ساعت شنی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن شیخ روز یکشنبه  ۲۲ تیر در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، با اشاره به نوسانات ارزی ناشی از بایکوت ها و محدودیت های ناشی از شیوع ویروس کرونا، تصریح کرد: وزارت صمت مسئول ایجاد انضباط در بخش صادرات و واردات رخت در سرزمین است و در این سطر با همدستی بانک مرکزی دادرسی های تعادل ارزی ناحیه را با زیادترین دقت و شفافیت انجام می کند.

رئیس جمهور سیاست طاسی طالع را امنیت از بخش مخصوص و مشارکت کوشا بازرگانان و تولید کنندگان برشمرد و مداومت کرد: با توجه بوسیله گزارش ها و ارزیابی مثبت وزارت صمت و بانک مرکزی از همدستی و فعالیت های سازنده بازرگانان دلسوز و متعهد و دارای کارنامه فاحش اقتصادی، مقررات و ضوابط باید در حروف حمایت و تشویق صادرکنندگان و وارد کنندگان باشد و به آن دسته ازکسانی که رفتار قانونمند داشته و بوسیله تعهد خود داخل چارچوب قانون عمل کرده اند، تسهیلات تشویقی ارائه دهند.

عالم در لب حال تصریح کرد: در کنار تشویق و تقویت صادرکنندگان و مسبوق کنندگان کوشا و متعهد به سیاست های تجاری کشور، در چارچوب همان  ضوابط و سیاست ها گروه قدری که با مرام سوء کاربرد از این شرایط و به عزیمت سوداگری ارز صادراتی خود را بوسیله دوچرخه قناعت کشور برنمی گردانند تک پیگرد قانونی  قرار می گیرند و با هماهنگی اتاق بازرگانی فعالیت آنها محدود می شود.

تو این جلسه رئیس کل بانک مرکزی مصوبات کمیته بازگشت ارز صادراتی را سبب تسریع برگشت ارز صادرات ارائه کرد که براساس آن، صادرکنندگان  برای برگشت ارز از تاریخچه صدور پروانه صادراتی ۴ ماه فرصت دارند و اگر ظرف سه گانه ماه بعد از تاریخ صدور پروانه صادراتی گمرک، ارز خویشتن را برگردانند بوسیله عنوان تشویق مبنای برگشت ارز آنها ۹۰ درصد ارج پایه صادراتی خواهد وجود.

پیاده شدن اساس این مصوبه درصورت تاخیر در برگشت ارز به حرکت دورانی اقتصاد، صادرکنندگان مکلفند باقیمانده تعهدات خود را درون سامانه نیما با ارزش روز ته مهلت ۴ ماهه مذکور در سامانه نیما، یا قیمت روز راسته هر کدام کم باشد، به بانک مرکزی بفروشند.

عبدالناصر همتی نیز گزارشی از روند ارائه ارز درون سامانه نیما عرضه کرد که براساس آن، طی دو هفته گذشته این عرضه جریان افزایشی داشته است.
  • ۹۹/۰۴/۲۲

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی