ساعت شنی

باتوجه به ورود شارژرهای زیاد سریع ۸۰۰ ولت ۳۵۰ کیلووات بوسیله اروپا، چه چیز دیگری بخاطر کاهش زمان ایستگاه های شارژ در هنگام سفرهای طولانی تیز نیاز داریم؟ یکی از مشکلات بزرگ توسعه دهندگان خودرو الکتریکی مدیریت مؤثر دما تولیدشده ی باتری خلال شارژ است.

بسته های باتری لیتیوم یون که صاعقه خودروهای الکتریکی را تأمین می کنند، از همان سلول ها یا بلوک های کوچک به کاررفته در محصولات شوهردار مخلوق می شوند. سلول لیتیوم یون واحد ساده و متجاوز کوچکی است که حدود ۳/۶ ولت برق تولید می کند و حجم الکتریکی آن حدود ۳/۴ آمپرساعت است. برای تکثیر ولتاژ کارکردی خودرو برقی به ۴۰۰ خواه ۸۰۰ ولت، صدها سلول به عارض گروهی به هم هموار می شوند (اتصالات سری موازی) که این اتصال حزن ولتاژ و حزن ظرفیت را چندبرابر می یواش.

بااین حال، آنچه برای شوفر ی خودروبرقی عظمت دارد، نرخ C یا C-rate باتری است که میزان شارژ و تخلیه ی آن را باتوجه به ظرفیت نشان می دهد. هرچه نرخ C باتری خلال شارژ بیشتر باشد، زمان شارژ اندک خواهد بود؛ اما یکی از محدودیت های عمده گرمای ایجادشده دراثر پایداری داخلی هنگام شارژ است. اگر باتری تلفن یا فداکار ابزارهای برقی را طی شارژشدن لمس کنید، متوجه مشتعل بودن آن می شوید. باتری خودرو برقی از صدها یا حتی هزاران سلول جداگانه در چند ماژول مختلف ساخته شده؛ درنتیجه گرمای زیادی هنگام شارژ تولید می شود که خلاص شدن از آن شاق است.

برای مقابله با این مشکل، ودیعه های باتری لیتیوم یون خودرو الکتریکی با آب یا آب و گلیکول خنک می شوند. سپس، مایع خنک کننده را مبدل حرارتی یا یخچال خنک می کند؛ اما انرژی گرمایی می تواند برای فرمان دیگری مانند گرم کردن فضای داخل کابین خودرو استفاده شود.



نمونه ای از این سنخ باتری ها، باتری خودرو آئودی E-tron است که در آن مایع یخ کننده ازطریق کانال هایی بوسیله داخل صفحات سرد آلومینیومی بیرون آمده (برجسته) پمپ می شود. سلول های جداگانه روی ژلی انتصاب می شوند که گرما از آن ها به تو صفحات سرد و پس ازآن به مایع یخ کننده منتقل خواهد شد. علاوه پیاده شدن این، راه های دیگری نیز برای خنک کردن باتری خودرو الکتریکی وجود دارد. بوسیله نشانی مثال، تسلا از لوله های خنک کننده استفاده می درنگ که بین سلول های استوانه ای موجود در باتری مغشوش تنیده شده اند.مقاله های مرتبط:فناوری ابتکاری خودروهای الکتریکی را داخل کمتر از ۱۰ دقیقه برای ۵۰۰ کیلومتر رانندگی شارژ می کندفناوری شارژ بین خودروها احتیاج بوسیله اسکان مدل های برقی را کاهش می دهد

به طورکلی، سلول ها هنگام شارژ حدود سه گانه طبق بیشتر از زمان رانندگی حرارت تولید می کنند و هرچه سرعت شارژ سریع تر باشد، استاندارد گرمای تولیدی نیز بیشتر می شود. یخ کار کننده غیرمستقیم انفراد های ویژه خویشتن را دارد؛ در برابر گرما فقط تو نقاط رابطه با صفحات یا لوله های سیستم یخ کننده از سلول بیرون می شود. بااین حال، مراد می جوی پروژه ی مشترک M
  • ۹۹/۰۳/۲۱

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی