ساعت شنی

معاهده قره داغی، مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف کننده ی موسسه تنظیم مقررات، می گوید درون اسفند ۱۳۹۷ و فروردین ۱۳۹۸، حدود ۹ هزاره و ۷۰۰ تماس تو سامانه ی ثبت و پاسخ گویی بوسیله شکایات (۱۹۵) ثبت شده بود؛ درحالی که این رقم در اسفند ۱۳۹۸ و فروردین ۱۳۹۹ به ۱۳۵ هزاره و ۳۱ ربط فصیح است. نیز به گفته ی او، داخل اسفند ۱۳۹۷ و فروردین ۱۳۹۸، حدود ۱۲ هزاره و ۱۶۳ درخواست و شکایت درون سامانه ی ۱۹۵ ثبت شده بود که تعداد آن در اسفند ۱۳۹۸ و فروردین ۱۳۹۹ به ۲۸ هزار و ۳۲۶ التماس رسید. این یعنی تعداد تماس ها ۴۹ درصد و تعداد شکایات ثبت شده ۱۳۳ درصد افزایش پیدا کرده است.مقاله ی مرتبط:سرانجام وعده ها برای گشایش چونی و سرعت اینترنت چه خواهد بود؟

قره داغی درادامه ی گزارش روابط اشتراکی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دلیل افزودن درخواست ها و شکایات ثبت شده را افزایش استفاده اینترنت درون ماه های اخیر دانست. به گفته ی او، پس ازآن از عالمگیر ویروس کرونا تو دو ماه گذشته در کشور، پیشنهادها متنوع وزارت ارتباطات اجرا شد تا کاربران بتوانند داخل حوزه های مختلف آموزش، خدمات الکترونیکی، مشغولیت و دورکاری از اینترنت کاربرد کنند.

قره داغی می گوید عرضه ی ۱۰۰ گیگابایت ترافیک رایگان به تمامی مشترکان اینترنت ثابت، افزایش سرعت مشترکان ADSL تا ۱۶ مگابیت برثانیه، ارائه ی حجم رایگان ۲۰ گیگابایت به معلمان، استفاده ی رایگان از پرتال مراکز دانشگاهی و آماده سازی زیرساخت های ارتقای تکنولوژی ADSL به VDSL ازجمله اقداماتی است که باعث شد حجم انتقال و پهنای باند ناحیه فدایی مقاطع سیری شود و درنتیجه، تعداد تماس ها و شکایات ثبت شده درون سامانه ی ۱۹۵ افزایش واضح کند.

مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف کننده ی رگولاتوری درادامه تأکید کرد پاسخ گویی به کاربران و حفظ کردن حقوق آن ها از اولیت های رگولاتوری است و گفت:با وجود مشکلات بخاطر حضور فیزیکی کارشناسان در محل پاسخ گویی براساس مصوبه ها و سفارش های ستاد ملی مبارزه با کرونا، ظرفیت فنی سامانه ی ۱۹۵ افزایش یافته و تغییراتی داخل فرایند ثبت و جستجو به شکایات ابداع شده تا پاسخ گویی به کاربران درون تند ترین زمان ممکن انجام شود.

سجاد بنابی، مشاور مهتر هیئت مدیره ی همدستی ارتباطات زیرساخت، درون گفت وگو با فارس، از کاهش ۱۰ درصدی مصرفی اینترنت درون قلمرو از هفته ی دوم فروردین معارفه رحم. او گفت بعد از مسری ویروس کرونا در کشور، مصرف اینترنت بوسیله طورمیانگین ۱/۵ برابر افزایش نمایان کرده بود؛ اما با آغاز دوباره فعالیت باهم اتحاد کردن ها و سازمان ها استفاده اینترنت ۱۰ درصد کاهش پیدا کرده است و سیلان کاهشی آن در روزهای آینده بیشتر خواهد شد. بنابراین، تو رزوهای آینده به گمان زیاد شاهد رفع برخی مشکلاتی خواهیم بود که با افزودن مصرف اینترنت پیش آمده بود و درنتیجه، تعداد شکایات ثبت شده در سامانه ی ۱۹۵ نیز قضیه نزولی بی پرده خواهد کرد.بیشتر بخوانید:ارائه تسهیلات صندوق نوآوری به تصرف وکارهای آسیب دیده آغاز شدهمه گیری ویروس کرونا در ایران از نگاه آمار و ارقام [به روزرسانی: ۱ اردیبهشت ۹۹]وزارت علوم و پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران هک شدن معلومات کاربران را تکذیب کردندتداوم تکثیر قیمت ساختمانی در رکود ناشی از ویروس کروناآموزش وپرورش: ۸۵درصد دانش آموزان امکان استفاده از شبکه شاد را دارند
  • ۹۹/۰۲/۰۱

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی