ساعت شنی

فناوری های مد کمک شوفر مانند سیستم های کروزکنترل تطبیقی و سیستم هشدار خمیدگی از حروف حرکت، وظیفه ی حفظ ایمنی سرنشینان خودرو را برعهده دارد؛ اما تحقیقات متاخر علامت می دهد این سنخ سیستم ها جهت اختلال حواس پرتی رانندگی می شود؛ به ویژه داخل کسانی که درک بیشتری از نحوه ی عملکرد این جنس سیستم ها دارند.

به گزارش بنیان AAA بخاطر ایمنی ترافیک، رانندگانی که از هر دو سیستم حفظ پناه استفاده می کنند، بیشتر دچار حواس پرتی و اختلال حین رانندگی می شوند. آن ها با استعمال از تلفن همراهشان، سیستم های صوتی و دیگر جهیز های کنترلی خودرورا انتظام می کنند که همین عامل انگیزه می شود تا به آسانی نگاهشان از خوش نویسی جاده پر ازار شود و وقتی به سیستم های پیشرفته ی دستیار راننده عادت کردند، از کسانی که اولین بار از این سنخ جهیز ها استفاده می کنند، بیشتر دستخوش خطا و اشتباه هنگام رانندگی می شوند. مؤلفان این مقاله می گویند: «این می تواند علامت دهنده ی بی اعتمادی به جهیز های رانندگی خودران باشد».



مؤسسه ی تکنولوژی حمل ونقل ویرجینیا با وارسی دو پژوهش قبلی به اطلاعاتی دست یافت. در یکی از پژوهش ها، محققان رانندگی ۳۰ نفر از کسانی را مطالعه کرد که با خودرو خود رانندگی می کردند و بخاطر به دست آوردن این اطلاعات تقریبا یک سال اذیت کشیدند. در پژوهشی دیگر، آن ها رانندگی ۱۲۰ شریک شدن کننده را یک ماه زیرنظر گرفتند. همه ی خودروها از سیستم کروزکنترل تطبیقی و سیستم هشدار انحراف از مسیر حرکت برخوردار بودند. محققان همچنین خودروها را به دوربین و حسگرهایی فراهم کرده بودند که داده ها رانندگان و سایر داده ها را جمع آوری می کرد.

محققان دریافتند رانندگان گروه قبل که با خودروهای خویشتن رانندگی می کردند، حین کاربرد از سیستم های نیم خودران تقریبا ۵۰ درصد در فعالیت های ثانویه و تقریبا ۸۰ درصد در عملکردهای دستی و بصری دچار بی تمرکزی و حواس پرتی شدند. آن ها نیز به فعالیت های غیرمرتبط با رانندگی بیشتر و طولانی رطوبت توجه می کردند و حواسشان کمتر به مسیر حرکت خودرو حیات.

شرکت کنندگان گروه دیگر طی مصرف از سیستم های کروزکنترل تطبیقی و جهیز هشدار انحراف از مسیر حرکت درمقایسه با زمان استفاده از سیستم های دستی تمرکز کمتری داشتند. بااین حال، طی فعال وجود داشتن هر دو سیستم، سرعت عمل رانندگانی که خودرو لیزینگی دریافت کرده و آموزش دیده بودند چگونه از این سیستم ها استعمال کنند، درمقایسه با آن قسمت قسمت کردن از رانندگانی اندکی بیشتر حیات که از خودرو شخصی شان استفاده می کردند.مقاله های مرتبط:هر آنچه باید درباره سیستم معاون هوشمند سرعت خودرو بدانید۱۴ نکته ای که باید درباره ی خودروهای خودران بدانیم

محققان بر این باورند افرادی که بیش از کمیت به توانایی های جهیز های خودران اطمینان می کنند، کسانی هستند که به عملکرد این جهیز آشناترند. محققان همچنین دریافتند گروهی که با خودروهای خودشان رانندگی می کردند، آموزش های مربوط به جهیز های حفظ حمایت خودرو را مثل قسمت قسمت کردن دیگر یاد نگرفتند، با اینکه در برملا از نحوه ی عملکرد این سیستم ها پیش یا پس از خرید خودروشان وقوف داشتند.



علاوه براین، پژوهش اخیر داده ها جدیدی درباره ی اختلال حواس پرتی رانندگی به ما می دهد. طبق گزارش های راه اندازی ملی زنهار ترافیک بزرگراه های آمریکا، در سال ۲۰۱۷ آمار تلفات شاگرد از حیات جهیز های نیمه خودران تو خودروها، ۱۶۶/۳ نفر اعلام شده است. تو اوایل امسال، مؤسسه ی بیمه و امنیت ترافیک بزرگراه ها ی آمریکا، تحقیقاتی عمل داد که درون آن مشخص شد استعمال از تلفن همراه وقت رانندگی کاهش یافته است. باوجوداین، افراد زیادی خلال رانندگی از آن بخاطر ارسال پیامک استعمال می کنند.بیشتر بخوانید:بنیانی ترین خودروسازان دنیا که پیشگام فناوری تو زمان خود بودندفورد اطلاعات خودروهای خودران خود را در اختیار محققان استراحت می دهدولوو از حسگرهای لیدار لومینار در خودروهای آینده استعمال می کندقطعات الکترونیکی ۴۰ درصد قیمت خودرو را تشکیل می دهنداینتل استارتاپ Moovit را بوسیله مبلغ ۹۰۰ میلیون دلار ابتیاع
  • ۹۹/۰۲/۲۲

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی