکیل شود تا بتوانیم بهترین اقدام را در این هدف داشته باشیم که روز گذشته این امر به استانها ابلاغ شد.

بوسیله گفته کلامی، شورای مرکزی تشدید کنترل و نظارت در تهران به ریاست بنده و حضور اعضایی از طرف سازمان حمایت، دایره تعزیرات، سازمان صمت استان تهران، اتاق اصناف تهران تشکیل شده است.

دبیر ستاد تنظیم بازار تأکید کرد: ۲۰ تیم بازرسی از انبارها و محل نگه داری کالا در استان تهران با حضرت همه اعضایی که گفته شد، تشکیل شده است که مستنطق تعزیرات و متهم دادستان نیز در این تیم ها حضور دارند تا همان لحظه نسبت به صدور کار اقدام کنند. بنابراین با این اقدامات به قفا این هستیم که مراکز نگهداری و انبارها را نا زنهار کنیم.

کلامی افزود: شوراهای تشدید نظارت داخل استان ها نیز، قرار است همزمان در بازرسی ها، متهم تعزیرات و مستنطق دادستان پیشگاه داشته باشد و باید از همه وسیله های نظارتی بخاطر کنترل انبارها مصرف شود. تا اینکه از مردم نیز درخواست می کنند تا اگر باغ، منزل و یا انباری را می شناسند که کالا تو آن حراست می شود، به این شورا اعلام کنند تا اقدامات لازم را انجام دهند.
  • ۹۹/۰۴/۳۱

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی