بسیاری از کاربران درون دنیای عکاسی این سؤال را مطرح می کنند که فیلتر UV اصولا چه کاربردی دارد؟ نیت از فیلتر UV، فیلتری برای مسدودسازی اشعه های UV است که امروزه به نشانی یکی از مرسوم ترین فیلترهای لنز دوربین شناخته می شود. تقریبا هر کیت تازه کار لنز، با چنین فیلتری عرضه می شود که درکنار فیلترهای پلاریزه و ND قرار می گیرد. تا اینکه برخی از دوربین ها بوسیله عارض پیش تصور با فیلتر UV فروخته می شوند.
فیلتر UV تعریف و مصرف سهل ای دارد: از عبور تلالو UV خواه همان فرابنفش جلوگیری می کند. اکنون این سؤال مطرح می شود که فیلتر کردن تلالو مذکور چه فایده ای دارد و چرا باید چنین عملکردی را نیاز داشته باشیم؟ لنزها اصولا دارای المان های تیغ ای بی شمار و پوشش های هستند که پرتو فرابنفش را بست می کنند. به علاوه، هر دوربین دیجیتال با یک قطعه ی شیشه ای سبز-آبی از کارخانه خارج می شود که روی حسگر قرار دارد و نورهای UV و IR را مسدود می درنگ. آیا این قطعه ی شیشه ای عملکرد کافی ندارد؟ آیا باز هم به قطعه ای اضافه احتیاج داریم تا آلودگی و مزاحمت نور فرابنفش را از بین ببرد؟
همان نعوظ که گفته شد، درصورت استعمال از دوربین ها و قطعات اپتیکی مدرن، نیاز چندانی به لنز UV نخواهید داشت. علوم نورشناسی در میزان های انواع دوربین و حسگر، زیاد از تمامی المان های دیگر روی نفاق های جزئی نور و چونی داخل عکس ها تأثیر دارند. درواقع امروزه اکثر افرادی که از فیلترهای UV استعمال می کنند، نمی توانند تفاوت چندانی بین عکس های ثبت شده با و عاری فیلتر تشخیص دهند.
بسیاری از کاربران می گویند تنها برای نگهداری از لنزهای خود از فیلتر UV مصرف می کنند که توجیهی نمایان تر بوسیله دید می رسد. بوسیله هرحال استفاده از یک لایه ی شیشه ای عاری رنگ بوسیله عنوان محافظی بین گیتی گرداگرد و لنز و دوربین گران قیمت یک عکاس، طرز کار قانون دان به نظر می رسد. البته تولیدکننده ها این طور اعتقاد و باوری برای حفاظت با فیلتر UV ندارند. درواقع اگرچه هنوز بسیاری از عکاسان، حفاظت از لنز را بالاترین مزیت فیلترها می دانند، تولیدکننده ها می گویند که لنز عزب برای جلوگیری از عبور نور UV کاربرد دارد و محافظت، بوسیله عنوان کاربر ثانویه مطرح می شود. درنهایت هنوز با این سؤال روبه رو هستیم که عنصر علمی برای استعمال از یک شیشه ی ساطع به منظور ازبین بردن تأثیر نور فرابنفش تو دوربین های مدرن چیست؟
باهم اتحاد کردن هایی همچون Kolari Vision، دوربین ها و لنزهایی را برای عکاسی طراحی و بهینه سازی می کنند که برای عکس برداری و فیلم برداری درون شرایطی ورای طیف نور مرئی کاربرد دارند. تجهیزاتی که برای کشش موج های والا سرخ و فرابنفش مصرف می شوند. تحلیل طیفی یکی از بخش های حقیقی چنین فرایندهایی محسوب می شود. آن ها در مسئله مدل سازی بررسی می کنند که کدام طول موج ها به تمثال بازپسین نقل مکان می شوند و با چه مقیاسی باید انتقال را صورت عدل. درون همین فرایندها می نبوغ بررسی کرد که چه مقدار از نور فرابنفش بوسیله حسگر یک دوربین مدرن منتقل می شود و آیا این نور به حد ای هست که نیاز به مسدودسازی داشته باشد؟ دوربین های مدرن حاضر به لایه ی مسدودساز UV روی حسگر هستند
تمامی دوربین های با این شعار مخلوق می شوند که طیف تلالو مرئی (بین ۴۰۰ تا ۷۰۰ نانومتر) را بازسازی کنند. بااین حال، ارجاع طیفی در استاندارد های متفاوت دوربین با هم تفاوت دارد و خصوصا در بین برندها، تضاد بنیانی ای را نشان می دهد. تو یک بررسی، انحنای واگذاری تلالو در ۸۲ دوربین بررسی شد که تو ۱۰ تا ۱۵ سال گذشته ساخته شده اند. این دوربین ها متعلق به مشارکت های کانن، نیکون، سونی، فوجی فیلم و پنتاکس بودند. محققان در معاینه خود به دنبال آن بودند که کدام دوربین ها زیادترین فایده را داخل مصرف از فیلتر UV می برند.
طیف فرابنفش، از ۴۰۰ نانومتر مبدا می شود و بوسیله سمت چپ جلوه گر و فراتر از آن دنباله روبرو می کند. یک فیلتر ارزان UV، باید هر کمی از خطوط قرار خمود پایین تر از ۴۰۰ نانومتر را بست کند. محسوس زیر، شهید شهودی مناسبی از ارجاع نور از فیلتر UV است.
بررسی ها و مقاله های متعدد و معتبر نشان می دهند که فیلترهای UV، نقاط پیمانه نور فرابنفش را در سرتاسر سطح خود دارند که امواج از ۳۳۰ تا ۳۹۵ نانومتر را مسدود می کنند. الماس های مدل عاری پوشش، انتقال تلالو فرابنفش را در حدود طول موج ۳۵۰ نانومتری متلاطم می کنند. ازطرفی تا اینکه اگر یک فیلتر بهتر کاربرد کنیم که UV را در طول موج ۳۹۵ نانومتری بست می کند، باز هم درون نمودار، پایین تر از نقطه ای هستیم که دوربین های مدرن به صورت پیش فرض پرتو UV را مسدود می کنند. در مجرای لنف زیر، خال ی وزن میانگین را در هریک از برندهای دوربین مورد مطالعه مشاهده می کنید.
همان طور که داخل پناد دیدیم، تمامی برندها نور UV را بیش از فیلترهای استاندارد مسدود می کنند. نیکون و فوجی و پنتاکس عملکرد قوی تری دارند و نور را تو طول موج ۴۲۰ نانومتر بست می کنند. کانن با مسدودسازی داخل عمه ی ۴۱۶ نانومتر، عملکرد اندکی ضعیف تر دارد و سونی با مسدودسازی در ۴۰۹ نانومتر، تقریبا اکثر پرتو UV را عبور می دهد. بوسیله هرحال هر دوربین عملکرد متفاوتی دارد و کارشناسان پیش بینی می کنند دوربین های جدید احتمالا به صورت پیش فرض با مسدودسازی از طول موج ۴۲۰ نانومتر ساخته شوند. آیا فیلتر UV خاصیت ای برای عکس های شما دارد؟
بوسیله صورت کلی اکثر فیلترهای UV نور تکثیر ای را از بزمین نشستن بوسیله حسگر دوربین شما مسدود نمی کنند. درواقع حسگر دوربین به تنهایی تلالو فرابنفش را متجاوز از فیلترهای مرسوم بست می کند. درنتیجه می توان مجددا همان عبارت «قطعه ی تیغ ای میسر ی شفاف» را برای فیلترها به فرمان برد.
فداکار اختلاط های خاص می توانند تأثیری قلیل روی عکاسی شما داشته باشند. به نشانی مثال یک فیلتر UV قوی با عمه ی مسدودسازی ۴۲۰ نانومتر در ترکیب با دوربین های سونی و کانن، تأثیر مثبتی خواهد داشت. بوسیله علاوه، ودیعه بوسیله دوربینی که استفاده می کنید، شاید دستگاه شما با برند نیکون یا فوجی خواه پنتاکس غصه مسدودسازی ناتوان لطافت داشته باشد. پس درون این طور شرایطی هم یک فیلتر پرعضله UV کاربردی خواهد بود. فیلتر UV قدرتمند برای دوربین های سونی اندکی کاربردی به نظر می رسد
داخل محتوای بازاریابی برخی از همکاری های تولیدکننده ی لنز، محصولاتی با عبارت UV Haze Filter دیده می شوند. تولیدکننده ها مدعی هستند که این فیلترها اقتدار بیشتری در مسدودسازی تلالو فرابنفش دارند. هرچند آزمایش ها نشان می دهد که آن ها نیز در اکثر موارد مسدودسازی در حدود ۴۰۰ نانومتر دارند.
شاید توضیحات بالا این سؤال را برای شما ایجاد کند که آیا اساسا، فیلترهای UV کاربردی داشته اند خواه ابد یک بهانه برای بازاریابی و بیع بیشتر بوده اند. پاسخ را باید در عکاسی مبتنی به خشکی امدن فیلم مشاهده کرد. تلالو UV تو چنین سبکی از عکاسی یک چالش اساسی محسوب می شود و مسدودسازی آن، مفید و حتی داخل فداکار موارد جبری خواهد بود. حتی در روزهای نخستین دوران عکاسی دیجیتال هم بسیاری از دوربین ها اقتدار فیلتر کردن UV را درون سطح حسگر نداشتند و استفاده از فیلتر، اجباری وجود.
مطالعه دوربین های قدیمی دیجیتال از اکثر برندها مدال می دهد که فیلتر کردن طول موج در آن ها، داخل محدوده ی ۳۵۰ نانومتر حیات. دوربین های قدیمی تنوع و فرق اضافی در فیلتر کردن تلالو داشتند و در اغلب آن ها، ۴۰۰ نانومتر به عنوان یک محدوده ی دست نیافتنی مشاهده می شد. به هرحال با نگاهی بوسیله انحنای احاله نور دوربین های مذکور، به لزوم مصرف از فیلتر UV معلول می بریم. تولیدکننده های دوربین بوسیله مرور راهکارهایی را برای این مشکل ترقی دادند و اولین دستاوردها تو دوربین نیکون D40x، نسخه ی بهبودیافته ی D40 دیده شد.
دوربین نیکون D40 در سال ۲۰۰۶ به بازار ارائه شد. شرکت ژاپنی یک سال بعد نسخه ای ارتقا یافته را به اشتهار D40x به راسته عرضه کرد که درکنار بهینه سازی های دیگر، دارای یک فیلتر قوی تر UV روی حسگر بود. تا اینکه دوربین قدیمی تیز D200 که داخل سال ۲۰۰۵ عرضه شده بود هم از این طور فیلتری نصیب می برد. به هرحال پیاده سازی فیلتر روی حسگرها به مرور تو دوربین های صنف ای بیشتر شد تا اینکه امروز به عنوان استانداردی داخل میان دوربین های دیجیتال شناخته می شود.
همان نعوظ که در بررسی ها مشاهده شد، دوربین های سونی با پایین ترین سطح مسدودسازی UV، عملکردی ضعیف مرطوب از دیگران دارند. این محصولات ابد بوسیله خاطر ضعف در پیاده سازی فیلترهای نوری خصوصا در فام پوست، مورد انتقاد بودند، اگرچه جدیدترین مقیاس ها از شرکت ژاپنی، گشایش زیادی را داخل فیلتر کردن نور امتحان کرده اند.
داخل بخش دیگر بازار، کانن قرار دارد که به خاطر مسدودسازی برجسته تلالو فرابنفش، ابد با کیفیت بالای رنگ در عکس ها تحسین می شود. آن ها از مدت ها پیش عملکردی عالی در مدل سازی و تاسیس فیلتر برای حسگرها داشته اند. از میان دوربین های بررسی شده، کانن و پنتاکس به صورت میانگین عملکرد بهتری داشته اند. نیکون رویکردی محافظه کارانه دارد و پایین تر از طول موج ۴۰۰ نانومتر صبر می گرد. فوجی حزن عملکرد خوبی دارد و تو بخش مسدودسازی نور ذیل قرمزهم حساسیتی اعلی از میانگین را نسبت به مدل های دیگر نشان می دهد.
مجددا باتوجه به نمودارهای منتشرشده بوسیله این نتیجه می رسیم که شاید دوربین های سونی بیش از تمامی مدل های موجود داخل بازار، از مزایای یک فیلتر UV قوی بهره مند شوند. البته آزمایش های ایفا شده، لنز را داخل محاسبات شمارش نکرده اند. آزمایش های دیگر نشان می دهند که اغلب لنزها، نور UV اضافی را عبور نمی دهند.
کارشناسان اعتقاد دارند بهترین سازی واگذاری طیفی نور داخل یک دوربین، تأثیر مستقیمی پهلو دقت طعم جزیی عکس بازپسین ثبت شده با آن دارد. ازطرفی چنانچه چنین دستاوردی را مدنظر داشته باشیم، چونی عکس به همان اندازه که از طیف UV تأثیر می گیرد، از طیف مادون قزل درون محدوده ی ۶۰۰ تا ۷۰۰ نانومتر همچنین تأثیر خواهد پذیرفت. مقاله های مرتبط: فیلتر مخصوص لنز دوربین های عکاسی و فیلم برداری چیست و چه کاربردی دارند با دو ماژیک، نوارچسب و یک موبایل، نور سیاه بسازید
محدوده ی دون قزل در بررسی ها و انتزاع های کیفیت رنگی یک دوربین، وقار اضافی دارد. فراموش نکنید که بسیاری از این تفریق ها با هدف نیکوترین سازی طیف طعم جزیی پوست عمل می شوند که اکثرا از نور قرمز تشکیل شده است. تنظیم حساسیت پرتو قرمز یک دوربین، تأثیر قابل توجهی روی رنگ جزیی پوست سوژه دارد. سونی و نیکون (خطوط نارنجی و سرخ در محسوس)، رنگ قرمز را در طیف سنجی نشان می دهند، درحالی که کانن (شیار آبی) جذب تلالو قزل بیشتری دارد. دوربین فوجی فیلم (شیار قرمز) تو سوی دیگر محسوس قرار می گیرد و حس بالایی بوسیله نور قرمز و تا اینکه پایین تر قرمز نشان می دهد. به همین دلیل فدایی از مدل های دوربین فوجی در رخساره ستفاده از فیلترهای IR، اقتدار جذب و اکسپوژر سریع رطوبت نسبت به عرشه قرمز دارند.
درنهایت برررسی نمودارها علامت می دهد هرگونه تحلیل و پردازش پرتو داخل دوربین های متنوع از تولیدکننده های متنوع باید با تحلیل لایه ی مسدودسازی IR/UV در حسگر هریک از آن ها و پیش پردازش داخلی بررسی شود. در دوربین های حرفه ای تو سطح سینمایی، چند گزینه ی فیلتر UV/IR در سطح حسگر دراختیار کاربر صبر دارد که در موضع های گوناگون، از استاندارد ارزان استفاده می شود. درواقع امانت به موقعیت ثبت تصویر، باید نور بیشتر یا کمتری در محدوده ی مادون قزل و فرابنفش جذب شود. درنهایت تأثیر این فیلترها زیاد زیاد خواهد بود و رنگ را به گونه ای توافق می یواش که قطعا نرم ادوات توانایی اصطلاح در آن سطح را ندارد. بیشتر بخوانید: نتایج یک مطالعه: فاصله فلنج دوربین های دارای یک نوع مانت، متفاوت است سامسونگ حجم تولید حسگرهای تصویر را افزایش می دهد پاناسونیک لنزی مقیاس و همه کاره برای دوربین های L-Mount رونمایی کرد سامسونگ حسگر دوربین 50 مگاپیکسلی را با سرعت فوکوس خودکار بیشتر شناساندن کرد معامله دوربین درون ژاپن نسبت به سال گذشته ۷۵ درصد افت کرده است
فیلتر UV تعریف و مصرف سهل ای دارد: از عبور تلالو UV خواه همان فرابنفش جلوگیری می کند. اکنون این سؤال مطرح می شود که فیلتر کردن تلالو مذکور چه فایده ای دارد و چرا باید چنین عملکردی را نیاز داشته باشیم؟ لنزها اصولا دارای المان های تیغ ای بی شمار و پوشش های هستند که پرتو فرابنفش را بست می کنند. به علاوه، هر دوربین دیجیتال با یک قطعه ی شیشه ای سبز-آبی از کارخانه خارج می شود که روی حسگر قرار دارد و نورهای UV و IR را مسدود می درنگ. آیا این قطعه ی شیشه ای عملکرد کافی ندارد؟ آیا باز هم به قطعه ای اضافه احتیاج داریم تا آلودگی و مزاحمت نور فرابنفش را از بین ببرد؟
همان نعوظ که گفته شد، درصورت استعمال از دوربین ها و قطعات اپتیکی مدرن، نیاز چندانی به لنز UV نخواهید داشت. علوم نورشناسی در میزان های انواع دوربین و حسگر، زیاد از تمامی المان های دیگر روی نفاق های جزئی نور و چونی داخل عکس ها تأثیر دارند. درواقع امروزه اکثر افرادی که از فیلترهای UV استعمال می کنند، نمی توانند تفاوت چندانی بین عکس های ثبت شده با و عاری فیلتر تشخیص دهند.
بسیاری از کاربران می گویند تنها برای نگهداری از لنزهای خود از فیلتر UV مصرف می کنند که توجیهی نمایان تر بوسیله دید می رسد. بوسیله هرحال استفاده از یک لایه ی شیشه ای عاری رنگ بوسیله عنوان محافظی بین گیتی گرداگرد و لنز و دوربین گران قیمت یک عکاس، طرز کار قانون دان به نظر می رسد. البته تولیدکننده ها این طور اعتقاد و باوری برای حفاظت با فیلتر UV ندارند. درواقع اگرچه هنوز بسیاری از عکاسان، حفاظت از لنز را بالاترین مزیت فیلترها می دانند، تولیدکننده ها می گویند که لنز عزب برای جلوگیری از عبور نور UV کاربرد دارد و محافظت، بوسیله عنوان کاربر ثانویه مطرح می شود. درنهایت هنوز با این سؤال روبه رو هستیم که عنصر علمی برای استعمال از یک شیشه ی ساطع به منظور ازبین بردن تأثیر نور فرابنفش تو دوربین های مدرن چیست؟
باهم اتحاد کردن هایی همچون Kolari Vision، دوربین ها و لنزهایی را برای عکاسی طراحی و بهینه سازی می کنند که برای عکس برداری و فیلم برداری درون شرایطی ورای طیف نور مرئی کاربرد دارند. تجهیزاتی که برای کشش موج های والا سرخ و فرابنفش مصرف می شوند. تحلیل طیفی یکی از بخش های حقیقی چنین فرایندهایی محسوب می شود. آن ها در مسئله مدل سازی بررسی می کنند که کدام طول موج ها به تمثال بازپسین نقل مکان می شوند و با چه مقیاسی باید انتقال را صورت عدل. درون همین فرایندها می نبوغ بررسی کرد که چه مقدار از نور فرابنفش بوسیله حسگر یک دوربین مدرن منتقل می شود و آیا این نور به حد ای هست که نیاز به مسدودسازی داشته باشد؟ دوربین های مدرن حاضر به لایه ی مسدودساز UV روی حسگر هستند
تمامی دوربین های با این شعار مخلوق می شوند که طیف تلالو مرئی (بین ۴۰۰ تا ۷۰۰ نانومتر) را بازسازی کنند. بااین حال، ارجاع طیفی در استاندارد های متفاوت دوربین با هم تفاوت دارد و خصوصا در بین برندها، تضاد بنیانی ای را نشان می دهد. تو یک بررسی، انحنای واگذاری تلالو در ۸۲ دوربین بررسی شد که تو ۱۰ تا ۱۵ سال گذشته ساخته شده اند. این دوربین ها متعلق به مشارکت های کانن، نیکون، سونی، فوجی فیلم و پنتاکس بودند. محققان در معاینه خود به دنبال آن بودند که کدام دوربین ها زیادترین فایده را داخل مصرف از فیلتر UV می برند.
طیف فرابنفش، از ۴۰۰ نانومتر مبدا می شود و بوسیله سمت چپ جلوه گر و فراتر از آن دنباله روبرو می کند. یک فیلتر ارزان UV، باید هر کمی از خطوط قرار خمود پایین تر از ۴۰۰ نانومتر را بست کند. محسوس زیر، شهید شهودی مناسبی از ارجاع نور از فیلتر UV است.
بررسی ها و مقاله های متعدد و معتبر نشان می دهند که فیلترهای UV، نقاط پیمانه نور فرابنفش را در سرتاسر سطح خود دارند که امواج از ۳۳۰ تا ۳۹۵ نانومتر را مسدود می کنند. الماس های مدل عاری پوشش، انتقال تلالو فرابنفش را در حدود طول موج ۳۵۰ نانومتری متلاطم می کنند. ازطرفی تا اینکه اگر یک فیلتر بهتر کاربرد کنیم که UV را در طول موج ۳۹۵ نانومتری بست می کند، باز هم درون نمودار، پایین تر از نقطه ای هستیم که دوربین های مدرن به صورت پیش فرض پرتو UV را مسدود می کنند. در مجرای لنف زیر، خال ی وزن میانگین را در هریک از برندهای دوربین مورد مطالعه مشاهده می کنید.
همان طور که داخل پناد دیدیم، تمامی برندها نور UV را بیش از فیلترهای استاندارد مسدود می کنند. نیکون و فوجی و پنتاکس عملکرد قوی تری دارند و نور را تو طول موج ۴۲۰ نانومتر بست می کنند. کانن با مسدودسازی داخل عمه ی ۴۱۶ نانومتر، عملکرد اندکی ضعیف تر دارد و سونی با مسدودسازی در ۴۰۹ نانومتر، تقریبا اکثر پرتو UV را عبور می دهد. بوسیله هرحال هر دوربین عملکرد متفاوتی دارد و کارشناسان پیش بینی می کنند دوربین های جدید احتمالا به صورت پیش فرض با مسدودسازی از طول موج ۴۲۰ نانومتر ساخته شوند. آیا فیلتر UV خاصیت ای برای عکس های شما دارد؟
بوسیله صورت کلی اکثر فیلترهای UV نور تکثیر ای را از بزمین نشستن بوسیله حسگر دوربین شما مسدود نمی کنند. درواقع حسگر دوربین به تنهایی تلالو فرابنفش را متجاوز از فیلترهای مرسوم بست می کند. درنتیجه می توان مجددا همان عبارت «قطعه ی تیغ ای میسر ی شفاف» را برای فیلترها به فرمان برد.
فداکار اختلاط های خاص می توانند تأثیری قلیل روی عکاسی شما داشته باشند. به نشانی مثال یک فیلتر UV قوی با عمه ی مسدودسازی ۴۲۰ نانومتر در ترکیب با دوربین های سونی و کانن، تأثیر مثبتی خواهد داشت. بوسیله علاوه، ودیعه بوسیله دوربینی که استفاده می کنید، شاید دستگاه شما با برند نیکون یا فوجی خواه پنتاکس غصه مسدودسازی ناتوان لطافت داشته باشد. پس درون این طور شرایطی هم یک فیلتر پرعضله UV کاربردی خواهد بود. فیلتر UV قدرتمند برای دوربین های سونی اندکی کاربردی به نظر می رسد
داخل محتوای بازاریابی برخی از همکاری های تولیدکننده ی لنز، محصولاتی با عبارت UV Haze Filter دیده می شوند. تولیدکننده ها مدعی هستند که این فیلترها اقتدار بیشتری در مسدودسازی تلالو فرابنفش دارند. هرچند آزمایش ها نشان می دهد که آن ها نیز در اکثر موارد مسدودسازی در حدود ۴۰۰ نانومتر دارند.
شاید توضیحات بالا این سؤال را برای شما ایجاد کند که آیا اساسا، فیلترهای UV کاربردی داشته اند خواه ابد یک بهانه برای بازاریابی و بیع بیشتر بوده اند. پاسخ را باید در عکاسی مبتنی به خشکی امدن فیلم مشاهده کرد. تلالو UV تو چنین سبکی از عکاسی یک چالش اساسی محسوب می شود و مسدودسازی آن، مفید و حتی داخل فداکار موارد جبری خواهد بود. حتی در روزهای نخستین دوران عکاسی دیجیتال هم بسیاری از دوربین ها اقتدار فیلتر کردن UV را درون سطح حسگر نداشتند و استفاده از فیلتر، اجباری وجود.
مطالعه دوربین های قدیمی دیجیتال از اکثر برندها مدال می دهد که فیلتر کردن طول موج در آن ها، داخل محدوده ی ۳۵۰ نانومتر حیات. دوربین های قدیمی تنوع و فرق اضافی در فیلتر کردن تلالو داشتند و در اغلب آن ها، ۴۰۰ نانومتر به عنوان یک محدوده ی دست نیافتنی مشاهده می شد. به هرحال با نگاهی بوسیله انحنای احاله نور دوربین های مذکور، به لزوم مصرف از فیلتر UV معلول می بریم. تولیدکننده های دوربین بوسیله مرور راهکارهایی را برای این مشکل ترقی دادند و اولین دستاوردها تو دوربین نیکون D40x، نسخه ی بهبودیافته ی D40 دیده شد.
دوربین نیکون D40 در سال ۲۰۰۶ به بازار ارائه شد. شرکت ژاپنی یک سال بعد نسخه ای ارتقا یافته را به اشتهار D40x به راسته عرضه کرد که درکنار بهینه سازی های دیگر، دارای یک فیلتر قوی تر UV روی حسگر بود. تا اینکه دوربین قدیمی تیز D200 که داخل سال ۲۰۰۵ عرضه شده بود هم از این طور فیلتری نصیب می برد. به هرحال پیاده سازی فیلتر روی حسگرها به مرور تو دوربین های صنف ای بیشتر شد تا اینکه امروز به عنوان استانداردی داخل میان دوربین های دیجیتال شناخته می شود.
همان نعوظ که در بررسی ها مشاهده شد، دوربین های سونی با پایین ترین سطح مسدودسازی UV، عملکردی ضعیف مرطوب از دیگران دارند. این محصولات ابد بوسیله خاطر ضعف در پیاده سازی فیلترهای نوری خصوصا در فام پوست، مورد انتقاد بودند، اگرچه جدیدترین مقیاس ها از شرکت ژاپنی، گشایش زیادی را داخل فیلتر کردن نور امتحان کرده اند.
داخل بخش دیگر بازار، کانن قرار دارد که به خاطر مسدودسازی برجسته تلالو فرابنفش، ابد با کیفیت بالای رنگ در عکس ها تحسین می شود. آن ها از مدت ها پیش عملکردی عالی در مدل سازی و تاسیس فیلتر برای حسگرها داشته اند. از میان دوربین های بررسی شده، کانن و پنتاکس به صورت میانگین عملکرد بهتری داشته اند. نیکون رویکردی محافظه کارانه دارد و پایین تر از طول موج ۴۰۰ نانومتر صبر می گرد. فوجی حزن عملکرد خوبی دارد و تو بخش مسدودسازی نور ذیل قرمزهم حساسیتی اعلی از میانگین را نسبت به مدل های دیگر نشان می دهد.
مجددا باتوجه به نمودارهای منتشرشده بوسیله این نتیجه می رسیم که شاید دوربین های سونی بیش از تمامی مدل های موجود داخل بازار، از مزایای یک فیلتر UV قوی بهره مند شوند. البته آزمایش های ایفا شده، لنز را داخل محاسبات شمارش نکرده اند. آزمایش های دیگر نشان می دهند که اغلب لنزها، نور UV اضافی را عبور نمی دهند.
کارشناسان اعتقاد دارند بهترین سازی واگذاری طیفی نور داخل یک دوربین، تأثیر مستقیمی پهلو دقت طعم جزیی عکس بازپسین ثبت شده با آن دارد. ازطرفی چنانچه چنین دستاوردی را مدنظر داشته باشیم، چونی عکس به همان اندازه که از طیف UV تأثیر می گیرد، از طیف مادون قزل درون محدوده ی ۶۰۰ تا ۷۰۰ نانومتر همچنین تأثیر خواهد پذیرفت. مقاله های مرتبط: فیلتر مخصوص لنز دوربین های عکاسی و فیلم برداری چیست و چه کاربردی دارند با دو ماژیک، نوارچسب و یک موبایل، نور سیاه بسازید
محدوده ی دون قزل در بررسی ها و انتزاع های کیفیت رنگی یک دوربین، وقار اضافی دارد. فراموش نکنید که بسیاری از این تفریق ها با هدف نیکوترین سازی طیف طعم جزیی پوست عمل می شوند که اکثرا از نور قرمز تشکیل شده است. تنظیم حساسیت پرتو قرمز یک دوربین، تأثیر قابل توجهی روی رنگ جزیی پوست سوژه دارد. سونی و نیکون (خطوط نارنجی و سرخ در محسوس)، رنگ قرمز را در طیف سنجی نشان می دهند، درحالی که کانن (شیار آبی) جذب تلالو قزل بیشتری دارد. دوربین فوجی فیلم (شیار قرمز) تو سوی دیگر محسوس قرار می گیرد و حس بالایی بوسیله نور قرمز و تا اینکه پایین تر قرمز نشان می دهد. به همین دلیل فدایی از مدل های دوربین فوجی در رخساره ستفاده از فیلترهای IR، اقتدار جذب و اکسپوژر سریع رطوبت نسبت به عرشه قرمز دارند.
درنهایت برررسی نمودارها علامت می دهد هرگونه تحلیل و پردازش پرتو داخل دوربین های متنوع از تولیدکننده های متنوع باید با تحلیل لایه ی مسدودسازی IR/UV در حسگر هریک از آن ها و پیش پردازش داخلی بررسی شود. در دوربین های حرفه ای تو سطح سینمایی، چند گزینه ی فیلتر UV/IR در سطح حسگر دراختیار کاربر صبر دارد که در موضع های گوناگون، از استاندارد ارزان استفاده می شود. درواقع امانت به موقعیت ثبت تصویر، باید نور بیشتر یا کمتری در محدوده ی مادون قزل و فرابنفش جذب شود. درنهایت تأثیر این فیلترها زیاد زیاد خواهد بود و رنگ را به گونه ای توافق می یواش که قطعا نرم ادوات توانایی اصطلاح در آن سطح را ندارد. بیشتر بخوانید: نتایج یک مطالعه: فاصله فلنج دوربین های دارای یک نوع مانت، متفاوت است سامسونگ حجم تولید حسگرهای تصویر را افزایش می دهد پاناسونیک لنزی مقیاس و همه کاره برای دوربین های L-Mount رونمایی کرد سامسونگ حسگر دوربین 50 مگاپیکسلی را با سرعت فوکوس خودکار بیشتر شناساندن کرد معامله دوربین درون ژاپن نسبت به سال گذشته ۷۵ درصد افت کرده است
- ۹۹/۰۳/۱۷