ساعت شنی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرآنلاین، حسام عقبایی درباره شرایط میدان اجاره اظهار داشت: داخل مورد کرایه مقدار باید بگویم که اجاره بها وضعیت احسان ندارد، به این دلیل که ورم عمومی به عنوان یکی از عوامل طرز کار تو بلندی رفتن قیمت اجاره بها است و وقتی دمل ایجاد می شود، موجر توقع دارد که این تورم در دربست بها آن تیمار محاسبه شود.

وی افزود: دلیل دوم این است که رادیکال موجران ما، موجران حرفه ای نیستند؛ گروهی هستند که تامین معاششان از اجاره اعطا کردن خانه است. بنابراین وقتی پای میز مذاکره با مستاجر می نشینند، فاتحه می گویند دمل پشته رفته و بعد می گویند بخاطر مثال پارینه پرتقال را کیلویی ۵ هزار تومان می خریدیم و حالا باید کیلویی ۱۰ هزار تومان بخریم؛ خواه این که اسنپ سوار می شدیم ۱۳ هزار تومان و اکنون باید همان خوش نویسی را ۳۰ هزار تومان بدهیم و... یعنی طولانی کالاهایی که امروز با تکثیر ارج روبه رو شده، همه این افزایش مقدار ها را به نوعی از قانون کرایه ارج تامین درنگ.

مشاور رییس اتحادیه مشاوران املاک تصریح کرد: از طرف دیگر، مستاجری که می خواهد خانه اجاره کند، با توجه بوسیله این که جریان هوا ۳۰ درصد است، حقوق او ۸ درصد از جریان هوا عقب است. اینک اجاره بهای این فرد تا سقفی باید اضافه یابد که غلبه پرداخت داشته باشد.

عقبایی متذکر شد: بر این اساس، با حیات این که در سال ۹۸ قیمت بناء از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرد، برخی از مستاجران ادعا داشتند که به دلیل این که نرخ ساختمانی افزایش یافته و اصلی ترین شاخص گلچین اجاره نرخ قیمت مسکن است، بنابراین مقدار دربست نرخ باید ۱۰۰ درصد افزایش یابد. این داخل حالی است که اگر چنین اتفاقی می افتاد، اجاره دار در تهران یا شهرهای مبصر نمی توانست دوام بیاورد.

وی دنباله انصاف: افزایش متوسط کرایه بها داخل سال ۹۸ حدود ۳۰ درصد بود؛ با وجود این که قیمت بناء ۱۰۰ درصد اضافه یافته حیات. امسال افزایش ارزش ساختمان آن اعتبار نیست و در وزن پف خواهد بود و سونامی و جستن قیمت نخواهیم داشت، اما افزایش قیمت داریم. پیش بینی غلام این است که دربست ارج داخل شهرهای بزرگ به تورم نزدیک تر است و تو شهرهای کوچک فاصله بیشتری با پف دارد و در شهرهای بی شمار کوچک افزایش ارزش نخواهیم داشت، زیرا که فاصله عرضه و تقاضا وجود ندارد. چرا شرایط کرونایی مستاجران دریافتن نشد؟

نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک تو پاسخ به این پرسش که دیده شد بسیاری از موجران در شرایط کرونایی حال مستاجران را درک نکردند، گفت: در هر رخ مالکیت معتبر است و بوسیله جز سفارش و ارشاد مفید نمی شود کرد. نمی شود به مالک بلوغ کرد. از سوی دیگر، نوبت تو این کار باید پیش قدم باشد. متاسفانه دولت پیش قدم نبوده و فقط حرفش را زده است. ما فقط بوسیله مردم توصیه کردیم که از مستاجران اجاره بهای کمتری بگیریم. ولی طالع چه کرده است؟

عقبایی افزود: اقبال باید منصب اول، خودش یک گامی بردارد. برای مثال، مشوق مالیاتی بگذارد و تسهیلات بوسیله مستاجران بدهد. حتی در تک تاخیر صیقلی تسهیلات بانکی نصیب و قسمت اقدامی نکرد. یعنی سه ماه فرصت به کسانی که تسهیلات بانکی خمود بودند، نداد و فقط در تک گروهی صحبت کرد که وام قرض الحسنه خمود اند. در این شرایط، چطور می نبوغ ادعا داشت موجری که می خواهد قسط دربست بهای بناء بدهد، از مستاجر اجاره قیمت نگیرد!؟

وی تصریح کرد: در مملکت مستاجران، دولت می توانست به مستاجران تسهیلات کارا و کارگر دیربازده و با سود کمینه صیقل یواش. بنابراین اگر ما تقاضا داریم در دهک های مختلف جامعه، موجران با مردم همکاری کنند، خود نوبت هم باید تبلیغات درنگ و هم این که درون ادا اقدامی داشته باشد. ۲۰ درصد مستاجران مشمول جابه جایی های اجباری شدند

نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک در پاسخ به این پرسش تو خلال مدتی که قیمت اجاره در سال های گذشته افزایش یافته، چه مدل بوسیله حاشیه نشینی افزوده شده است؟ گفت: آمار موثقی وجود ندارد و مرکز آمار حزن اعلام نکرده، ولی تا آن جایی که می دانم، به خصوص از سال ۹۷ بوسیله بعد حصه یدکی از مستاجرانی که در خصیصه تهران مستاجر بودند، به میانه تهران آمدند و آنهایی که در میانه تهران بودند، به جنوب تهران رفتند و گروهی که در جنوب تهران بودند، به حاشیه تهران نقل مکان کردند؛ آن بی آرامی بوسیله برهان این که نمی توانستند اجاره بهای خود را صیقلی کنند.

عقبایی تصریح کرد: من فکر می کنم جمعیتی در حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد از مستاجران سرگشاده این جابه جایی های قهری شدند. جزئیات پرداخت امانت کرایه به خانوارهای واجد شرایط
  • ۹۹/۰۴/۰۶

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی